Steikkaukseen syntyvä tyhjiö?

• Asslake
      Asslake
      Bronze
      pelaaja A steikkaa pelaaja Btä ja siirtää rahat B tilille. Saitti menee kumoon. Kumpi kärsii nahoissaa, onko B velkaa A:lle?

Pelaaja A steikkaa pelaaja Btä. B napsauttaa one time voiton 100k ja menee nukkumaan ja herää päivällä uutiseen että Saitti on kumossa ja rahat sisässä. B menettää 100k ja jää vielä velkaa steikkaajalle?

Tää on varmaan sellainen alue että yleisiä sääntöjä ei ole muodostunut? Mutta käytännössä tosi vittumaisia.
  • 10 replies
    • Obersdorf
      Obersdorf
      Silver
      Aika selvä IMO että steikattava ei joudu kärsimään mitenkään saitin nuri menemisestä. Paitsi ehkä jos steikattava valinnut jonkun älyttömän pienen saitin, ja se kusettaa rahat.
    • understumf
      understumf
      Gold
      Ekassa tilanteessa B on velkaa A:lle.

Toinen tilanne on hankalampi. Minun mielestä A jää velkaa, sillä hänellä on ollut mahdollisuus nostaa pääoma pois. Tosi hankala ja vaikea tilanne. En ihmettelis yhtään jos vastaavaa tilannetta selvitettäisiin oikeusasteissa asti, jos mitään kompromissiä ei synny.
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Kai nämä nyt on semmoisia Force Majoure juttuja, kuten tyyliin tsunamit joista vakuutusyhtiötkin pesee kätensä pois. Eli ei mun mielestä voi oikein kumpikaan osapuoli tehdä mitään vaatimuksia, koska eihän noille vaan voi mitään. Molempien puolesta harmillista tottakai, ehkä joissain tilanteissa voisi sopia vahingon puolittamista.

Mutta toki jos toinen pelaa steikattuna eikä ole omaa rahaa, niin siinä tapauksessa riski jää yleensä steikkaajan harteille. Kaikki riskit on toki steikkausta annettaessa tiedostettava, vaikka tämä nyt ei ehkä niitä ensimmäisiä mieleentulevia olekaan.

Käytännön sama kun olisit voittanut just sunnuntaina kaikki Tiltin majorit ja mennyt vielä niillä rahoilla nosebleedeihin -> tehnyt miljoonan ja sitte verottaja perisi sulta verot rahoista jotka olet voittanut muttet ikinä lunastanut. En toki väitä, etteikö näin voisi jopa tapahtua. :f_grin:
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Eli steikkaaja on riskisijoittaja isolla ärrällä. Kantaa koko riskin sillä välillä kun rahat lähtee tililtä ja palaa tilille? Siihen kun lisää hevosen menestyksen sekä mahdollisen ongelmien syntymisen niin noksun warrekin alkaa kuulostamaan eläkesäästämiseltä.
    • TKK2010
      TKK2010
      Bronze
      Miks tossa jälkimmäises tapaukses A jäis velkaa B:lle?( edit sulla vissiin kirjotusvirhe tossa.

B ei tee kummassakaan tapauksessa itse mitään virhettä(ellei oo sovittu et voitot kotiutetaan heti mut varmaan aika harvinaista), steikkaajan riski on juuri siinä jos saitti kaatuu,pelaaja häviää yms tai steikattava källää mut toki silloin jos källää on velkaa.
    • MiikkaAnttonen
      MiikkaAnttonen
      Bronze
      Kaikissa tapauksissa steikkaaja kattaa riskit ja steikattava on velkaa 0. Toki jos rahat saa myöhemmin niin rahat menee steikkaajalle miinus steikattavan osuus. Tosta on 2+2 monta ketjua.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja TKK2010
      Miks tossa jälkimmäises tapaukses A jäis velkaa B:lle?( edit sulla vissiin kirjotusvirhe tossa.

B ei tee kummassakaan tapauksessa itse mitään virhettä(ellei oo sovittu et voitot kotiutetaan heti mut varmaan aika harvinaista), steikkaajan riski on juuri siinä jos saitti kaatuu,pelaaja häviää yms tai steikattava källää mut toki silloin jos källää on velkaa.
      Joo, pieni typo. Sori.
    • PS2011
      PS2011
      Bronze
      Ote parin päivän takaa.

1.
      Steikkaaja siirsi mulle rahaa Fultiltille. Pelaan steikatutu turneet Vegasissa.

Olen siis saanut rahat, mutten pääse niihin käsiksi. Pelaanja ja voitan steikkajalla on edelleen osuus minusta, joten steikattava kärsii.

2
      Olin steikannut ja heppa maksoi voitostaan mulle osuuteni Fultiltille. Olen siis saanut rahat, joihin en pääse käsiksi.

Steikattava on suorittanut osuutensa, joten steikkaaja kärsii.

Onneksi puhutaan kahvirahoista
    • MiikkaAnttonen
      MiikkaAnttonen
      Bronze
      PS2011:

1) Jos sulla on ollut aikaa kotiuttaa rahat mutta et oo niin tehnyt niin sun ongelma.

2) Tässä heppa ei liity mitenkään asiaan vaan nehän on vaan sun rahoja jotka on pelitilillä.
    • PS2011
      PS2011
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja MiikkaAnttonen
      PS2011:

1) Jos sulla on ollut aikaa kotiuttaa rahat mutta et oo niin tehnyt niin sun ongelma.

2) Tässä heppa ei liity mitenkään asiaan vaan nehän on vaan sun rahoja jotka on pelitilillä.
      Näinhän minä mielestäni kirjoitin.

Toistetaan nyt kolmannen kerran ja toivotaan, että kommentoijat lukevat postin ennen kommentteja.