Wloren toinen video

• Wlore
      Wlore
      Bronze
      Pokerstarilla pelailen 2 kpl $1 sittareita. Kohtuu runi vaikka selvittelenkin puuta heinää.

Antakaa kommenttia pelistä, jos sitä jaksaa kattoa.

Video löytyykin osoitteesta:
      http://kiijan.pp.fi/Pokkavideot/Pokerstar%202%20kpl%20$1%209-man.wmv

Lopussa on vielä boonusta katsojille, kun Hero jo luulee voittaneensa potin.

Enjoy!!

EDIT: Yöllä unen pöpperössä olikin jostain syystä tuo videon urli mennyt väärin ja on nyt korjattu. "/url"-tag oli mennyt väärään kohtaan. :f_confused:
  • 16 replies
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Videon urli oli erheellinen ja on nyt korjattu.
    • ripakiiski
      ripakiiski
      Bronze
      Miten sait tosta videon tiedostosta noin pienen? Johtuuko se wmv:stä vai mistä. Mulla .avi:sta tulee yli gigan tiedosto...
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Juu.. kun tekee sen videon vaikka camtasialla wmv-muotoon asetuksella 'Best quality and file size' optionsilla, niin se tekee tosta reilun tunnin pätkästä noin 100 megaa
    • ripakiiski
      ripakiiski
      Bronze
      Semmoin kysymys että mistä tuollainen asetus löytyy? Itse saan valittua sieltä recorderin tools -> options valikosta vain "save as .camrec" tai "save as .avi"...teknistä tukea kaivataan :s_biggrin:
    • ripakiiski
      ripakiiski
      Bronze
      Katselin tuossa läpi videon ja ihan hyvältähän tuo peli näyttää. Tällaisia asioita tuli mieleeni:

20:30 V - QQ Mun mielestä turnilla vois lyödä vähemmän kun ei se niitä oddseja saa kuitenkaan ja floppi melko vaaraton

48:18 O - A8 on musta ihan selkee pusku tuota shorttia vastaan, niinkuin teitkin

52:31 O - Oisin itse kyllä puskenut 99 tuossa aina

53:58 V - Hyvä maksu, se oli vihun kannalta liian hyvä bluffikortti joten en pääsis itsekään kärjestä eroon. Joskus siellä tietenkin on se 7, mutta wp.

57:56 O - Itse pysyisin standardi korotuksessa ettei olisi niin helppo lukea, tuo panoskoon korottaminen ainakin omissa silmissä näyttää aina siltä että korottaja ei ole kippaamassa kättä...

01:00:47 O - Hieman turhan weakisti pelattu musta. Löisin turnilla jo viimeistään, tuo floppi osuu sun korotusrangeen vihun silmissä niin usein että merkit itselle vaan sieltä reilu puolen potin lyönnillä.
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja ripakiiski
      Semmoin kysymys että mistä tuollainen asetus löytyy? Itse saan valittua sieltä recorderin tools -> options valikosta vain "save as .camrec" tai "save as .avi"...teknistä tukea kaivataan :s_biggrin:
      Eli sun pitää ensin tallentaa se sillä camrec muodossa ja sitten aloittaa sen videon muokkaus esitysmuotoon siinä studion perusikkunassa.

Jos se ei automaattisesti mene siihen ikkunaan, niin sitten ku itse menet, niin import media: sta tuot sen .camrec tiedoston ja vedät clip binistä sinne alas raidalle.

tässä kohtaa voit muokata leffaa, leikata, jotain tehosteita jne.

sitten valitset 'Produce as video' ja sieltä valkkaat sopivat asetukset.
      aloitat customilla, josta voit tehä eniten valintoja.
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja ripakiiski
      Katselin tuossa läpi videon ja ihan hyvältähän tuo peli näyttää. Tällaisia asioita tuli mieleeni:

20:30 V - QQ Mun mielestä turnilla vois lyödä vähemmän kun ei se niitä oddseja saa kuitenkaan ja floppi melko vaaraton

48:18 O - A8 on musta ihan selkee pusku tuota shorttia vastaan, niinkuin teitkin

52:31 O - Oisin itse kyllä puskenut 99 tuossa aina

53:58 V - Hyvä maksu, se oli vihun kannalta liian hyvä bluffikortti joten en pääsis itsekään kärjestä eroon. Joskus siellä tietenkin on se 7, mutta wp.

