Viikon kysymys: Mitä mieltä olet viikkokisoista?

• Poll
    • How do you evaluate the quality of the hand judging service?

• 15
        58%
      • 9
        very good to excellent
        35%
      • 1
        very bad
        4%
      • 1
        average
        4%
      • 0
        bad
        0%
      Total: 26 Votes
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      PokerStrategy.comin suomenkielisen yhteisön syksyä ovat ilahduttaneet kaksi kertaa viikossa ilmestyvät viikkokisat, joissa jaamme $50 palkinnon promootiotilille.

Viikkokisat alkoivat syyskuussa ja viimeinen niistä on vuorossa 16.12. alkaen. Loppu siis häämöttää, joten on aika kerätä hieman palautetta tapahtumista.

Mitä mieltä sinä olet viikkokisoista? Onko niistä ollut iloa? Muuttaisitko kisoissa jotain?

Osallistu viikon kysymykseen ja kerro mielipiteesi tässä ketjussa!
  • 27 replies
    • partane
      partane
      Silver
      niin täyttä lottoa :D
    • Blancco7
      Blancco7
      Bronze
      Laittakaa edes jonkin näköinen vinkki heti aluksi ettei tarvi esim. Jussin syntymäpaikkakuntaa ensin etsiä suomesta ja sitten koko maailmasta. :D Lottoahan tää on.
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      * Lotossa on ruudukkomaksu, Viikkokisassa ei.
      * Lotossa on pienet oddsit voittaa, Viikkokisassa joku voittaa saletisti. Pienehkön osallistujamäärän ansiosta oddsit voitolla ovat suuret.

Kuka jatkaa listaa? :f_cool:
    • ruotsalainen
      ruotsalainen
      Bronze
      - viimeisimmässä kisassa oikea vastaus annettiin 13h ennen oikean tuloksen julistamista - luulisi että joku (siis joku!) ps:n henkilökunnasta kerkiäisi tarkistaa tuloksia hiuukan nopeammin
      - useimmissa kisoissa ei ole mitään järkeä lähteä arvailemaan ensimmäisten vinkkien perusteella - täyttä lottoa aluksi!
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja ruotsalainen
      - viimeisimmässä kisassa oikea vastaus annettiin 13h ennen oikean tuloksen julistamista - luulisi että joku (siis joku!) ps:n henkilökunnasta kerkiäisi tarkistaa tuloksia hiuukan nopeammin
      Pahoittelut myöhäisestä vastauksesta. Vaikka olemmekin ahkeria työmuurahaisia, on meilläkin vapaa-aikamme. Siksi iltakymmenen jälkeen tullut viesti tuli huomatuksi vasta tänään aamulla. Moderaattorit eivät tiedä viikkokisojen vastauksia, joten hekään eivät voineet asiaan reagoida. Mutta yritetään saada voittajat julisestettua jatkossa vähän nopeammin.
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Huom. Tässä ketjussa on myös mahdollisuus antaa muita kehitysehdotuksia viikkokisoihin. Viitaten siihen, että yli puolet tähän mennessä äänestäneistä kokee, että kisoja voisi/pitäisi kehittää.
    • AAkthxbye
      AAkthxbye
      Bronze
      Vielä muutama viikko sitten piti paikkansa väite "olen voittanut vuonna 2010 enemmän rahaa viikkokisoista kuin pokerista". Ei pidä enää, mutta edelleen loistava kampanja kaikin puolin minun mielestäni.

Itse osallistuin aktiivisimmin kisoihin, joissa voi käyttää omaa järkeilyä ja ottaa soulriidit PokerStrategy.comin henkilökunnasta... "millaisen vastauksen Mikko/Tikkari/Jussi/PokkAA valitsisi tällaiseen kisaan, että vihjeet olisivat hankalia, mutta viihdyttäviä". Tällaisella tulevien vihjeiden ennakoinnilla voitin kaksi ensimmäistä kisaani.

Numeroiden ja pokerikäsien arvailu ei ollut itselleni aivan niin viihdyttävää, joten noihin kilpailuihin osallistuin laiskemmin. Nuokin kilpailut ovat kuitenkin ihan paikallaan ja tarjoavat vaihtelua siinä missä muutkin.
    • PerusJamppa
      PerusJamppa
      Bronze
      Komppaan paria edellistä siinä että jo alkuun voisi jonkun vinkin heittää.
      Jos esim. arvuutellaan parin pelaajan kortteja, niin onhan se aika toivotonta alkaa pelkän äksönin perusteella niitä keksimään. Tämä varsinkin Omahassa.. :D

Samoiten jos lähdetään vaikka jotain kaupunkin hakemaan, niin jos heti alkuun kertoo että ei ole suomessa tai edes euroopassa, niin kyllä sekin jättää ihan riittävästi pähkäiltävää.

Joo ja ei enää yhtään numeroiden arvuuttelua, kiitos. Se on jo liika rajua puuhaa..

