Perhe-elämän ja pokerin sovittaminen yhteen

• TKK2010
      TKK2010
      Bronze
      Kirjotellaas tästä kun tuli luvattua ja on luppoaikaa.

Ahtaajalle ekaks neuvoks: Eli jos pokeri on sulle harrastus ja sulla on normiduuni 8-16? ja turnauksia nimenomaan haluut pelata niin joko sovit emännän kanssa että arkipäivisin vietät illat töitten jälkeen perheen parissa mutta perjantai ja launtai-illat kello kahdeksasta eteenpäin on sun peli-iltoja ja aamut saat nukkua. Mutta koska todennäköisesti haluut pelata päivittäin niin ota useammalta eri saitilta yhden tunnin sisään tyyliin 20.00-21.00 alkavia turnauksia joissa fieldi alle 200 +vaikka turboja niin tällöin turneet on ohi 3tunnissa ja kerkeet nukkumaanki työpäivää varten. Sovit vaan emännän kanssa että minä päivinä pelataan ja minä päivinä keskitytään pelkästään muksuihin ja emäntään.Viikonlopun päivät ja alkuillat on hyviä hetkiä niihin.

Sitten pokeriammattilaisuuden ja perhe-elämän yhteensovittaminen.Kuten Kyyberi jo mun blogissa hyvin sanoikin että ratkaisu löytyy siitä perheen naisesta niin se pitää aika hyvin paikkansa.

Kun mä aloin tähän ni totesin viimevuoden marraskuussa liitonpäivien loputtua että nyt on 2vaihtoehtoo: joko mä meen paskahommiin paskapalkalla mitä mun ammattikoulutuksella eittämättä joutus tekemään ja se ei edes riitä tän perheen elättämiseen tai mä istun joka yö päätteen edessä grindaamas ja yritän tehä kaikkeni et ruoka tulis pöytään. Emäntä sano ehdoksi että sitten täytyy sen verran rahaa tulla että tulee toimeen.

Tän jälkeen tehtiin selväks pelisäännöt ja minä tein selväksi että pokeri ei oo mikään sellainen laji et riittää et 2 tuntii painellaan nappeja ja rahantulo on taattu, se on ilta/yöhommaa ja yleensä nukkumaan mennään vasta aamu neljän ja viiden väliin. Joten mun nukkuma-aika on sellaisina päivinä yhteen viiva kahteen.

Meillä on muksuista 4kpl arkisin päivähoidossa 8-15 ja ollaan emännän kans sovittu et vuorotellen haetaan ja viedään vaikka en olisi nukkunut kuin kaksi tuntia niin välillä joudun minäkin viemään aamuisin ja meen takas nukkuun sen jälkeen. Emäntä hoitaa kahta pienintä aamupäivät itse.
      Sitten kun muksut haetaan osallistun mä ruuanlaittoon ja iltatoimiin ja vasta kun muksut maate pyrin alottaa vasta pelit. No ainahan näin ei ole. Joskus rytmit menee vituiks kun käteis tai turnaussessio venyy aamuun ni siinä menee nukkumiset sekaisin sekä peliajatkin et pelataan päivällä yms ja silloin saattaa mennä viikkokin tai kaks kunnes saa rytmit kohdallensa kuten esim juuri parhaillaan herolla.Tällöin kysytään kärsivällisyyttä molemmilta osapuolilta ja silloin pelaajan kannattaa valveilla oloaikana yrittää auttaa muijaansa parhaan mukaan.

Mites sit ku niitten muksujen kanski pitäis touhuta, no arkisin se touhuuminen on hyvin pitkälti iltapalat ja nukkumaanlaitto mutta la-su sitten päivällä touhutaan käydään puistossa ja joskus hampparilla yms talvella pulkkamäessä. Eli viikonlopun päivät/alkuillat annetaan perheelle.

Välillä pitää myös antaa emännälle vapaapäivä ja hoitaa ite lapsia mut tää nyt on itestäänselvää.

Pokeri on henkisesti raskas työ jota monella tapaa voi verrata yrittämiseen, tulee pelattua yli 5päivää viikossa yleensä sen seittemän jotta saa mahdollisimman hyvän toimeentulon ja oltavat perheelleen.Tällöin vapaa-aika on kortilla mutta kolikolla on myös kääntöpuoli: tässä työssä vapaata ja lomaa voi pitää koska ite haluaa. Aina ei tarvii istuu 6-8h koneella jos ei oo fiilistä vaan koneen voi sulkee silloin kun haluaa ja mennä touhuumaan perheen pariin. Väliin voi pelata vain parina päivänä viikossa jos tuntuu siltä ja haluaa antaa enemmän aikaa perheelleen,tää kannattaa tehä silloin kun kuukausi plussalla.

Jos perheellinen mies haluaa ammatikseen tätä tehdä niin tämän kaiken emännän täytyy ymmärtää ja ilman emännän tukea se ei tule onnistumaan.Kaikille tää laji ei sovi eikä kaikille emännille.

Eli sopikaa peliajat, sopikaa laatuajat, tehkää emännälle selväks että voit pitää koska tahansa vapaan jos emäntä niin haluaa.Kun unirytmit menee vituiks hyvittäkää se korjauksen jälkeen pitämällä vapaa ja viettäkää laatuaikaa tai antakaa emännälle vapaa.

