[Raportti] Yhteisötapaaminen Oulussa

• PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Olemme juuri julkaisseet uutisen Oulun yhteisötapaamisesta.

Uutisessa löytyy muutama kuva sekä lyhyt pintapuolinen raportti tapahtumasta. Tähän ketjuun kirjataan hieman yksityiskohtaisempia muistoja illasta! Luvassa on muun muassa seuraavat paljastukset:

* Kuvareportaasi illan pahimmasta ohivedosta!
      * Mihin katosi PokkAAn jokerikortti?
      * Miksi sipsit eivät kadonneet?

Paikalla olijat ovat tervetulleita jakamaan lisää muistoja illasta, sillä tämä "virallinen" aloitusversio kun tulee olemaan suppeakatseisen ja huonomuistisen PokkAAn käsialaa...
  • 28 replies
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Kuvareportaasi illan pahimmasta ohivedosta!

Oulun ilta oli edennyt jo siihen vaiheeseen, että ensimmäiset pelaajat olivat saaneet luvan poistua turnauksesta takavasemmalle. Meikäläisen tie kariutui degnicin totuttuun fisumaiseen peliliikkeeseen eli hän, tuo valmentajaksi itseään kutsuva noviisi, koppasi KQ-puskuni kevyesti kädessään Q4s. Tämä kaikki tapahtui toki preflop, floppiin löytyi nelonen, kunkku oli koko matkan kateissa ja merkkipino siirtyi vääryydellä degnicin syliin.

Tuossa edellä en kuitenkaan kuvaillut illan suurinta ohivetoa, sillä minua kohdeltiin turnauksen jälkeisessä käteisringissä vieläkin enemmän kaltoin! :f_cool:

Pöytäimagoa luodessani olin joutunut ottamaan jo muutaman rebuyn (kyseessä olivat lähinnä PokerStrategy.comin ylimääräiset ilmaiset alkupääomat vastustajilleni). Olin kuitenkin hyvää vauhtia pääsemässä jaloilleni, kun sain moderaattori smasterin kanssa merkit flopilla sisään. Ohessa kuvareportaasi tapahtuneesta:

Moderaattorimme QQ-käsi on siis täysin dominoitu minun pikkukorttieni edessä. Totta kai smaster on osuessaan kärkisettiin kuvitellut, että nyt on oiva paikka rokottaa PokkAA-fisua tuplaamalla oma stäkki, mutta käteni oli varmasti neroudessaan myös hänelle suuryllätys.

Jos tilannetta lähdetään syvällisemmin analysoimaan, niin 66- ja 44-kädet itselläni olisivat olleet pahassa jamassa. Kärkisettiä vastaan ei alemmalla setillä juurikaan pääse uhoamaan. Nyt sen sijaan laskelmoin, että gutarilla saan valtavat määrät pottiosuutta. Arvasin myös oikein, että suuri määrä outteja minulla toisi vastustajalleni älyttömän määrän päänsärkyä.

Tilanne oli siis täysin hallussani, smaster oli totaalisen dominoitu, joten turnin kortti ei yllättänyt ketään...

Oikeus oli tapahtunut, taktiikkani oli purrut kuin Mike Tyson nauttiessaan Evander Holyfieldin korvasta. Vastustajan pelkurimainen peliliike kärkisetillä näytti alusta alkaen olevan tuhoon tuomittu - mitäs lähtee jollain akkaparilla edes ennen floppia korottelemaan...

Pokerijumalat ovat kuitenkin ankaria. Parasta pelisuoritusta ei aina palkita, huonoinkin pelaaja kerää välillä sadon. Näin tapahtui ikävä kyllä nytkin:

No, kai tämän takia fisutkin rakastavat pokeria, kun osuvat aina välillä ohivetoihinsa... :f_cool:
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Mihin katosi PokkAAn jokerikortti?

Elimme siis aikakautta jälkeen WSOT-turnauksen (World Series of Oulu Tapaaminen). Pöytäimagoani olin luonut niin perusteellisesti, että meille tuli ongelma jälleen yhtä rebuyta tehdessäni: kaikki pelimerkit olivat loppuneet! :f_cool:

Jouduin siis kaivamaan esiin psykologisen kikan ja nimeämään korttipakasta löytyvät jokerikortit pelimerkiksi. Kun muut nappulat tottelivat nimiä "20Cent", "OneEuro" ja "5Euro", loin jokerikortista koko pelin kingin - käytännössä siis käteisrinkimme Elviksen. Jokerikortti sai nimen, jonka edessä jopa räppäri 50Cent vajoaa polvilleen: "10Euro".

Käteispeleissä livenä korostuu eritoten psykologinen osuus. Voit aistia ottavasi vastustajan haltuun, voit nähdä vihujen sydämen pomppaavan kurkkuun, voit nähdä heidät pidättämässä kyyneliään ja niin edelleen. Kaikki keinot näiden efektien houkuttelemiseksi esiin ovat sallittuja. Jokerikortin mahtia ei siis pitänyt vähätellä.