Mutta kuten sanottua, ilmaista rahaahan tämä on. Siinä mielessä en nyt niin tosissani tätä ota että kehtaisi alkaa ihan hampaat irvessä natisemaan. Ihan kivaa pientä ajanvietettä nämä ovat pääosin olleet.. :f_love:
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja ruotsalainen
      Tähän vielä selvennys: Oikea vastaus on ainoastaan minun, Mikon ja Tikkarin käsissä - muu henkilökunta ei sitä tiedä. Nyt vielä osui tämä Miikan + minun Gibraltarin vierailu ja sen matkapäivä kohdille, niin reagointi oli tosiaan normaalia hitaampaa. Pyritään toki jatkossa parempaan näiden loppuviikkojen osalta. :f_smile:
    • partane
      partane
      Silver
      öö en tiiä voiko toimia käytännössä, mutta ehdotan silti että viikkokisat toteutettais näin.

- Kaikilla yks arvaus

- Vastaus ei liian helppo, muttei liian vaikea

- Sit jos kukaan ei arvaa oikein annetaan vihjeitä

- Jos monta oikein vastaajaa potti jaetaan oikein vastanneiden kesken,
      eikä sille jolla on ollut koko yö aikaa istua koneella arvailemassa joka tunti.

- Jos kukaan ei arvaa oikein tietyssä ajassa nii sit rahat siirtyy seuraavaan kisaan

- Esim. vaikka jokasella yks arvaus per päivä, 24h jälkeen tulee aina uus vihje ja kaikki saa taas yrittää

Jos säännöt olis tän tyyppiset niin ois enemmän toivoa voittaa :f_love:
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja partane
      - Jos monta oikein vastaajaa potti jaetaan oikein vastanneiden kesken,
      eikä sille jolla on ollut koko yö aikaa istua koneella arvailemassa joka tunti.

Haluamme, että ainoastaan yksi voittaa per kisa. Tämä siitäkin syystä, että promootiotililtä rahaa pokeritilille tai Moneybookersiin siirrettäessä minimisumma on $50.

En näe myöskään ideaalina, että voit katsoa muiden vastaukset ja sen jälkeen oman pohdinnan sijaan valita niistä se, joka on parhaiten oivaltanut.

Näin ollen lopuissa kisoissakin vain yksi - eli se nopein - voittaa! :f_cool:
    • JiiHietis
      JiiHietis
      Bronze
      Hauskojahan nämä ovat olleet! Muutamaan on tullut osallistuttua. Toistaiseksi ei ole voittoa kohdalle osunut, mutta joskus on tullut harkittua oikeaa vastausta (esim. Rottatuille kävi mielessä) :s_confused:

Vähemmän on tullut vastattua kysymyksiin, joissa on kortteja pitänyt päätellä/arvata, vaikka tietenkin nämäkin kysymykset kuuluvat asiaan. Korttikysymyksissä, voisi mielestäni riittää korttien arvot ja onko ne olleet offarit vai suittarit, jos tilanteessa ei korttien mailla ole niinkään ollut väliä. (Esim. offari taskupari ja rainbow floppi.)

Olisikohan ideaa siinä, että edellisen kisan voittaja ei saisi osallistua seuraavaan, niin voittoja voisi sattua useammalle..? En kyllä tiedä onko kukaan voittanut kahdesti peräkkäin..

Kuvakisoja lisää, ne on olleet hauskoja! Vaikkakin edelliset kuvat taisi löytyä googlella.. Esim. lehdestä itse skannattu kuva ei löytyisi.

Tässäpä jotain.. Seuraavasta voitto kotiin! :f_cool:
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja JiiHietis
      Kuvakisoja lisää, ne on olleet hauskoja! Vaikkakin edelliset kuvat taisi löytyä googlella.. Esim. lehdestä itse skannattu kuva ei löytyisi.
      Joo nuo kuvakisat on tosiaan päätyneet liian epäteknisten Community Managereiden toilailuihin. Mutta yritetään ottaa kuvakisojakin taas mukaan vähän paremmin jäljet peiteltynä. :f_grin:

Tässäpä jotain.. Seuraavasta voitto kotiin! :f_cool:
      Nimenomaan!
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja JiiHietis
      Olisikohan ideaa siinä, että edellisen kisan voittaja ei saisi osallistua seuraavaan, niin voittoja voisi sattua useammalle..? En kyllä tiedä onko kukaan voittanut kahdesti peräkkäin..
      Niin ja tästä vielä, että tuskin alamme rajoittaa osallistumisoikeutta seuraavaan kisaan. Todennäköisyys peräkkäisille voitoille on kuitenkin aika minimaalinen, ja PokkAAn lottorivivertausta käyttäen myös lottovoittajilla on mahdollisuus osallistua seuraavan viikon kisaan. Mutta toki olisi aina mukavaa, että mahdollisimman moni voisi hyötyä kampanjasta myös rahallisesti ja nauttia voittamisen riemusta.
    • Milkou
      Milkou
      Bronze
      :heart: ei käsien arvuuttelua kiitos :D
      :heart: kun vihjeitä annetaan, voisi olla suht reilua vaikka että vihjeet tulevat aina tiettyyn kellonaikaan kuten : 21.00 ja 14.00 koska Jussin syntymäpaikkakunnan arvailukisassa veikkasin joku 15 kertaa ja 2 ratkaisevaa vihjettä tulivat melko peräkkäin todella aamulla ja minulle ja monelle muulle ei jäänyt mitään mahdollisuutta

