Uusi valmentaja: Kyyberi

• Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      PokerStrategy.com Suomen sivuston valmentajaporras on jälleen kasvanut, tällä kertaa joukkoon iloiseen liittyy omaholisti Kyyberi! (Linkki uutiseen)

Tähän ketjuun voit esittää tuoreelle valmentajalle kysymyksiä sekä onnitteluja, uusi valmentaja vastaa sitten ehtiessään ja halutessaan. :f_love:
  • 20 replies
    • Obersdorf
      Obersdorf
      Gold
      Hän on rekistöröitynyt linkkini kautta, mulle :f_cool: pelaileppa kyyberi niitä pisteitä tienaa mulle rahaa !
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      tämä jos joku on +EV muuvi.
    • gr1nd3r
      gr1nd3r
      Bronze
      Eikös valmentajien pitäisi biittaa pelit?
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja gr1nd3r
      Kyllähän kyyberi ne pelit biittaa.

Se mitä sitten tilttiherkkä :f_cool: kaveri ajoittain häviää, on eri juttu.

Mutta eipä se tilttaamattomuutta oo tullut valmentamaankaan, vaan rakaa analyyttistä omppua, ja siinähän näyttöä löytyy :f_thumbsup:
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja gr1nd3r
      LOL
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      :f_rolleyes: Kröhm.

Tervetuloa Kyyberillekin, täytyy kyllä myöntää, että olen itsekin vähän innoissani kiinnityksestä. Peukkua tuleville keskusteluille ja pohdinnoille! :f_thumbsup:
    • pule
      pule
      Bronze
      Tervetuloa kyyberi! Omppuvalmentajia ei ole koskaan liikaa!!!
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Tervetuloa... ja onnittelut uudesta postista. :)

Jos mä en mitään tajunnut ompusta, niin kyyberin teksteistä päätellen en tule kyllä jatkossa tajuamaan senkään vertaan.

Kyyberillä tuntuu olevan jonkinlainen sieluyhteys omppuun ja ne selvitykset menee yli mun käsityksen ihan kybällä. :)

Mulla on ollut kovasti vaikeuksia käsittää jotain matikkagurun laskentamalleja ja ne on vielä helppoa kauraa. Kyyberin pohdinnoissa tunnutaan menevät monesti vähän filosofiankin puolelle ja siihen en edes osaa löytää mitään apuja mistään. :)
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      "Ne jotka ei itse pärjää, opettavat muita". Eikös se niin mene? :)

gr1nd3rille vastaisin sen verran, että tottakai pitäisi. Ja mulla ei ole epäilystäkään ettenkö biittaisi noita pikkuomppuja A-pelilläni. Mutta ihmisiä valmentajatkin ovat. Jokainen omppua pelannut tietää miten helposti siinä voi lämmetä. Ja pienessä lämmössä omppu on vaarallista. Mutta en aio opettaakaan tiltin hallintaa, vaan kaikkea muuta omppuun liittyvää.

Ja jottei jää kenellekään epäselväksi mistä on kyse, niin selvennetään hieman.

Olen pitänyt blogia naapurisivustolla jokseenkin kauan, aina sieltä fulliteksun ajoista lähtien. Matka on ollut pitkä, ja pelkästään omahan parissa käsitys pelistä on mennyt laidasta laitaan. Luulin osaavani vuosi sitten omahaa, ja "biittasin" mikrot. Nyt kun katson, niin pelissä oli lukematon määrä vuotoja, joita on sittemmin paikkailtu. Nytkin luulen osaavani omahaa, ja varmasti vuoden päästä naureskelen tällekin.

Tuosta blogista saa helposti kuvan, että rahaa palaa mikroihin julmetusti. Kymmeniä sivuja kitinää ja valitusta. Nyt kesällä sain kokea mitä omaha julmimmillaan on, ja kun sitä downswingiä kestää kymmeniä tuhansia käsiä, niin valitus on herkässä. Mutta siinä on iso ero jos 40binin kuopassa EV näyttää plussaa, tai -40bin.

Varmasti joillekin herää kysymys, että jos kerran vien mikroja mennen tullen, niin miksi mä siellä edelleen pelaan? Kuten aiemmin olen kertonut, niin aika ajoittain sieltä tililtä pitää niitä hiluja kotiutella. Ja koska en juurikaan halua depoilla rahaa, niin jatkan pelaamista aina sitten pienemmällä kassalla. Tämä taas tarkoittaa pieniä pelejä, joten tavallaan sykli alkaa aina alusta.

Jos joku on oikeasti sitä mieltä että valmennukseni taso ei ole riittävä, tai siinä on selkeitä virheitä, niin itse arvostan suuresti suoraa ja rakentavaa palautetta. Kuten tuossa haastattelussa sanoin, niin jos jostain asiasta on eri mieltä niin antaa kuulua vain. Sitä kautta saamme varmasti siitä eniten irti.

