Strategia kännipelejen biittaukseen

• Metafora92
      Metafora92
      Bronze
      Juheij,

Oon itse nettipokerista voitolla vain n. 250$(nl10&fl,25/,50) ja livepokerista kaikenkaikkiaan n. 2000e. Harrastaja olen, mutta jokanen joka on käynyt livepokeria pelaamassa ns. "kotipeleissä" varmaan tietää pelejen yleisen heikon tason.

Minkälainen strategia olisi kaikkein paras peleihin jossa standardi korotus on väh. 5bb ja pelaajat pelaa keskimäärin +35%(ellei paljon enemmän) käsistä?

Itse oon tähän asti pelannut myös aika löysästi ja mennyt mukaan spekulatiivisilla käsillä, koska yleensä peleissä myös korotukset suurenee paljon postflopin jälkeen ja esim. potin kokoista cbettiä viholliset ei jätä juuri koskaan tekemättä. Samoin esim. 2-parilla voi helposti mennä rainbow flopilla katki +EV lähes mille tahansa vahvuutta osoittavalle vihulle, koska tosi usein vastassa on pelkkä kärki jne..

Kiinnostaisi kuitenkin asia matemaattiselta kannalta, koska itse en todellakaan ole matemaattinen pelaaja. Millätavalla kannattaa matemaattisesti pelata mahdollisimman +EV pokeria tämmän kaltaisissa ringeissä?

Tänne voisi kerätä jonkun yleisen kännipokeri strategia ketjun jolla me voidaan sitten viedä rahat naapuriaffejen pelaajilta. :P
  • 9 replies
    • partane
      partane
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja Metafora92
      Kiinnostaisi kuitenkin asia matemaattiselta kannalta, koska itse en todellakaan ole matemaattinen pelaaja. Millätavalla kannattaa matemaattisesti pelata mahdollisimman +EV pokeria tämmän kaltaisissa ringeissä?
      Riippuu toki siitä montako pelaajaa on mukana ja minkäkokoisilla pinoilla
      pelataan. Mitä enempi pelaajia sitä helpompi vaan pelata tosi tiukasti. Luulisin et joku AKT vähän sovellettuna toimii näissä peleissä, kun se toimii nl2 lauantai aamuyöstä. :) Toki on +EV pelata enemmän käsiä, jos tietää mitä on tekemässä.
    • Metafora92
      Metafora92
      Bronze
      Käsianalyysi

Viimeksi Vaasan kännipelissä yksi pelaaja pisti pimeesti preflop all in 55e stäckin.

Olin cutoffissa 120e stäckillä kädessä 7:spade: 7:heart:
      Takana oli siis kolme pelaajaa joista ainakin yksi uskaltaa kyllä pistää kalkut keskelle, jos näkee kätensä vahvana (gämbler).

Jako meni näin (pelasin huonosti!):
      Tarkoituksenani oli pitkän pohdinnan jälkeen mennä all-in, mutta lopulta vahingossa maksoin 55e, takana oleva gämbler maksoi. Muut kippasi.
      Floppi 9 :heart: J :heart: 4 :diamond: värinvedolla. Puskin kaikki, koska sain vakkarista kaverista tellin.
      Kaveri foldasi ja nyt oli ainoastaan täysin sattumanvarainen käsi vastassa.
      Turn K :club:
      River A :spade:

Preflop all-in 55e puskenut vihu kääntää T :diamond: Q :spade: :n ja voitti 110e potin.

Kysymys:
      Olisiko matemaattisesti ollut +ev puskea cutoffista tuosta tilanteesta kaikki? Eräs ex-pokeriammattilainen jonka pelaaminen kaatui varianssiin rupesi epäilemään, kun omasta mielestä on +ev puskea tuos seiskaparilla kun random käsi on all-in.

Mihin perustan päätöksen?
      Tossa tilanteessa pelissä on jäljellä enään neljä täysin randomia kättä. Itselläni on tiukka imago. 7-parin pottiosuus neljää random kättä vastaan on 26,48%. Muiden käsien 17,38%. Tuohon päälle fold equilty niin näen, että tuossa tilanteessa pusku kun 55e aivan-random-kädellä on jo potissa ja oma stäckki on 120e on kaikista kannattavin peli.

Oonko väärässä? Olisiko käsi pitänyt kipata?
      Mitä teen jatkossa vastaavissa tilanteissa, miten kannattaa pelata kun kaverit lyö pimeesti isoja rahoja all-in, millasilla käsillä kannattaa lähteä maksamaan ja miten?

Tässä tilanteessa mulla oli toki tuuria, koska sain flopilla riidit ja pääsin seiskaparilla aivan random kättä vastaan taistelemaan 110e potista mikä oli alkuperäinen tarkotuskin. Haluan kuitenkin tietää olisiko pusku mitä mun piti tehdä pitkässä juoksussa kannattavin ratkaisu matematiikan kannalta vai kannattaako käsi heittää pakkaan?

?(
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Ex-pokeriammattilainen, jonka homma kaatui varianssiin? Ei kuulosta ammattimaiselta ;)

Mutta asiaan. Riippuu varmaan blindeista. Mutta ei se kaveri varmaan ihan millä tahansa survo stäkkiä sisään. Luultavasti siellä on käsi mistä hän tykkää, eli yleensä pareja ja kuvakortteja.

Joten miksi ottaa maksua kun yleensä aina ollaan 50/50 flipissä tai isosti takana? Varsinkin kun joku voi takaa herätä isommalla parilla. Ainoa mikä puoltaisi maksua on joko tieto että kaveri puskee tosiaan ihan mitkä tahansa kaksi korttia, ja/tai että blindit ovat tarpeeksi suuret että tuo flippi kannattaa ottaa.

Jos blindit ovat vaikka 2e ja 4e niin tuohan alkaa houkuttelemaan. Mutta jos iso blindi on vaikka 50c tai alle, niin suosiolla kippiin vain.
    • Metafora92
      Metafora92
      Bronze
      Selvyydeksi: Kaveri todella puski tuon 55e stäckkinsä sisään ennen korttejen jakamista.
      Normaali näky Vaasan livepelissä. :D

Blindit tässä pelissä oli 20/40cent.
      Saatko Kyyberi uutta analyysia aikaseksi näillä tiedoilla? :)
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Sitten vaan pusku, jos 55e häviäminen ei kirpaise. Jos kirpaisee, niin kippi ja ostat voitoilla jotain mukavaa.

77 equity preflop on tossa tilanteessa 66%. Ja ehdottomasti pusku ettei tarvitse sitten flopilla ihmetellä.
    • Metafora92
      Metafora92
      Bronze
      Eli pusket tuossa tilanteessa cutoffista 100x 100:sta etkä pelkää, että kaverit takana maksaa premium käsillään? Kiitos. :)

Nyt saan lyödä ex-ammattilaiselle luun kurkkuun sanomalla, että kyyberikin tekisi niinkun meikäläinen meinasi tehdä.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      No toki tuossa voi joskus tuolta takaa joku herätä 88+ mutta sehän on riittävän epätodennäköistä. Jos joku maksaa ylikorteilla, niin sulla on 3way 40% equity joka on +EV.

Jos mulla olisi varaa ottaa 120e flippi ilman että harmittaisi hävitä, niin puskisin.
    • NumberEleven
      NumberEleven
      Bronze
      Hmm, missäs tommonen Vaasan kännilivepeli on? ;)
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Alkuperäinen kirjoittaja NumberEleven
      Hmm, missäs tommonen Vaasan kännilivepeli on? ;)
      Vaasassa? :D