Kuinka moni tekee muistiinpanoja?

• NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Eli en nyt tarkoita noteja, joita voi pelaajien kohdalle tehdä nettipokeri pöydässä vaan kuinka moni esim. kirjoittaa paperille ylös huomioita vihuista nettipeleissä? Ite oon tässä nyt pari kertaa ottanu vihkon ja kynän viereen kun oon aukassu pari fullipöytää niin siinä ehtii vielä mukavasti kirjata huomioita ylös.
  • 13 replies
    • partane
      partane
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja NutzAreOk
      Eli en nyt tarkoita noteja, joita voi pelaajien kohdalle tehdä nettipokeri pöydässä vaan kuinka moni esim. kirjoittaa paperille ylös huomioita vihuista nettipeleissä? Ite oon tässä nyt pari kertaa ottanu vihkon ja kynän viereen kun oon aukassu pari fullipöytää niin siinä ehtii vielä mukavasti kirjata huomioita ylös.
      ööö, miksi näitä ei voi kirjottaa noteihin :D

Ite raapustelen suht. paljon osittain ehkä turhiakin.
    • Ryyti
      Ryyti
      Bronze
      En nyt ymmärrä miksi vihkoon muistinpanojen kirjoittaminen olisi mitenkään järkevämpää kuin noiden "pöytänotejen" kirjoittaminen. Samassa ajassa kirjoitat sen muistiinpanon sinne pöytään, ja löydät sen paljon nopeammin/näppärämmin/helpommin sieltä, kun laitat hiiren nikin päälle josta on notesit, kun taas muistivihkosta joudut selaamaan että missä niitä noteseja mahdollisesti voisi olla.

Samalla voit merkitä vihun omilla värikoodeillaan, esim itse käytän punanen=hyvä/regu, vihreä=paisti, ja noiden värisävyt painottamaan kuinka hyvä/huono pelaaja on.
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      No mulla se nyt jotenkin toimii sillälailla paremmin että muistaa tulevaisuudessaa yksityiskohtasemmin miten joku tietty vihu on pelannut. Oon tietysti käyttänyt notejakin, mutta ihan mukava vihkoonkin lyhyesti välillä jotain raapustaa kun laittaa muistiinpanot vaan järkevästi niin ei tarvi hakee eri sivuilta. IMO
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Tärkeintähän se on löytää itselle paras tapa. Jos paperille kirjaaminen auttaa muistamaan paremmin ja on muutenkin hyvä tapa huomioiden kirjaamiseen, niin go for it!

Itse liian laiskasti kirjoittelen muistiinpanoja. Välillä oon tunnollinen, mut liian usein vaan pelailen. :f_mad:
    • JiiHietis
      JiiHietis
      Bronze
      Itekin teen softaan noteja ja käytän värikoodeja eri pelaajatyypeille. Jako mene lähinnä näihin: maniac, donkey, atm, tag, kivi, sss. Elefantin käyttöön siirryttyä vähän vähentyny notejen teko. Joskus otan paperille ylös kunnon fisujen nickejä joita voi ettiä session aluks, tätä ei oo kyllä vähään aikaan tullu tehtyä.
      Paperille teen sss session aikana myös kirjanpitoa siitä, kuinka paljon pöytään laitan rahaa ja paljon otan noustessa.
    • Biibel
      Biibel
      Bronze
      En kyllä tajua miten vihkoon kirjoittaminen voi toimia paremmin kuin notesit saitilla. Siinähän menee ikuisuus löytää oikea vihu paperilta, ja mistä edes tietää onko tuota kyseisestä vihusta kirjoitettu vihkoon mitään? Sehän notesien idea värikoodeineen, että huomaa instana kuinka vihu on aikaisemmin pelannut.

Jokainen tyylillään, ei siinä mitään. Mutta en vain käsitä logiikkaa.
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      No eihän siinä sit oo mitään järkee jos ei fiksusti osaa niitä merkintöjä vihkoon tehdä vaan on jotain harakanvarpaita siellä täällä :D
    • kravdude
      kravdude
      Bronze
      Ei oo kyllä ikinä vihkoon tullut tehtyä mitään, saittien notetoimintoa käytän sen sijaan todella runsaasti.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Mä merkkasin ennen hemejä ja norsuja paperille mielenkiintosia käsiä ylös. Oli helpompi sitten löytää kädet sekä historioista tai ylipäätään käydä niitä läpi jälkikäteen kun muistelemalla.

Nykyään jos jotain merkkaan niin lähinnä värikoodaan, muut päätökset kiskon statseista ja juuri nähdyistä käsistä. Värikoodaan myös hyvin yksinkertasesti, viidellä eri tasolla voittavasta break-eveniin ja siitä häviävään pelaajaan.

Noi värikoodauksetkin lähinnä sen takia, että on sitten helpompi valita tulevaisuudessa pöytiä: Kun näkee, että pöydässä istuu pari suurta kuoppaajaa ja loput on be-jyriä niin istutaan ja kun taas pöydässä 2 tai enemmän voittajia, ei istuta.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Voipi olla että ketjun aloittaja ei ole vielä pelannut niitä käsiä niin tuhottomasti, että paperinoteseja olisi paljon. Sitten kun käsiä alkaa tulemaan tuhansia päivässä, niin paperiversio ei vaan enää onnistu.

Jos fullipöydässä istuessaan ajankuluksi laittaa paperille huomioita vihuista, niin sehän on loistavaa. Siinä se peli kehittyy. Kun pöytiä tulee jossain vaiheessa (jos tulee) lisää, niin parempi siirtyä laittamaan ne muistiinpanot suoraan softaan.
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      En tosiaan merkkaa käsiä vihkoon vaan joitain huomioita vihuista.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja NutzAreOk
      En tosiaan merkkaa käsiä vihkoon vaan joitain huomioita vihuista.
      Ei sitä tarkoittanutkaan, vaan sitä kun käsiä tulee tuhansia päivässä, niin noteseja vihuistakin saa helposti kymmeniä ja kymmeniä. Siinä on nopeesti pinenmpi vihko täynnä :)

Mutta tosiaan, kukin tavallaan. Ei täällä ketään ketään ole tuomitsemassa :f_smile:
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      No ihan tuhansia ei nyt ainakaan vielä tule päivässä. Max. muutama sata :)