Micropelaaminen ilman kunnollista rakebackia

• Nexo1973
      Nexo1973
      Bronze
      Tää nyt taitaa olla kaikkien tiedossa mutta kuitenkin piti aiheesta kirjottaa ku se alko hiukan vaivaamaan et onko hommas mitään järkeä. Kunnollisen rakebackin puutteeseen heräsin oikeastaan vasta äskettäin ku vuoden alusta on tullut pelailtua PLO2-pöytiä. Hemin mukaan olen voitolla $19,8 ja olen maksanut rakea $9,75. Jos olis edes aikoinaan FTP : llä ollut kiinteä 27% palautus ni olisin saanut tässä kuussa 2,6$ takaisin. Ei kuulosta suurelta summalta mutta meikäläisen kassaan se olis jo reilu yks bini lisää kuukaudessa ja vuodessa reilu 30$ lisää kassaan alkaa jo tuntumaan.

FTP:n aikoina oli kiinteä 27% rakeback ja palautuksia tuli tasasesti reikkasi viikossa yhden taalan tai 10 taalaa ni joka viikko tipahti aina jotain takaisin päin. FTP meni nurin ni piti löytää sit uus saitti jossa jatkaa pelejä aktiivisemmin ja kun täältä saatu 50$ visailuraha tuli laitettua 888pokerille ni se oli luonnollinen valinta jatkaa pelejä siellä koska sieltä nyt ainakin sai pisteitä tänne. Eipä tullut silloin funtsittua mitenkä tärkeä osa rakeback on micropelaajan kassalle.

Pelit 888pokerilla ollut NL2-NL10, FL4-FL25 ja PLO2 eli pientä peliä ja noistakin peleistä 90% kaikkein pienimpiä pöytiä. Käsimääristä ei mitään hajua eikä kuinka paljon reikkiä olen maksanut mut senhän pystyis laskemaan ns. bonuspisteistä joita on kertynyt 207 pojoa ja "rakebackia" kertynyt n. 2$ ja kun palautuksia irtoaa vasta ku 1000 pistettä on kasassa ni matka ensimmäiseen palautuksen (10$) on viel aika kaukana. Omilla pelimäärillä ja pelitasoilla pysytään tasaisesti alimmilla tasoilla eli tän hetkinen palautusprosentti on huima 2-4%.

Mitä olen noita pokerihuoneiden esittelyjä selannut niin lähes kaikilla on nykyään "kerää x määrä vip-pisteitä kuukaudessa ni saat jotain takaisin ja jollet saa kerättyä tarpeksi pisteitä ni et saa mitään". Betsafella ainakin oli tällainen systeemi ja sen aikaa mitä siellä ehdin pelata ni meni aina sellaseks väkisin pelaamiseks jossain vaiheessa kuukautta et pakko saada pisteet kasaan pelin laadusta välittämättä et saa edes sen onnettoman minimipalauksen eli 1$.

Tuntuu et kaikki saitit on siirtynyt pistesysteemiin tai sit siihen vähimmäisrakemäärään kuukaudessa et saa jotain kotiinkin päin. Onko vielä jäljellä sellasia paikkoja joissa on mahdollista saada rakebackia ilman mitään vaatimusta niin kuin esim. FTP : llä oli? Cakepoker mut vieläkö saa olla varuillaan mustan perjantain takia ja tuolla ei tainnut Visalle nosto onnistua? PKR : llä tais olla 30% palautus mut siellä tuli pelit pelattua ja tili tuli suljettua eikä uutta enää sinne saa tehtyä enkä edes tekis.

