Tilttaamisen jalo taito!

• NTV123
      NTV123
      Bronze
      Tänään ihan normaali päivä, kaksi finaalipöytää ja 3 rahastusta turnauksista. Kahdeksan biniä plussaa käteisestä. Päivä plussalla todella suuresta...kunnes TILT ja kaikki(voitot) meni ja vähän vielä korkoja.

Eräs suomalainen gambler sanoi kerran "kun se alamäki alkaa, niin sitten menee kaikki..."

Itse olen nykyään kyennyt lopettamaan ennen katkeamista, pari vuotta sitten meni aina kaikki.

Aki Pyysing sanoi joskus jotenkin näin "jos ei ole rollia, ei ole pelejä, rolli on pokerinpelaajan työkalu" on auttanut ainakin mua siihen, etten enää katkaise itseäni, vaikka survoisinkin suurimman osan rollista.

Mietin tässä voiko tilttaamista oikeasti estää? Jos on tilttaavaa tyyppiä, niin sitten tilttaa vaikka ei haluaisi.

Ehkä ongelmaa pitäisi lähestyä toisesta näkökulmasta, miten saada olosuhteet missä tilttaaminen on epätodennäköistä.

Mikä strategyläisillä on toiminut parhaiten tiltin ehkäisyyn? Entä millä tempulla te lopetatte pelit, kun silmissä sumenee ja millään ei ole enää mitään väliä?
  • 19 replies
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Itse vältän pelaamista väsyneenä, muulloin en oikeastaan tilttailekaan. Koitan vaikka keksiä jotain tekemistä jonkun muun ihmisen kanssa, niin en ainakaan voi pokeria pelata. Sitten jos siihen tilttiin kuitenkin mennään, on itselläkin se lopettaminen vähän hankalaa. Minä kun tilttaan, en ajattele että täytyy voittaa takaisin tai mitään sellaista. Alan vaan ajatella että "noo eipä tässä muutakaan tekemistä ole ja meneehän harrastuksiin joskus vähän rahaa" ja sitten kun saan taas uudet kortit niin "ääh emmää jaksa, no ihan sama, puske pois kyllä mä joskus voin vetää ohikin" :D Eli ei hyvä.
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      En kyllä itse ainakaan oo keksinyt mitään keinoa, miten tilttaamista voi kokonaan estää. Kai sitä voi osaavan urheilupsykologin vinkeillä hillitä, mutta kokonaan poistaminen voi vaatia vuosien työn ja ison osan pelikassasta. Jos joku on keksinyt pikaisen ja ilmaisen poppokonstin, niin kertokoon mullekin. :f_grin:
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      Tuossa naapurien sivulla oli uutinen lääkkeistä ja huumeista mitä pokerinpelaajat käyttävät.

8% oli kokeillut kokaiiniakin ja 34% pilveä.

Pilvessä en varmasti pystyisi pelaamaan hyvää pokeria, kokaiinia en ole kokeillut.

Adderall eli amfetamiinipohjainen ADHD:n hoidossa käytetty lääke on jenkkiyliopistoissa ihan normaali pilleri mitä porukka nappailee ja sitä saa ihan lääkäriltä, kun vähän inisee keskittymisoreista. Tuo vissiin on todella paljon käytetty piriste niin pokerissa, kuin urheilussa.

Itsellä ainakin kahvi ja energiajuomat eli kofeiini vain lisäävät tilttiä tai tiltin riskiä. Kovempia piristeitä en ole kokeillut, enkä kokeile.

En tiedä voiko tästä keskutella täällä, mutta onko strategyläiset ottaneet purkista lisää winratea?
    • fyctice
      fyctice
      Bronze
      Tilttaamiselle tuskin on mitään konkreettista lääkettä ja olen tätä itsekin miettinyt. Jos löytäisi oppaan, jolla omaa itsehillintää voisi harjoittaa niin se olis varmaan oiva apuväline tähän, sillä eihän tiltti johdu mistään muusta kuin itsehillinnän ja keskittymisen herpaantumisesta. Ne jos saisi pidettyä kurissa + tiukka pelikassanhallinta, niin aika hyvä tatsi ois jo.
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Ison ohivedon jälkeen kun kykenee vaan "nöyrästi" foldailemaan pahimman tiltin pois niin kyllä se siitä. Parhaimpia vihujahan on sellaiset tiltti herkät kaverit jotka rupeavat 3-/4-bettailemaan ja puskemaan joka flopin yhden ison häviön jälkeen.

