Upswing -tiltti

• zamwise
      zamwise
      Silver
      Tuosta rollintuholaisesta, eli TILTISTÄ, on useampiakin versioita ja yksi salakavalimmista lienee tuo upswing -versio siitä. Itsellä on tuollaisesta kantapään kautta paljonkin kokemusta ja olen koittanut pikkuhiljaa sitä opetella välttämään. Historiasta löytyy useitakin esimerkkejä siitä, että kuinka kaksinumeroinen rolli jollain saitilla nostetaan parissa päivässä nelinumeroiseksi, mutta kas vain, yhtäkkiä parissa tunnissa tai jopa nopeamminkin ollaan sitten taas nollissa...

Tässä mietiskelin taas kerran tunnistamiskeinoja moisen välttämiseen ja yksi ainakin tuli mieleen, eli kun tuossa viimeisimmässä DoN:issa päädyin pari kertaa vetämään aika railakkaasti ohi vähän tarpeettomasti, niin rahastuksen jälkeen tuuppasin softan kiinni ja muutama tunti taukoa alle ennen avaamista. Tuollaisesta saattaa seurata se, että alkaa kummasti pelaamaan liikaa käsiä luulossa, että "osuuhan nämä nyt aina kun äskenkin napsui".

Löytyykö keneltäkään tunnistettuja kokemuksia moisesta ja miten olet ajatellut (jos olet ajatellut) välttää sen jatkossa?
  • 17 replies
    • oylioika
      oylioika
      Bronze
      rahastuksen jälkeen tuuppasin softan kiinni ja muutama tunti taukoa alle ennen avaamista.

Just toi toimii lääkkeeksi ja jokku tarttee sitte pidemmänki tauon.

Itte koin ton julmasti sss-peleissä NL100-200 tasolla, jossa laitoin 1,5k rollin 700taalaan asti kahdessa päivässä.

Vältän nykyään liiallista hyvänolontunnetta, jonka toi mulle aiheuttaa.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Mulla toi on ihan normaalia. Runnaan kuin puoli jumala ja sitten häviän pari pahaa pottia ja ajattelen että rolli pitää saada takaisin ATH-lukemiin ja sitten loppu onkin tuttua tarinaan mun blogista. Tämä yleensä vielä tapahtuu kun nostan tasoa joten tiputus on vielä suhteellisen nopeaa.
    • tilttari
      tilttari
      Bronze
      Mulla toi on suuri ongelma. Vedän jonku 10 biniä uppia ja sit lähtee yleensä alamäki. Jälkikäteen ku katsoo käsiä, joissa tappiot tulee, niin aivopieruja yleensä joka ainoa :s_mad: "Ei sillä voi se gutari täyttyä riverille, jne..." Kohtuullisen voitollisen jakson jälkeen alkaa tulla niitä oireita, ettei osaa päästää irti hyvistä käsistä ku vihu ilmiselvästi saa paremman käden valmiiksi.

Joo ja en osaa välttää tätä tiltin muotoa. Ohivetoihin en edes tilttaa, mutta nää omat typeryydet on niin rasittavia. Mut mites tosta selviää, en mitenkään :f_biggrin: Saan yleensä turpaan kunnolla ja sit taas kasataan kuoppaa kiinni. Ja just siksi mun voittokäyrä on kuin sahanterä. Pitäs varmaan heittää hetkeksi pelaamasta KUN on hyvä voittoputki takana.
    • smaster
      smaster
      Bronze
      Herolla on kyllä hieman tuon kaltainen ongelma olemassa. Pelaan aina upswingissä suhteellisen lyhyitä sessiota n.50min jääden uppiin sellaiset 1-4 bin. Downswingin tullessa sitten pitääkin alkaa sitä kuoppaa lapiomaan umpeen samassa sessiossa huonoin tuloksin:) . Sessiot venyy 2-4h ja kokoajan semmone olo, että kyllä tää tästä kääntyy. Helpoin ois vaan laittaa sen 4 binin jälkee softa kiinni ja lähtä pihalle.