Vaikka tää on melkoista säätämistä suurperheen isänä ni en missään muussa työssä olisi yhtä onnellinen, joten kiitos rakkaalleni joka seisot mun tukenani :heart: :heart: :heart:

Toivottavasti lukijat sai vinkkejä.
  • 3 replies
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Ei ole perhettä, eikä lapsia, eikä emäntää enkä pokeriakaan niin kauheasti tällä hetkellä pelaa, mutta vinkkejä piisaa. :)

Sharkie, TKK ja muut perheelliset ammattigrindaajat voivat varmaan hyvin allekirjoittaa sen että se pokeriproon elämä ei ole ihan niin auvoista kuin ensikuvitelmat voisivat olla. Joku saattaa miettiä että sehän on unelmahomma, vähän painelee nappeja kun muksut nukkuu ja voita riittää leivän päälle. Vaikka pelitaidot olisivat hyvät, niin henkinen puoli mutkistuu huomattavasti kun yhtälöön lisätään elannon ja naisen lisäksi lapsia. Niiden kanssa kun suunnitelmat eivät ihan aina mene niinkuin hero olisi suunnitellut, joten mm. unirytmit ja muut saattavat saada yllättäviä käänteitä. Ja siinä pitäisi sitten pystyä grindailemaankin.

Kuten aina parisuhteissa, keskustelemalla pääsee pitkälle. Kun realiteetit ja pelisäännöt on yhdessä sovittu ja molempien tiedossa, vältytään monelta konfliktilta.

Ja on älyttömän kiva lukea siitä, että välillä on vapaapäiviä pelaamisesta jotta voi olla lasten kanssa. Työni puolesta näen ihan liikaa lapsia jotka eivät saa tarpeeksi laatuaikaa molemmilta vanhemmilta. Paikalla oleminen ja läsnä oleminen ovat kaksi eri asiaa, mikä valitettavasti monelta vanhemmalta joskus tuppaa unohtumaan.
    • kalahullu
      kalahullu
      Bronze
      Ammattimaisesta näkökulmasta esitetyt ohjeet ja neuvot kuullostivat hyvin samankaltaiselta kuin harrastajana olen itselleni mieltänyt.

Itsellä vaimo ja kaksi ala-asteikäistä poikaa ja käyn lisäksi normiduunissa joten kyseessä on tosiaan vain harrastus.

Muutamissa blogeissa olen törmännyt hulluun ajatusmaailmaan jossa tämän jalon harrastuksen parissa touhuaminen on enemmänkin elämäntyyli: joillain nuorilla (etenkin miehillä) on kovin mustavalkoinen ajatusmaailma harrastuksen ja parisuhteen välillä ja emännän/tyttöystävän vaatimukset ja odotukset suhteelta tuntuvat olevan jokin este itse harrastukselle.

Itse olen pyrkinyt muistuttamaan niin itselleni kuin myös muutamalle hyvälle ystävälle että pokeri harrastuksena EI ole ikä-, kunto-, sukupuoli- tai koulutusriippuvainen harrastus - harrastuksen voi aloittaa koska vain ja harrastaa voi kuinka harvoin/usein tahansa joten KUN elämässä on jotain oikeasti tärkeämpää kuin "harrastus" niin keskitytään siihen ja harrastetaan sitten kun on sen aika (vaikka sitten kiikkustuolissa ;) )

Allekirjoitan myös itse täysin OPn ja Sharkien punaisen langan siitä miten parisuhteessa tärkeintä on avoimuus. Kerrotaan koska ollaan pelaamassa ja kuinka pitkään ja sen enempää nöyristelemättä kysymys: onko homma OK? Vastauksen sävystä voi kukin tehdä omat johtopäätöksensä (naiset ei tohon koskaan sano suoraan et EI oo ok...kyse on vaan niistä riideistä...)

Tämä muistutuksena kun seuraavan kerran perustelet vaimolle/tyttöystävälle miksi aiot valvoa seuraavat kaksi viikkoa putkeen "kun on pakko vetää toi WCOOP"...ei oo...se on taas ens vuonna uudestaan :D
    • kauris84
      kauris84
      Bronze
      Hyvin pitkälti totta.
      Omassa perheessä on emäntä ja 1 poika joka täytti juuri 1v.
      Itse vastaavasti kärsin luonnollisesta/synnynnäisestä unirytmin häiriöstä,eli saatan viikon nukkua päivät tai viikon olla normaalin ihmisen unirytmi,tähän en kuitenkaan voi itse kauheasti vaikuttaa,joten se on hieman vaikea olla isäntänä talossa joka päivä (en kyllä välttämättä haluisi asioiden näin olevan).Meillä emäntä hyväksyy tämän,ehkä hieman pakostakin täytyy hyväksyä...joskus miettii et prkle minkä riesan olen joutunut ottamaan kannettavaksi,mutta sen kanssa pitää vaan soveltaa...
      Tämä taas omalta osalta auttaa minuakin pokeriharrastuksessa,kun valvon ilta-yöllä,pelaan turnauksia ja vietän ns."pakolista yksinoloa" vaikka sen luulisi olevan terveellistä "erakko"-luonteiselle kaverille.
      Tulee myöskin työt tehtyä,minä onnellinen kun saan tehdä töitä kotoa käsin :) ja jää aikaa myöskin harrastukselle.

Kannatan myöskin sitä perheellisille isille tai äideille joilla kiinnostusta pokeriin,ensin työ sitten huvi,ja jos tämä peli ei ole huvia,niin sillon olet aika hyvin karikolla,joten pysähdy ja mieti oletko tosissasi liikaa kiinni tässä "harrastuksessa".Lapset on tulevaisuus ja sitä ei pidä unohtaa :)