Pakka järjestyksessä!

• Johnny600
      Johnny600
      Bronze
      Netissä sitä törmää mitä ihmeellisimpiin jakoihin. Onko olemassa yhtään verkkoa joka järjestää ihan täysin sattumanvaraan perustuvia jakoja?

Olenko vainoharhainen?
  • 17 replies
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Ainakaan pokerstars eikä pokerihuone tätä tee. Jotkut QQQ tai JJJ flopit eivät ole ihmeellisiä. Olen jopa nähnyt pöydässä nelosetkin.

Sit semmoset tilanteet, missä sulla on vaikkapa täyskäsi ja toisella neloset - ei ihmeellistä.

Set over set over set on myös tullut todistettua.

Johtopäätös: Sun pitää oppia tunnistamaan ne spotit, joissa tulee jotai tommosta kuraa pöytää ja välttää niitä. Enempää neuvoja en osaa antaa, koska en ole hyvä pokerissa:D

(kaiken järjen mukaan tähän ketjuun haluttiin juuri tällainen vastaus)
    • Johnny600
      Johnny600
      Bronze
      Enemmänkin sellaset tapaukset jossa toinen floppaa neloset ja toinen vetää ohi runrun isommilla nelosilla ja vielä heti seuraavassa jaossa sama uudelleen.

Aika usein tulee tollasii supersukoutteja lyhyen ajan sisään ja kumman paljon löytyy esim 5hengen pöydässä yhtaikasia isoja taskareita.

Muutenkin yllättävän yleistä jos toisella setti ni toisella suora ja jne.. siis todella usein.

Kai mulla on vaan paskaa säkää. Pitänee lopettaa pelaaminen.
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Kyllähän kaikkea tulee nähtyä, kun pelaa tarpeeksi. Itsekin olen muutamaan kerran löytänyt itseni tilanteesta KK vs AA ja mentiin preflop all-in.

Flopatut neloset ja vihu ottaa runner runner värisuoran:D Tää on pahin mitä mulle on käyny. 0,8% vihulla oli flopilla. Mulla on oikeestaa lähes kaikki kokemukset pokerista tommosille runner runnereille häviimisiä - mahtuu sinne joukkoonki tietty hyviä hetkiä.

Pitää (kai) vaan jaksaa pelata. Vähän kyl ottaa päähän, että toiset ei kai sit häviä koskaan...
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Johnny600
      Netissä sitä törmää mitä ihmeellisimpiin jakoihin. Onko olemassa yhtään verkkoa joka järjestää ihan täysin sattumanvaraan perustuvia jakoja?

Olenko vainoharhainen?
      No pakkohan niiden jakojen johonkin on perustua :)
      Siis jostain on se "random input" saatava.

Syy siihen että näkee paljon sikkejä jakoja netissä johtuu yksinkertasesti käsimääristä kun niitä tulee niin hirveetä tahtia.
      Siis että ihan samanlaiset jaot näkisit livepöydissä, kun pelaisit saman määrän käsiä. Tästä hyvä esimerkki esim:

Ja tässä http://www.pokerstars.com/poker/room/features/security/ esim pokerstarssin sekotussysteemistä.
      Musta ainakin vaikuttaa riittävän randomilta :)

Lyhyesti: Olet :f_cool: :f_p: :f_thumbsup:
    • Sawkko
      Sawkko
      Bronze
      Nimenomaan niinku poupou asian ilmaisi - käsimäärät on vaan niin paljon isompia. Pelaat kavereiden kanssa, juotte vähän kaljaa, juttelette pelin lomassa mukavia ja saatte pelattua illassa 100 jakoa. Koet yhden harmillisen tappion illan aikana. Sitten pelaat kotona 4 pöytää saman ajan, pelaat 1500 kättä. Koet samanlaisia tilanteita 15. Tästä ei todellakaan voi päätellä että "nettipelit on rigged kun koen enemmän badbeatteja illassa". Pelaat vaan nopeammin.
    • Fading80
      Fading80
      Bronze
      Joo näinhän se varmasti on mutta kyllähän taas on kiva pelata starssilla. Kassa valuu valuu ja valuu, ihan vaan ohivetojen ja setuppien takia.

