Nettipokeri ja CV

• dipser
      dipser
      Bronze
      Meillä oli tänään koulussa puhetta CV:stä. Luennoitsija mainitsi että on parempi, jos tyhjiä kohtia CV:ssä on mahdollisimman vähän. Voisiko kukaan siis kuvitella esim. mainitsevansa pelanneensa nettipokeria esim. pari vuotta työkseen, vai jättääkö suosiolla tyhjäksi?

Minulla nyt tämä ongelma ei ainakaan ihan heti tule vastaan, sillä en ole kuullut monista pokeriammattilaisista jotka elättävät itsensä nl4 tasolla..

Tottakaihan se riippuu minne hakee, jos esim. tänne hakisin, niin olisi tietenkin ok jos on elättänyt itsensä pokerilla.
  • 6 replies
    • Lehn1nger
      Lehn1nger
      Bronze
      Tällä hetkellä yhteiskunnassa suhtaudutaan pokerin pelaamiseen uhkapelinä. Itse jättäisin siis asian mainitsematta. Mutta tiedä sitte...
    • ghaleon
      ghaleon
      Black
      Aika hankala sanoa, kun vaikutus on varmasti hyvin erilaista henkilöittäin ihan samojen alojen sisälläkin. Näkisin sinänsä plussana, jos rekrytoiva taho tietää millasia ominaisuuksia itsensä elättäminen pokerilla kuitenkin vaatii.

Voisi kuitenkin kuvitella, että vaikutus olisi parempi kuin pelkkää tyhjää täynnä. Asia tulee kuitenkin puheeksi hyvin todennäkösesti viimestään haastattelussa. Ite oon ainakin haastattelut kuitenkin vetäny aina omana itsenäni ja tuossakaan tilanteessa en alkais mitään liirum laarumia keksimään vaan sanosin miten faktat on.

Eihän sitä tiedä vaikka haastattelija sattus olemaan alan harrastajia. Heh se oiski aika huvittavaa, kun puolet haastattelusta meniskin pokerin strategiasta keskusteluun :f_biggrin:
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja ghaleon
      Ite oon ainakin haastattelut kuitenkin vetäny aina omana itsenäni ja tuossakaan tilanteessa en alkais mitään liirum laarumia keksimään vaan sanosin miten faktat on.
      +1.

Vaikka sitä ei sinne CVhen kirjottais, niin voihan sen esiin haastattelussa ottaa kun "et oo tehnyt mitään viimiseen n vuoteen?". Siitähän se mielenkiintonen keskustelu vasta lähtee. Ehkä?

Mä en oo ollu haastattelussa n vuoteen. :f_biggrin:
    • smaster
      smaster
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja poupou
      Alkuperäinen kirjoittaja ghaleon
      Ite oon ainakin haastattelut kuitenkin vetäny aina omana itsenäni ja tuossakaan tilanteessa en alkais mitään liirum laarumia keksimään vaan sanosin miten faktat on.
      +1.

Vaikka sitä ei sinne CVhen kirjottais, niin voihan sen esiin haastattelussa ottaa kun "et oo tehnyt mitään viimiseen n vuoteen?". Siitähän se mielenkiintonen keskustelu vasta lähtee. Ehkä?

Mä en oo ollu haastattelussa n vuoteen. :f_biggrin:
      Sittenhän tuossa voisi ottaa pienimuotoisen hupin haastattelijan kanssa ja voittaja saa paikan.
    • poupou
      poupou
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja smaster
      Sittenhän tuossa voisi ottaa pienimuotoisen hupin haastattelijan kanssa ja voittaja saa paikan.
      Mä shoveisin joka käden. :f_p:
    • Shevtshenko
      Shevtshenko
      Bronze
      Toi on aika monelta kantilta katottava asia.

Ensinnäkin, kuten jo mainittiin sitä yleisesti pidetään uhkapelaamisena, mikä ei tietystikään suosittele mainostamaan sitä. Toisaalta, jos esimerkiksi useamman vuoden on sillä itseään elättänyt, niin jotenkinhan se pitäisi siellä cv: ssä mainita, jotta se näyttää "täydeltä" ja oikeasti kuvaavalta. Kolmantena sitten se todellakin riippuu työnantajasta; haettaessa RAY:lle jakajaksi [x], lähikaupan kassaksi [], pankkiin analyytikoksi [x], opettajaksi [] etc. eli lähtisin ihan perinteisesti ratkomaan sitä lähinnä sen suhteen minkämäköisen ihmisen käsiin se cv on joutumassa. Tottakai yks pointti on myös se, että jos cv:n lukija/työhön valitsija/haastattelija jne. sattuu olemaan kartalla pokerin pelaamisen suhteen, niin arvostus esim. elannon tienaamiseen nl1k-tasolla nähtäisiin positiivisena asiana eikä hakijaa samantien leimattaisi "degenerate gambler" -statuksella. Vielä yks aika tärkee pointti, joka tulee meikälle mieleen on muista erottuminen. Jos hakijoita on se perinteinen pari sataa johonkin jobiin, niin se kannustas mua laittamaan pokerin peluun cv: hen. Kun se sama tyyppi lukee sata cv:tä läpi, niin jotain eksoottista siinä cv: ssä pitää olla ettei se mene siihen isompaan pinoon, jota ei haastatteluun kutsuta.

Ite todennäköisesti laitan sen tulevaisuuden cv: hen. Lukeeko se tällä hetkellä cv: ssä? Ei. Mutta empähän oo tätä vielä ainoana tulonlähteenä tehnytkään.