Ja tätä sivuten Wlorelle: jos joku menee yli käsityksen, niin kysy selvennystä. :) Tarkoitushan olisi kertoa asiat niin että kaikki halukkaat ne ymmärtävät ja sisäistävät, ja joskus saattaa unohtua se että ne itselleni itsestään selvät asiat eivät aina kaikille muille ole ihan niin itsestään selviä.

Itsekin olen todella innoissani, ja eiköhän tuota videota pukkaa kohtapuoliin ulos! :)

P.S. En mäkään filosofiasta mitään ymmärrä.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      No mie joskus laudaturin filosofiasta kirjoitin, ehkä sen takia jotkut täällä kokee Omahan hyvin hämmentäväksi? :f_confused:
    • Sawkko
      Sawkko
      Bronze
      Onneksi olkoon pestin johdosta!
    • partane
      partane
      Silver
      onneksi olkoon! Mitä oon miehen tekstejä lukenut tuolla strategia puolella niin tietää varmasti mistä puhuu. Ei huono veto strategyltä. :f_thumbsup:
    • smaster
      smaster
      Bronze
      Tervetuloa! Omahasta on aina mukava saada keskustetelua aikaan.
    • Biibel
      Biibel
      Bronze
      Onnittelut vakanssista.

Minkä kokoisissa pöydissä arvon valmentaja itse pelailee?

Tuleeko hi/loa pelattua? Kumman näet mikrotasolla helpommaksi rahastuspaikaksi? (Hillossa on mielestäni prosenttuaalisesti enemmän todella huonoja pelaajia, jotka kyttäävät vain parasta pientä kättä. Maksavat esim riverin katsomisesta huppi-vaiheessa suuriakin summia, vaikka se siunaantuva voitto olisi vain puolet pre-flop vaiheesta ilman suurempia reissuja)
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Shorttimikroja, ja pelkästään omaha hi. Hilloa oon aina silloin tällöin pelaillut mutta tuntuu olevan aikamoista nutsikyyläystä preflop. Kaikki tarmo on mennyt normiompun parissa, joten pysyköön suutari lestissään.

Paremmasta rahastuspaikasta en osaa sanoa, kun hillosta ei sen enempää ole kokemusta. Mutta ei se voiton tekeminen pikkutasoilla ole tavattoman vaikeaa normiompussakaan. Varsinkin PLO10 ja siitä alaspäin on täynnä pelaajia joilla on isojakin virheitä ihan perusteissa. Ja näihin perusteisiin olisi tarkoitus videoiden muodossa iskeä kiinni.
    • Biibel
      Biibel
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja KyyberiVarsinkin PLO10 ja siitä alaspäin on täynnä pelaajia joilla on isojakin virheitä ihan perusteissa. Ja näihin perusteisiin olisi tarkoitus videoiden muodossa iskeä kiinni.
      Hyvä homma. Vaikka loistavia omaha-videoita jo löytyykin täältä, niin ihan muutamia on ainoastaan PLO25 tai alle tasolta.
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Teretulemast vaan täältä talonkin puolesta! Hyvä saada Jimillekin vähän keskusteluseuraa. :s_thumbsup: Ja toki meille omppujen poimijoille lisäystä opettajakantaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jim9137
      No mie joskus laudaturin filosofiasta kirjoitin, ehkä sen takia jotkut täällä kokee Omahan hyvin hämmentäväksi? :f_confused:
      Tämä kyllä kieltämättä selittää paljon. :f_biggrin:
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja Jim9137
      Ei filosofian tarkoitus oo hämmentää, päinvastoin. Tai sitten Jim edustaa jotain sekavaa mannermaista suuntausta. :P

Onnee vaan Kyyberille valinnasta. Onkos muuten koskaan ollut aikomusta järjestää jotain ompun alkeisvalmennusta, jossa lähettäisiin liikkeelle fullikyyläämisestä ja limppailusta? Eli hyvillä lähtökäsillä monen hengen potteja. Mulla on vaan jotenkin sellainen fiilis, että se ois helpoin tapa uudelle pelaajalle päästä omppuun sisälle. Tietty sitten kun on opetellut kyyläämisen, niin shorttiin adjustaaminen voi olla vaikeeta.
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Hnngh
      Onkos muuten koskaan ollut aikomusta järjestää jotain ompun alkeisvalmennusta, jossa lähettäisiin liikkeelle fullikyyläämisestä ja limppailusta?
      Laitetaan korvan taakse. Ensi alkuun kannattaa kuitenkin käydä lukaisemassa ja sisäistämässä Jimin erinomaiset omena-artikkelit. Niissä pääpaino nimenomaan fullissa, jos se alkuun kiinnostaa enemmän. Toki shortissa pelejä on huomattavasti enemmän tarjolla, joten ei ole huono vaihtoehto aloittaa suoraan niistä.
    • 1
    • 2