Rush pelailua

• kolpisotuli
      kolpisotuli
      Bronze
      On tullut tässä kuussa pelattua full tiltillä rush pokeria (pienimmällä tasolla tietenkin), ja ei käänny saldo nousuun millään vaikka kuinka "peruspeliä" yritän pelata.
      Latasin Poker trackerin trial-version pari päivää sitten ja iskin sinne kaikki 54k rush-kättä jotka olen pelannut. En hirveästi ymmärrä noista statseista, joten aattelin laittaa ne tänne:

Total hands: 54 537
      Amount won: -$157,62
      Won per 100 hands: -$0,29
      BB won per 100 hands: -2,24

VPIP: 10,71
      Saw flop all hands: 9,50

-------Raise----Bet-----Call----Check-----Fold------AggFac-----AggFreq
      PF-----6,46-------------4,73----2,59-------86,22-----1,37--------6,63
      F-------2,73---29,38---7,40----34,08-----26,44-----4,34--------48,72
      T-------2,37----20,54---10,43---45,22----21,44-----2,20--------41,28
      R-------1,87----16,97---10,45---49,58----21,14-----1,80--------37,37

Onko toi -$0,29 sadan käden aikana niin huono että kannattaa vaihtaa pokerin pelaaminen sudokuun? Pystyykö noista taulukoiduista statseista sanomaan juuta tai jaata? Voiko ylipäätään peliään tasapainottaa vertaamalla näitä jonkun hyvän pelaajan statseihin?

Rush pelaaminen on aika hauskaa, ja siinä saa paljon käsiä lyhyessä ajassa, joten ei mene koko ilta yhden pelikelpoisen käden odotteluun. Vihujen tarkkaileminen kuitenkin jää minimaaliseksi..
      Seuraavaksi varmaan kokeilen tavallisia käteispöytiä, josko siellä olis tällaiselle kampelalle paremmat kaislikot. :f_grin:
  • 8 replies
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Itse en käteistä pelaa, mut moni tulee varmaan kysymään seuraavia asioita:
      Millä tasolla pelaat? NL5, NL10, NL25?
      Pelaatko shorttia vai fullia?

Mut mun mielestä VPIP 10 on ihan älyttömän tiukkaa, etenkin shorttiin (eli 6pelaajaa) jos sitä pelaat. Luulen, et pelaat liian tiukkaa.
    • kolpisotuli
      kolpisotuli
      Bronze
      NL5 fullipöytiä
      Joo, oon tietoisesti vetänyt aika kivistä linjaa.. En tiedä onko hyvä vai huono rush peleissä.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Missä itse näkisit, että on pahimmat vuodot? Pelaat noin tiukkaa preflop, niin luulisin ettet osaa päästää käsistä irti postflop tai sitten kippaat liikaa postflop. Haepa sieltä trackerista seuraavat statsit:

VPIP, PFR ja 3bet preflopin osalta
      cbet ja fold to cbet flopin osalta
      Went to showdown ja won at showdown.
      Lisäksi total aggression factor eli AF.

Pitäisi näyttää ihan erilaisilta nuo voittosummat jos pelaat kerran vaan hyviä käsiä ja pelaat ne kovaa alusta loppuun. Lyönti- ja korotuskokojen suhteen kiinnostaisi kanssa tietää, että paljonko korotat ja miten isosti cbettaat.
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Mun mielestä kiven statseilla pärjää mainiosti, mutta siihen kannattaa yhdistää hudin hyödyntäminen ja ahkera ryöstäminen toisilta kiviltä ja toisaalta löysä 3bettailu niitä vastaan, jotka ryöstää paljon ja kippaa 3betteihin. Eli roskia ei kannata autofoldata buttonilta, jos blindeilla on kiviä. 2.5bb:n ryöstökorotus riittää usein mainiosti.

