Tellien havainnointi aloittelijalle

• bege32
      bege32
      Bronze
      Olin tuossa eilen pitkästä aikaa pelaamassa liveä muutaman tyypin kanssa (en siis ole liveä pahemmin pelaillut). siinä sitten aloin miettimään että mistä kannattaisi aloittaa tellien etsiminen? Kannattaako keskittyä kaverien ilmeisiin sun muuhun fyysiseen olemukseen vai etsiä tiettyjä panostus kaavoja?

Nämä kaverit keiden kanssa pelasin olivat pelailleet jo suht paljon livenä. onko sillä eroa mistä alkaa etsimään niitä tellejä kun pelaa ihan aloittelijan kanssa tai semihyvää pelaajaa vastaan?

Mitä itse mietitte kun pelaatte livenä?
  • 8 replies
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Tuonne koomailua koulunpenkiltä deggyn blogiin ainakin koottiin jotain liveriidejä, kannattaa nuo kahlata läpi.

Yleensä tuo rentous/jäykkyys toimii ihan hyvin kaikilla. Eli jos pelaaja on tosi rento niin se mitä todennäköisemmin ei bluffaa, kun taas jännittynyt pelaaja todennäköisemmin bluffaa.

Yksinkertaistettuna pyri tutkimaan vihuja miten ne käyttäytyy tietyissä tilanteissa ja maksa vaikka kerran pikkusen heikommillakin showdowniin pienessä potissa informaation saamiseksi. Jos pelaat samojen jannujen kanssa aina, niin hyvät riidit helpottaa päätöksiä todella paljon jatkossa.

Myöskin kun floppi jaetaan niin seuraa vihujen ilmeitä, älä katso itse ekana sitä floppia. Sieltä voi tulla joku alitajuinen irvistys tai jotain vastaavaa jos floppi ei osu. Samoin jos se siirtää katseen nopeasti muualle flopista ja esittää välinpitämätöntä niin mahdollisesti osui kovaa. Yleensä ne jotka jää tuijottamaan floppia ei ole osuneet siihen hyvin. Pieniä juttuja ja hyvin yksilöllisiä, eli kannattaa aina soveltaa ne vihun mukaan.

Toki sitten voi olla vielä panostuskaavoja, kuinka nopeesti ne chekkaa tai millä tavalla ne chekkaa jne jne..

Eli paljon on informaatiota saatavilla jos vaan osaa tulkita sitä oikein ja tehdä johtopäätöksiä sen mukaan.
    • bege32
      bege32
      Bronze
      Kiitos oli hyvää materiaalia tuolla :f_thumbsup:
    • rikupajari
      rikupajari
      Bronze
      Itse suosittelen myös lukemaan/katsomaan DVD:n Mike Caro's Book of Poker Tells. Itse en ole kirjaa lukenut mutta DVD:n olen katsonut, vaikka materiaali vaikuttaa vanhalta niin se on silti ihan asiaa.
    • Lapmas
      Lapmas
      Bronze
      Paras on kuitenkin tilata Pokerstrategy.com t-paita.

Siinä on telliä, loppuu ne 63 o puskut ja muu hörhöily.

Viimeksi sain pöydän sekaisin kun tein 20 egen lisäoston kunnon ohiven jälkeen.

Otin pusakan pois ja alta paljastui strategyn paita, se hymyilytti aluksi mutta kun 20 egee oli alle tunnissa 600 egee niin olivat sitä mieltä ettei ammattilaiset sais pelata=D
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Mistä saa pokerstrategyn paitoja?

Edit: Löysinkin jo ite :)
    • Lapmas
      Lapmas
      Bronze
      Kannattaa ottaa lätsä siihen kylkee, on aikast hyvälaatuinen ja pilkkahintaan.

(20v. kokemus päivittäisessä käytössä)
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Joo tilasin paidan ja lippiksen kun katoin ettei ollu pahan hintanen :)

edit: sorry offtopic
    • Lapmas
      Lapmas
      Bronze
      Juu pystyy tilaamaan vaikka ei olis vetassut 1 sijaa 200kn mttssä