points race kisat & sessioiden pituus

• xxWAZARAxx
      xxWAZARAxx
      Bronze
      Tässä pohdittavaksi hieman ristiriitainen tilanne. Nyt kun eri pokerihuoneilla on näitä kaiken maailman points race kisoja, jossa parhaille palkinnot ovat kieltämättä hyvät. Tästä johtuen omat sessiot venähtävät ja peli huononee. Ja mikä pahinta, tiukka ja agressiivinen pokeri unohtuu varsinkin tiukkuuden osalta. Sinun on pakko laittaa rahaa pottiin, jotta saat pisteitä ja pysyt kilpailussa mukana. Toki jos raken tyyppi on dealt, niin silloin tietysti ei tarvitse laittaa rahaa pottiin. Harvemmin kuitenkin nämä huoneet järjestävät näitä kisoja. Olisiko mikrotason hakkaajan vai suosiolla unohdettava nämä kisat, koska sinun on pelattava aivan tuhottomasti ja osallistuttava potteihin useammin, kuin muuten osallistuisit. Tulos ei ainakaan omalta kohdaltani ole ollut hyvä. Pitäisi pelata vähintää nl100 ja min. 4 pöytää kerrallaan.

Minkä pituiset sessiot ovat ihanteellisia. Sessioiden pituudella kuitenkin joku yhteys näyttää olevat kun katsoin esimerkiksi poker tracker:n statseista. Jotenkin on sellainen tunne, että mitä enemmän pelaat, sitä vähemmän voitat rahaa. Itse pitäisin hyvänä session pituutena 1h - 1,5h. Mielipiteitä?
  • 5 replies
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Onhan se totta että mikrogrindaajille nuo rakeracet on aika kaukaisia haaveita. Tai ainakin sitä vollymia tarvis niin äärettömän tuhottomasti että ite en ainakaan jaksas.

Sessioiden pituudesta niin se on hirveen henkilöstä kii. Toiset pystyy vetää A peliä 10h, toisilla se raja menee juuri tuossa tunnissa. Ite kun fixediä vedelly niin mulla melkeen 20min-30min on maksimi. Sitten toki voi ottaa uuden jo 10min päästä, mut yksjaksosesti jos on pöydät auki jonkun tunnin niin huomaan selkeesti että peli rakoilee.

Parempi juuri niinkun olet kaavaillutkin, niin löytää itselle se paras sessiopituus ja koittaa sitten pitää siitä kiinni. :f_thumbsup:
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Samoilla linjoilla Poupou kanssa. Itsekkin olen todella monesti tuhonnut rolliani sen takia että olen koittanut pärjätä noissa erilaisissa kisoissa. Etenkin pelaamisaika on välillä kortilla niin silloin joudutaan vetämään tunteja esimerkiksi yöunista joten huonoja ratkaisuja on tulossa ainakin seuraavina päivinä. Eli kannattaa keskittyä pitämään sessiot järkevän pituisina ja nostella tasoja rauhassa ja sitä kautta pisteet alkavat kehittymään ikään kuin itsestään.

Voittava ja hyvä pokeri on paljon mielenkiintoisempaa kuin suuret käsimäärät sekä huonot ratkaisut.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Kyllä itse ainakin suosittelen unohtamaan nämä pistekisat. Muistaakseni PokkAA paineli kerran Everestin skabassa kaikki yöt eikä ehtinyt oikein edes nukkumaan ja sitten sai pistekisasta sen verran rahaa, että sai kaivetun kuopan takaisin umpeen.

Eli päälähtökohtana pitäisi aina olla se A-peli ja sopivan pituiset sessiot. Jos lähtee pelaamaan "pakolla" isompaa ja useampaa pöytää kun normaalisti, niin ei siinä yleensä kovin hyvin käy. Jos ei ole tottunut pitkiin sessioihin ja multitablaukseen, niin varmasti jää pöydistä tappiolle eikä välttämättä pistekisan rahatkaan tuo tappioita takaisin.

Pelaa siis vaan semmoisia sessioita kun itse jaksat pysyä tarkkaavaisena ja jätä pistekisat niille joilla ei ole muuta elämää. Näissä kisoissa pärjää ne, jotka pystyy vaivatta pelaamaan sitä 12 pöytää kerralla 10h päivässä.

Vai olenko väärässä? :f_love:
    • xxWAZARAxx
      xxWAZARAxx
      Bronze
      Voittava ja hyvä pokeri on paljon mielenkiintoisempaa kuin suuret käsimäärät sekä huonot ratkaisut.

Erittäin loistavasti sanottu. En voisi enempää olla kanssasi samaa mieltä.
    • xxWAZARAxx
      xxWAZARAxx
      Bronze

Vai olenko väärässä? :f_love:

Olet tismalleen oikeassa. Itse olen oikeastaan aina pelannut liian suuria pöytiä. (BRMsta ei tietoakaan) Menestystä on tullutkin noissa kisoissa, mutta sen verran on tullut kuopattua, että tuotto oli +/- 0 €, ellei mennyt jopa miinuksen puolelle. Joten tuloksena pientä rahallista tappiota, ja huomattavan paljon vapaa-ajan menetystä sekä ihmissuhteiden tulehtumista. EI TOIMI!

Nyt sitten nöyränä kirjauduin pokerstrategylle opiskelemaan lisää peliä ja aloittamaan homman puhtaalta pöydältä, mikrotasoista. Tavoitteena pitää sessiot kohtuullisina, kassanhallinta mielessä ja pelata koko ajan a-gamea!