Rakeback

• Obersdorf
      Obersdorf
      Gold
      Eräällä toisella pokerifoorumilla puhuttiin kuinka pelipaikat "varastavat" rakena tuhansia kuukausittain jos pelaat paljon isoissa pöydissä. Tiesin kyllä itsekkin että rakea otetaan aina, mutten asiaan ole perehtynyt. Samaisessa ketjussa oli myös keskustelua kuinka hyvä rakeback sopimus kelläkin on. Siellä en omista nimimerkkiä eli kysyn täällä. Saanko minä rakebackkia ilman että olen tehnyt jotain sopimusta?
  • 2 replies
    • PokkAA
      PokkAA
      Silver
      Pokerisivut-osiossamme on lueteltu kaikki yhteistyösivustomme, joista osa tarjoaa rakebackin. Ilmoittautumalla kyseisille sivuille ohjeittemme mukaan saat automaattisesti rakebackia peleistäsi.

Kannattaa kuitenkin huomioida, että rakebackin osuutta korostetaan usein aivan liikaa. Tärkeintä pokerinpelaajalle on tuotto, joka koostuu voitoista, mahdollisesta rakebackista ja mahdollisista bonuksista. Mitä hyödyttää korkea rakeback, jos sivusto itsessään on täynnä kovia pelaajia, joita vastaan jäät tappiolle?

Rakeback ilmoitetaan prosentteina, mutta tässäkin on otettava huomioon ainakin seuraavat seikat:

* Alkuperäisen raken suuruus. Joskus on "edullisempaa" pelata ilman rakebackia pienellä rakella kuin rakebackin kanssa tilanteessa, jossa raken osuus on suuri.

* Joillain sivuilla ilmoitettu rakeback-prosentti lasketaan nettorakesta eli ennen hyvitystä tehdään kaikenlaisia vähennyksiä (saadut bonukset, VIP-kaupasta ostetut tavarat, freerollivoitot jne.). Tällöin todellinen rakeback-prosentti jää välillä todella alhaiseksi.

Rakebackin metsästyksen sijaan pokerinpelaajalle kaikkein tärkein asia on kehittää peliään ja kehittyä pelaajana. Tällöin teet aina kaikista parasta tulosta pitkällä tähtäimellä. :f_thumbsup:
    • Obersdorf
      Obersdorf
      Gold
      Juu olen näin sen itsekkin arvioinut että rakella ei niin suurta merkitystä ole, mutta sittenkun tuli vain silmiin tuhansien eurojen kuukausittain menetetystä summasta niin jäi mietityttämään. Itsellänihän puhutaan toki aivan erikokoisista summista pelatessani maksimissaan NL10 .