Turpiin tuli, itsekritiikin paikka

• Lour6es
      Lour6es
      Bronze
      Harmittavasti tuli syötyä $50 alkupääoma Partyssa, stäkkikäyrän kehitys oli välillä hidasta nousua, jota katkoiva bad beattien pudotukset. Tein tietysti lopussa sen kardinaalimogan että siirryin isompaan pöytään kun stäkin pohja alkoi häämöittää ja tulkitsin väärin erään reissun blindiryöstöksi, johon vastaryöstöyritys vei floppiin hieman kökkökädellä (tais olla AJ pre-flopilla). Nyt ei vaan floppi osunut mitenkään ja vihulla oli tietty KK - tulkitsin sen All-in:in bluffiksi ja puskin vastaan arvattavin seurauksin.

No tässä joitakin päällimmäisiä fiiliksiä:
      - readeihin ei varmaan kauheesti pitäis luottaa tällä kokemuksella, tää mun omakehittämä "osaan readata"-psykoosi saa kuvittelemaan milloin muutamat tyypit pöydässä yrittävät bluffata. Toisaalta kun taitoa X ei vielä ole, ehkä ainoa keino yrittää kehittyä on toimia kuin jo osaisi.

- paineensietokyky: stressilevelit nousi tietyissä tiukoissa HUPpailuissa, mutta häviämistä helpottaa huomattavasti kun oppiraha ei ole omaa. Toisaalta jos pelaisi ihan aikuisten oikeesti omalla rahalla peli olisi varmaan vieläkin tiukempaa.

- ei pahemmin edes vituta.

- välillä peli oli jopa melko humoristista

- pitäis kyetä parempiin pelinaikaisiin oddsien päässälaskusuorituksiin ja löytää joku systeemi asetella kaikki tarvittavat n taulukkoa jotenkin katseen ulottuville läppärin ympärille.

- en keksinyt kunnon menetelmää oikeanlaatuisen pöydän löytämiseksi,noi Partyn 9/9 pöydät oli useimmat täysiä. Yleensä vaan istuin ekaan vapautuvaan paikkaan, mutta hyvin usein oikealta puolelta löytyi kumminkin näitä löysiä limppaajia ja maksajia.

- pysyin mielestäni melko uskollisena aloituskäsitaulukolle (pelasin SSS:aa). Analysoin lähipäivinä pelaamani kädet tarkemmin ja harrastan lisää itseruoskintaa. Mun flopin jälkeinen peli on tod.näk. kaukana ideaalista, toimin enemmän fiilispohjalta kuin oddseja laskeskelemalla. Yritän siis löytää pahimmat -EV:n töppäykset ja ulosoppia näistä. Analyysin ja johtopäätösten vuoro.

- hävitty pelisessio johtaa ehkä realistisempaan minäkuvaan, en ehkä ole enää samassa oppimisterässä mitä olin parikymppisenä mutta nyt mulla on enemmän itsekuria ja emotionaalista tappionsietokykyä. Niitä tulen tarvitsemaan.

I'LL BE BACK! :s_evil:

- ja vielä: En pelien kuluessa voinut välttyä vaikutelmalta että toi partyn satunnaislukugenu on jotenkin puolueellinen. Homma menee siis niin että kipaan pre-flop käden, esim. J4, ja kas kummaa floppi lävähtää ruutuun J74. Tai Q77. Tai jos mulla sattui olemaan handussa suittariroskaa niin lähes takuuvarmasti tulee riveriin mennessä kipatulla handulla väri tai suora täyteen. Ikäänkuin pelisofta yrittäisi houkutella mua panostamaan kökkökäsiin kun ne "täydentyvät lähes aina". Kontrolloikohan noita tuotannossa olevia binäärejä kukaan asioista jotain ymmärtävä.. tietty liha on heikkoa ja valvojakin kenties ostettavissa. Näitä tilanteita jossa kippi osuu floppiin kuin nenä päähän tuntuisi vaan tapahtuvan epäilyttävän usein...
  • 12 replies
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Lour6es
      omakehittämä "osaan readata"-psykoosi
      Mulla on käytössä tästä vähän kehittyneempi versio "osaan re-loadata". Hyödyllinen taito, joka tulee tarpeeseen lähes päivittäin. :f_confused:

