Karmottava downswing

• Milkou
      Milkou
      Bronze
      Nyt ei kyllä suju ollenkaan. Ei yhtään. Ei mitenkään.

Olin vaivalla saanut rollin 50 -> 120
      Nyt on ollut viikko aivan uskomattoman kuivaa ja oon pelannut pienellä panoksilla keskittyneesti, ja tää varienssi alkaa kyllä jo hirvittämään.
      Rolli on 65 nytten, enkä melkein voi syyttää itseäni siitä.
      Assät olen saanut noin 13-15 kertaa downswingin aikana, ja niistä
      ollaan menty ohi 6-8 kertaa. Uskomatonta.
      Olen korottanut melkein aina ja koittanut saada 87s foldaamaan.

Sen vielä käsitän juuri ja juuri että AK kanssa joku 5-8 kertaa all in preflop
      ja yksi voitto dominoitua ässää vastaan minulle. Mutta prosentit ovat siinäkin jotain 1,2%?
      Ei nut flush riitä kun turnilla all in ja riverille 2 kertaa täkäri saatu.
      3 tablee samaan aikaan ja menee ehkä 15 minuuttia niin olen kussut jo 2 biniä.

Taidan pitää pitkän pitkän tauon.
      Tiedän että "sitä se pokeri on" mutta pakko oli päästä purkamaan,
      alkaa jo olla aika hikiset oltavat.
  • 22 replies
    • partane
      partane
      Silver

Ite en oo oikein saanu vahvoille käsille toimintaa. Ja sit ku saa nii häviää.
    • Milkou
      Milkou
      Bronze
      Oon saanu hyville käsille toimintaa kun niistä on vedetty ohi ja muuten en :D
      Noh, eiköhän se vielä kohta.

Tässä yksi murskaava käsi jossa pelasin tupla tai kuittia koko rollilla absolute pokerissa. Melkeen itkin jo tämän jälkeen :

Seat 4 - FINNISHWAY ($42.65 in chips)
      Seat 6 - TUKASEN ($39.10 in chips)
      FINNISHWAY - Posts small blind $0.25
      TUKASEN - Posts big blind $0.50
      *** POCKET CARDS ***
      Dealt to FINNISHWAY [3 :club: 10 :heart: 6 :club: A :heart:]
      FINNISHWAY - Calls $0.25
      TUKASEN - Raises $1 to $1.50
      FINNISHWAY - Raises $4 to $4.50
      TUKASEN - Calls $3
      *** FLOP *** [8 :heart: 4 :diamond: K :heart:]
      TUKASEN - Checks
      FINNISHWAY - Bets $5
      TUKASEN - Raises $14.50 to $14.50
      FINNISHWAY - Calls $9.50
      *** TURN *** [8h 4d Kh] [9 :heart:]
      TUKASEN - All-In $20.10
      FINNISHWAY - Calls $20.10
      *** RIVER *** [8h 4d Kh 9h] [8 :diamond:]
      *** SHOW DOWN ***
      FINNISHWAY - Shows [3c 10h 6c Ah] (Flush, ace high)
      TUKASEN - Shows [8 :spade: K :club: J :diamond: 10 :spade:] (Full house, eights full of kings)
      TUKASEN Collects $77.70 from main pot
      *** SUMMARY ***
      Total Pot($78.20) | Rake ($0.50)
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Postauksesi muistuttaa todella paljon oman urani alkua. Kaikki tuntui olevan pelkkää downswingiä. En haluaisi masentaa, mutta omassa pelissä on kyllä niitä vuotojakin ja vain osan voi laittaa huonon tuurin piikkiin. Sun täytyy nyt pitää pää kylmänä ja pelata pientä ja opiskella pokeria!

Absolutella ei kannata vetää tuplaa tai kuittia. Olen itsekin tämän oppinut kantapään kautta. Kotona en ole, joten kättä on vaikea postata, mutta NL200 ja set-over-set. Mulla oli tietenkin täydet 100bb pöydässä, heh.

Missään ei kannata vetää tuplaa tai kuittia. Olen tämänkin oppinut :D
    • partane
      partane
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja kravdude
      Postauksesi muistuttaa todella paljon oman urani alkua. Kaikki tuntui olevan pelkkää downswingiä. En haluaisi masentaa, mutta omassa pelissä on kyllä niitä vuotojakin ja vain osan voi laittaa huonon tuurin piikkiin. Sun täytyy nyt pitää pää kylmänä ja pelata pientä ja opiskella pokeria!

Absolutella ei kannata vetää tuplaa tai kuittia. Olen itsekin tämän oppinut kantapään kautta. Kotona en ole, joten kättä on vaikea postata, mutta NL200 ja set-over-set. Mulla oli tietenkin täydet 100bb pöydässä, heh.

Missään ei kannata vetää tuplaa tai kuittia. Olen tämänkin oppinut :D
      Juuri näin! :f_cool:

Kaks tärkeintä asiaa on voittojen maksimoiminen ja tappioiden minimoiminen. Biittejä tulee kyllä aina sillon tällön mutta oon silti sitä mieltä, että downswingistä noin 1/3 - 1/2 on omaa huonoa peliä. Tätä tuskin kukaan voi kiistää. Tappiot painaa mielen alas eikä yksinkertaisesti pysty enää pelaamaan A-peliä. Itse olen lähestynyt tätä puolta omassa pelissäni todella kriittisesti. En ota sitä enää kovin vakavasti jos joku vetää ohi, vaan paremminkin tilttaan siitä kun teen itse virheitä enkä pelaa käsiä oikein. :f_cry:

Luultavasti tuo omakaan kuoppa ei olisi noin syvä jos en edelleen tekisi niin paljon virheitä, mutta se olisi paljon syvempi jos en opiskelisi jatkuvasti.
    • Milkou
      Milkou
      Bronze
      Omassa pelissäkin on varmasti aukkoja, mutta jos vihu on lyönyt 4 kertaa all in preflopissa 20 käden sisään, joten pakko sitä oli pari kertaa maksaa. Maksoin sen 3 kertaa ku odottelin parempia käsiä, ja hävisin kaikki.

