Viikon kysymys: Vuoden 2012 ja 2004 pelaajien tasoero

• Poll
    • Will you play in the $5,000 October freeroll at Full Tilt Poker?

• 54
        Yes, I will definitely play in this freeroll
        71%
      • 15
        I'm not sure yet
        20%
      • 7
        No, I will not play in this freeroll
        9%
      Total: 76 Votes
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      PokerStrategy.comin kolumnisti Barry Carter kirjoittaa tänään julkaistussa kommentissaan vuoden 2012 pelaajien eroista vuosikymmenen takaisiin pelimiehiin ja -naisiin. Hän peilaa kysymystä pelien koventumisesta mm. omiin kokemuksiinsa vuosituhannen alun peleistä sekä nettipokerin suurten käsimäärien vaikutukseen pelin oppimisessa.

Mikä on sinun näkemyksesi pelien koventumisesta ja pelaajien tason noususta? Olisiko voitollisella NL200-harjalla asiaa vuoden 2004 Bobby's Roomin high-stakes-rinkeihin?

Osallistu äänestykseen ja perustele vastauksesi tässä ketjussa!
  • 8 replies
    • Phenomenomzor
      Phenomenomzor
      Bronze
      Joskus olin löytäny 2p2 foorumeiden high stakes osioista joitain käsiä mm. durrrrilta ja aika moni oli niistä standard spotteja jossain nl100. Peli on nykyään muuttunut tosi paljon aggressiivisempaan suuntaan, jos se tästä viel aggrommaks muuttuu nii koht porukka pelaa pelkästään 500bb deeppinä tekemässä 10bet bluffeja :D
    • MikaPaasonen
      MikaPaasonen
      Bronze
      Mun mielestä tälläset vertailut on lähinnä huvittavia. Täysin evoluution mukasta että pelit ja pelaajat kehittyy. Juuri katsoin pari vuotta vanhaa mtt videota jossa pelaaja minireissas ja tän huippuvalmentajan kommentti siihen oli "I think this player missclick". Nykyään kaikki hyvät minraisee tai hyvin lähelle 2x koko avausrangensa. Oliko tää missclickkaaja edellä aikaansa? Todennäköisesti. Tärkeintä kunakin aikana on vaan pysyä kehityksen huipulla ja olla tietoinen pelin muutoksista.

Aivan varmasti nykynen nl200 pelaaja murskais menneet highstakesit samoin kuin 10v päästä nl100 regu pelaaja murskais tän päivän kiloset yms.
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Alkuperäinen kirjoittaja MikaPaasonen
      Mun mielestä tälläset vertailut on lähinnä huvittavia...
      My thoughts exactly.

En oikeastaan ymmärrä miksi tällaista kysytään Strategyn foorumilla; ensinnäkään kukaan ei osaa siihen vastata, ja lisäksi keskustelun ei voi odottaa olevan kehittävää tai mielenkiintoista.

Voimavarat voisi käyttää mielestäni johonkin yleishyödylliseen, esimerkiksi muuttaa ajatusmaailma ''kuka vuoden 2004 pelaajista biittaa isot pelit'' muotoon ''kuinka biitata isot pelit'' ja antaa tähän sivustolle reikkaaville mahdollisuus.

Toki tämä ei minun foorumini ole.

OT: mielenkiintoista, että näitä samaisia voimavaroja käytetään uutisointiin siitä, miten Sampo R. on ostanut valmennusta, mutta mm. potentiaalista markkinointia sisältävä uutinen PokerStrategyn valmentajakatraaseen kuuluvan J.Kyllösen vuoden pelaaja tittelistä ei mainintaa uutisen muodossa löydy.

</avautuminen>
    • NutzAreOk
      NutzAreOk
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja IPoker4k1I
      Alkuperäinen kirjoittaja MikaPaasonen
      Mun mielestä tälläset vertailut on lähinnä huvittavia...
      My thoughts exactly.

