Pokerin psykologiaa käsittelevät kirjat

• Metafora92
      Metafora92
      Bronze
      Oletteko kokeneet hyötyä pokerin psykologista puolta kehittävistä kirjoista?
      Itse tiedän näistä kirjoista ainoastaan The poker mindsetin ja elements of pokerin. Onko muita hyviä kirjoja? Pidättekö edes näitä kahta suosituinta ko. aihepiirin kirjaa +ev lukemisina?

Itselläni tämä on esimerkki valitettavan tavallisesta nl10 sessiosta:
      1. Teen uppia esimerkiksi n. 40$.
      2. Löydän pöydästä paistit jotka otan targeteiksi.
      3. Paisti vie pienellä ohivedolla tai setupilla rahaa jossa luulen olevani voittaja. Voitto tässä vaiheessa 40$-->35$.
      4. Rupean pelaamaan heikommin, ja hetkenpäästä survon myös värinvedoilla ja suoranvedoilla paisteja vastaan. Saalistajasta tulee saalistettava.
      5. Pitkä uurastus päätyy vain 10$ tai joskus vain pelkät bonukset voitolle.

En kuitenkaan ole mikään kovin äkkipikainen tai muutenkaan ajattelematon, mutta oheisen esimerkin tyylisissä tapauksissa mieli jotenkin kääntyy käsilleen jonka huomaa vaan session jälkeen.
      Kumpi noista kahdesta kirjasta kannattaisi lukea?
      Uskon, että psykologisten puutteiden takia oon jämähtänyt NL10 tasolle.. :s_cry:
  • 6 replies
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Onko tollasia Suomeks saatavilla mistään?
    • zamwise
      zamwise
      Silver
      Elements of Poker: ista:

"Tommyn 250-sivuinen kirja ei muistuta missään määrin mitään muuta pokerikirjaa. Se on saanut aivan loistavat arvostelut ihmisiltä, jotka ovat siitä pitäneet kuten Ed Milleriltä, Jay Rosenkranzilta ja Andrew Brokosilta. Oikeastaan ainoa pokeriteoreettinen asia, mitä kirja käsittelee, on positio.

Tommyn kirja on ehkä maailman helpommin ostettava, sillä hänen web-saitillaan on niin monta otetta kirjasta, että ostaja ei todellakaan osta sikaa säkissä. Loistavista arvosteluista huolimatta on sanottava, että Tommyn kirja tuskin on kovin monen suomalaisen mieleen. Se on niin live pokeriin keskittynyt, että monet tulevat toteamaan sen liian vieraaksi itselleen."

Arvostelu kokonaisuudessaan (Betfairin pokeriblogissa)
    • MikaPaasonen
      MikaPaasonen
      Bronze
      Alan N.Schoonmakerilta on tullut muutama ihan ok kirja koskien psykologiaa
    • Metafora92
      Metafora92
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja MikaPaasonen
      The psykology of poker ja your best/worst poker enemy?
      Onko muita? Mitä itse pokeriruhtinas suosittelee? :D
    • MikaPaasonen
      MikaPaasonen
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Metafora92
      Alkuperäinen kirjoittaja MikaPaasonen
      The psykology of poker ja your best/worst poker enemy?
      Onko muita? Mitä itse pokeriruhtinas suosittelee? :D
      Noi on itellä hyllyssä. Kai niistä jotain irti saa. Myös tällänen on hyllyssä,en oo ite lukenut tosin

http://www.amazon.com/Poker-Mindset-Essential-Attitudes-Success/dp/0974150231
    • Duonobid
      Duonobid
      Bronze
      Menee ehkä itse kirjallisuus neuvosta hiukan ohi mutta suonette anteeksi.

Olen noin 40.000 käden aikana kesän yli tehnyt melko vaativan testin ja yrittänyt selvittää miten fiilis vaikuttaa omaan peliin. Olen seurannut toteuma bb/100 ja miten se korreloi ennen session alkamista olevan tunnelman kanssa. Minulla on periaatteessa ollut vain kahden sortin peliä, hyvää A peliä kun tiedän että voi rauhassa pelailla ja sitten ajallisesti stressaantunutta C luokan peliä jossa lähinnä pelailen jotta saisin bonukset clearattua.

A peli on noin 15bb/100
      C peli on noin 0bb/100

Tyrmäävää.

Joten tuo psykologian hanskaaminen sen kaikissa muodoissa on kyllä hyvin tärkeä tekijä.