HU Kyyläävää kiveä vastaan, joka jatkaa vaan hyvillä osumilla

• Ropomen
      Ropomen
      Silver
      Yleensä pelailen pelkkää NL6 max, mutta toisinaan kokeilen huvikseni myös huppia. Otanta ei ole hirmu iso, mutta yleisesti ottaen oon piessy suurimman osan vastustajistani, nyt äkkiseltään mieleen muistuu 2, joita en ois lopulta piessy. Toinen on ihan ok agro kaveri, mutta tää toinen oli sitten jotain ihan muuta.

Eli äsken taas huvikseni olin pelaillu huppia. Pelasin ensin vähän isommalla tasolla, jossa otin uppia äkkiä jonkun 4 bin, kunnes vihut kyllästy. Sitten pelikaverien puutteessa menin alemmalle tasolle pelaamaan, jossa sitten lopulta tilttasin oikein kunnolla ja hävisin kaiken, mitä ylemmillä tasoilla olin voittanu.

En vaan saanu kaverin peliä aukeemaan mitenkään, alusta asti se limppas kaiken ja minä korottelin Positiosta melkein kaiken ja se ehkä puolet kerroista makso ja puolet kippas. Sitten flopilla se kippas c-bettiin varmaan 75% kerroista ja jatko aina välillä jollain osumilla, toisinaan täydellä ilmalla ilman aikomustakaan bluffata minua pois myöhemmillä kaduilla.

Kaverin ainoa valutus oli potillisen lyönti(ainakin lähes jokakerta kun löi potillisen ja tarkastin, niin oli joku oikee käsi, paitsi kerran bluffi. Yleensä vähintään 2 paria)

Kaveri ei ite korottanut MITÄÄN, se limppas Kallet pariinkin otteeseen ym ym. Noh, se kohtalon käsi oli sitten A8, jonka korotin BU, kaveri makso floppi A8 pikkukortti ja teen 3/4 osan jatkolyönnin, johon kaveri mini check-reissaa. EI ollu koskaan aiemmin tämmöstä tehny, joten olin vähän ihmeissäni. Noh otin maksun, kun kunnon vetoja ei ollut ja ajattelin, että antaa kaverin hirttää ihtensä. Noh turn K ja kaveri lyö, johon minä yli ja kaveri maksaa, river Q, kaveri checkaa, minä lyön(stäkin rippeet) ja kaveri maksaa ja kääntää KK..

Ok, noh tuon jälkeen sitten päätin, että kun kaveri on noin ärsyttävän passiivinen, ja outo, että laitetaan pf enemmän panosta, että se joutuu väkisinkin pelaaman isoja potteja jos meinaa pelata. Alkuun tämä toimikin, mutta sitten vihu rupes tekemään A-high maksuja ym hienoa. Sitten tuli taas doomsday-hand, mulla Q3 korotan, floppi joku AKQ, turn 3 ja river 7. Olin aiemmin ruvennut lymään 2nd barrelia, kun vihu ei enää pajoo kippaillut c-bettiin, turnilla tein näin myös, riverillä sitten vihu donkkas potin alle ja maksoin vaan nähdäkseni Q7..

Tämän jälkeen tilttasin melko totaalisesti ja rupesin tekemään 10bb avauskorotuksia. Viimesessä kädessä noin 200bb stäkillä vihun noin 700bb stäkkiä vastaan KK, korotan 10bb vihu maksaa, floppi Q6x, turn 6 jar river joku pikkukortti, all in riverillä ja vihu kääntää Q6.

Kirjotin noteseihin, että ärysttävän passiivinen huppipelaaja, elä pelaa tätä vastaan tjms.

Mutta siis mitenkä ihmeessä tuommosia vastaan pitää pelata? Siis en vaan yksinkertasesti PYSTY ite kyyläämään kortteja ja oottamaan, että millon tulee set vs set tilanne tjms. Tuo ei siis yhtään avannu peliään, vaikka ois mitenkä tullu kylkeen ja korotellu. Onko vaan parempi, kun jättää tuon yksin istuskelemaan siihen pöytäänsä?
  • 5 replies
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Kyllähän tuo nyt pitäis saada siltaan jos vaan itse pitää pään kylmänä. Jos kippaa 75% cbettiin ja tulee lähes aina flopille niin se voitto tehdään noista pienistä poteista ja sitte silloin tällöin kun osutaan siihen isoon käteen.