:spade: 50$ on loistava tarjous ja lottoahan se on kuitenkin.
      :spade: Jussin syntymäpaikkakuntakisa oli hauska muodossaan, ehkä vähän enemmän vinkkejä heti alkuun.
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Milkou
      :heart: kun vihjeitä annetaan, voisi olla suht reilua vaikka että vihjeet tulevat aina tiettyyn kellonaikaan kuten : 21.00 ja 14.00 koska Jussin syntymäpaikkakunnan arvailukisassa veikkasin joku 15 kertaa ja 2 ratkaisevaa vihjettä tulivat melko peräkkäin todella aamulla ja minulle ja monelle muulle ei jäänyt mitään mahdollisuutta
      Tämä otetaan harkintaan. Tosin ihan 100 % ei voi aina luvata, että ehtii/muistaa juuri kyseisellä kellonlyömällä antaa uuden vihjeen.
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Mun mielstä ollut tosi hyvää viihdettä, ja onhan noissa huikeasti valueta, vaikken itse olekaan kertaakaan voittanut. En tiedä olenko jotenkin kiero tai perverssi, mutta jostain syystä olen tykännyt myös numeroiden ja korttien arvailusta ihan maata myöten :f_biggrin: Itte en tähän hätään keksi kehitettävää, mutta kovana kriitikkona täytyy heti lytätä joidenkin muiden kehitysehdotuksia tai ainakin toppuutella ettei muuteta liikaa :s_evil:

Omasta mielestäni vinkkiä ei ole välttämättä heti alkuun oltava. Mahdottomaltakin tuntuviin voi keksiä jotain ilman vihjeitäkin. Esim. joskus kysyttiin Mikon pelikassaa. Voihan se teoriassa olla mitä vain 0 ja 10^9 dollarin väliltä, mutta eräässä aiemmassa kädessä tutkittiin Mikon omaha kättä ja pelin tasosta pystyi päättelemään sopivan haarukan kassalle. Esim2. Jussin kotipaikkaa kysyttäessä olin juuri lukenut uutisista jotain että Jussi palaa kotiin Turkuun tai sinne päin ja aloin etsiskellä kuntia turun seudulta. Eihän se oikea suunta ollut, mutta onnistumisen riemua kuitenkin tuotti huomata kun moni muu veikkasi jotain Lappeenrantoja ja itse kuvitteli olevansa suunnalla. Lisää esimerkkejä oikeistakin hauista on, mutta varmaan saatte pointin kiinni näilläkin :)

Omasta mielestäni on ihan hyvä formaatti että kerran tuntiin saa veikata, koska tällöin kukaan ei saa niin suurta etua kuin että jos voisi veikata vain kerran päivässä. Kerta päivässä pitäisi formaattia muuttaa niin, ettei muiden vastauksia näkisi ja tämä rasittaisi aika kovasti jonkun CM:n s-posti laatikkoa. Toki sekin hauska visalu muoto olisi.

Omasta mielestäni ei tarvitse voittajan osallistumista rajoittaa, koska niin kuin sanottu, eihän se niin hirveän todennäköistä ole, että sama voittaa usein, vaikka jotkut näillä rahaa takovatkin :D Ja itselle tämä ainakin on hauskaa voitoittakin, toivottavasti muillekin :)

Ei jookosta vihjeitä aina tiettyyn kellon aikaan, siitä voipi olla harmia sellaiselle, joka aina tiettynä aikana ei voi olla käydä koneella. Satunnaisuus on kivaa ainakin omasta mielestä. Vastauksiakin tullee tasaisempaan tahtiin kun ei tiedä milloin sieltä löytyy uusi vihje.

Hyviä ehdotuksia kaikki omasta mielestä, mutta itse tykkään vaan liikaa nykyisestä mallista :s_biggrin:
    • Asmudamus
      Asmudamus
      Bronze
      Ehdotus: Jossain kisassa vihjeet voisivat olla sellaisia kymppitonnimaisia, eli oikeaa vastausta ei rajattaisikaan tiettyihin raameihin, vaan vastaajilta vaadittaisiin nokkeluutta ja päättelykykyä. Tää on tietysti helpommin toivottu kuin toteutettu, koska vihjeiden vaikeustaso olisi tosi vaikea saada sopivaksi.

Yksi arvaus per tunti on sopinut mulle hyvin jo senkin vuoksi, että olen viime viikkoina joutunut painamaan koneen ääressä töitä välillä yötä myöten. On ollut ihan kiva ajatella tunnin välein jotain muuta ja käydä heittämässä uusi veikkaus (ja onhan siitä tietty ollut mulle kisassa etua :s_evil: ).
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Yksi tällainen kymppitonnimainen kisa on ollutkin, mutta toki lisääkin voidaan kehitellä. Eli kehitellään, kunhan keksitään sopivia. :f_grin:
    • 1
    • 2