57:56 O - Itse pysyisin standardi korotuksessa ettei olisi niin helppo lukea, tuo panoskoon korottaminen ainakin omissa silmissä näyttää aina siltä että korottaja ei ole kippaamassa kättä...

01:00:47 O - Hieman turhan weakisti pelattu musta. Löisin turnilla jo viimeistään, tuo floppi osuu sun korotusrangeen vihun silmissä niin usein että merkit itselle vaan sieltä reilu puolen potin lyönnillä.
      ISO kiitos näistä kommenteista. :f_love:

Otanpa onkeeni näistä. Mulla on ollu vähän sellainen tapa, että kun vihut makselevat standardi korotuksia kovin vähän liian heikoilla käsillä, niin olen nostanut korotuksen määrää. Mutta ehkä sen näkeekin aika helposti myös tuollaisena kutsuna sotaan, että maksa vaan, niin täältä pesee :)

Tuon 99 olis kyllä voinut puskeakin, niinkuin ensin meinasin, mutta tuosta sun viimeisestäkin kommentista selviää, että pelaan välillä aika weakisti. Olen selkeästi alkanut kiristämään maksu/pusku käsiä, kun vihu lyö edeltä kovaa. Aikasemmin tuo olis ollu ehdottomasti pusku.

Tuosta viimeisestä kädestä vielä sen verran, että tuo on minulle vaikea paikka. Jos lyön tuohon vaikka turnille ja vihu maksaa, niin usein minun vaikea päästää enää irti, jos vihu olisi taas lyönyt riverillä. Tässä kohtaa katsoin paremmaksi antaa mennä ja taistella sitten kun on edes jonkinnäköistä kättä näyttää ässä hain lisäksi.
      Tuohon pitää kyllä jatkossa kiinnittää enempi huomiota ja ainakin välillä maksella ja kokeilla irtoaako... ainakin näin aluksi. Ei ihan joka kerta, kun ei pysy vielä hyppysissä bluffit. :)
    • robaldur
      robaldur
      Bronze
      mikä toi ohjelma on mil näkee noi pelaajan statsit jne ?? tulee 52s kohalla esiin oikeenpuolimmaises pöydäs ?
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Varmaankin tarkoitat niitä hud-statseja.

Itellä on tällä hetkellä käytössä Holdem Manager, jonka mukana tulee tuo hudi. En nyt muista oliko videota tehdessä juuri HEMin hudi vai kenties Poker Tracker hudi.

Tämän saitin ohjelmistoissa on tuo elephantti, jonka lisenssin saa kun keräät lifetime 1000 ps-pistettä.
      En muista onko siitä joku kokeiluversio tai kevennetty versio olemassa.

Holdem manageria ja poker trackeriä saa testailtua jonkun aikaa, kun haet sivuilta heidän ohjelmansa.

Itse suosin tuota holdem manageria.
    • robaldur
      robaldur
      Bronze
      okei, kiitoksii :)
    • robaldur
      robaldur
      Bronze
      en kyl saa ite toimimaa sitä.. en tiiä mikä mättää
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Jos on kyseessä holdem manager, niin tuolla on ihan ketju, jossa on kaikennäköisia ongelmia ratkottu jo ihan valmiiksi.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Vähän on isohkoja noi sun preflop avaukset. 4bb pienestä blindista jne. Toi lyönti koko on ongelmallinen varsinki tilanteissa, jossa ollaan se middle stack. Esim. toi 1:01 paikkeilla oleva käsi. Avaat to 800 eli 4bb. Mitäs jos iso stack painaa kylkeen? No toki tuo vihu oli sellanen et korotus napukkaa ei tainnu olla edes sen clientissa ollenkaan. Kuiteski noin yleisesti tuossa tilanteessa pyrkimys pitäs olla blindien nappaaminen, koppaus shortin puskuun ja ison potin välttäminen chip leadin kanssa. Tuohon kaikkeen pienempi avaus toimii huomattavasti paremmin :)

Tolla 99 kädel oisin tos tosiaan puskenu ilosta hyräillen. Ollaan rahoilla ja jos vihu on calling station? No jos sieltä maksuja satelee heikommilta niin mikäpäs siinä. Bubble tilanteessa toi olis voinu olla mielenkiintonen spotti.