En kehu tässä kädessä heron peliä, mutta vastassa on täysi maniacci joka kyllä työntää kalkkujaan keskelle kyseisellä tyylillä "vähän" heikommillakin käsillä, niin kylläpä tuo riveri sitten niiiin osuvasti sattuu. Tällasia vastaavan laisia tilanteita on ollu vaikka kuinka monta. käsiä pelannu varmaan ehkä pari tuhatta starssilla ja veikkaisin että lähemmäs kymmenet quadsit oon nähny. Sanokaa nyt jokainen mitä sanotte näistä satunnaisgeneraattoreista, mutta satunnaisen hyvin tuntuu sattuvan.

Known players:
      Position:
      Stack
      MP3:
      $4,99
      Hero:
      $4,96

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.75 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with K:diamond: , A:diamond:
      MP2 folds, MP3 raises to $0,20, Hero raises to $0,50, 3 folds, MP3 calls $0,30.

Flop: ($1,07) 5:club: , J:diamond: , T:heart: (2 players)
      MP3 checks, Hero checks.

Turn: ($1,07) J:heart: (2 players)
      MP3 bets $0,20, Hero calls $0,20.

River: ($1,47) Q:diamond: (2 players)
      MP3 bets $0,70, Hero raises to $2,00, MP3 raises to $3,65, Hero raises to $4,26 (All-In), MP3 calls $0,61.

Final Pot: $9,99

Results follow (highlight to see):
      Hero shows suora, ässä asti (Kd Ad)
      MP3 shows neloset, jätkät (Jc Js)

MP3 wins with neloset, jätkät (Jc Js)
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Fading80
      Joo näinhän se varmasti on mutta kyllähän taas on kiva pelata starssilla. Kassa valuu valuu ja valuu, ihan vaan ohivetojen ja setuppien takia.
      Vähän liiankin tuttua ;D

Käsiä pelannu varmaan ehkä pari tuhatta starssilla ja veikkaisin että lähemmäs kymmenet quadsit oon nähny
      Mulla kävi sama partyllä, paitsi että toisinpäin. Sain joku 5-7 quadsit johonkin tuhannen käden sisään.

Ihmiset on vaan niin huonoja ymmärtään sattumaa. Niinkun just se että heitäppä kolikkoa, niin on ihan mahdollista että tulee sata kruunaa peräkkäin. Sikkiä, mut mahollista.
      edit: laitetaanpa tähän että vaikka sanoin että heitäppä kolikkoa niin en suhun kuitenkaan viitannut, vaan yleisesti :heart:

Mut välillä kyllä tekis mieli kirota softat suohon (johtu se sekottelusta tai ei :D ). Itellä pysynyt nyt stars pari päivää kiinni kun aina kun avaan niin alkaa setupilla. Viimeks flopattu nuttitäkäri vs. flopatut quadsit.. -> ja softa kiinni.
    • Fading80
      Fading80
      Bronze
      No juu onhan se mahdollista, että tulee sata kruunaa peräkkäin, mutta ennen kun niin tapahtuu oot kerenny sen verran reenaamaan et osat heittää sille kolikolle saman verran kierroksia joka heitolla... ;)
    • poupou
      poupou
      Bronze
      No juu onhan se mahdollista, että tulee sata kruunaa peräkkäin, mutta ennen kun niin tapahtuu oot kerenny sen verran reenaamaan et osat heittää sille kolikolle saman verran kierroksia joka heitolla... ;)
      Totta sekin :s_biggrin:

Koitin kaivella siitä jotain artikkelia kun löyty joskus mahtava. Ihan vaan todennäkösyyksistä (niinkun esim 50-50 tilanteista, ja siitä miten ihminen pystyy sisäistään sattumaa jne.) mut enpä löytänyt mistään.