Ihan viimeaikoina ei ole ollut tällaisia sessioita, mutta eiköhän ne sieltä jostain tule taas kummittelemaan.
    • Ville666
      Ville666
      Bronze
      Mun ei tee mieli enää pelata, kun olen muutaman binin voitolla. Pelkään aina, että häviän kaikki voitot, jos jatkan pelaamista. Jos jatkan, niin huomaan usein pelaavani liian varovaisesti. Kai se on tilttiä tuokin.
    • partane
      partane
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja zamwise
      Historiasta löytyy useitakin esimerkkejä siitä, että kuinka kaksinumeroinen rolli jollain saitilla nostetaan parissa päivässä nelinumeroiseksi, .

Löytyykö keneltäkään tunnistettuja kokemuksia moisesta ja miten olet ajatellut (jos olet ajatellut) välttää sen jatkossa?
      Kerro mullekki miten tuo temppu tehdään? Tuntuu että ite en pääse hirveesti satasesta pitemälle ku tulee vastoinkäymisiä downswing tai tiltti tai molemmat syö sit kassaa. ?(

On mullakin joskus tuommosta ollu ja ainaki ihan hyvä keino on vähentää pöytämäärää. Jos pelais vaikka sen 12 pöydän sijasta 6 niin voisi olla jo vaikutusta. Jotenki se on vaan helpompi puskee all-in jos pöytiä on 12 ku 1. Kun sit semmoset semivahvatki kädet voi helposti mennä puskuun, itellä tyypillinen ajatus "eihän se 77 oo sen kummempi ku TT tai JJ samalla tavalla ollaan flipissä tai perässä".
    • jouko
      jouko
      Bronze
      joo siis tosi tuttua hommaa 50 taalaa on muutettu 1,5k yhessä viikonlopussa ja seuraavassa viikossa tuhottu... tämä on toistun kahdesti... samoten 20 taalaa 700d yhessä illassa ja taas katki...tämä johtuu meikäläisen käsittömästi halusta pelata liian isoa...sitte ku mul on joku reilu 800d ja koitan alkaa pelaa bmr mukaan niin pari pahaa biittii nl25 ni koht huomaan tilteissä painelevan nl200 menemään oikein kunnolla...kumma tauti :) tästä viasta koitan päästä eroon asap....tai sit joutuu lopettaa pokerin peluun... :)
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Itse olen niin scared money upswingissä, että yleensä lopetan jos voitan binin tai kaksi. Kuopassa sitten pelataankin pitempään...
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      Eilen all time high, tänään katki. Thats what I call upswing tilt.
    • masahiiri
      masahiiri
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Ville666
      Mun ei tee mieli enää pelata, kun olen muutaman binin voitolla. Pelkään aina, että häviän kaikki voitot, jos jatkan pelaamista. Jos jatkan, niin huomaan usein pelaavani liian varovaisesti. Kai se on tilttiä tuokin.
      Mulla IHAN sama, yleensä laitankin pöydät kiinni ja selailen nettiä sen 10minuuttia, mutta sitten mietin hetken aikaa että no avataampa softa ja mielessä oikein varaudutaan siihen että nyt tulee tappio. Silti pidän koko ajan mielessä että pelaan kaikki kädet täysin samalla tavalla kuin aikaisemminkin.

Välillä tuntuu kyllä kauhean upswingin jälkeen, että oikein pelottaa jatkaa pelaamista kun tietää että downswing kolkuttelee jo ovella. Sillon painan vaan mieleen, että sama se millon jatkaa pelaamista ja mitä kortteja on menneisyydessä saanu, ainahan siinä on samat todennäköisyydet saada hyviä kortteja riippumatta siitä että saitko just 5 kertaa putkeen setin flopista...
    • Blancco7
      Blancco7
      Bronze
      Ennen olin kyllä niin kivi kun sain voittoja stäkkiin. Ne rahat ei kyllä enää liikkunut mihinkään suuntaan. Nykyään mietin näin: Ihan sama kuinka paljon ittellä on stäkkiä. En voi kuitenkaan hävitä kuin sen verran mitä vihuilla on omassa stäkissä. Mutta jos ittellä on kasvanut 400bb (max buy in 100bb) stäkki ja vihulla onkin joku 350bb stäkki, niin on oltava hieman varovaisempi. Toisaalta tämä toimii myös toiseen suuntaan, eli vihu voi myös hävitä paljon kerralla.
    • tuomasta
      tuomasta
      Bronze
      Näköjään aika yleistä tuo, että ku on tullu pari biniä voittoa ni alkaa pelottaan. Itellä just ihan sama.