AK vs A9s -> hävisin
      KQs vs 76s -> hävisin
      QQ vs K4 -> hävisin

No kaipa täältä vielä tullaan :)
    • CoolZero1
      CoolZero1
      Basic
      kannattaa tiukentaa peliä ja alkaa lukemaan vastustajia paremmin. pokerissa tulee todella paljon ohivetoja. vaikka laittaisi flopilta all in ja vastustajalla olisi vain 10 prosentin mahdollisuus parantaa flopilla niin niitä tulee ja mitä enemmän pelaa niin sitä ennemmän näitä badbeat ohivetoja tulee. yksi pokerin tärkeimmistä asioista on että kestää ne ei anna niiden vaikuttaa peliin. jos pelaat vaikka viikon 8 tuntia päivässä ja jää 4 buy inniä voitolle on pelannut hyvin. jos joku NL10 tai PLO pelaaja jää sen verran he ajattelevat että koko viikon pelannu ku hullu ja vaan 40d voitolla!
      jos pelaa pienellä tasoilla niin ei voi odottaakaan että saavuttaisi jotain suurta. jos tuota verrattaisiin NL 1K pelaajaan tämä olisi jäänyt viikossa 4000 dollaria tai euroa voitolle. ja kannatta aatella bigblindeina voitot. jos jää päivässä 30 bigblindia voitolla on pelannut hyvin. NL/PLO 10 pelaaja jää kolmosen voitolla ja 5/10 pelaaja 300!!! tarkotus on pelata hyvin ja tykätä pelistä. vaikka pelaan viikon ja en jää kuin pikkuisen voitolle mitä sitten, kun tykkään pelata pokeria.
    • CoolZero1
      CoolZero1
      Basic
      ps. huonolla pelaajalla voi olla voitto viikkoja ja voitto kuukausia mutta ei ikinä voitto vuosia. Hyvällä pelaajalla voi olla tappio viikkoja, jopa kuukausia mutta ei ikinä tappio vuosia
    • Milkou
      Milkou
      Bronze
      Totta. Tosin tänään taas tuli opittua pokerin varienssia ja ei taida kyllä pokeri olla minulle.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      No voi hyvälläkin pelaajalla olla tappiollinen vuosi. Ei tosin mikroissa :f_rolleyes:

Varsinkin jollain MTT pelaajalla!
    • Milkou
      Milkou
      Bronze
      Tänään päätin itseni kanssa ottaa nyt tupla tai kuitti full tilt poker rollilla, syynä vaan se mitä ei saisi tehdä eli rolli mennyt 50$ ja haluan sen ylös.

3 minisessioo, suju loistavasti, rolli 117$. Hirveitä fisuja noi NL50 headsup tyypit, tosi helppo kopata bluffit.
    • tilttari
      tilttari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Milkou
      Tänään päätin itseni kanssa ottaa nyt tupla tai kuitti full tilt poker rollilla, syynä vaan se mitä ei saisi tehdä eli rolli mennyt 50$ ja haluan sen ylös.

3 minisessioo, suju loistavasti, rolli 117$. Hirveitä fisuja noi NL50 headsup tyypit, tosi helppo kopata bluffit.
      Öööh, sorry nyt vaan, mutta taitaa fisu olla tossa yhtälössä ihan toisaalla...
    • Milkou
      Milkou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja tilttari

Perusteluja?
    • partane
      partane
      Silver

Perusteluja?
      Varmaan jo heti se että menet NL50 HU pöytään 50$ rollilla :f_biggrin:
    • Milkou
      Milkou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja partane

Varmaan jo heti se että menet NL50 HU pöytään 50$ rollilla :f_biggrin:
      Noh tupla tai kuitti omalla vastuulla, voiko parempaa toivoa :D
    • Fading80
      Fading80
      Bronze
      Niin no omalla vastuullahan ne on kaikki päätökset tässä elämässä, mutta varmaankin, jos mietitään mistä tämäkin bad beat stoori on saanut alkunsa niin valitit kun on hirveä downswingi.

Ok. Hienoa että tällä kertaa se varianssi oli sun puolella ja tuplasit kassan reilusti, mutta ymmärrät varmasti että kuinka toi tosiaan on aika flippi olkoon vastustajat nyt kuinka fisuja tahansa.

Toki jos on lisää heittää massia pöytään kun se yks hävitty flippi tulee ja tuo raha on mennyttä, niin eihän siinä mitään, mutta ei varmaan turhaa kannata sitten valittaa, että karmee biitti kun poikki mentiin että pätkähti, jos sitä ei ole.

Mutta tsemiä vaan peleihin ja edes jonkinlaista brm:ä kehiin... ;)
    • tilttari
      tilttari
      Bronze
      Noh tupla tai kuitti omalla vastuulla, voiko parempaa toivoa :D
      Voi, lisää tollasia pelaajia pöytiin!
    • Milkou
      Milkou
      Bronze

Voi, lisää tollasia pelaajia pöytiin!
      En usko että oikeasti haluaisit... :]
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      En usko että oikeasti haluaisit... :]
      Mä ainakin uskon. Ja komppaan kyllä herraa.

Laitahan se brm kuntoon tai katkeat ennen vuodenvaihdetta.
    • Milkou
      Milkou
      Bronze
      Laitan laitan, tästä lähtien 25-bin sääntö käytössä. Mutta kaikkea pitää kokeilla....
    • 1
    • 2