Pari kertaa olin jo saanut vastustajan pakkaan esittämällä vahvaa kättä. Jokerikortin lyöminen pöytään korotuksen merkiksi katkaisee helposti vahvimmankin selkärangan. Mutta sitten tuli jälleen yksi niistä jaoista, joissa Pokerijumalat osoittavat ankaruuttaan.

Käteeni osui niin sanotut nutsit eli ässäsuittari. Ei se tietenkään menoa haittaa, että A-kirjaimen kaverina kädestä löytyy kolmonen, sillä toistan: kortit olivat samaa maata, suittarit, potentiaaliset potinkerääjät, nätit rahannaaraajat eli voittaja-ainesta.

FishSuperFly avasi varhaisesta positiosta. Tyyni ilme, tärisemättömät kädet ja VPIP likimain 2,87 antoivat olettaa, että oma käteni olisi hieman perässä ja edessä olisi siis kräkkäyspuuhia. Joku saattaa ihmetellä, että pystyn ilmoittamaan VPIPn noinkin tarkasti, vaikka liveringissä harvoin PokerTracker tai HEM toimii. Itselläni on livepeleissä käytössä NAM (Näin Aavistan Muuvisi), johon voi tarkemmin tutustua googlettamalla kyseisen apuohjelman valmistajan: PokkAA's Software & Other Rubbish Enterprices.

Mutta takaisin käteen: Totta puhuen käden action on pyyhkiytynyt sekä pääkoppani että NAMin muistista, mutta muistaakseni välimaksun jälkeen maksoin minäkin. Floppi oli A9x, joista x oli joku pieni kortti, muttei kolmonen. Nyt oltiin sitten kädessä kiinni ja jumissa samaan aikaan. Talvisotahenkinen "Kaveria ei jätetä" kun pääkopassani on muotoutunut motoksi "Osunutta ässää ei kipata". FishSuperFly lyö, olisikohan välimaksaja jo tässä vaiheessa luovuttanut ja itseltäni tulee psykologista yliotetta hakeva snap-call.

Turn on jälleen pieni kortti, muttei edelleenkään kolmonen. Näemme flopin uusinnan eli FishSuperFly lyö - nyt jo tosin hieman vähemmän varmuutta uhkuvana - ja meikäläinen yrittää lyödä flopilla tehnyttä pikamaksun nopeusennätystäni.

River tuo pelotekortin eli pöydän toisen ysin. Tässä vaiheessa tuuletan ja alan provosoiden heiluttaa jokerikorttiani. Tuo pelimerkkien Elvis tekee selvästi vaikutuksen vastustajaani, joka joutuu tovin pohtimaan peliliikettään. Potti on jo mukavan suuruinen, vihulla ei ole jäljellä enää kuin selvästi alle potti, joten syvällä tässä kädessä ollaan - ja tilanne on minun kannaltani todella syvältä. Ainakin viimeistään siinä vaiheessa kun FishSuperFly työntää loput merkkinsä sisään.

Nyt kaikki olosuhteet viittaavat siihen, että vastassani on vähintään quadsit, ellei jopa vieläkin parempaa. Kyseessä on siis kannaltani easy call. Vastustaja kääntää AJ, jolla epäoikeudenmukaisesti jokerikorttini anastetaan! (vertaa punainen nuoli)

Mikäli katkeruus antaisi ihmiselle siivet, olisin oitis siitä paikasta päässyt lentämään takaisin Helsinkiin - jopa ilman Blue1:n tai SkyisNL:n lennokasta apua. Jokerikorttini oli viety, Elvis has left the building!

Tämän jälkeen nappailin muutaman potin itselleni, mutta kahmitut pelimerkit eivät enää tuntuneet miltään. Merkkipinoni kasvoi, kuten oheisesta kuvasta voi todeta, mutta jokerikortti pysyi visusti ulottumattomissani... Koko illan aikana ei tuo himoitsemani statussymboli löytänyt tietään kertaakaan pottiin mukaan. Sen sijaan sitä pidettiin provosoiden nokkani edessä:

Tähän loppuun on tehtävä vielä paljastus: Omaa kohtaloani voivotellessa kuulin selkäni takaa Tikkarin huudon "Onko sulla PokkAA lainata degnicille rahaa. Deggy meni poikki! Sen pitäisi päästä maksamaan pelivelkansa."

Degnic oli nimittäin erehtynyt ottamaan vastaan huppihaasteen, jonka esitti SkyisNL. Kyseessä siis todellakin oli huppihaaste, eikä mikään hupihaaste. Jokin aika sitten valmentajamme blogissaan voivotteli penkin alle mennyttä päiväänsä, kun tappiota tuli kymmenen kiloa - nyt miehemme onnistui kaivamaan jopa kahdenkympin kuopan!

