Cash game vs mtt- tournaments- erot.

• supremedrang
      supremedrang
      Bronze
      Heipä hei, Kyselin sellasta, että mitkä ovat ne ratkaisevat erot, kun näitä pelataan?. Pelaan turnauksissa agressivisesti jopa ylipelaten hyvät ja limppailen mukaan marginaali käsillä, jos paljon pelaajia mukana (pikku konnektorit yms). Turnauksissa tullut usean vuoden ajan menestystä mutta se, mitä turnauksista tulee menee käteis peleissä... lähinnä oon ajatellut siirtymistä pelkkiin turnauksiin. pelaan lähinnä 5/10/20 euron ribareita sekä joitain freezeout takuu- turnauksia.

Olettaisin, että ongelmana saattaisi olla, että yritän käteispelissä pelata pelaajia "ulos", niinkuin turnauksessa ja siitä syntyy vuoto peliin. Kenties videon voin joskus tehdä, jos jotain kiinnostaisi kertoa, jos suurempia virheitä näkyy.

Mutta ne jotka pelaatte molempia voitollisesti, niin olisin kiitollinen kaikista huomaamistanne eroista ja tiedoista, jos niitä on : )
  • 12 replies
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Omasta turnauspelaamisestani en kyllä osaa sanoa että kuinka voitollista se on, mutta mutta...

Riippuen tietysti tasosta millä pelaat, niin ainakin isomman tason käteisessä pitäisi olla jollain tavalla balanssissa, lyöntikoot, bluffit, maksut, korotukset. Kun samoihin vihuihin törmää ne pystyvät hyödyntämään panostuskuvioitasi ja häviävät siten sinulle minimit ja taas osuessaan saavat sulta maksimit. samoja vihuja vastaan ei ainakaa syvällä stäkillä joudu turnauksissa pelaamaan niin kauaa että näillä asioilla olisi niin väliä. Jos ammattilaiseksi aikoo niin sitten näillä on enemmän turnauksissakin väliä pitkällä aikavälillä.

Käteisessä myös jonkin asteinen tiltti astuu kuvioihin kovin herkästi. Kun sama vihu vie sulta useamman potin ja yrität ruveta pelaamaan tätä vastaan sitten.

Turnaukset kulkevat usein aika saman kaavan mukaan, paistit tippuvat ja luovuttavat rahansa vakkareille, jotka jakavat rahat lopussa kolikonheittotilanteissa. Käteisessä tätä lopun kolikonheittovaihetta ei tule ja täytyy pyrkiä enemmän itse pelaamaan paisteja vastaan koska suurta edgeä tuskin on muita vakkareita vastaan. Ja jos paisti on luovuttanut rahat jollekkin hyvällä vakkarille, niitä tuskin siltä saa itselleen.

Eli IMO on vielä turnauspelaamistakin tärkeämpää on pelata kutakin vihua vastaan siihen sopivalla tyylillä.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Kyllähän se niin on, että mikä toimii turnauksissa niin ei välttämättä toimikaan sitten käteisessä ja päinvastoin. Mun mielestä suurin ero on kuitenkin siinä, että käteispelissä voit ostaa itsesi "takaisin sisään", mutta turneissa se on yleensä kerrasta poikki.

Eli turnauksissa pitäisi enemmän karttaa niitä marginaalisia tilanteita, missä taas käteisessä voisi samassa tilanteessa mennä huoletta keskelle. Toisaalta jos tilttiin on taipumusta, niin käteinen ei ole ehkä sitten se oikea pelimuoto.

Turnauksissa pitää kanssa ottaa omat ja vihun stäkkikoot huomioon paljon enemmän, kun taas käteisessä pelataan koko ajan väh. 100BB stäkeillä.
    • olio1978
      olio1978
      Bronze
      hitaita full turnauksia pelatessa on mun mielestä luovuttava pluffeista, toivotaan väriä/suoraa korotuksista ainakin alkuvaiheessa, mut toisaalla esin sortti turboissa on lähes pakko tarttu melkein kaikkiin mahdollisuuksiin ja lähes aina yritettävä huitasta allit ainakin edeltä tulleen korotuksen jälkeen. oon ite huomannut et moni luovuttaa härskiin korotukseen. Mut oikeasti kannattaa seurata ketä vastaan pelaa, luovutella ja oppia pelaajien tapoja pelata, kun kuitenkaan monikaan pelaaja ei muuta pelityyliään.

valmennus vois tyrmätä mun ajatuksia ja kertoa miksi olen väärässä... :f_cry:
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Yks mikä kanssa on selkeästi eri turnauksissa ja käteisessä on sun chippis arvo, joka käteispöydissä ei muutu vaikka sun stäkkis muuttuu.

Turnauksissa taas käy niin, että jokaisen ansaitsemasi chipin arvo on edellistä pienempi ja jos mä olen mitään ymmärtänyt tästä konseptista se tarkoittaa myös useammin sitä, että säästetty merkki on yhtä kuin voitettu merkki.
    • olio1978
      olio1978
      Bronze
      yksi ammattilaiskommentti jooko. haluisin tietää :/
    • olio1978
      olio1978
      Bronze
      ei sitten prkl :D
    • maybah
      maybah
      Bronze
      hmm... eikös tuo tikkari kuitenkin mahda ammattilainen olla.
    • olio1978
      olio1978
      Bronze
      joo varmasti
    • olio1978
      olio1978
      Bronze
      eks tikkari oo yhyy varmasti mut vastasko kysymyksen hymm hyvää jatkoa prkl
    • maybah
      maybah
      Bronze
      no elä ny herneitä nenään vedä.. jatkoja vaa..
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Toki blindien nousu ja stäkin koko vaikuttaa siihen, miten turnauksia tulee pelata. Ei noissa turboissakaan kuitenkaan tarvitse ekoilla tasoilla vielä alkaa ruveta arpomaan vaan on niissäkin pikkusen aikaa odotella. Sitten kun blindit nousee niin pitää toki ryöstellä ja vastaryöstellä enemmän. En tiedä vastasiko tämä nyt kysymykseen?
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja olio1978
      eks tikkari oo yhyy varmasti mut vastasko kysymyksen hymm hyvää jatkoa prkl
      Oliolla jonkunnäköstä kärsivällisyysongelmaa havaittavissa (5 viestiä muutaman tunnin sisään kun ei tuu vastausta) :f_wink:
      Luulen että sulle ne turbot sopii paremmin :f_biggrin: :f_thumbsup: