Työläisen pokeriura?

• Netm
      Netm
      Bronze
      Mjoo, heitänpä tästä ihan oman threadin, kun ei nyt sattunut vastaavaa näköpiiriin. Toivottavasti on oikea osio. Homma koskee enimmäkseen pokerin voitto-odotuksen suhdetta muun rahantienailun voitto-odotuksiin :)

Ensimmäinen dilemma koskee kassanhallintaa. Pelikassaa on hajautettuna eri saiteilla reilu parisen satkua ja aikaa pelata on aika rajallisesti, joskin nyttemmin olen taas koittanut päästä pokerin makuun. Peli sinällään kyllä kiinnostaa, vaikka en siitä elantoa haekaan. Mielestäni laji on kehittävää ajanvietettä ja toki ylimääräinen raha on tervetullutta. Yksi mieltäni vaivannut kysymys on, ajatteletteko muut rollinne saittikohtaisesti vai voiko kaiken nähdä yhtenä suurena läjänä käytettävissä pokeriin?

Asenneongelmana on että 10nl on ehkä alin taso (6max bss), missä viitsii edes pelata, koska sitä alempiin ei jaksa oikein suhtautua vakavasti. Itselläni nuo hajautetut rollit ovat myös suurimmalta osin aloituskassoja, jotka ovat kaikki yhtä lukuun ottamatta jonkin verran plussalla, mutta yksi vasta taitaa olla "clearattu". Alempien tasojen pelaamisessa vaivaa siis se, että vaikka pelaisi todella hyvällä voittotahdilla, niin silti ei pääse lähellekään sitä mitä töistä saisi. Ainahan voisi toki depota jonnekin, jolloin voisi saada rb:n ja depobonarin, mutta toisaalta tulee tehtyä liikaa virheitä pöydissä jo matalemmillakin tasoilla, jotta voisi kuvitella silloinkaan pelata paljon korkeampaa tasoa. Eli pokerikykyihin ei ole oikein luottoa sen vertaa, että voisi lisätä pelikassaa haluamalleen tasolle. Toisaalta aikaa opetella on vähän. c/f?

Onko jollakin muulla tullut vastaavaa ongelmaa eteen? Joka tapauksessa tulee varmasti mätkittyä pokeria silloin tällöin harrastuksena, mutta olisi toki mukava kuulla mietteitä / vinkkejä, miten hommassa voisi päästä tai muut ovat päässeet mahdollisesti eteenpäin.

Toinen asia mistä voisi jotakin jauhaa on texasin mikrotasojen kivikkoisuus (törmäsin hiljattain yli 10% 3bettaaviin pelaajiin 5nl-tasolla ?( siis täh?), mutta ehkä siitä voi itkeä jossain muussakin threadissa :f_grin: Tuntuu joka tapauksessa että 25nl on monella saitilla jopa leppoisampaa kuin 10nl, mutta voin toki olla väärässäkin.
  • 3 replies
    • PerusJamppa
      PerusJamppa
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Netm
      Yksi mieltäni vaivannut kysymys on, ajatteletteko muut rollinne saittikohtaisesti vai voiko kaiken nähdä yhtenä suurena läjänä käytettävissä pokeriin?
      Kaipa kaikki käytettävissä oleva raha = rolli. Eli ei ole väliä onko ne rahat milläkin saitilla tai Moneybookersissa, jne.

Asenneongelmana on että 10nl on ehkä alin taso (6max bss), missä viitsii edes pelata, koska sitä alempiin ei jaksa oikein suhtautua vakavasti.
      No joo, tietysti jos on irl ihan ok rahaa käytettävissä voi ne alemmat tasot tuntuakkin aika turhanpäiväiseltä räiskimiseltä niillä muutamilla senteillä. Itse olen (ehkä onneksi) sen verran kiklpailuhenkinen tai jotain että ei ole oikeastaan ikinä tullut minkäänlaisia motivaatio-ongelmia oli taso mikä tahansa. :)

Eli pokerikykyihin ei ole oikein luottoa sen vertaa, että voisi lisätä pelikassaa haluamalleen tasolle. Toisaalta aikaa opetella on vähän.

Onko jollakin muulla tullut vastaavaa ongelmaa eteen? Joka tapauksessa tulee varmasti mätkittyä pokeria silloin tällöin harrastuksena, mutta olisi toki mukava kuulla mietteitä / vinkkejä, miten hommassa voisi päästä tai muut ovat päässeet mahdollisesti eteenpäin.
      Sellaistahan se työlaisen elämä on. :)
      Onneksi olen itse ollut aina aika ajoin työttömänä, niin on ollut enemmän aikaa ja energiaa niin pelaamiseen kuin opiskeluunkin. :D
      Mutta ei kai siinä auta muu kuin yrittää vain löytää sitä aikaa opiskeluun.

Toinen asia mistä voisi jotakin jauhaa on texasin mikrotasojen kivikkoisuus (törmäsin hiljattain yli 10% 3bettaaviin pelaajiin 5nl-tasolla ?( siis täh?), mutta ehkä siitä voi itkeä jossain muussakin threadissa :f_grin: Tuntuu joka tapauksessa että 25nl on monella saitilla jopa leppoisampaa kuin 10nl, mutta voin toki olla väärässäkin.
      En nyt sanoisi että 10% 3-bettailu ihan niin kovin kivikkoista olisi. Kun en ole varma että mitä tuo "leppoisuus" tässä tarkoittaa, niin en osaa sanoa olenko samaa mieltä vai eri mieltä. :D
      Itse olen kyllä sitä mieltä että joku NL20-25 on jopa paistikkaampaa kuin NL10. Jotenkin vain tuntuu että NL10 tasolla on yllättävänkin paljon niitä ABC pelureita kassaa kasvattamassa.
    • Netm
      Netm
      Bronze
      Kiitokset kommentista!

En nyt sanoisi että 10% 3-bettailu ihan niin kovin kivikkoista olisi. Kun en ole varma että mitä tuo "leppoisuus" tässä tarkoittaa, niin en osaa sanoa olenko samaa mieltä vai eri mieltä.
      Mjoo, lähinnä omaan mieleen oli iskostunut ajatus parin vuoden takaa että NL10:iin asti pelaajat ovat joko VPIP 50+ -automaatteja tai ABC-grindaajia, joista kumpikaan ei hirveästi 3bettaile :) Ei siinä, kyllähän asian kanssa elää kun adjustaa, mutta noin matalissa tuntuu oudolta.

Hyvä homma tuon rollin osalta. Ehkä hyvänä toimintamallina voisi olla hakea kokemusta mikroista 5-10NL, nostaa rahat mitkä on nostettavissa ja sijoittaa ne johonkin saitille hyvällä RB:llä sekä tarvittaessa riittävästi päälle että voi nousta suoraan 25NL:ään. Omppuakin on kyllä tullut testailtua, mutta toistaiseksi se ei ole ollut kovin suuri menestys :s_frown:
    • OldDog
      OldDog
      Bronze
      Mulla on kans tuo perisynti, että rolli on hajotettu lähes kymmenelle saitille. Olin jo suunnittelemassa, että kerään kaikki Moneybookersiin ja otan korkeintaan pari saittia peliin ja nostan tasoa. Sisu menee kuitenkin kaulalle, kun noita ohivetoja tulee niin paljon. Pelko, että sama jatkuu ylemmällä tasolla, on toistaiseksi estänyt muutoksen.
      Nyt vielä tämän myllerryksen jälkeen noita toinen toistaan parempia reload-tarjouksia satelee, että vaikea tehdä päätöksiä.
      Pitää kattoa nuo freerollit ainakin ennen muutosta.