jännitys tiivistyi

• johu123
      johu123
      Bronze
      no, ajattelinpa kertoa tuosta n.5min sitten pelatusta ensimmäisestä oikean rahan kädestä. en tekisi tuota uudestaan eli ei ollu kovin hyvin pelattu mutta onnetar oli puolella.

Mulle jaettiin KQo ja vihu panosti 0,25$ no minä tyhmänä tietenkin maksoin.
      no floppiin jako KJA kaikki ristiä ja minä panostin 0,40$ kun kerran keski pari ja suoran veto. vihu maksoi ja turn oli 7 (ei ristii) panostin taas 0,40$ ja river oli T
      sain suoran,menin all in, vihu kippasi ja korjasin yli viiden dollarin potin.

ihan motivoiva jako siis :D mutta eikun lukemaan lisää artikkeleita niin ei tulis virheitä tohon malliin ja olishan se tarina että ''ensimmäisen oikean rahan pelikäden kippasin'' ollu vähän ankeempi tarina.
  • 24 replies
    • xMadFishx
      xMadFishx
      Bronze
      Miksi et tekisi? En kyllä nää tossa oikein mitään väärää.. Tosin et kertonut oliko kyseessä full vai shortti pöydät, vaikka en oikein texusta mitään ymmärräkkään niin eikös KQ ole kuitenkin ihan vahva käsi pelata..

Tsemppiä peleihin :f_thumbsup:
    • johu123
      johu123
      Bronze
      mut korotus tekee tilanteen aika tukalaksi

ps. hetki sitten tienasin taas pari taalaa kun sain täyskäden 8Ts (isolta blingiltä) ekä tuli 8:lla kärki pari, turn T ja river T. ja vihu meni viel riveril all in ja mie tietty makso kun monsterin sain.

on kyl käyny pirumainen säkä =)
    • johu123
      johu123
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja xMadFishx
      Tosin et kertonut oliko kyseessä full vai shortti pöydät
      juu en kertonu mut siis pöydäs oli kolme pelaajaa joista yks kippas ennen floppia

EDIT: Korjasin tuon rikkoutuneen lainauksen. -AAkthxbye
    • johu123
      johu123
      Bronze
      noniin nyt on 7€ tienattu, ihan hyvät päivä tienestit (etenkin kun tänään pelasin ensimmäisen oikea rahan jaon!) :spade: :heart: :diamond: :club: :heart: :diamond: :club: :) :) :) :) :) :) :s_grin: :s_grin: :s_grin: :s_grin: :s_grin: :s_grin: :s_grin:
    • Biibel
      Biibel
      Bronze
      KQ o tai s pitää maksaa ihan mitä vaan, ei naulat paina mitään noissa peleissä. /sarkasmi.

Ei tuo näillä inffoilla mitenkään hölmöltä maksulta vaikuta, ehkä postflop-peli oli jo heikompaa.
    • johu123
      johu123
      Bronze
      juu olis voinu vähän maltillisempi olla sillä sitku sielt tuleekin :club: 7 niin ei olis hyvät heilunu. (taas on saatu taala lisää)
    • johu123
      johu123
      Bronze
      noniin ja kun WH on mulla euro tili niin sain 37,32€ ja nyt olen päässyt puoleen sataan, hyvin menee :heart: :spade: :club: :diamond: =)
    • Milkou
      Milkou
      Bronze
      Onnea peleihin! Muista katsoa käyttää kaikki mahdollisia oppimis metodeja, ja pidä pelikassa hyvin hallinnassa äläkä anna tilttailun pilaa peliäsi niin hyvä tulee. KQo kädessä oli hyvää ennen floppia ja flopin jälkeen pelaamista, itse olisin turnin ja riverin pelannut eri tavalla. Olisin checkannut turnin 2 syystä :

- Jos olet jäljessä, vedät todennäköisesti kuollutta (taino 4 out)
      - Todennäköissti maksat alle potin kokoiset korotukset kumminkin, jos ei mitään riidejä vihusta niin sen käsiskaala on niin iso että siellä voi olla 9-9, K-8s tai semmosta. K pari on pelikäsi jossei riidejä ole tossa tilanteessa.

Riverillä ehkä maltillinen betti niin olisit saanu maksuja tai vihu ois koittanu bluffata ja sun nutsit ois pitänyt.
      Mutta hyvä että olet saanut kohotettua rollin jo 50e! Onnea :f_cool:
    • johu123
      johu123
      Bronze
      juu oli vaan eka jako jotenkin... täynnä paineita ja tein mitä oikealta tuntui,vaikka se ei aivan oikein ollutkaan

juu ja tosiiaan olen tässä laskeskellut että peli kassa riittää NL4 tasolle (buy in 2€/$/£ sitkun rolli tulee 80€ niin siirryn NL10 tasolle.

mutta loppujen lopuksi on ihan hyvin nyt mennyt

:heart: :spade: rolli jo 65€ :spade: :heart:
    • AAkthxbye
      AAkthxbye
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja johu123
      juu ja tosiiaan olen tässä laskeskellut että peli kassa riittää NL4 tasolle (buy in 2€/$/£ sitkun rolli tulee 80€ niin siirryn NL10 tasolle.
      Siis hetkinen, pelaatko keskistäkin strategiaa (MSS)? Eli jos pöydän maksimisisäänosto on 4 dollaria, otat pöytään 2 dollaria?