Eli aika tylsää pienten pottien grindaamista pääasiassa.

Pitää vaan muistaa olla bluffaamatta jos vihu maksaa flopilta tai jopa korottaa, niin sitten jatkaa ainoastaan niillä hyvillä osumilla.
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Itekkin oon viime aikoina pelannu jonku verran mikrohuppia viime aikoina. Mun mielestä sun tilanne näyttää tossa kohtaa siltä että oot turhautunu lähinnä ku et oo saanu hyviä käsiä. Imo hupissa tärkeintä on kärsivällisyys ja sopeutumiskyky. Itse pelaan myös todella aggressiivista huppipokeria, jos vihu on megakyylä niin keskitytään vain voittamaan paljon niitä pikkupotteja eikä sekaannuta isoihin potteihin ilman todellista huippukättä. Tässä tilanteessahan vihu on saanut sut tilttiin eli periaatteessa saavuttanut parhaan mahollisen lopputuloksen.

Ratkaisu: Jos et pysty tai et halua pelata small ball huppipeliä tollasta vihua vastaan niin paras tapa on lähteä pöydästä. Toinen vaihtoehto on ottaa lisää pöytiä rinnalle, jotta et pelaisi tylsistymisen takia huonommin kuin mitä osaat. Jos ei huppipöytiä ole tarjolla rinnalle niin sitten vaikka 6-maxia. Hyvien huppipelaajien tärkeimpiä ominaisuuksia on tilttikestävyys. On vaikea pelata voitollisesti jos kovalla työllä ansaitut upit menee hetkessä tiltin seurauksena jollekin apinalle joka ei heron mielestä tiedä pokerista tuon taivaallista.

Mutta siis mitenkä ihmeessä tuommosia vastaan pitää pelata?

Small ball pelillä imo. Pelaat pienistä poteista ja yrität napsia niitä mahdollisimman paljon kotiin. Jos vihu huomaa että lyöt aina konttarin jokaiseen floppiin ja rupee ottamaan calldowneja ässähailla niin silloin toki heron pitää sopeutua. Ohuempaa valutusta mutta jonkinlainen käsi tulisi kuitenkin olla. Heron ei myöskään kannata huonoilla käsillä maksaa vihun 'valuebetsejä' niin kauan kun riidit on että 9/10 kerrasta vihulta löytyy hyvä käsi. Se ei tietenkään ole tuottavaa herolle ja pokerissahan tärkeintä on peliliikettä valitessa miettiä kyseisen liikkeen odotusarvoa.

e jaha Tikkari oli oli taas nopeampi kun tätä kirjoitin :)
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Hupissa ehdottomasti tärkein taito löytyy pään sisältä. Varianssi on välillä julmaa, ja ohivetojakin tulee. Kuten OP on huomannut, niin tiltin iskiessä huppiin on helppo hävitä nopeasti aika paljonkin rahaa.

Passiivista makselijaa vastaan kärsivällisyys on avainsana. Jos vihu pelaa kaikki kädet, mutta kippaa flopilla ilman osumaa, niin eihän tuossa pitäisi olla ongelmaa. Kunhan muistaa ettei ajaudu isoihin potteihin roskilla tai marginaalisilla käsillä. Vihu ei pelaa stäkeistä ilman isoa osumaa, joten turha se on heronkaan lähteä kasvattamaan pottia liikaa heikoilla osumilla.

Sitten kun osutaan monstereihin, niin reilusti vaan valueta. Mitä huonompi vihu, sen vähemmän se tajuaa mistään bet sizingeista. Jos se tykkää kädestä, se tykkää.

Mikrohuppi on kivaa ja kehittymisen kannalta hyvä, mutta rahantekomielessä aika huono vaihtoehto. Rake on aivan järjetön. Vaikka vihut ovatkin pääasiassa todella huonoja, niin tuskinpa sieltä löytyy riittävästi niin huonoja että se kattaa raken. Kannattaa katsoa Hemistä tai träkkeristä että paljon sitä rakea oikein menee mikrohupissa. Sanoisin että NL50HU on ensimmäinen taso jossa kannattaa huppia pelata raken takia.
    • AngleZero
      AngleZero
      Bronze
      Jos vihulle ei pärjää, jos siitä ei ota mitään selvää, jos et heti keksi miten sen biittaisi niin lähde pöydästä ja tule myöhemmin taistelemaan. Se on Heads upin yksi tärkeimpiä taitoja. Luovuttaminen.