Toki myös tää minkä joku jonkun blogiin postas niin antaa hyvää osviittaa ihan onnen vaikutuksesta lyhyemmällä aikavälillä: varianssi (käännetty saksasta)
    • Sawkko
      Sawkko
      Bronze
      Mutta miettikää - on ihan mahdollista että maailmassa on joku pelaaja jolla 10 000 käden jälkeen ässät näyttis häviävän 80% ajasta.. :D
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Sawkko
      Mutta miettikää - on ihan mahdollista että maailmassa on joku pelaaja jolla 10 000 käden jälkeen ässät näyttis häviävän 80% ajasta.. :D
      :f_rolleyes:
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja Jim9137
      :f_rolleyes:
      +1

Alkuperäinen kirjoittaja Sawkko
      Mäkin alan vihata Sawkkoa... :s_pleased:
    • zack45
      zack45
      Bronze
      se olin mä fullilla :f_cry: , onneks käänty seuraavalla 10k:lla :f_biggrin:
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Doni, jota seurasin starsilla. Tää jako on aika sick

PokerStars No-Limit Hold'em, 10.4 Tournament, 50/100 Blinds 10 Ante (7 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

CO (t1590)
      Button (t3180)
      SB (t1055)
      BB (t3455)
      UTG (t1780)
      MP1 (t1880)
      MP2 (t2060)

Preflop:
      5 folds, SB bets t1045 (All-In), BB calls t945

Flop: (t2160) 4, 10, A (2 players, 1 all-in)

Turn: (t2160) 6 (2 players, 1 all-in)

River: (t2160) 4 (2 players, 1 all-in)

Total pot: t2160

Results:
      SB had 6, 6 (full house, sixes over fours).
      BB had 4, 4 (four of a kind, fours).
      Outcome: BB won t2160

Eli SB puskee blindien toivossa. BB koppaa underdogina ja vetäsee ohi jo flopilla:D SB osuu kaksouttiseen turnilla ja BB nappaa 1 outtisen riverillä. Tervetuloa pelaamaan DoNeja pokerstarsille - ne eivät ole rigged:D :D :D
    • tuomasta
      tuomasta
      Bronze
      Hahaa kirjottelin tähän melkosen romaanin, mut sitte päätin poistaa ku ei jaksanu kirjottaa... tulipahan itse pohdittua asiaa :)

Itse olen tehnyt töitä tilastojen avulla, sekä laskenut tietyille tapahtumille todennäköisyyksiä.

Sitä vaan että ei ole bad beatteja tai ohivetoja, on vaan todennäköisyyksiä.

Ite nautin siitä että saan suorvoa suosikkina rahat sisään ja loppu on sitte arvontaa. Thats it
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Suosittelen DoNeja ;) Ihan vaan vaikka ajanvietteeksi. Siinä saa arpoa niin paljon kuin mieli tekee:D Jos haluat oikein kunnon arvontaa niin Omaha-DoNeja.

Tossa bad beat asiassa oon oikeastaan samaa mieltä - se on vaan pelaajien antama nimitys pienellä todennäköisyydellä toteutuvalle tapahtumalle. Mukavahan noista on valittaa foorumilla:D Eikä se 1% tai 2% niin erikoisen pieni todennäköisyys ole. Olisit vaan kirjottanu loppuun:P Ainakin yksi innokas lukija löytyy.
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Jos haluaa varmistaa, ettei netissä korttien sekoitusvaiheessa huijata, on parasta siirtyä oikeiden ihmisten sekoituspalveluun. Oheisesta pätkästä voi kaapata vaikka kandidaatin, joka Saksassa juonsi yölähetystä.

Tuossa lähetyksessä porukka sai kalliilla soittaa palvelunumeroon ja yksi "onnellinen" pääsi sitten aina kerrallaan pelaamaan Black Jackia.

Tässä pikakelausta varten tärkeimmät kohdat:

0.34 Peli selitetään katsojille. Juontaja vetää demona korttipakasta ensin katsojalle K T ja tämän jälkeen itselleen 2 4 J 3 T joten jakaja meni busto.

1.35 Kortit sekoitetaan. :f_cool:

1.56 Ensimmäinen soittaja pääsee pelaamaan. Harmikseen soittajalla käy "huono tuuri".

3.27 Kortit sekoitetaan jälleen. :f_cool: (kohdassa 3.50 juontaja vielä vakuuttaa "sen voin teille sanoa, kortit on sekoitettu huippuhyvin")

4.33 Seuraava "onnellinen" soittaja pääsee mukaan lähetykseen. Tuurit eivät kuitenkaan ole tälläkään herralla kohdillaan... (kohdassa 5.12 juontaja vielä ihmettelee "voi jukra, kuinka minulla tänään on onnea")

Ja siis tuo alla näkyvä setti oli livelähetys, eikä kukaan tajunnut mitään...