LAG, ihan juhlaa!!!

• Smokefin
      Smokefin
      Bronze
      Terve

Oli ihan pakko tulla tänne kertomaan hienosta pokeri päivästä ja strategia muutoksesta. Rupesin taas pelaamaan PKR huoneella, ja huomasin että vihut on joko TAG tai sitten ihan surkeita.

Itse pelailin pitkään TAG tyylillä mutta kävin seuraamassa korkeamman tason pelejä ja huomasin muutaman LAG pelaajan jotka voitti ihan pirusti. Sitten rupesin miettii että jos kokeilis LAG tyyliä. Arvasin että siinä on riskinsä mutta on se kivempi tyyli ku toi TAG. Se ei varmasti toimi NL10 pöydissä, mutta NL25 on jo paljon parempi.

Menin 25NL pöytään ihmettelemään. Nostin lähes joka potin, ja aina potin kokoinen panos flopilla. Huomasin että kaikki foldas melkein aina flopilla, ja rahaa tuli paljon tosta floppi varastamisesta. Turnilla vedin rohkeesti uuden potin korotuksen AINA jos oli jotain outteja vahvaan käteen, jos ei mitään outteja check. Riverillä en vetänny panostusta ellen epäilly että vihulla oli väri tai suoran veto joka ei onnistunu. Ja jos oli iso potti en koskaan menny allin bluffilla, vaan saman kokoinen panos kuin turnilla. Jos flopilla vastustaja panosti ennen mun vuoroa, laskin sen heikkoudeksi ja vedin aina vastaan potin panoksen jos vihulla oli värin tai suoran vetoja. Ajattelin että jos sillä ois hyvä käsi se odottais mun panosta.

On ihan uskomatonta että porukka ei uskalla katsoa sun kortteja vaikka ne on 95% varma että bluffaat. Ne vaan maksaa sun 1 dollari korotuksia ja foldaa jos floppi ei osu vahvasti.

2 pelaajaa rupes käyttää samaa tyyliä muhun, eli kun vedin flopilla potin panoksen ne makso roskalla, ja kun checkasin turnilla ne nosti ja sitten näytti että ne bluffas mua.

Olin pirun ovela ja tein niin että kun sain käden vedin flopilla potin panoksen. Sitten turnilla check vaikka oli hyvä käsi, niin totta kai se kaveri pisti mulle sen potin kokosen panoksen vastaan. Se rupes ihmettelee kun vedin allin takas. Jonkun aikaa se mietti ja sitten makso pelkällä ässä hailla.

Hetken päästä vedin flopilla potin panoksen pelkällä roskalla, check turn, ja sitten sain taas potin panoksen vastaan ja vaikka mulla ei ollu mitään vedin takas ja se foldas. Näytin että bluffasin, se oli sille liikaa haukku mua ja häipyi.

Sen jälkeen vaihdoin TAG peliin hetkeksi ja kaikki hyvät kädet makso hienosti.

Sitten huomasin että pöydässä oli 170$ ja pelasin 25NL sisään osto pöytää. Koko päivän voitot 250, ihan sairasta. Tosin pitää olla varovainen että ei hölmöile, pitää olla koko ajan tarkkana. Parasta tossa on se että noi summat ei tullu isoista ALLIN jutuista vaan pienten pottien varastelusta. Isoin potti mitä hävisin kerralla oli 21 dollaria ja isoin voitto potti 28 dollaria.

Tosin tolla tyylillä on ihan turha yrittää multitabbausta, pitää olla tosi tarkkana ja tuntea pöytä. Pelit pelasin 6 seat pöydässä.

Oli muuten semmoinen olo ekaa kertaa että omistin pöydän ihan totaalisesti,
      ja vastustajien pelimerkit vaan odotti mulle siirtymistä. Tolla tyylillä pitää vaihtaa aina välillä TAG tyyliin ja muutenkin pitää olla ovela.

Katsotaan miten tämä päivä menee.
  • 2 replies
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Kuulostaa hyvältä kokeilulta. :f_thumbsup:

Toki varmasti olet oikeassa, että tarkkana pitää olla kun lägisti vetää (niin kuin toki aina muutenkin pelipöydissä), eikä väkisin paina menemään, jos tulee vastarintaa. Jos vihut pelaa flopilla weakisti ja kippailee aina kun ei osu, niin tolla tyylillä varmasti tulee hyvää profittia.

Pitääpä testata itsekin, kun tulee shorttipöydissä vedettyä usein liian tiukkaa.
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Joskus itsekkin lageilen pienemmillä tasoilla ja toimiihan tuo, varsinkin jos pöydässä ei ole ketään kevyemmin 3bettaavaa vihua. Harvemminhan pienemmillä tasoilla vihut pelaa 100bb poteista, joten bluffilla ne saa pakkaan, jos sieltä ei rattaita tai parempaa kättä löydy. Mutta varianssi on tuossa kovaa, joskun sieltä löytyy se maksumaatti tai vihut floppaavat monsterit joita sitten slouvaavat ja kun vihut oppivat tuntemaan sut menee peli hankalammaksi, ne rupee oikeesti tekee calldowneja. Jopa pienemmillä tasoilla tykkään vaihtaa pöytää jonkun 100 käden jälkeen, tai sitten siirtyminen takas tag peliin.

tsemppiä vaan jatkossakin!

pitäs ehkä itekkin ruveta enempi potittelemaan ilmalla :) sais ne vihujen heikot kärjet pakkaan.