Lääkkeeksi vois tietenki ottaa sen, että ei kato sitä trackeria yms kokoajan. eikä myöskään kurki rollia. Ite pari kertaa kokeillu, mutta sitäkin pitää opetella, koska se vaatii kärsivällisyyttä. Jos jossain vaiheessa en kato session tilannetta trackeristä niin sitä rupee sitten miettiin liikaa ja sitäkautta peli kärsii.

Onko kellään hyvää neuvoa miten ton scared moneyn sais pois. Ite oon aatelu, että se menee ajan kanssa sitten, kunhan pelailee tarpeeksi. Onko siihen oikotietä?
    • TemeTee
      TemeTee
      Bronze
      Onko kellään hyvää neuvoa miten ton scared moneyn sais pois. Ite oon aatelu, että se menee ajan kanssa sitten, kunhan pelailee tarpeeksi. Onko siihen oikotietä?

Oon tiputellut oman pelitason toistaiseksi astetta pienemmälle tasolle. "Normaalilla" pelitasolla tuntu jo 200bb syvänä, että jännitti laittaa merkkejä keskelle. Tällä nykyisellä tasolla ei pahemmin tunnu 300bb tai 400bb efektiivisillä stäkeillä painaminen juuri miltään.

Eli itsestä ainakin tuntuu, että mitä isompi rolli suhteessa biniin, niin sitä vähemmin ujostuttaa se merkkien sisään työntely :)
    • qodbop
      qodbop
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja TemeTee
      Eli itsestä ainakin tuntuu, että mitä isompi rolli suhteessa biniin, niin sitä vähemmin ujostuttaa se merkkien sisään työntely :)
      joo välillä vaan tuntuu et liian kevyesti ne binit painuu keskelle kun on bini/rolli suhde iso..

ei valitettavasti ole ongelmaa upswing tilteistä tänä vuonna,kaikki muut tiltti variaatiot on koettu.. :(
      mutta mitä viime vuodelta muistan niin mun upswing tiltti on pelin löystyminen ja jumalainen olotila jossa luulee hallitsevansa kaiken.
      siitä päästääkin swingin vaihtuessa kätevästi päinvastaisiin tiltti ongelmiin..jos tarkemmin ajattelee niin taidan aina pelaa tilteissä jos ei oo promilleja veressä :D
    • TeemuP
      TeemuP
      Bronze
      Itselläni ainakin tuo upswing-tiltti noissa ps.fi starsin horseturnauksissa on ollut aika jatkuvaa, mutta niitä negatiivisia puolia ei ole kyllä vielä näkynyt ku edellee napsuu aika reippaasee tahtiin :D
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja TeemuP
      Itselläni ainakin tuo upswing-tiltti noissa ps.fi starsin horseturnauksissa on ollut aika jatkuvaa, mutta niitä negatiivisia puolia ei ole kyllä vielä näkynyt ku edellee napsuu aika reippaasee tahtiin :D
      No sua nyt näkyy niin harvon et pistetään varianssin piikkiin :f_cool:

Mukaan? Töpseli? :s_cool:
    • JTR75
      JTR75
      Bronze
      Juu... Upswing....Tilt...............................................................................!

Tulin....Voitin....Hävisin----------!

Käväsin tuon PS:n sponsoroiman viiskymppisen kanssa parhaillaan 114$. Pitäis varmaan sanoa että oli huono mäihä ja kortti ei kaynyt tai että kokeilin uusia strategioita jotka ei istunu mun tyyliin tai jotain. P.skat, ylös mentiin aika haipakkaa mutta alas tultiin vieläkin kovempaa! Ylimielisyys iski kulman takaa. Ennen kun kerkes kissaa sanoa niin kuoppa niin syvällä ettei pohjaa näy (9$).

Ps. ei teil mittä uutta diili ois?