Nää kerää vähintään x määrä pisteitä-sopimukset on varmasti hyviä monelle jotka pelaa hiukan isompaa peliä ku NL2 ja saa kohtuu helposti pisteet kasaan mut esim. meikäläiselle joka pelaa välillä 200 kättä viikossa, välillä 1000 ja joskus taas pelit on koko viikon kiinni ni näitä pisteitä ei saa koskaan kerättyä niin paljoa et sais edes sitä minimipalautukseen edellyttävää pistemäärää kasaan kuukaudessa. Kiinteä rakeback ilman mitään kerää vähintään x määrä pisteitä tai reikkaa vähintään x määrä ennen kun saat palautuksia olis mulle ja varmaan monelle muullekin vähemmän pelaavalle tai pikkupöytiä tahkoavalle paljon enemmän palkitseva koska jo se pieni 0,50€/$ lisä kassaan viikossa on ihan kiva palautus vaikkei se monenkaan mielestä ihmeellinen summa olekkaan ja se pienikin palautus saattaa hiukan helpottaa mikäli on tullut tappiota peleistä.

Onko se vaan mennyt siihen suuntaan pokerihuoneiden osalta et näitä kiinteitä rakebacksopimuksia kavahdetaan ja suositaan kerää pisteitä-sopimuksia ni saadaan porukka keskittämään pelaaminen yhdelle saitille koska muuten et saa kasaan kuukaudessa vaadittavia pisteitä jotta saisit palautuksen?
  • 25 replies
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Noista vip-ohjelmista iso osa on mikroilijoille sellaisia, että niistä ei saa käytännössä mitään. Paljon tärkeämpi juttu on selvittää, että kuinka suurta rakea missäkin verkossa joutuu maksamaan. Jossain joutuu maksamaan 10% rakea, kun toisissa rake on vain 5%. Jos maksat 10% rakea ja saat 50% rakebackin, tilanne on sama kuin 5% rake ilman rakebackia.

Fulltiltillä rake oli muistaakseni 6,7% plo2: ssa, joten rakebackin kanssa tilanne oli suunnilleen sama kuin 5% rake ilman palautuksia.

Ongamella ainakin on 5% rake, mutta en muista onko siellä ihan pikkuomppuja ollenkaan. Holdemia nyt ainakin.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Kyllä trendi taitaa olla se että kaikki saitit ovat siirtymässä malliin jos rakebackia tulee sitä enemmän, mitä reikkaat. Kuitenkin mikropelien rakeback niille "jotka eivät sitä arvosta" on aika iso menoerä. Ei viihdepelaaja välttämättä edes tiedä mikä rakeback on, joten hän pelaa ihan samalla tavalla vaikkei sitä saisikaan.

Mikroissa rake on tappava. Esimerkkinä ongamen plo10, jossa on 6% rake (normaalimman 5% sijaan). Tänä vuonna olen pelannut 6,5K kättä, rakea on mennyt $200. Joten rakea menee hulppeat 30bb/100. Ilman mitään palautuksia tuon biittaaminen on jo haastavaa. Ei ole ihme, että hemistä kun katsoo niin lähes järjestäen kaikki regut ovat tappiollisia (toki tähän vaikuttaa se että heron on aina niissä pöydissä mistä kädet ovat).

Eli siis korjauksena Hnngh:n viestiin, ainakin ompussa Ongamella on 6% rake.
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Pahoittelut. Multa on mennyt täysin ohi, että ovat nostaneet rakea. Ennen oli siis 1/20 ja nyt 1/15.

Oisko pokerheavenilla 5% rake ja vielä 30% rakeback?
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Se auttaa, jos on sellasia talletusbonuksia, mitkä pystyy vapauttamaan pienissä erissä, kuten muistaakseni Starsilla. Siellä oli lisäks pitkä aika pelata sitä bonusta. Korjatkaa, jos muistan väärin.
    • partane
      partane
      Silver
      Sanoisin et NL-puolella kaikki tasot on ainakin FR ja SH biitattavissa (Olihan tuolla ipokerin nl2 HU joku vetänyt jotai 20bb/100 suuresta rakesta huolimatta). Onko sit järkee pelata ilman rakebackia? Ei.

Nuita kannattaa tosiaan vertailla, jos tietää omasta verkosta microreguja joilla on paljon käsiä alla niin kattoo paljonko ne on maksanu rakee esim. 100k jaon aikana ja vertaa toisen verkon reguihin. Sit laskee vip-ohjelmat, rakebackit siitä pois.

Itseä yllätti et 25% rb (jonka saa kutakuinkin gold star tasolla) on sama starsil, ku 40% palautus ongamella, koska reikkiä otetaan poteista suhteessa vähemmän. Vastaavasti 40% rb (supernova) on aika sama ku 60% ongamella. Toki kannattaa sit peilien miellekyyttäkin miettiä eikä vaan tuijottaa %.
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Oon ite tullu siihen tulokseen, että ainakaan ennen nl100 ei kannata palautusten perässä ihan karmeesti juosta. Nl50 ei kuitenkaan mitään rakettitiedettä yleensä ole, joten tarvetta rb-huoraamisellekaan ei pitäisi syntyä. Mut joo ei siitä rakebackistä mitään haittaa tietenkään oo, mut noi jutut on mun mielestä sellasia että niiden pitää antaa juosta taustalla omalla painollaan eikä pelata niiden takia.

Itelle ainakin pelien biittaaminen tärkeempää kuin jotkut ensidepobonarit. Tietysti meitä on moneen junaan :s_grin:
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Tietysti jos sieltä mikroista haluaa ylös, sillä on merkitystä tekeekö 5bb/100 tuottoa vai 20bb/100 tuottoa. Toisessa on rakeback, toisessa ei.
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Kyyberi
      Tietysti jos sieltä mikroista haluaa ylös, sillä on merkitystä tekeekö 5bb/100 tuottoa vai 20bb/100 tuottoa. Toisessa on rakeback, toisessa ei.
      Toki toki. Rb on aina hyvä juttu, varsinkin mikroissa kun rake nousee välillä järjettömyyksiin. Itse kuitenkin valitsisin mielummin esim. ongamen verkoksi ilman rb:tä, kuin ipokan rb:llä.

Tohon winR osioon voi tietty lisäillä kaikkea pöytävalinnasta pöytämäärään mutta se on OT tähän liittyen.
    • JonTTu22
      JonTTu22
      Bronze
      Vissii nykyää ei enää saa oikeestaan mihkään saitille suoraa rb:tä vai oonko
      väärässä? Noi talletus bonukset kannattaa hyödyntää mistä Huhtala mainitsi, nehän vapautuu pienissä osissa useilla saiteilla...
    • hjkhjk
      hjkhjk
      Bronze
      Pelaa siellä missä ei ole rb:tä,
      mutta alhanen rake. Saitti
      taitaa myös olla aika luotettava
      ja vieläpä suomalainen...

Siellä mun kokemuksen mukaan
      huonoimmat peluritkin !

Entraction verkkoon on normi rb
      saatavilla. Uuden systeemin mukaan pitää
      toki rakettaa kuukaudessa min. 67€ minimissään
      koska pienin rakeback on 20€.
    • PerusJamppa
      PerusJamppa
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja hjkhjk
      Entraction verkkoon on normi rb
      saatavilla. Uuden systeemin mukaan pitää
      toki rakettaa kuukaudessa min. 67€ minimissään
      koska pienin rakeback on 20€.
      Ite oon käsittäny niin että pitää siinä kahdessa viikossa rakettaa tuon verran kun rakeback maksetaan (muistaakseni) 1. ja 15. päivä?
    • hjkhjk
      hjkhjk
      Bronze
      Joo, näin on kuten Perusjamppa
      mainitsi.

Mokasin !
    • PerusJamppa
      PerusJamppa
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja hjkhjk
      Joo, näin on kuten Perusjamppa
      mainitsi.

Mokasin !
      Ikävää. Elättelin jo toiveita että ne olisivat muuttaneet tuota käytäntöä.. :s_frown:
    • gr1nd3r
      gr1nd3r
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja JonTTu22
      Vissii nykyää ei enää saa oikeestaan mihkään saitille suoraa rb:tä vai oonko
      väärässä? Noi talletus bonukset kannattaa hyödyntää mistä Huhtala mainitsi, nehän vapautuu pienissä osissa useilla saiteilla...
      Etsivä löytää. Jossain iPokalla on aika paljon merkitystä onko 55-60% flat vs perus vip. plo2-10 varmaan kymmeniä binejä jos pelais 50k kättä et aika ison edgen antaa niille jotka noilla pelaa
    • Nexo1973
      Nexo1973
      Bronze
      Joku ylempänä mainitsi noista talletusbonuksista ja niiden avulla kassan lisäämisestä. Muutamilla saiteilla yrittänyt noitakin saada kasaan mut esim. mun pelimäärillä aika tuskaa niiden klaaraminen on ollut tai sit olen valinnu vaan huonot saitit joissa vapauttamiseen on mun mielest saanu hakata käsiä "tolkuton määrä" verrattuna hyötyyn. Jossain vaiheessa iskee aina pieni paniikki saada ne pakolliset pisteet kasaan jolloin ainakin mulla peli alkaa peli kärsimään ku alkaa välillä roiskimaan sinnepäin et saa käsiä ja viimeset pojot kasaan ennen ku aika menee umpeen. Ja ku bonus on lopulta kasassa ni ollaan +-0 -tilanteessa. No tää nyt on mun kokemus noiden bonusten klaaramisesta ja monelle muulle varmaankin noi bonukset tipahtaa helpommin.

PKR:llä kokeilin reload-bonuksen vapauttamista ja latasinkin muistaakseni 20 tilille siellä jo olleen rahan päälle. Full NL4 pöytiä tuli aikansa hakattua ja todettua et mun pelityylillä ja ei pisteitä saa kasaan järkevällä pelimäärällä. Sit siirryin kokeilemaan 6 max. pöytiä ja ku toi laji on mulle aikast heikolla pohjalla ni turpiin alkoi tulla tasaseen tahtiiin mut pisteitä alkoi kuitenkin kertymään ihan eri tahtiin. Sit seuraavaks PLO4 pöytiä tahkomaan ihan sillä silmällä et tulee pelattua ehkä vieläkin enemmän käsiä ja pisteitä kertyy ehkä vieläkin kovempaa tahtia. No alamäkihän siit vaan jatku ja oli jo pakko tehdä uus talletus etten mene totaalisesti katki ennen kuin bonus olis saatu klaarattua kotiin. Lopulta jäin bonuksen lunastamisen jälkeen miinukselle mut tilille sentään jäi rahnaa eli tuli se bonus mulle aikast kalliiks.

Full Tiltillä oli se kampanja jossa piti pelata muistaakseni 5 pistettä/päivä kuukauden aikana 20(?) päivässä ni irtos ihan hyvät rahat. Aluks yritin NL2 full pöydissä saada pisteitä kasaan. 4-8 pöytää pelaamalla sai jotenkin kasaan päivän pisteet. Välillä kokeilin FL10 shorttipöytiä ja täs lajis pisteet sai jo todella helpolla kasaan verrattuna NL2-pöytiin ja noita sit hetken tulikin pelattua. Sit hokasin NL5 rushin ja jumankaut. Välillä riitti 20 käden pelaaminen päivän pisteiden kasaan saamiseen ja jäi vielä voitollekin päivästä. Pahimmillaan taisin pelata päivässä n. 120 kättä et pisteet sai kasaan ku full-pöydissä sai tahkota pahimmillaan varmaankin lähemmäs 1000 kättä päivässä eli yhden pykälän ku nosti tasoa ni pisteet kerty todella helposti. Tää kampanja muuttu kyl helpoks läpästä ku löysi vaan oikean pelimuodon. Ainoo vaan et vetelin kyl pahasti brm vastasesti tota kampanjaa ku kassas tais olla n. 50$ mut riski kuitenkin kannatti ja siitä kampanjasta jäätiin plussalle vaik NL5 pelit meni hiukan miinukselle.