Enemmän voinee kokeilla kepillä jäätä noissa tilanteissa, joissa vihut ei osota kiinnostusta potteihin. Annat vähän turhan helposti nyt potit pois, jos ei suoraa osumaa ole napsunut. Toki en tiedä ton tason vihujen yleisestä taipumuksesta et jos sieltä maksuja tulee astetta luovemmillakin käsillä yleisesti ottaen niin passiivinen linja voi olla parempikin.

Myös noi blindi versus blindi tilanteet kaivannee hieman kehittämistä. Esim, toi A8 käsi pieneltä. Ainut virhe mitä voit tehä on kipata. Vihu ei voi mitenkään pelata voitollisesti tota sun kättä vastaan aivan sama onko se löysä vai tiukka tai mitä tahansa. Toinen tilanne oli tos oikeella jossain välissä missä sulla oli middle stack pikku blindissa. Vihulla oli joku 8bb jälellä ja sulla kädes olikohan joku K8 taikka K9? No kuitenki yleensä ottaen puskisin tollasissa tilanteissa hieman löysemmin, koska shortille nyt on melkonen hyöty, jos se saa jatkuvasti free walkkeja noissa tilanteissa. Eli annettaan sitä painetta sinne shortille.

Tuossa vasemman pöydän viimesessä kädes kyl pöytä kehitty mahtavasti (sarkastisessa mielessä), mutta varsinkaan tuota vihua vastaan en ikinä lähtis kippaamaan.
    • Paisting
      Paisting
      Silver
      Ihan ok peruspeliä ja hyvää läppää. Snadisti passiivista menoa kuitenkin paikotellen omaan makuun. Forest Gumpille annoit potin jos toisenkin, vaikka tollasta river bluffaajaa vastaan turnilla pitäs sökötyksen jälkee positiosta autobetata with any2. Pari kertaa oisin raisennu riverin pikkubetin. Ykköspöydässä ois voinu aktivoitua paljon aiemmin kärkipaikalla ja ruveta luomaan painetta ja sitä kautta pakottaa vastustajat puolustuskannalle tekemään virheitä

Mut nää on tyylillisiä juttuja, varmaankin pienempää varianssi ku ei lähe liikaa kikkailemaan :f_grin:
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      Ghaleonilla ja Paistingilla on molemmilla osunu kyllä omastakin mielestä noi kommentit aika hyvin kohilleen.

Videohan oli viime vuoden puolelta ja tänään minulla on peli selkeästi muuttunut mm avauskorotusten kohdilla aivan toisenlaiseksi.

Valitettavasti toi paistingin mainitsema passiivisuus on ehkä vieläkin jonkin verrran matkassa ja siihen olen koittanut kyllä löytää rohkeutta ja lääkettä.

Yleisesti kyllä sanoisin, että kun en niin hyvin osaa lukea vielä vihuja, niin nimen omaan ehkä passiivisemmalla linjalla varianssi pienenee näillä mikrotasoilla jonkun verran.

Jotenkin mulle on jäänyt selkärankaan sellanen ajatus, että mikrotasoilla, kyllä maksellaan perässä heikkojakin osumia, mutta ei korotella.

Eilenkin meni turnauksessa 3-osa stäkistä kun vihu makseli 2 barrelia T7s kädellä kun oli osunut keskipariin ja pöydässä oli ässä, muttei mitään vetoja.
      No itellä kun oli tilanteess 78s, niin takkiinhan siitä tuli.

Tokihan olen kuitenkin lisännyt betsaamista nimen omaan turnilla, kun kukaan ei näytä olevan kiinnostunut potista. Onko se sitten vielä riittävää jää nähtäväksi.

Se mikä on nykyään myös erilaista on turnauksen loppupuolen pelaaminen, mikä on minulla huoattavasti aktiivisempaa kuin tämän videon aikoihin. Se sisältää myös blindiryöstöt ja 3-bettaamiset jne.

Pitäiskin varmaan tehä uus video ja verrata pelaamista tähän videoon... jos kaikki muutokset onkin vain päässäni eikä pelissä :D
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Tjaah jäi kyl huomaamatta tuo viestin päivämäärä kokonaan :)