Siihen asti kun vihu foldaa 75% cbetteihin niin avaisin 3-4bb ja cbettaisin ½ pottia. Tähän ei tarvitse mitään sen kummempaa tiukkaa avausrangea, kunhan on positiossa ja pystyy sitten checkailemaan keskipareja perässä ja sit maksun tullessa lyömään kovaa niillä hyvillä osumilla. Se että lähtee kaverin limppauksen päälle korottelemaan Q3o:lla ei oo hyvä ratkaisu, koska joudut pelaamaan OOP ja kun saat cbettiin maksun oot aina pulassa.

Jos vihu limppaa ja maksaa vaikka 80% käsistä niin korottaisin kaikki broadway kädet, A8+, 77+. Esim 22 voit ottaa flopilla limpatussa pienen stäbin ilman settia, ja muuten vaan check foldata. Jos se callaa 10bbtä Q6o:lla ja pelaa passiivisesta, voit avata tiukalla rangella esim 77+ AT+ KJ+ 6bb, (tämä siis jos vihu jatkaa makselua kiltisti vaikka avaisit huonommilla käsillä vähemmän, muuten avaisin aina 3bb), ja checkailla perässä kun et paranna kättäsi, lyödä 2 katua kärkiparilla ja kattoa jos river on hyvä kortti niin mahd 3. Call downasiko vihu ikinä Q6o:lla esim Q52 K8 pöytään? Ottaisin noteja vihun maksurangesta ja valuttaisin sen mukaan.

Step 1. Ota vihusta riidi, jos vihu ei vaihda taktiikkaansa sen pitäisi olla suht helppoa.
      Step 2. Mieti, miten vihua voi exploitata, missä se vuotaa rahaa, mitä se tekee väärin.
      Step 3. Laita vihu paikkoihin joissa se vuotaa rahaa.
      Step 4. Toista step 3.
      Step 5. Collect t3h moniezzz.

Tässä tapauksessa

1. Huomaat että vihu pelaa löysää pre flop, mutta jatkaa vaan hyvillä osumilla postflop. Vihu siis foldaa cbettiin aivan liian paljon, ja jatkaa turnille vaan hyvillä käsillä.

2. Korotamme any 2 pre flop ja cbettaamme pienemmän luvun johon vihu foldaa. (yleensä ~½ pottia) Jatkamme lyömistä vahvoilla käsillä ja kontrolloimme pottikokoa huonoilla. Lisäksi emme ole nähneet vihun ikinä panostavan huonoilla, jote foldaamme kiltisti vihun lyönteihin. (jopa Q3 AKQ37 pöytään, emme voita muita kuin 1 pair käsiä, ja nekin vihu sököttää 100% ajasta)

3. Avaa button ~100%, Cbettaa ~100% ajasta. Älä maksa vihun lyöntejä.

4. Toista 3. / Pysy kärsivällisenä!

5. Kerää rahat hitaasti, mutta varmasti.

Jos alat ärtyä tai monien käsien jälkeen huomaat että vuodatkin itse rahaa, yritä keksiä toinen suunnitelma / lähde pöydästä.
      Mikäli vihu muuttaa radikaalisti pelaamistaan yritä keksiä toinen suunnitelma / lähde pöydästä.
    • darhem
      darhem
      Bronze
      Omasta mielestäni sen minicheck raise a8x floppiin oli tosi varovainen peli ja viesti aika paljon ax tai jostain isosta taskuparista.yritti saada riidii jos sulla olis se ässä. Tässä kohtaa uudelleen korotus olis voinu toimia ja saada sen pelin aukeemaan. Jos vihu olis foldannu ni ainakin olisit taas saanu pienen potin, parhaassa tapauksessa sun agr peli olis voinu saada sen puskemaan KK bluffin toivossa.

mutta epäonnekas turn, näitä sattuu

en oo huppi asiantuntija, mutta ite olisin varmaan pelannu näin, jos siis olis kaverist riidit.