Viikon visa: PLO aloittelijoille

• Jussi
      Jussi
      Global
      Viikon visassa opetellaan Omahan säännöt ja perusteet. Tarkoituksena on oppia välttämään ns. helppoja virheitä PLO-uran alussa, jotta mielenkiinto pysyy yllä pidempäänkin. Visasta pitäisi korjata täydet pisteet, jos aikoo pelata edes mikrotasoilla.

Tällä voi keskustella visasta ja kysellä muilta jäseniltä apua perusteiden kanssa. Edistyneemmälle keskustellulle löytyy omia foorumeita, ja täällä voi kysellä täysin häpeilemättä mitä vain.
  • 16 replies
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Poimit 27 / 30 omppua koriisi, eli sait aikaiseksi 90 % omenasiideriä!

Eka kyssärihän se meni heti väärin. :s_frown:
    • Khiiniau
      Khiiniau
      Gold
      Hah, 2 ekaa on harhaanjohtavia, vastauksessa haetaan eri asiaa kuin mitä kysytään, saivat mut lankeamaan ja niistä nollat, muuten iisi nakki.
      Poimit 24 / 30 omppua koriisi, eli sait aikaiseksi 80 % omenasiideriä! 27 - 30 pistettä: Onnittelut! Osaat Pot Limit Omahan perusteet ja voit olla hyvin tyytyväinen saavutukseesi.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Joo sama täällä, pari ekaa "väärin". Ja vaikka tulossivu näyttää että moisista vastauksista sais yhdet pisteet, niin ei se näytä niitä tulokseen laskevan :f_confused:

edit: Toinen kierros identtisillä vastauksilla ja nyt se pelas. Eli 26 pongoa. No parempi kun ei mitään :f_cool:
    • Jussi
      Jussi
      Global
      Joo, noi pari ekaa on tosiaan vähän kyseenalasia... muutin niiden pisteytystä vähän alkuperäsestä.
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      27
      En tiennyt paljonko potti oli :D Sitä on vaan kiva painaa tuplasuittareilla.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Sain sitten 28.

Itsellä meni tuo eka kyssäri kanssa vähän vinoon. :f_frown:
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Toi eka on vähän tommosta kirjaviisautta, miten toi mahtaa vaikuttaa siihen itse peliin. Jokainen nyt tajuaa, että ompussa on käsiä moninkertainen määrä NLHE:seen verrattuna.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Mulla tuli vähän déjà vu fiilis tästä visasta. Onkos tämä ollu jo joskus?
    • Wlore
      Wlore
      Bronze
      :O

taidan olla ihan uuniomena ompussa...valmiiksi paistettu vaniljakastikkeella. :)

Poimit 20 / 30 omppua koriisi, eli sait aikaiseksi 67 % omenasiideriä!

Ekat kyssärit... nojuuh :) siihen kompastuu varmaan vielä moni.

4 kyssäriä en edes ymmärtänyt.

ja silmät ristissä yhdessä kädessä, niin siinähän ne pisteet menikin jo. :)
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      28/30.

Paistikasta :)

Myös täällä eka kyssäri meni vähän vinoon. Sen ois voinu vaikka laittaa kuinka monta eriarvoista aloituskättä on...
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      24 pistettä. Täytyy vielä hieman opiskella ennen kuin aloitan omppu harrastuksen.

Eka kysymys väärin ja kysymys 4 potista väärin. Aina kun on joutunut livenä potin kokoa laskemaan niin olen tehnyt sen niin että jos vaikka potissa on 5€ joku lyö 3€ niin maksuni jälkeen potissa on 11€ ja sen verran voin lyödä. En ymmärtänyt vastauksia. Enkä ymmärrä vieläkään. :D
    • PPklubi
      PPklubi
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja NemoKala
      Aina kun on joutunut livenä potin kokoa laskemaan niin olen tehnyt sen niin että jos vaikka potissa on 5€ joku lyö 3€ niin maksuni jälkeen potissa on 11€ ja sen verran voin lyödä. En ymmärtänyt vastauksia. Enkä ymmärrä vieläkään. :D
      Eli noinhan siinä vastauksessa juuri lukikin.

Eli 5€ + 2x3€ = 11 ja tämän verran voit korottaa.

Mutta kaks ekaa kyssäriä oli aika hämääviä.
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja PPklubi
      Alkuperäinen kirjoittaja NemoKala
      Aina kun on joutunut livenä potin kokoa laskemaan niin olen tehnyt sen niin että jos vaikka potissa on 5€ joku lyö 3€ niin maksuni jälkeen potissa on 11€ ja sen verran voin lyödä. En ymmärtänyt vastauksia. Enkä ymmärrä vieläkään. :D
      Eli noinhan siinä vastauksessa juuri lukikin.

Eli 5€ + 2x3€ = 11 ja tämän verran voit korottaa.
      Niin mutta minun mielessäni se on potti+maksu eikä potti+2x maksu. Kun eihän tuossa minun esimerkissä tuo vihun 3€ ole maksu vaan lyönti jonka olen lisännyt jo pottiin. Eli oikea vastaus on potti + maksu (minun maksu) :D
    • hjkhjk
      hjkhjk
      Bronze
      Onko Nemo sun livekorotukset jääny vahingossa liian pieniksi ?
    • NemoKala
      NemoKala
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja hjkhjk
      Onko Nemo sun livekorotukset jääny vahingossa liian pieniksi ?
      Ei. Kuinka niin? Kyllä mä mielestäni ihan oikein osaan laskea potti lyönnin koon. ;)
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Itse järkeilin sen aina niin, että maksan, ja sitten katson paljon potissa on. Eikös se kuitenkin niin ole aina helpointa? Paitsi jos kolme kaveria huutaa potti ennen minua. :f_eek: