Onko olemassa pokeriohjelmaa, joka...

• Anssi
      Anssi
      Black
      Onko olemassa ohjelmaa, joka osaa laskea esim. 3bet-matikkaa kätevästi. Voihan nuo manuaalisestikin laskea mutta aika työlästä.

Esimerikki:

Tiedetään että sb ja bb shovee top 15% 20bb Deep eivätkä ikinä vain maksa. Millä rangella voidaan avata buttonista 2bb?

Esim 2:

Bu avaa 30% range 2bb, sb 3bet 15% range 5bb, ollaan bb:ssä AQo, millä rangella bu ja sb saavat maksaa jotta puskusta tulee voitollinen?
  • 3 replies
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      En tiedä onko ohjelmaa, joka tekee kaikki nuo laskut itse, mutta ainakin manuaalista työtä voi helpottaa Exelin avulla. Lisäks jos teet niitä manuaalisia laskelmia jostain 20BB tilanteista, niin kannattaa tehdä tuloksista taulukoita. Mä tein muutamia sillon ku pelasin SSS:ää ja niistä tuntu kyllä olevan hyötyä siinä lajissa.
    • PopaS
      PopaS
      Bronze
      Eikös tohon oo aika helppo perus excel-taulukko väsätä. Toki jotain tilanteita varten tarvii lisäks equilabbia tai vastaavaa. Muistaakseni SSS peliä varten enkkupuolen valkku xarry oli väsänny tohon tarkotukseen sopivan. En oo varma onko tää, mut tämmösen taulukon löysin vielä enkkupuolen ketjuista http://www.file-upload.net/download-1611537/SSS-Chart-Collection-reworked-by-xarry2.xls.html

Esimerkki 1. avaisin 100%
      Esimerkki 2. IMO voit shoveta tossa 20bb vaikka kortit auki AQ, vaikka vihut maksas optimirangeilla saat sen 40% kun maksu tulee ja kipit tulee puolet ajasta. Jos vihut kippaa vähemmän oot välillä jopa edellä ja sun equity kasvaa. Sitten jos vihut kippaa enemmän sun foldequity kasvaa suhteessa enemmän mitä maksu equity tippuu. Tosin tää on vaan mutu tuntuma parin vuoden sss kokemuksella, mut korkeintaan marginaalisesti -ev, vaikka näyttäsit kätes.
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Joo mä oon kyllä samaa mieltä PopaSin kanssa noista nimenomaisista tilanteista.

Mullakin on se xarryn taulukko vielä tallessa (sultahan sen sainkin), mutta taitaa olla tätä nykyä kovolla jossain tuolla kaapissa. Siinä oli muistaakseni laskentapohjia perus huppipottiin, missä laskettiin tarvittava equity tai kippiosuus. Ton jälkimmäisen tilanteen kaltaset tapaukset vaatis kuitenkin periaatteessa jonkin sortin simulointia, eli se ei pelkällä exelillä onnistu. Tietty kysymyksen asettelun ois ehkä sopivampi niin päin, että tiedetään suunnilleen millä rangella vihut maksaa ja lasketaan vaan millon voidaan ite puskea, jolloin manuaalinen laskeskelukin vähenee minimiin.