Notesien tekeminen

• NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Olen todella laiska tekemään muistiinpanoja vihuista pöydässä. Olen yrittänyt miettiä tapoja muistiinpanojen tekemiseen. Sellaisia jotka tajuaa itsekin kun seuraavan kerran on samassa pöydässä vihun kanssa.

Ideoita?

Ja kyse on nyt enemmänkin omahasta. Tietenkin teksu peluritkin voivat kommentoida. Joku muukin voi hyötyä.

Itse tajusin tänään että voin konvertoida pelatun käden ja laittaa siitä linkin vihun notesiin.
  • 8 replies
    • Ryyti
      Ryyti
      Bronze
      Ite laittelin lyhenteinä vihujen yleisimpiä tapoja pelata, tyyliin C/R flop d turn oesd tjsp. Joskus vielä kun on viitseliäänä niin laittelee vielä pöydän struktuurin mukaan (ja vihun kortit mukaan).

Mut tuo konvertointi + linkki vois kyllä toimia ihan hyvin, pitää sitä koittaa joskus itsekin. Tack.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      No omahassa ainakin muutama mitä monet käyttää niin on et esim. re-reissaako myös ilman nauloja, kun se jakaa jengiä aika hyvin. Toisilla on ne naulat 100% kerroista.

Sit joku että liidaako seteillä ja maksaako heikoilla flopilla (niinkon kärkipari+gutari tms)

Teksussa ihan hyödyllisiä on semmoset että esim blindeilta check-reissaa heikot osumat+vedot flopilla mut kärjet jne vasta turnilla.

Ja näitähän voi sit oman maun mukaan lyhennellä.

"BvsB CR MidP B turn" jne :f_cool:

Itellä ainoo notesi mitä oon kelleen kirjottanu on "ps.fi" ettei kokemusta kovasti ole :f_biggrin: :s_biggrin:
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Yleensä yritin ompussa ottaa ylös, että millä vihut korottaa preflop ja tärkeimpänä se, millä ne menee katki postflop ja minkälaiseen boardiin.
      Esim. "korottaa naulat pre, ei pääse koskaan irt post" <-- tosi yleinen "riidi"
      tai "limppaa 100%, call A-värinvedolla parittaneeseen floppiin, turnilta väri ja katki."

Jotenkin tulee tehtyä paljon yksityiskohtaisempia muistiinpanoja teksussa.
    • Ville666
      Ville666
      Bronze
      No ihan ensimmäisenä laitan sellaisen värillisen lätkän kuvaamaan, onko vihu peruspaisti, TAG, maniac, calling station... Paisteja löytää sitten myöhemmin niiden avulla.

Sen jälkeen alan lisäileen yksityiskohtia.
    • PPklubi
      PPklubi
      Bronze
      Mä merkkailein (ipokerilla) paisteja kavereiksi. Sitten voi myöhemmin etsiä "search only buddies" toiminnolla niitä.

Lisäksi laitan merkintöjä, joihin merkkaan minkälaisessa pöydässä olin ja vihun vakio kuvion.
    • partane
      partane
      Silver
      ite merkkailen pääasiassa pikkustäkkejä. merkkaan joko että SSS-pelaaja tai sit että paisti.
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Ompussa lähinnä vihujen kohalla lukee miten ne pelaa vedot.
      Check-call tai sit voi olla et donkkaa minimin.

En kirjota mitään pitkiä selityksiä.
    • ruotsalainen
      ruotsalainen
      Bronze
      NL Hold Em'ssä merkkailen mm. keneltä onnistuu blindien ryöstöt seuraavalla tyylillä:
      k = kyllä onnistuu (olen kokeillut ryöstää vain muutaman kerran)
      K = kyllä onnistuu varmasti (ei laita hanttiin koskaan, jos vihu maksaa, vihulla on varmasti hyvä aloituskäsi)
      e = ei onnistu (kokemusta ryöstöstä vain muutaman kerran) - saatan satunnaisesti yrittää uudelleen
      E = ei onnistu, vihu tulee aina mukana/lyö kovaa takaisin

Mm. EuroPokerilla olen parina iltana ryöstänyt yhdeltä pelaajalta .10/.20 tasolla lähes joka kerta blindit (ko. pelaaja on multitablettaja ja hän on hyvin usein laittanut ruksin check/fold ruutuun).