Tasojen nousu?

• Them
      Them
      Bronze
      Miten porukalla yleensä onnistunu tasojen nousu? Itselleni tämä tuntuu olevan täyttä tuskaa...

1. nl4 -> nl10 siirtyessä piti siirtyä kaks kertaa takas nl4 kun ei vaan millään tuntunu voittavan. Taisin kuopata noin 200$ nl10 ennen kuin voittoa alkoi tulla.

2. nl10 -> nl20 ei taaskaan peleistä tuu yhtään mitään. Ekana päivänä -60$ hyvällä pelillä, tokana päivänä -60$ tiltissä, kolmas päivä -60$ hyvällä pelillä.

Omasta mielestäni tasojen välillä ei kauheita eroja. nl4 porukka kyllä tykkää limppailla enemmän kuin muilla tasoilla.

Ottaa kyllä päähän kun uskoisin taito tasoni riittävän mutta aina tasojen nosto on yhtä tuskaa. Eritysesti short stackerit tykkäävät vetää ohi 3 outtisilla.

Known players:
      SB:
      $18,80
      BB:
      $20,90
      MP2:
      $39,28
      Hero:
      $22,10
      CO:
      $39,56
      BU:
      $20,00

0,1/0,2 No-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.67 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with A:spade: , 8:spade:
      MP2 calls $0,20, Hero raises to $0,80, 3 folds, BB calls $0,60, MP2 calls $0,60.

Flop: ($2,50) T:club: , A:heart: , 2:club: (3 players)
      BB bets $2,50, MP2 folds, Hero raises to $6,20, BB raises to $20,10 (All-In), Hero calls $13,90.

Turn: ($42,70) 7:diamond:
      River: ($42,70) 4:heart: (1 players)

Final Pot: $42,70

Results follow (highlight to see):
      Hero shows pari ässät (As 8s)
      BB shows kaksi paria, seiskat ja neloset (7c 4c)

BB wins with kaksi paria, seiskat ja neloset (7c 4c)

Ei oikeesti oo kivaa kun pelaa hyvin ja tietää mitä sillä vihulla on, mutta turpaan tulee vaan. Tämmösiä siis tässä jo pari päivää kateltu, mutta en haluais vaan palata alemmaks.

Survoin tossa tiltissä viel -20$ EI vittu osu mun vedot millää, kyllä tää pokeri on niin paskaa välillä.
  • 13 replies
    • PerusJamppa
      PerusJamppa
      Bronze
      Itselläni ollut myös yhtä tuskaa siirtyä NL10 -> NL20 shortissa.
      Kolme kertaa on rollia ollut sen verran että on uskaltautunut NL20 tasolle huitelemaan, mutta joka kerta tultu sen verran alas että on joutunut palaamaan NL10 tasolle.. :rolleyes:

Vaikka aina toisinaan käsihistorioita tutkiessa olen ollu suorastaan itsepetoksen mestari, niin voi sanoa että tosi paljon on ollut set-uppeja ja ohivetoja. Jonkun verran on ollut (ilmeisesti pienessä stiimissä) yli- ja kärkiparien ylipelaamista, mutta niistäkin aika halvalla vielä selvinnyt.

"Tutulla" tasolla jos tulee noita tappioputkia, niin se ei tunnu oikein missään, mutta jos isommalle tasolle siirtyessä tapahtuu vastaavaa, niin kyllähän siinä on itseluottamus koetuksella.

Vaikka kuinka tietäisi biittaavansa jonkun tason, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ottaa pykälä pakkia jos rolli siltä näyttää. Sen mukaanhan se pelitaso määritellään.

Ei siinä auta muu kuin nöyrtyä ja hakea uuttaa nousua siltä alemmalta tasolta..
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Vastaus: Pelatkaa omahaa. :f_pleased:
    • NTV123
      NTV123
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Jim9137
      Vastaus: Pelatkaa omahaa. :f_pleased:
      Juu, huomattu on. Perjantai lauantai välisenä yönä pelasin elämäni ensimmäisen Pot Limit Omaha turnauksen. Pääsin finaalipöytään ja kuudentena ulos väri vs kärkisetti ja vihu riveröi täkärin.

Vaikka olen pelannut elämäni aikana alle 2000 kättä Potti Omppua, niin tuntuu paljon helpommalta kuin NL Holdem. Vihut on todella helppo laittaa käsille, kun ei ne pelaa kuin nutseilla(karkea yleistys). Ja toisaalta itse kun iskee nutseilla rahaa keskelle, niin maksuja tulee rojulta.
    • Them
      Them
      Bronze
      Oon kyl perusjampan kaa samoilla linjoilla. Aivan eri tavalla kestää biittiä kun siirryin takas nl10 (vaikka ne vihut tulee ohi samalla tavalla sillä runner runner two pairs tjsp..)

Vaikka en yleensä tilttaa niin isoimmissa peleissä se kyllä käy hyvinkin helposti. Välillä kyllä tulee uskonpuute kun on kuopannut 100$, mutta kyllä sitä voittoa tulee vaan kun jaksaa hitaasti pienillä tasoilla ootella niitä käsiä ja paisteja.

Pienen Itsetutkiskelun jälkeen huomaan miten eritavalla sitä tuli pelattua isommissa pöydissä. Jotenkin psykologisesti se rahan määrä varmasti vaikuttaa. Kyllä alkaa fiilis olla jälleen hyvä kun lähes dominoin nl10 pöytiä :) .