Mutta joo, uuteen nousuun vaan ja pää kylmänä, jos alkuun ei tuottoa tule. Kyllä se nuo meitin opetusmateriaalit sisäistämällä pitäisi olla kohtuullisen lyhyen ajan kysymys, että pääsee tuotolliseen peliin. :f_grin:
    • gr1nd3r
      gr1nd3r
      Bronze
      Pokeri ei sovi suurimmalle osalle ikinä vaikka ymmärtäisi teorian

Miten toi sun AJ peli on edes mahdollinen jos pelasit SSS?
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja gr1nd3r
      Kyllä kai AJ on (vasta)ryöstökäsi SSS-pelissäkin. Tosin jos ryöstö ei mene läpi, niin sitten osumattomaan floppiin pitäisi toki osata kipata.
    • gr1nd3r
      gr1nd3r
      Bronze
      Luulin että noi ainakin 20bb vain shovetaan yli preflop
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      No joo, en mäkään ihan tarkkaan kyllä muista noita ryöstösääntöjä, kun en itse pikkustäkin strategiaa pelaa.
    • oylioika
      oylioika
      Bronze
      Kyl sss-strategia toimii NL50 tasolle asti orjallisesti aloituskäsitaulukkoa ja floppipeliä mukaillen, ku valittee ne löysimmät pöydät ja jättää jokaisen kikkailupelin pois.

Itsekritiikki on paikallaan, muttei kannata lannistua. Tsemppiä vaan ja uutta matoa koukkuun, kun siltä tuntuu.

Joo vastaryöstöthän pusketaan pre ja pistetään vihu miettimään sen Ax, suittarikonnarin, keskarin, TT-JJ kans että mitäs ny tehhään ku nitti sss-pelaaja tulee kylkeen koko stäkillään. Ny oli vaan rangen yläpää vastassa ja brm vähän mitä sattuu. :D
    • partane
      partane
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja Mikko
      Alkuperäinen kirjoittaja gr1nd3r
      Kyllä kai AJ on (vasta)ryöstökäsi SSS-pelissäkin. Tosin jos ryöstö ei mene läpi, niin sitten osumattomaan floppiin pitäisi toki osata kipata.
      Jos en nyt ihan väärässä ole niin SSS:llä pelatessa pusketaan all-in vastaryöstönä, joten osumattomaan floppiin kippaaminen ei taida onnistua. :f_biggrin:
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Juu toki jos 20 bb on stäkki, niin sitten pitää vastaryöstönä puskea (ellei sitten vihu "ryöstä" minillä, sitten en tiedä), mutta Partyllä kai pitää olla se 35 bb vähintään stäkissä. Vai onkos siellä myös noita 20-50bb-pöytiä nykyään?
    • Smokefin
      Smokefin
      Bronze
      Joo, ei muuta kun uutta nousua sinne vaan. Itse vedin koko rollin viime yönä. Olin grindannu 350$ pitkällä ahertamisella PKR ja FTP siteillä. Sitten hävisin 3 biniä lyhyessä ajassa ja siirryin pahan tapani mukaan pelaamaan 100NL ja nyt aamulla kun katson tiliä niin 0 siellä on. Tuli pelattua ihan tiltissä...

Ei saatana, ei taida olla pokeri mulle.... ei riitä kärsivällisyys. Tiedän että taidot riittää, mutta se kärsivällisyys....

Nyt otan pokerista pitkän tauon, ja seuraavan kerran joulun aikaan teen depon ja grindaan pelkästään 50NL pöytiä.

On muuten ihan sairasta bluffaamista tuolla rush pöydissä full tiltillä, eilen maksoin pelkällä parilla (33) 62 dollarin bluffin. Ja yks tyyppi makso mun allin bluffin pelkällä A hailla, sillä oli A6 ja se saatana makso 75 dollarin betin tolla riveril, vitutti ku tiesin että sillä ei ole mitään ja silti se painoi call. Kyllä teki mieli hakata kaveri ku noin hullun callin teki...
    • partane
      partane
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja Smokefin
      Joo, ei muuta kun uutta nousua sinne vaan. Itse vedin koko rollin viime yönä. Olin grindannu 350$ pitkällä ahertamisella PKR ja FTP siteillä. Sitten hävisin 3 biniä lyhyessä ajassa ja siirryin pahan tapani mukaan pelaamaan 100NL ja nyt aamulla kun katson tiliä niin 0 siellä on. Tuli pelattua ihan tiltissä...