Villit huhut kertovatkin, että pian foorumimme Markkinapaikalla nähdään seuraavanlainen anonyymi myynti-ilmoitus:

Poikki mennyt pokerivalmentaja myy juuri Saksasta hakemansa Porsche Caymanin. Myydään halvalla, sillä rahaa tarvitaan pikaisesti ennen kuin Kempeleen grindaaja hyppää laskuvarjolla kotipihalleni pelivelkoja lunastamaan. En halua tässä yhteydessä paljastaa omaa henkilöllisyyttäni, joten tiedustelut PokerStrategy.comin kautta.

Nimimerkki: De Gnic
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Katoamattomien sipsien arvoitus!

(selitys luvassa piakkoin...)
    • Spetsman
      Spetsman
      Bronze
      Surkeaa Rakennusmiehen kuumin aika ei päässy muuten oisin varmaan olli Oulussa
    • smaster
      smaster
      Bronze
      PokkAA saa gutarin niin eihän sitä voi kipata :) . Pokerstrategyn miiteissä on tekopakat suosittuja. Samoin samoin kävi turnauksessa kun laitoin merkit keskelle 66 parilla niin Tikkari päättää kuitenkin katsoa toisen korttinsa ja maksaa minun korotuksen ässällä, jolla oli kuitenkin kikkerinä peräti kolmonen. Sieltähän se riveri toi suoran perille ja smaster oli laulukuorossa toisena tippuneena.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja smaster
      PokkAA saa gutarin niin eihän sitä voi kipata :) . Pokerstrategyn miiteissä on tekopakat suosittuja. Samoin samoin kävi turnauksessa kun laitoin merkit keskelle 66 parilla niin Tikkari päättää kuitenkin katsoa toisen korttinsa ja maksaa minun korotuksen ässällä, jolla oli kuitenkin kikkerinä peräti kolmonen. Sieltähän se riveri toi suoran perille ja smaster oli laulukuorossa toisena tippuneena.
      Eka kortti oli ruutuässä ja oli vaarana, että jos toinen kortti on huono niin joudun kippaamaan. Päätin siis luottaa siihen, että toinen korttikin olisi ainakin lähes yhtä hyvä. Ja olihan se, sillä jos kaverina olisi ollut kurko tai rouva, niin olisin hävinnyt. :f_grin:
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Onkos nuo muuten ne uudet PS kortit vai vielä vanhaa mallistoa?
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Jim9137
      Onkos nuo muuten ne uudet PS kortit vai vielä vanhaa mallistoa?
      Vanhaa mallistoa.
    • MixsuPoker
      MixsuPoker
      Bronze
      Juomat ei kuitenkaan tainnu loppua kesken ?
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja MixsuPoker
      Juomat ei kuitenkaan tainnu loppua kesken ?
      Eivät loppuneet, myös sipsit riittivät juuri ja juuri.
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Tuore raportti "Mihin katosi PokkAAn jokerikortti?" on juuri julkaistu. :f_cool:
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja PokkAA
      Poikki mennyt pokerivalmentaja myy juuri Saksasta hakemansa Porsche Caymanin. Myydään halvalla, sillä rahaa tarvitaan pikaisesti ennen kuin Kempeleen grindaaja hyppää laskuvarjolla kotipihalleni pelivelkoja lunastamaan. En halua tässä yhteydessä paljastaa omaa henkilöllisyyttäni, joten tiedustelut PokerStrategy.comin kautta.

Nimimerkki: De Gnic
      HAHA. Loistavaa matskua.

Kiitos raporteista, harmi kun ei itse päässyt paikalle. No kerta se on enskertakin. :f_thumbsup:
    • Kuutossilli
      Kuutossilli
      Bronze
      Mulla on paita hukassa??? apua !! :f_eek:
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Kuutossilli
      Kyselin sulta sen perään siellä vikassa ravintolassa (Jupru?), saattoi paita jäädä jopa taksiin? :f_cool:
    • Ryyti
      Ryyti
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja PokkAA
      Kyselin sulta sen perään siellä vikassa ravintolassa (Jupru?), saattoi paita jäädä jopa taksiin? :f_cool:
      En taida haluta tietää mitä Juprussa sitten oikein tapahtui...
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Kai silli uhkas ottaa sen pois jos vihu maksaa riverillä nutseilla...
    • Kuutossilli
      Kuutossilli
      Bronze
      paidanko? ööh.. mä hukkasin mun hienon pelipaidan.. xD

Ei edes deggy tykänny maksaa mun övri betsejä.. (ihan oikeesti)
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Pelastin Juprusta tuon paidan ja annoin sulle taksissa. Sen jälkeen ei havaintoja.
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Tikkari
      Pelastin Juprusta tuon paidan ja annoin sulle taksissa. Sen jälkeen ei havaintoja.
      Tikkari: ensin olit taksissa Kuutossillin kanssa ja vasta sitten Juprussa, joka oli meidän viimeinen pysäkki ennen hotellia... :f_cool:
    • 1
    • 2