Kiinalaisten suuri DON-huijaus

• kravdude
      kravdude
      Bronze
      Terve,

Laitetaan linkki heti alkuun
      Chinese DON Collusion Ring on Stars

Mun tarkoitus ei ole tehdä mitään uutista/argumentointia tän asian pohjilta. Kerron vain omat huomiot, jotka tuntuivat mitättömiltä pari kk sitten. Toivoisin erityisesti kommenttia niiltä pelaajilta, jotka ovat 100+4 DoNeja Starsilla pelanneet viimeisen 3kk aikana ;)

Sit taustoja:

2+2 triidin aloittaja on sharkscopen DoN-leaderboardin ensimmäisenä. Itse olen seurannut noita isoimpia DoNeja lähinnä viihteen ja mielenkiinnon vuoksi, koska itse pelaan samaa pelimuotoa. Tammikuussa oli pöydät täynnä supernova pelaajia kovilla voittoprosenteilla ja ihmettelin vaan, miten kenelläkäänon edgeä noissa peleissä ja miksi kukaan haluaa/uskaltaa pelata niitä.

Yhtäkkiä nää kovat grindaajat katos. Ihmettelin pari päivää, mut eipä sit siinä sen kummempia - taukoa kehiin tai kyllästy DoNeihin. Nyt osu silmiin 2+2:ssa triidi asiasta ja tosiaan aika hyvin samoihin aikoihin noitten katoaminen ja accojen lukitseminen. Aika monen TODELLA kovan pelurin tilit ilmeisesti menneet kiinni. Useimmat ovat kiinalaisia ja tämänkin huomasin tammikuussa. Itse ajattelin humoristisesti "jaaha, kiinalaiset taas multittaa 30 pöytää täynnä supernovia"

Vaikea ottaa itse kantaa tähän satunnaisena seuraajana, mutta kyllä vaikuttaa huijaukselta. Kiinalaiset pelaajat lähteneet tyhjentämään DoNeja oikein urakalla. Erittäin hienoa, että huijarit ovat jääneet kiinni. Tää olis ollut kova isku pokeripelien luotettavuudelle jatkuessaan.

Kommentteja, tietoa, mielipiteitä.

Krav
  • 31 replies
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Tämmönen poiminta vielä..
      "And I am bad about computer so I did not know how to find my hands history"

Hän siis todella väittää pelanneensa ilman apuohjelmia, ei tarkista jälkeen päin ICM-laskimella vaikeita spotteja:D True grinder mä sanon
    • Shevtshenko
      Shevtshenko
      Bronze
      Lueskelin tuosta threadista kaikki kommentit mitä OP oli kirjoittanu, eikähän kyseinen kaveri kovin syyttömältä vaikuttanu. Aika läpän kuulonen yhteensattuma, että 50 tyyppiä samasta kylästä pelaa satasen doneja huijaamatta ja kaikki niistä on voittavia pelaajia lähes identtisellä ROIlla.
    • Anssi
      Anssi
      Black
      ICM on itseasiassa aika turha doneihin. ( Tai siis ICM on tosi tärkeä, mutta esim. sit and go wizard on melko turha.)

Kyllä noi kiinalaiset vissiin jotain 500k kuitenkin sai kotiutettua ennen kuin käivät kiinni, ja noita rahoja stars tuskin maksaa omasta taskusta muille pelaajille.
    • partane
      partane
      Silver
      Nuilla foorumeilla mihin kuka tahansa voi kirjoittaa rekisteröitymättä on puitu paljon keskustelua nettipokerin rehellisyydestä, boteista, tiimipelaamisesta ja siitä huijaako itse yhtiö. Ite lähinnä nauranu näille väitteille, mutta tosiasiassa just ku tuon luin nii hieman mietityttää sit just tää homma. :f_frown:

Älkää käsittäkö väärin, mun mielestä nettipokeri on silti kannattavaa ja kuten tässäkin nähdään huijarit jää usein kiinni. :)

Mut toisaalta on mahdollista, että samassa pöydässä missä itse istuu on huijari tai tiimi ryöstämässä mun pelikassaa. Youtubestakin löytyy (pääasiassa feikkejä) videoita, jossa näytetään kuinka onnistuu huijata pokeripöydässä. ?(
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      500k... voi hyvä luoja.

2+2 foorumilla oli jonkinmoinen lista, ihan OP:n toimesta laitettuna, mahdollisista huijareista. Lähes kaikki nimet olivat kiinalaisen kuuloisia. Joukossa paljon kovia nimiä... mahtaiskohan noi osata pelata voitollisesti ilman apuja, kuka tietää. Olisi hienoa, jos Kiinan viranomaiset tekisivät tälle asialle jotain.

Anssi, vähän huonosti muotoiltu, mut tiiän ettei SNG wiz toimi, olen ite kokeillut :D
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Pelaajat + summat

Siitä niin.