Toivottavasti silti pelaan jo ens kuussa vakiona nl20.
    • Speester
      Speester
      Bronze
      Vähän samoilla linjoilla muiden kanssa. Nousua ja laskua ollut nyt tämän kuukauden. Nl25:ssa tehdään kuoppa, mikä sitten paikataan nl10:n multitabletuksella. Nl25:ssa :f_confused: ja nl10:ssä :s_biggrin:
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Juu se on vähän ikävää jos huono runi sattuu juuri tuohon tason nostoon. Rollin pitää olla vaan semmoinen, että se kestää nuo heilahdukset. Alaspäin vaan sitten hakemaan vauhtia jos alussa tulee nenään ja rolli ei kestä, en usko että taitoero on mitenkään mullistava NL10 ja NL20 välillä. Enemmänkin se voi olla isompi harppaus itselle henkisesti kun panokset tuplaantuu.

Ei oo häpeä tiputtaa alaspäin, häpeä on mennä poikki kun ei ylpeys antanut periksi tiputtaa alaspäin.
    • degnic
      degnic
      Bronze
      Itse pistän aina tasonvaihdon yhteydessä pari pöytää uutta tasoa ja pari pöytää vanhaa tasoa, suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Siirtymä onnistuu huomattavasti helpommin ja muutenkaan ei tule keskityttyä niin paljon siihen, että pelaa normaalia isompaa tasoa.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Mä oon joutunut vetämään muutamasta aika kovasti hätäjarrua ja kyllähän se henkisesti on kova paikka kun joutuu ottamaan takapakki, ei egon takia vaan sen takia että ei tahdo kiinnostaa ns. pienet potit. Mutta ilman tasojen laskua olisin ollut jo katki parikin kertaa. Kun sahaa rollista pois ja tiputtaa pari pykälää alemmas niin tuntuu että on ihan helvetinmoinen grindaaminen takaisin mutta kun peli lähtee uomiin niin yllättävän nopeasti se sieltä tulee.

Kun peli ei tunnu hyvältä niin suosiolla vaan pelaamaan pienempiin pöytiin ja peli hanskaa niin sitten on nousut yleensä aika nopeita.
    • Olympos
      Olympos
      Bronze
      Riippuu hieman pelistä mihin olet keskittynyt, mutta olen huomannut NL HE BSS tasojen nousua helpottavan, kun pelaa sivussa SSS:a.

SSS -scouttaamalla, pääsee totuttautumaan isompiin blindeihin ja korotuksiin. Samalla saat trackeriin muutaman käden vihuista ja hieman kuvaa yleisestä pelaamisen tasosta. Itse en ole huomannut kovin isoa eroa NL4, 10, 25 ja 50 välillä. Ainakin 10 ja 25 mahtuu paljon epämääräisiä roiskijoita. NL50 on pahimmat tapaukset karsiutunu pois. Taitaapi noita paisteja löytyy vielä NL1000: stakin!
    • Fantasy99
      Fantasy99
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja degnic
      Itse pistän aina tasonvaihdon yhteydessä pari pöytää uutta tasoa ja pari pöytää vanhaa tasoa, suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Siirtymä onnistuu huomattavasti helpommin ja muutenkaan ei tule keskityttyä niin paljon siihen, että pelaa normaalia isompaa tasoa.
      Täytyy kokeilla seuraavalla tason nostolla hyvä vinkki.
    • Jussu
      Jussu
      Bronze
      "Pikkusen" pelaan vielä pienemmillä tasoilla, mut eilen siirryin ekaa kertaa 0,25/0,50 pöytiin FL:ssä. Eipä siinä mitään, parin tunnin sessiolla ja 400 kädellä 40 BB:tä rikkaampana nukkumaan. Ainahan se vähän jännittää eri tasolla pelata. Lienee sama homma et onko panokset 50 senttiä vai dollaria..
    • tilttikala
      tilttikala
      Bronze
      Ok, aiheeseen liittyvä kysymys. Olen lukenut muistaakseni tältä foorumilta, että tasoja kannattaa nostaa, kun pelikassaa on riittävästi ja biittaa, tai mieluummin murskaa edellisen tason. Mitähän mittaria tässä sitten kannattaa käytää? Jos on hyvä putki päällä, voi pelikassa kasvaa nopeastikin, kuten jokainen tietää, mutta silloin ei välttämättä ole kyse siitä, että biittaisi sillä hetkellä pelaamansa tason. Onko se jokin voitettu määrä blindeja sataa kättä kohden, vai miten se kannattaa mitata?
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Jussu
      "Pikkusen" pelaan vielä pienemmillä tasoilla, mut eilen siirryin ekaa kertaa 0,25/0,50 pöytiin FL:ssä
      Ite siirtyilen juuri 0.25/0.5 to 0.5/1 ja isommalle ja toi deggyn vinkki kyllä on oikeessa. Ite tehny samaa, 1-2 pöytää kumpaakin tasoa ni ei kerkee ees miettiin et kumpaa tasoa on se käsi mitä pelaa. Toki mulla auttaa kun on toi softa että kummankin tason pöydässä potit/stäkit on BBinä. Ei pääse summat hämäämään ;)