Online Riidit

• EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Tuli ajatus kysellä online riideistä !

Onko aiheesta tehty hyviä artikkeleita ?

Onko online riidejä edes olemassa ?

Mitkä ovat helpoimmin hyväksikäytettäviä riidejä, joihin itse törmäät pelatessasi. Ja miten ?

Mitä riidejä pelkäät antavasi muille?
  • 7 replies
    • Pokerspelar3
      Pokerspelar3
      Bronze
      http://fi.pokerstrategy.com/strategy/no-limit/165/

Eipä siellä paljoa ole, mutta jotain perusjuttuja kuiteski. Enimmäkseen tulee tuota käytettyä hyväksi, kun kaverit pistää minbettiä tai muuten vaan pientä bettiä. Siihen sitten toisinaan reipasta reissua päälle ja potti kotiin.

Ja musta tuntuu, että meikäläisestä näkee heti ku mulla on kovat kortit. Kun se AA tai KK heitetään mulle kouraan niin ihan sama reissaanko UTGsta, middlestä tai napilta, niin aina irtoaa kipit lukuunottamatta niitä kertoja, kun vastassa on AA. Ja mikä kummallisinta, yleensä maniacitkin onnistuvat kippaamaan kätensä just silloin, kun mulla on se AA tai KK isolla blindillä.
    • EoNiTe
      EoNiTe
      Global
      Alkuperäinen kirjoittaja Pokerspelar3

Ja musta tuntuu, että meikäläisestä näkee heti ku mulla on kovat kortit. Kun se AA tai KK heitetään mulle kouraan niin ihan sama reissaanko UTGsta, middlestä tai napilta, niin aina irtoaa kipit lukuunottamatta niitä kertoja, kun vastassa on AA. Ja mikä kummallisinta, yleensä maniacitkin onnistuvat kippaamaan kätensä just silloin, kun mulla on se AA tai KK isolla blindillä.
      Korotatko tavallista enemmän isoilla pareilla ? Et varmaan... yksi tapa on lähteä välillä tekemään utg korotuksia esim pienillä suittareilla ja jos kaikki foldaa näytät korttisi. Poikii myöhemmin vähän löysempiä maksuja..
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Joo no olipa tyhjentävä artikkeli :)

Lähinnä netistä voi saada riidejä panostuskoon perusteella, jotkut vihut lyö selkeästi vähemmän konttariin jos floppi menee ohi jne.. Ite pyrin pitämään aina betit ja cbetit suht saman kokoisina, jottei niistä saa kukaan kummempia riidejä.

Timing tellejä tietty voi ottaa mut ne nyt on lähinnä henkimaailman juttuja koska saattaa johtua esim. siitä, että vihu pelaa kymmentä pöytää samanaikaisesti. Yleensä instamaksu flopin lyöntiin tarkoittaa aina vetokättä, samoin heikot lyönnit alle OOP. Ite oon huomannu et jos vihu miettii tavallista pidempään ennen korotusta, on kyseessä yleensä joku marginaalinen käsi.

Paremmat vihut toki osaa sitten sekottaa näitä sopivasti.
    • Pokerspelar3
      Pokerspelar3
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja EoNiTe
      Korotatko tavallista enemmän isoilla pareilla ?
      Jos mä korotan, niin se on aina vakio 4bb+1 per limppaaja. Jos taas 3-bettaan niin OOP pistän vähintään 3,5x kaverin korotuksen ja positiosta 3x vastustajan korotuksen eli ei pitäis ainakaan panostuskokojen perusteella saada riidejä.

Eikä se ole pelkästään UTG reissujen kanssa. Todennäköisestihän se vain tuntuu siltä, että aina kun mulla on AA tai KK niin vastustajat kippaa, koska noita käsiä tulee niin harvoin. :)

Ainoa missä teen poikkeuksen on c-betin koon vaihtelu: vetoisaan pöytään hieman isompi ~2/3-1 potin c-bet ja vedottomiin pöytiin riittää 1/2-2/3 pottia. Oman käden vahvuus ei tietenkään vaikuta betin kokoon.
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Henkimaailman juttuja: Check/foldin käyttö on yleensä = käsi jolla ei halua pelata. Eli jos kaveri instasököttää isosta blindista ja alkaakin tulla kylkeen on vihu luultavasti osunut kovaa floppiin.

Oikeita juttuja: betsikoot tosiaan paras telli, mutta niilläkin voi kikkailla. Kokeileppa joskus lyödä minibetsi konttarina sen vakion 2/3 potin sijaan. :D
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Yleensä jos kaveri hidastelee timerin loppuun asti, niin se on yleensä aika kova merkki siitä, että herra hidastelee, varsinkin jos herra lyö sitten potin. Fixupeleissä jos kaveri yhtäkkiä käyttää Raise Any nappia (näkyy kun lyöt ja sieltä tulee instant raise) niin yleensä olet lyöty. Toinen, kun ahdistelet esim. Bringinia ja sieltä tulee koko käden mittaan instantmaksuja, kaverilla on yleensä kahet parit.
    • Ropomen
      Ropomen
      Bronze
      Herätelläänpä tätäkin ketjua vähän henkiin.

Elikkäs semmosen riidin oon tuolta Everestin mikrotasoilta bongannu, että jos korotat ja vihu maksaa sun korotuksen OOP ja donkkaa sitten floppiin potillisen, niin sillä on yleensä kärki kiinni heikolla kikkerillä, tai jotain vielä huonompaa. Toisinaan joku värin- tai suoranveto.

Multiway potissa ei kannata aina luottaa, mutta headsup potissa luotan tähän riidiin 90%, enkä ole vielä katunut. Yhen kerran muistan, että vihu donkkas setillä potillisen alle, mutta yleensä siellä on aina ollu kärkipari huonolla kikkerillä tai jotain huonompaa. Eli jos ite floppaat kärkiparin hyvällä kikkerillä ja vihu donkkaa OOP potillisen alle, niin korotusta vaan kehiin, yleensä siellä on huonompi käsi.