Ja täytyy kyllä vaan todeta, että osuu täydellisesti yhteen sen hetken kanssa, kun huomasin noitten häipyneen peleistä.
    • Anssi
      Anssi
      Black
      Ja tosiaan Doneissahan ongelma on paljon suurempi kun missään muussa pelimuodossa (no okei, sateliitit kanssa mutta niissä on paljon vaikeampaa saada 5 kaveria samaan pöytään kun pienempi % pelaajista saa rahaa.) koska kolluusiosta on niin valtavasti hyötyä.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Anssi
      Ja tosiaan Doneissahan ongelma on paljon suurempi kun missään muussa pelimuodossa
      Tokihan silti oli myös se studikolluusiojuttu ja kaikkea.

Samaa mieltä silti että DONeissa toi niin paljon helpompaa.
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Colluusiota nyt on tapahtunu aina ja tulee tapahtumaan jatkossakin. Tämän kaltanen toiminta noin isolla ryhmällä jne. pitäisi olla suhkot helposti havaittavissa. Pienemmässä koossa toteutettuna esim. jossain sittareissa varmaan toimii hyvin myös.
    • Sawkko
      Sawkko
      Bronze
      Sawkon äärettömän typerä idea
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      2p2 foorumilla on se turvallisuusosaston lähettämä viesti yhdelle noista huijareista ja siitä käy ilmi noiden scumbagien squeeze pelaaminen. Siellä bubblen/7-handed kohdilla tiimiläinen1 korottaa ja tiimiläinen2 re-reissaa ni blindit joutuuki foldaamaan lähes kaiken. Tiimiläisillä oliki sit pelkkää kuraa.
    • Ryyti
      Ryyti
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Sawkko
      Sawkon epämääräinen ajatuksen kulku kolluusiosta
      Eihän tuo ole mitenkään kolluusioon rinnastettavissa. Mainitsemassasi esimerkissä sinä käytät hyväksi vihun ennalta-arvattavissa olevaa peliliikettä oman tilanteesi parantamiseen, mikä on täysin eri asia kun yhdessä pelaaminen.

Tiedän kyllä ettet aivan tuotakaan tarkoittanut, mutta en vain näe vähäisintäkään yhteyttä esimerkkisi ja kolluusion välillä.
    • Sawkko
      Sawkko
      Bronze
      Äh, joo, jäin miettimään että olipas helkkarin tyhmä esimerkki ja tulin muokkaamaan ko viestiä. Mutta olit piru ehtinyt lainata mun hölmöä tekstiäni jo ennen kuin ehdin muokkaamaan...
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Valitettavasti en tiedä mitä Sawkko tarkoitti, mutta noitten squeezaaminen perustui juuri siihen, että alkuperäinen korottaja kippaa toisen 3-bettiin(tuloksena myös, se että blindi kippaa välistä).

Näin 2p2 triidistä kävi ilmi. Sit toinen tapa, joka on muuten todella selvempää kolluusiota: Megastäck limppaa, midstäkit foldaa luonnollisesti, ministäkki raise 320 to 720 tjsp ja megastäkki foldaa.
    • Europhoria
      Europhoria
      Bronze
      Kun pelasin viel starsilla niin bustasin kaks kaveria sittarissa jotka pelas yhteen. Sain turnauksen sisäänoston + voittorahat siitä takas :f_biggrin:
      Se oli 9 hengen sittari ja olin kolmas niin sain pitää myös ne rahat, eli kannattaa lähettää aina supportiin viestiä/ kutsua admin jos epäilee kolluusiota :sun:
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Mitä nyt tuota threadia luin niin niillä on Kiinassa oikein semmoisia kunnon sweatshoppeja, missä jannut asuu punkissa ja grindaa kaiket päivät. Että eiköhän nämä kolluusiot jatku sitten jossain muissa verkoissa ja eri nickeillä.
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Europhoria
      Kun pelasin viel starsilla niin bustasin kaks kaveria sittarissa jotka pelas yhteen. Sain turnauksen sisäänoston + voittorahat siitä takas :f_biggrin:
      Se oli 9 hengen sittari ja olin kolmas niin sain pitää myös ne rahat, eli kannattaa lähettää aina supportiin viestiä/ kutsua admin jos epäilee kolluusiota :sun:
      Millai sait ne kiinni/aloit epäillä? Ei kai ne sentään pokerihuoneen chatissa peliliikkeistään jutellu?
    • Anssi
      Anssi
      Black
      Epäilyttäviä asioita:

Sama maa
      Iso stakki limp-foldaa pienen stakin puskuun
      Iso stakki limp-foldaa pienellä stakillä postflop
      Iso stakki antaa walkeja 100% spoteissa
      Iso stakki maksaa löysästi toisen pienen stakin puskun
      Iso stakki puskee toista pientä stakkiä päin 100%
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Anssi
      Epäilyttäviä asioita:

Sama maa
      Ja tohon vielä lisäksi jos esim starssista on kyse, niin sama kaupunki.
      Nää kinkithän oli useempi kymmenen kaveria samasta kaupungista :f_biggrin:

Järjen riemuvoitto.
    • 1
    • 2