Ei saatana, ei taida olla pokeri mulle.... ei riitä kärsivällisyys. Tiedän että taidot riittää, mutta se kärsivällisyys....

Nyt otan pokerista pitkän tauon, ja seuraavan kerran joulun aikaan teen depon ja grindaan pelkästään 50NL pöytiä.

On muuten ihan sairasta bluffaamista tuolla rush pöydissä full tiltillä, eilen maksoin pelkällä parilla (33) 62 dollarin bluffin. Ja yks tyyppi makso mun allin bluffin pelkällä A hailla, sillä oli A6 ja se saatana makso 75 dollarin betin tolla riveril, vitutti ku tiesin että sillä ei ole mitään ja silti se painoi call. Kyllä teki mieli hakata kaveri ku noin hullun callin teki...
      Aina ei oo hyvä päivä, ei auta masentua. Itselläkin onnistui eilen kuopan täyttö ja uuden kuopan kaivuu. Mikäs siinä tässä nyt sit grindaillaan rahoja takasin. Ja tosiaan ei kannata nostaa ylemmälle tasolle, itse oon kantapään kautta huomannu että jos häviää paljon rahaa niin mennään pienemällä sisäänostolla pöytään ja voitetaan ne takaisin. Tilttaamisen voi välttää noudattamalla tappiorajoja. En oo kyllä itse paras henkilö neuvomaan siinä asiassa kun olen itse asettanut 3 binin tappiorajan ja menee aina se 9 biniä ennen kun suostuu nielemään ylpeytensä ja poistumaan pöydistä.

Ja tuota bluffeista päätellen pelaat varmaan shortti rushia. Suosittelen pelamaan fullia, säästät rahaa ja hermoja. Sit ku on fullikäsiä tullu semmonen 10k alle niin siirry takasin shorttiin, jos rolli kestää.

PS:n artikkelit puhuu että 25 biniä ois hyvä shorttiin, mutta itse olen eri mieltä. 25 binillä on niskassa koko ajan katkeamisen pelko kun seuraava swingi alkaa, joten 50 biniä taitaa olla realistisempi.
    • Lour6es
      Lour6es
      Bronze
      Mua taas pokeri kiehtoo jollain vinksahtaneella tavalla, ehkä siksi että loppujen lopuksi se tarjoaa välineen kehittyneempään itsetutkiskeluun, etenkin näiden isojen voittojen ja tappioiden yhteydessä. Todellisuuden ja huolella hellityn minäkuvan jäädessä kohtaamatta herolla on tapana keksiä automaattisesti verukkeita tapahtuneelle, psykologiassa defenssit ovat eräänlainen suojareaktio, jolla ego yrittää varjella itseään kolhuilta. Terve asennoituminen kaikkeen kulkee jossain kuolemanpelon ja suuren egon välimaastossa, ei siis pidä pelätä hysteerisesti itsensä alttiiksi asettamista eikä olla alttiina ympäröivien ihmisten manipuloinnille. Ainakin musta rahaa paljon arvokkaampaa on jos pystyn oppimaan itsestäni jotain uutta tai tulemaan eheämmäksi ja vahvemmaksi persoonaksi. Näitä ominaisuuksia tarvitaan muuallakin kuin pelkästään pelipöydässä. Pelikassan hallintaan ja strategian noudattaminen liittyvä itsekurin viljely on hyvää harjoitusta. Ja sitten kun saavutat haluamasi itsekurin tason, et enää lipsu takaisin mutasarjaan koska tiedostat sen olevan omien ideaaliesi pettämistä. Jotenkin vaan tämä länsimainen kulutuskulttuuri on kauttaaltaan viritetty heikkoluonteisen, pehmeän Joe Averagen tasolle, kaiken pitäisi olla helposti ja vaivattomasti saavutettavissa ja tie taivaaseen tilattavissa TV-shopista. Samoin suurin osa massakulttuurista on suunniteltu pitämään Joe A. heikkona, typeränä ja manipuloitavana. Aiheesta voisi jatkaa loputtomiin, mutta tuossa pari videolinkkiä jotka jollain lailla sivuavat asiaa:

http://www.youtube.com/watch?v=NlIbduf4gXE
      http://www.youtube.com/watch?v=iEYSt0zt0fk
    • Smokefin
      Smokefin
      Bronze
      Hienosti kirjoitettu!

Ihan samaa mieltä sun kanssa.