Ite oon ollu huomaavinani, että vihut flouttailee rushissa todella paljon ( eli maksaa jatkolyöntejä positiosta ) ja bettaa turnilla sököön. Oon ite tuon vuoksi usein luovuttanut esim. AK:lla ilman osumaa ja ilman positiota jo flopilla. Jos taas osun kunnolla, niin lyön cBetin ja sököreissaan turnin. Muutenkin tuntuu, että peli on normaalia agressiivisempaa ja isoja bluffeja näkee jatkuvasti, toisaalta ei mulla oo FT:n rinkipeleistä mitään kokemusta.
    • kolpisotuli
      kolpisotuli
      Bronze
      PFR: 6,49
      3-bet preflop: 2,16
      c-bet flop: 73,69
      fold to flop c-bet: 58,13
      Went to showdown: 23,09
      Won $ at showdown: 56,58
      AF: 3,22
      VPIP: 10,71 (onko tälle myös oma preflop arvo? en äsken ainakaan löytänyt)

Huomasin jossain vaiheessa näitä rush-pelejä että suurin vuoto mulla oli isojen (100 BB+) pottien kanssa, eli menin isoihin potteihin liian heikolla kädellä (esim 2-paria tai setti). Sain tämän vuodon poistettua ja heti alkoikin näyttää valoisammalta, mutta ei se yksin riittänyt kääntämään peliä voitolliseksi. Luulen että tällä hetkellä blindipelissä (ryöstöt ja vastaryöstöt) saattaa olla paljon parannettavaa.

Avaukset lyön yleensä ep: stä 2BB, ja muuten 3BB. Parhailla käsillä (AA, KK, AK, QQ) 3-bet jos joku on korottanut edellä.
      C-betit mulla vaihtelee välillä 0,5-1xpotti riippuen pöydän rakenteesta.

Kiitti muuten kaikista vastauksista! :f_grin:
    • AAkthxbye
      AAkthxbye
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja kolpisotuli
      Avaukset lyön yleensä ep: stä 2BB, ja muuten 3BB.
      Tämä on aika mielenkiintoinen. Logiikka lienee, että joutuessasi todennäköisesti pelaamaan ilman positiota, on mukavaa kun potti on hieman pienempi?

Tuon nimittäin useammat kovan luokan pelaajat kääntävät päälaelleen ja korottavat varhaisista positiosta sekä SB:ltä normaalia isommin, tarkoituksena vähentää vihujen houkutusta maksamiseen. 6maxissa olen nähnyt esimerkiksi seuraavaa jaottelua:

UTG: 3,5bb
      MP+CO: 3bb
      BTN: 2,5bb
      SB: 3,5-4bb

Jos ei tee mieli poiketa PS:n suosittelemasta 4bb:n avauksesta liian kauas, toinen yleinen malli käsittääkseni on:

UTG: 4bb
      MP+CO: 3,5bb
      BTN: 3bb
      SB: 4bb

Henkilökohtaisesti suosin kuitenkin mikroissa tuota yleistä 4bb:n avauskorotusta, mahdollisesti 3,5bb buttonilta ja cutoffista, jos ryöstötilaisuuksia tulee runsaasti. Vihut yksinkertaisesti ovat niin huonoja, että haluat tiukkana pelaajana pelata hieman isompia potteja, kun kätesi kuitenkin keskimäärin ovat kilometrin vihuja edellä.

EDIT: Unohtui mainita toinen oleellinen syy siihen, miksi 4bb:n avaus toimii mikroissa. Nimittäin 3bettausta tapahtuu niin paljon vähemmän, että niiden pitäminen pienenä (3x3bb=9bb vs. 3x4bb=12bb) ei ole niin oleellista kuin suuremmilla tasoilla, missä 3bet viuhuu taajempaan.
    • koiramuhennos
      koiramuhennos
      Bronze
      itselläni on sellainen käsitys että rushissa pelataan lähinnä monstereita, kun tosiaan tuo uuden käden saaminen on tehty noin nopeaksi ja toisten tarkkailu on hituc vaikeeta. et sillee tollane tiukka linja on iha perusteltua imo. ite ainaki tehny voittoa mitä ny muutaman kerran on tullu rushia naputettua. eikä siellä vihuillakaan yleensä mitään AK huonompaa tunnu olevan jos korotusta tulee.

mut emt sit :f_eek: oon baisti.
    • jouko
      jouko
      Bronze
      ite tulee väännettyä 6max rushia aina silloin tällöin. avaan kaikki kädet 3,5bb paikasta riippumatta (siis ne kädet jotka meinaan pelata:) ) menee vaan turhaksi kikkailuksi jos avaa aikasesta ja myöhäsestä eri betseillä..etenkin kun pelaa montaa tablee kerralla,, mulla ainakin tulis kiire näpytellä :)