Eli yritetään löytää se fold nappula siihen asti kunnes höyry on sen verran laskeutunut että kykenee jälleen näkemaan näytön.
    • Paade
      Paade
      Bronze
      Nuuska on hyvä. Rentouttaa sopivasti :f_pleased:
    • JTR75
      JTR75
      Bronze
      Ison potin häviön jälkeen hermosauhut ja hetkeks auto fold päälle seuraavan parin orbitin ajaks. Toimii toisinaan.
    • 0O00O0
      0O00O0
      Bronze
      "kun se alamäki alkaa, niin sitten menee kaikki..." Tuo piti ennen varsin hyvin paikkansa. :D

Mut eipä enään vois vähempää kiinnostaa, jos joku kala joskus osuu johonkin monsteri käteen. Ja katkoo mut. Tossa viime yönä meinas iskee pienet tiltit ku joku kala jonka statsit VPIP/PFR 90/70 ja lähdin sitten preflopilla katkomaan sitä TT:lla ja sillähän oli joko QQ tai KK en muista enään. Ja heti perään osun tätä kalaa vastaan TPTK ja sillähän oli kaks paria, tässäkin tilanteessa katkoin itteni. Onneks en tiltannu. Vähän lämpöä joskus otan, mut siihenhän se jää.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Itse oon tajunnu viimeistään 20 binin montun jälkeen laittaa softat kiinni, eli pientä hiomista on mullakin tuossa tiltinhallinnassa. :s_biggrin: Paljon tai helposti tilttaavalle ei yksinkertaisesti nettipelit sovi, tai sitten pitää asentaa joku semmonen stop-loss systeemi koneeseen jos semmonen on jo markkinoilla. Eli tietty binimäärä ja se on sitten siinä jos sen verran tulee nenään.

Pari vuotta sitten oli paljonkin mun mielestä puhetta WSOP:n yhteydessä että jotkut proot vetää piristeitä tai jotain semmosta että jaksaa valvoa ja keskittyä vähillä unilla noissa turneissa. Mutta ennenpitkää kaikki tommoset mömmöt tulee sitten kyllä puremaan sua persuksiin. Jos ei muuten jaksa pelata kun lääkeaineiden voimalla, niin ei kyllä mun mielestä kannata sitten pelata ollenkaan.
    • Kenraali
      Kenraali
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja NTV123
      Tuossa naapurien sivulla oli uutinen lääkkeistä ja huumeista mitä pokerinpelaajat käyttävät.

8% oli kokeillut kokaiiniakin ja 34% pilveä.

Pilvessä en varmasti pystyisi pelaamaan hyvää pokeria, kokaiinia en ole kokeillut.

Adderall eli amfetamiinipohjainen ADHD:n hoidossa käytetty lääke on jenkkiyliopistoissa ihan normaali pilleri mitä porukka nappailee ja sitä saa ihan lääkäriltä, kun vähän inisee keskittymisoreista. Tuo vissiin on todella paljon käytetty piriste niin pokerissa, kuin urheilussa.

Itsellä ainakin kahvi ja energiajuomat eli kofeiini vain lisäävät tilttiä tai tiltin riskiä. Kovempia piristeitä en ole kokeillut, enkä kokeile.

En tiedä voiko tästä keskutella täällä, mutta onko strategyläiset ottaneet purkista lisää winratea?
      Ainakin Dennis Phillips tunnustaa käyttäneen juuri tuota Adderal lääkettä ja tulokset kuullemma nousi huomattavasti,äijä on tietääkseni itse farmaseutti. Parasta on kai kun saa itsensä harmoniseen tilaan. Kuunelkaa oopperaa tai jotain tai jotain enyan tapaista rentouttavaa ei nopeatempoista musiikkia ennen peliä ja vaikka pelin aikanakin. Eilen tuli suht pahasti tiltattua 6kätisessä omaha pöydässä,kun yksi sankari leikki kamikazea ja sai toisen pelaajan tilttaamaan,jolloinka tämä toinenkin ryhtyi kamikaze leikkeihin.lopputuloksena itsekkin tilttasin ja ennenkuin poistuin pöydästä kirjoitin fu guys,keep on flipping. kaikki seurausta niistä hienoista ohivedoista. Harvoin otan mitään lämpöä,liian väsyneenä saattaa tulla joskus tiltti,kuten eilen. Eihän se kamikaze henkilö voi vaikuttaa tulevin kortteihin,joten kiitän yleensä softaa fisujen ruokkimisesta hiljaa mielessäni. En tiedä tosta winratesta,mutta pienessä hiprakassa joskus tulee pelattua ja vieläpä yleensä suht hyvää peliä,ei tule tilttailtua sillätavalla,vaikka joku itsemurhalentäjä istuiskin samassa pöydässä. En kuitenkaan kehota ketään pelaamaan hiprakassa,eikä tämän kannanoton ole tarkoitus puoltaa tai kieltää mitään.

Carlo Maria Cipolan sanoin,"ihminen on tyhmä,mikäli hän aiheuttaa toiselle ihmiselle tai ihmisryhmälle vahinkoa saamatta itse siitä voittoa. Tai vielä pahempi:aiheuttaa myös itselleen vahinkoa". Varotaan siis niitä pokeripöydän tolloja.
    • Paisting
      Paisting
      Silver
      Kaikki menee siihen asti hyvin, kunnes joku erehtyy korottamaan mun c-bettiä :D Siitä se on monta kertaa lähteny bini jos toinenkin.
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Tätä lukiessa rupesin miettimään etten vissiin oo niin kauheen pahasti sit tilttaillu; oma suurin yhden session monttu on 4 biniä, hieman pienempi kuin toi Tikkarin 20 binin esimerkki :D
      Niin ja joku sanoi tuosta musiikin kuuntelusta, tuli siitä mieleen että itse olen huomannut pelaavani huonommin jos kuuntelen samalla musiikkia. Yleensä kuuntelen hiukkasen nopeampi tempoista ja välillä aika aggressiivistakin musiikkia, joten ei varmaan ihme.
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      Mä oon ehkä siitä erillainen pokerinpelaaja, ettei mua tappiot pistä(enää) tilttiin. Oon hävinny useita kertoja sen 50% rollista illassa ja lähtenyt vaan lenkille miettien, et okei, nyt pelataan pienempää vähän aikaan no big deal.

Asiat joista tilttaan on muut ihmiset, oma huono peli, rap-musiikki, disconnectaus ja muut tekniset ongelmat. Erillaiset häiriötekijät siis. En kykene pelaa A-peliä edes silloin, jos toinen katsoo vierestä hiljaa. Mikä on sinänsä jännä, koska livenä tuntuu että edgeä on kilometrikaupalla, enkä ole tiltannut(vielä) livenä ikinä.

Kaipa ainoa keino on vaan grindata kammiossa ennaltamäärätyn pituisia sessioista hyvin syöneenä, hyvin levänneenä.

Sitten kun vielä noudattaisi niitä neuvoja, eikä pelaisi krapula-aamuna 5h unien jälkeen nälkäisenä täpötäydessä talossa kuulokkeet korvilla volumet kaakossa.

edit: toki tappiot vaikuttaa peliin, mutta ne on enemmänkin seuraus, kuin syy tilttiin
    • degnic
      degnic
      Bronze
      urheilua säännöllisesti, terveellistä ruokaa ja tarpeeksi unta niin noilla aineksilla pitäisi kyllä tilttaamiselta välttyä. Ei se sessioiden määrä vaan se laatu
    • Nownewman
      Nownewman
      Bronze
      Hommahan menee niin että tärkeintä on tunnistaa ne tiltin oireet itsessä.
      Pahempaahan on se ettei huomaa kun tilttaa ja jatkaa vain samalla rataa kohti aurinkoa. :f_cool:

Itse ainakin näkisin että tilalle tulee primitiivireaktio: pakene, taistele tai jähmety.

Joku ei kutsu näitä tiloja "tiltiksi" mutta voisi puhua joskus myös "poker bluesista" kun passivoituu eikä yliaktivoidu kuten yleensä tiltissä. :f_frown:

Pakenemisessa pelaaja alkaa löysäillä ennen floppia ja flopin jälkeen on aivan kuin ei välittäisi enää miten käy (jospa onni käy kerrankin against the odds ja voitan edes yhden potin viimeistään riverillä :f_confused: )
      Taistelemisessa pelaaja alkaa uhmakkaasti vetämään kovaa linjaa eli esimerkiksi No limitissa pelataan aika hurjia korotuksia/alleja. (ilman mitään takuuta että olisi lähimainkaan voittoa :f_o: )
      Jähmettymisessä pelaaja muuttuu kovemmaksi kuin kivi odotellen kohtaloaan ja niitä "superkortteja" jotka viimeistään tuhoavat vihut. (joista takuuvarmasti joku vetää ohi sitten... :f_eek: )

Usein se "tappiomieliala" on sekoitus noita tiloja ja niistä kannattaa vain tietoisesti hankkiutua eroon. :s_cool:

Tietysti suositeltavaa on että ei pelaa putkeen sessioita ja välttää pelaamista väsyneenä, nälkäisenä, janoisena, masentuneena jne.
      Ihmettelen suuresti multitablaajia, jotka eivät huomaa miten suuren loven tuollaiset sessiot voivat tehdä saldoon. Sitä sitten selitetään jälkikäteen sillä kun on multitablattu! :f_biggrin:

Itselläni ainakin on useampi tuollainen osa-alue aina mukana plus huonot kortit ja kun ei aktionia ei ole niin kiinnostus hiipuu. Samalla kun sitten näkee että joku vetää täydellä lannalla ohi joko itsestä tai muista ja siitä tulee aika "jep, mitäpä väliä mitä ja miten sitä pelaa, hedelmäpeliähän tämä on". :s_frown:
    • AngleZero
      AngleZero
      Silver
      noi on omalta kohalta ainakin tärkeimmät, ettei saa pelata väsyneenä nälkäsenä tai masentuneena (jos on huono fiilis -päivä)
      t. väsynyt nälkäinen ja huono fiilis
      ps. äsken -5bin
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      5bin :)

Tän päivän swingi 18 bin. eka 6b alas(ev 5biniä ylös WTF) vs 200 000$ voittanutta high stakes regua, sitten 1olut ja loppu olikin ylöspäin.
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Table selection is overrated :D
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      Siis kiva sitä vastaan oli pelata, kun painoi microja läpällä. 100% käsistä.