En oikeastaan ymmärrä miksi tällaista kysytään Strategyn foorumilla; ensinnäkään kukaan ei osaa siihen vastata, ja lisäksi keskustelun ei voi odottaa olevan kehittävää tai mielenkiintoista.

Voimavarat voisi käyttää mielestäni johonkin yleishyödylliseen, esimerkiksi muuttaa ajatusmaailma ''kuka vuoden 2004 pelaajista biittaa isot pelit'' muotoon ''kuinka biitata isot pelit'' ja antaa tähän sivustolle reikkaaville mahdollisuus.

OT: mielenkiintoista, että näitä samaisia voimavaroja käytetään uutisointiin siitä, miten Sampo R. on ostanut valmennusta, mutta mm. potentiaalista markkinointia sisältävä uutinen PokerStrategyn valmentajakatraaseen kuuluvan J.Kyllösen vuoden pelaaja tittelistä ei mainintaa uutisen muodossa löydy.

</avautuminen>
      Tällaisista asioista voisi perustaa vaikka oman ketjunsa, johon voisi sitten porukka postailla huomatessaan tällaisia epäkohtia. Itse olen esimerkiksi yhtä uutiset-osioon liittyvää asiaa ihmetellyt.

Imo tää kyseinen kyseinen tasoero keskustelu on varmasti ihan oiva aihe, mutta IPoker4k1I ilmaisikin jo asian hyvin.
    • AngleZero
      AngleZero
      Silver
      </avautuminen>
      GG.
    • Mikko
      Mikko
      Bronze

Vastasit oikeastaan itse kysymykseesi: Viikon kysymys on formaatti, jonka ajatuksena on herättää keskustelua, ei niinkään löytää vastauksia. Ja sitä tämäkin viikon kysymys on jo jonkin verran aiheuttanut. ;) Keskustelijoista sitten pitkälti riippuu, onko keskustelu kehittävää, mielenkiintoista vai jotain muuta. Gallupiksi otoksemme olisi auttamatta liian pieni, ja elämän suurien totuuksien etsimistä varten on keksitty filosofit.

Jos olet yhtään seurannut sivustoamme, olet varmasti huomannut, että valtaosa korkeampien tasojen opetussisällöstämme ja lukuisat foorumiketjut on suunnattu tätä tavoitetta varten. Kuitenkin suurin osa suomenkielisestä jäsenkunnastamme pelaa pienten tai keskisuurten tasojen pelejä, joten pääpaino myös opetussisällössä on noiden tasojen biittaamisessa.

Tämä on kaikkien jäsentemme foorumi, myös sinun. Ja rakentavaa palautetta otetaan aina mielellään vastaan.

mm. potentiaalista markkinointia sisältävä uutinen PokerStrategyn valmentajakatraaseen kuuluvan J.Kyllösen vuoden pelaaja tittelistä ei mainintaa uutisen muodossa löydy.
      Tässä on tosiaan käynyt lapsus, ja uutinen jäi tekemättä. Uutistoimituksemme uudelleenorganisointi kuitenkin toivottavasti vastaisuudessa paikkaa vastaavat virheet.
    • Mikko
      Mikko
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja NutzAreOk
      Tällaisista asioista voisi perustaa vaikka oman ketjunsa, johon voisi sitten porukka postailla huomatessaan tällaisia epäkohtia. Itse olen esimerkiksi yhtä uutiset-osioon liittyvää asiaa ihmetellyt.
      Tällaisen ketjun voi aivan hyvin avata esimerkiksi palautefoorumille. :f_grin:

Myös uutisten kommenttikentässä voi antaa palautetta.

Uutisvinkkejä saa toki lähetellä myös sähköpostitse.
    • Kurpen
      Kurpen
      Bronze
      NL200 Ongamella suurin osa pelaajista on näitä 22/16 rakemakereitä. Isot pojat on ollu isoja jo kymmenen vuotta sitten. Sais mennä boikkaseen ittensä sinne. Yhtä varmasti menee kun se jättäs 3/4 bettaamatta naulat.