Viikon kysymys: WSOP-rannekkeiden myyminen

• Poll
    • When should the WSOP Main Event final table be played?

• 60
        Right after the other playdays
        52%
      • 39
        Sometime later, but earlier than November
        34%
      • 17
        It's ok if it's played out in November
        15%
      • 0
        Sometime later, but later than November
        0%
      Total: 116 Votes
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      World Series of Pokerin voittoranneketta voidaan pitää olympiamitaliin verrattavissa olevana palkintona, josta ei kerran sen ansaittuaan luulisi haluavan luopua. Parin vuoden takainen WSOP Main Eventin voittaja Peter Eastgate ei kuitenkaan ole arvoesineiden perään, vaan on päättänyt myydä kultaisen rannekkeensa huutokaupassa. Lue lisää kaupanteosta uutisestamme.

Mitä mieltä sinä olen Eastgaten tempauksesta? Onko kyseessä pyhäinhäväistys vai pyhittääkö tarkoitus - myynnistä saatujen rahojen lahjoittaminen hyväntekeväisyyteen - keinot? Vai onko arvostettujen palkintojen myyminen jokaisen oma asia? Siinä tämän viikon kysymys.

Anna äänesi kuulua ja perustele kantasi tässä ketjussa!
  • 8 replies
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Ok, koska rahat menevät hyvään tarkoitukseen. Jos joku kehtaisi myydä rannekkeen siksi, että saa itselleen rahat niin hirteen.

En oikein ymmärrä kyllä, että miksi se ranneke pitää myydä. ME voitto on kuitenkin todella iso juttu ja muutti Eastgaten elämän. Kyllähä tuo vähän luo kuvan, että "voitin kerran isosti, nyt ei enää kiinnosta. Onneks mulla on paljon rahaa."

Pistin uutiseenkin jo, että kuka ihme haluaa ostaa sen rannekkeen. Mitä kukaan tekee sillä :D
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja kravdude
      Pistin uutiseenkin jo, että kuka ihme haluaa ostaa sen rannekkeen. Mitä kukaan tekee sillä :D
      Hyvä pointti, tätä vähän itsekin mietin. Että jos olis rahaa, niin ostaisko sitä Nykäs-Matin olympiakultamitalin tai Eastgaten rannekkeen, että vois kerran elämässä edes koskea moista esinettä? Tai että vois kavereille esitellä, että voitinpa tuollaisen (älkää katsoko kaiverruksia)? Tuskin.

Mutta esim. Cloutiern rannekkeenhan osti kai Cake Poker, joka palautti rannekkeen oikealle omistajalleen. Saipahan T.J. vähän rollin täytettä, kun muuten on varmaan köyhä poika.
    • Biibel
      Biibel
      Bronze
      Kyllähän tuollainen keräilijälle esimerkiksi on hieno esine. Tai vastaavasti vaikka hyötynäkökulmasta, jos uskoo, että kymmenen vuotta ja omat x10 takaisin.

En nyt itse oikein arvosta tuota tempausta, kyllähän kaverilla olisi oletettu myyntihinta antaa hyväntekeväisyyteen omaltakin tililtä.
    • AAkthxbye
      AAkthxbye
      Bronze
      Eihän tuo ranneke ole kuin pelkkä esine, itse saavutusta sen myyminen ei muuta miksikään. Itse näen rannekkeet vastaavina kuin olympiamitalit: Oleellista on niiden saavuttaminen, ei niiden omistaminen. Olympiamitaleihin vain tuntuu liittyvän jokin harha, että ne ovat kansakunnan yhteinen saavutus, pokerin kohdalla nyt ei sentään aivan sellaiseen myyttisyyteen alistuta.

Vertailun vuoksi Phil Hellmuth, joka ei taatusti väheksy WSOP-mestaruuksien arvokkuutta (koska väheksyisi näin tehden itseään), on tietääkseni antanut ystävilleen ja sukulaisilleen kaikki muut paitsi ensimmäisen rannekkeensa, jota pitää ranteessaan aina. En ole kuullut miestä arvosteltavan tästä toiminnasta, enkä näe syytäkään.

Olisihan tuo rannekkeen myyminen pikkurahan puutteesta ME-voittajalle hieman omituinen veto, joka varmasti herättäisi internetin pokeriyhteisöissä närää. Itseäni tuo ei häiritsisi siinäkään tapauksessa, mutta hyväntekeväisyyden tapauksessa nyt ei varsinkaan.
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Ystäville ja sukulaisilla rannekkeen lahjoittaminen on vähän eri asia, ainakin mun mielestä.

Toi on vaan jotenkin niin outoa, että Eastgate myy ton. Eikö se itse halua sitä? Kuvottaako pokeri? Tämmöisiä ajatuksia tulee mieleen tässä.

"Moi, mulla on tässä tämmönen palkintoranneke. En ole tätä itse voittanut, olen ostanut tämän, eikä tällä ole mitään tekemistä minun saavutusteni tai oman elämäni kanssa, päätinpähän vaan ostaa tämän."

Siis toihan olis sama, jos mä ostan Messin treeniverkkarit, joissa lukee Messi, ja menen niillä sitten kauppaa/kouluun/töihin jne.
    • Ryyti
      Ryyti
      Bronze
      Eiköhän noillakin rannekkeilla saa tehdä aivan mitä itse parhaakseen näkee/kokee, oli se sitten pitää itsellään, myydä tai muuten vain antaa eteenpäin. Who cares?
    • Sawkko
      Sawkko
      Bronze
      Itse näen myös tuon vähän outona. Sukulaisille / ystäville lahjoittaminen on musta ihan ok, mutta täysin tuntemattomalle myyminen kalskahtaa joten korvaan.
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Siis ei todellakaan ikinä myyntiin, ei vaikka menis hyvään tarkoitukseen. Never. Vähän kunnioitusta.