Opiskelu!

• RiQRiQ
      RiQRiQ
      Silver
      Moro!

Olen alottanut pekerin peluun ihan kylmiltään noin 2 viikkoa takaperin. 50 dollarin alkupääoma näyttää tänään 84 d, ja 94 on jo päästy käymään. Kivaa on ollut ja se on kai pääasia.

Haluaisin kuitenkin nyt aloittelevalle pelaajalle kaikkien mielipiteitä oikean laisesta opiskelusta?

Olen lueskellut BSS artikkeleja todella paljon täältä sivustolta. Videoita en ole vielä juurikaan katsonut enkä livekoulutukseen osallistunut.

Mitä suosittelet lukemaan? Kuinka paljon itse luet? Katseletko videoita ja kuinka paljon jos katselet? Käytätkö livekoulutuksia? Mistä oppimateriaalista olet mielestäsi saanut eniten irti ja miksi?

Tässä muutama kysymys esimerkiksi. Toivottavasti jokin niistä avaa vastaushanasi?

Kiittää ja kumartaa jo etukäteen.
  • 6 replies
    • Shevtshenko
      Shevtshenko
      Bronze
      Artikkelit oon käyny läpi varmaankin kaikki. Ite en noihin artikkeleihin oo oikeestaan koskaan syttyny, vaan mieluummin kattelen noita videoita. Viideoista taasen oon kattonu varmaan yli 90% kaikista kultatasolle tai sen alapuolelle tehdyistä suomen ja enkunkielisistä holdemin käteispätkistä. Parhaita tietysti useampaan kertaan. Parikymmentä e-kirjaa oon lueskellu ja muutaman oikeankin, valmennuksiin oon osallistunu 10-20 kertaa aktiivisesti, erityisesti "hand evaluation coaching" on miellyttänyt ja kehittänyt omaa ajattelua (vaikka hasenbraten onkin mikrokivi :f_biggrin: )
    • Lour6es
      Lour6es
      Bronze
      Oisko jakaa linkkejä muutamiin hyviksi kokemiisi e-kirjoihin?
    • pule
      pule
      Bronze
      Täällä ollaan opiskeltu pokeria aktiivisemmin muutama viikko ja kyllähän noista käsianalyyseistä ja videoista saa hirveästi irti. Teoriaa on myös tullut päntättyä, mutta itsellä toimii parhaiten käytäntö. Kannattaa myös katsoa kaikki mahdolliset PS:n englanninkieliset videot, joista saa varmasti vinkkejä omaan peliin. Tsemppiä peleihin!
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Itse aloittelin pokerin pelaamisen noin kaksi vuotta sitten ja sen opiskelun vähän myöhemmin. Aluksi seurasin käytännössä kaikki pronssitason valmennukset, mutta myöhemmin kuvaan tulivat mukaan artikkelit ja videot.

Ehkä eniten nykyään koen saavani oppia videoista, kun konkreettisesti näkee, miksi ja miten käytännössä asioita tehdään. Sama toki toimii valmennuksessakin (osittain vielä paremmin, kun voi kysellä samalla), mutta oma opiskelu oli ja on aika sessioluonteista, jolloin katsoin monta videota putkeen. Valmennuksissa tuota ei ihan samalla lailla voi toteuttaa, joskin nykyään niitäkin on useita päivittäin. Ja artikkelit tuovat sitten sitä syvempää näkemystä.

"Oikeanlainen opiskelu" on varmaan mahdollisimman monipuolista ja sellaista, josta kokee ymmärtävänsä ja sisäistävänsä opittavan asian tehokkaimmin. Toiset oppii lukemalla, toiset kuuntelemalla, joten suosittelen itse kokeilemaan eri materiaaleja ja sitä, miten oppi mistäkin opetusmuodosta menee päähän.

Mutta hyvinhän tuo on sulla ainakin kassankasvatuksen osalta lähteny käyntiin. :f_thumbsup:
    • partane
      partane
      Silver
      Kaikki perusartikkelit ensin pronssitasolta. Sit pelaat grindaat hopean, luet hopeatason artikkelit jotka syventävät osaamistasi ja sitten voit ruveta katselee BSS-videoita. Itse en oo oikein videoihin saanut varattua aikaa, joten ne on tullut vilkaistua "alkua vähän matkaa".

Viisainta varmaan että varaat perjantai/lauantai illalle sen tavanomaisen leffan sijasta muutaman videon jotka aioit katsoa.

Sitte pelailet postaat käsiä ja ku tulee semmonen olo että osaat nii kertaat kaiken uusiksi, ei se kaikki kuitenkaan mee kerralla päähän.

Pokerikirjoja löytyy hyvin, mutta itse oon lähinnä löytänyt hyviä fixukirjoja. NL kirjat on aina ristiriidassa strategyn oppeihin verrattuna.
    • RiQRiQ
      RiQRiQ
      Silver
      97,2 pointsia jo kasassa :D

Huomista odotellaan ehkä ihan pikkusen!!!!!