Tuo strategia ei ole kovinkaan helppo pelata, suosittelisin hyvin vahvasti pelaamaan joko todellista pienen stäkin strategiaa (20bb pöytään) tai täyden stäkin strategiaa (100bb pöytään).
    • johu123
      johu123
      Bronze
      no, olen ottanut taktiikaksi NL2 niin otan yhen taalan ja vastaavasti NL4 kaksi taalaa eli 50 bb kun NL4 ei saa oikein kunnon potteja jos on vaan 25bb
      tosin sit taas NL10 otan 3 taalaa.

jos ehdotuksia parempiin bineihin niin otan mielellään vastaan.
    • AAkthxbye
      AAkthxbye
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja johu123
      no, olen ottanut taktiikaksi NL2 niin otan yhen taalan ja vastaavasti NL4 kaksi taalaa
      Näin olin ymmärtävinänikin. Kuten sanottua, tuolla stäkkikoolla on suhteellisen vaikea pelata (mitä heijastelee esimerkiksi se, että PokerStrategy.comin MSS-artikkelit ovat kultatasolle). NL-valmentajamme voivat toki kommentoida tarkemmin, mutta henkilökohtaisesti en tuolla stäkkikoolla lähtisi pelaamisiani aloittamaan.
    • johu123
      johu123
      Bronze
      okei kokeilin juuri äsken tossa BSS pelinä NL2 ja 5$ stäkillä tein dollarin voittoa
    • Obersdorf
      Obersdorf
      Gold
      Puolen stäkin strategia on erittäin vaikea, mutta pienillä tasoilla silläkin voi saada tuottoa. Pitää muistaa, että jos voitat tuolla strategialla voitat enemmän luultavasti 100BB tai 20BB strategioilla. Muista kassanhallinta, ei liian aikasin NL10 kannata mennä. NL10 on kuitenkin jo täysin eri maailma, siellä vihut jopa käyttävät 3-bettejä :P
    • johu123
      johu123
      Bronze
      juu tiiän viel 10€ ja lähen sinne sss. ja tiedän perin hyvin että pelikassan hallinta on kaiken a ja o, sillä kun siitä lipsuu niin täytyy alkaa depoamaan ennen kuin huomaakaan.

:spade: :heart: pelikassa jo 70€ :heart: :spade:
    • JFA78
      JFA78
      Bronze
      Kyllä mä lähtisin alussa pienen stäkin pöytään,mut kuitenkin se 100BB mukaan!!! Esim jos maksimi sisäänosto 4$ ja min 2$,niin ota se 4 ja odottele hyviä käsiä,bluffaa mahd. vähän alux?! Sillä 4$ on sit varaa myös kipata... jos floppi ei sovi sun taskukortteihin ja näyttää vaaralliselta!!! ...Niin ja pelaat vaan paljon käsiä,niin eiköhän se siitä!!!! Mut aika hyvä alku sulla näyttää olevan, ku luin tota sun viestiketjua!!!
    • johu123
      johu123
      Bronze
      ok kokeillaan sitäkin nyt kun aloitan session
    • JiiHietis
      JiiHietis
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja JFA78
      Kyllä mä lähtisin alussa pienen stäkin pöytään,mut kuitenkin se 100BB mukaan!!! Esim jos maksimi sisäänosto 4$ ja min 2$,niin ota se 4...
      Öö.. Onkohan pienen stäkin käsite menny tässä vähän sekaisin, siltä miusta vaikuttaisi..? Jos jotain pöytää nyt kutsuttaisi pienen stäkin pöydäksi, niin se olisi sellainen mikä sallii 20bb sisäänoston (usein minimi 30-50bb). 100BB stäkin ottaminen pöytään ei ole pienellä stäkillä pelaamista vaan isolla (ei taida olla ees ms). Kun maksimi sisäänostolla pelataan on kyseessä BSS, ei SSS.
      Näin kohteliaasti huomauttaen vaan.. :f_rolleyes:

Vasta-alkajana pelaisin tuota SSS ja mahollisimman tarkkaan ohjeen mukaan, ainakin ilman varmoja riidejä.. Itekin jatkan kohta SSS peliä, kunhan uuden rollin hommaan..

Tsemppiä, keep it simple :f_thumbsup:
    • AAkthxbye
      AAkthxbye
      Bronze
      Stäkin koosta puhuttaessa tarkoitetaan siis pöytään otettavan kassan kokoa suhteessa blindeihin. Klassinen pienen stäkin strategia pyörii 20 ison blindin (bb) varassa ja ison stäkin strategia puolestaan on vakiintunut 100 bb:n ympärille. 50 bb (kuten ketjun aloittajalla) on malliesimerkki keskikokoisen stäkin strategiasta ja 200 bb stäkkiä voidaan pitää jo syvänä (deep) stäkkinä.

Erikseen voidaan sitten puhua mikropanosten, pienten panosten, suurten panosten jne. peleistä, joilla viitataan siihen kuinka suurilla rahasummilla ylipäänsä pelataan.

Eli JiiHietiksen aloittamaa tarkennusta tässä jatkaen :f_cool:
    • 1
    • 2