Ymmärrän et isoimmilla tasoilla ja enemmän rakettavia palkitaan paremmin koska nämähän tuovat ne isot rahat firmalle. Mielummin firma pitää 1000$ kuukaudessa reikkaavan kaverin tyytyväisenä palkitsemalla mukavalla palautuksella ku 3$ reikkaavaan micropelaajan. Tän takia pidin ftp:n kiinteästä rakebackistä ku sielt tipahti tasasesti aina jotain pelimääristä riippumatta. Saattaa olla et isoja summia reikkaville oli tuoltakin saatavilla parempia sopimuksia. En tiedä. Olis vaan kiva et joskus micropelaajat olis samalla viivalla joissakin asioissa ku mid stakes tai isompia pöytiä pelaavat. Esim. kampanjoissa huomioitaisiin jollakin prosenttisysteemillä eri tasoilla pelaavat.

Etusivulta huomasin jonkun timanttikampanjan ja tuli sitä vilkaistua ja totesin et jaahas 7500 pojoa kuukaudessa pitäis ansaita et irtoaa bonusraha. Jep no meikäläinen ansaitsi viime kuussa vajaat 200 eli ei mitään mahdollisuuksia. No en mä odotakkaan et 200 pistettä kuukaudessa keräävä pistetään samalle viivalle ku 7500 pistettä keräävä ja saavan samat palautukset. Olis vaan ihan kiva et tulis jotain vastaavia kampanjoita microtason pelaajille joissa huomioitaisiin tasot joissa pelataan.

Mul ei ole mitään hajua millä panoksilla pitää pelata et esim. 7500 pistettä saa kuukudessa kasaan ns. järkevällä pelimäärällä mut jos nyt vaik heitän NL200 (saattaa mennä pahasti pieleen). No jos tolla tasolla saa kuukauden pisteet kasaan ja palautuksena 150$ ni voisko tosta saada versio myös micropelaajille vaikkapa kerää 300 pistettä/kk ni saat 5$ palautuksen. 300 pistettä olis viel kohtuullisella pelimäärällä saavutettavissa jopa NL2-peleillä. Vitonen ei kuulosta isolta summalta mut on se aina apu esim. täältä saatuun 50$ alotuskassaan ja jos toi vitonen tulee joka kuukausi ni se on jo aika iso apu vuoden lopussa.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Valitettavasti noissa pienissä bonuksissa ongelma on siinä että ne työllistäisivät henkilökuntaa ihan eri tavalla kuin isommat. On selvää että noita 7500 pisteen pelaajia on huomattavasti vähemmän kuin 200 pisteen pelaajia. Sama koskee useimpia pokerisaitteja, joilla ei ole sisäänrakennettua järjestelmää pitämässä huolta. Full Tilt oli siinä mielessä kyllä hyvä, että sieltä sai Iron Manista yms. aina kivoja bonuksia vaikka pelaisi mikroja.

Kuten niin usein on tullut todettua, ei sillä rakebackilla (tai sen puutteella) kannata ihan liikaa murehtia. Mieluummin kehittää peliään ja opettelee paremmaksi pelaajaksi. Hyvä pelaaja biittaa mikrot kyllä, rakebackilla tai ilman.

PokerStars laski mikrojen rakea ihan tuntuvasti, nyt siellä pelaaminen päihittää monen muun saitin rakebackittoman pelaamisen mennen tullen.
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Noista bonuksista pitäisi aina ajatella, että ne on vaan rakebackiä eikä tuloa. Jos niiden klaaraaminen on työlästä, ei siihen pidä tähdätä itseisarvona, vaan pitää sitä kivana plussana jos se on tullakseen. Onko kannattavaa ostaa 10 ristipäämeisseliä 6 hinnalla, jos tarvitset yhden?

Kuten Kyyberi sanoi, pelissä kehittyminen ja pienempi reikki ovat parempia kuin rakebacki. Pari päivää sitten googletin "rake calculator" ja nauratti, kun kaikki tulokset olivat rakeback laskimia. "syötä pelaamasi tasot ja käsimäärät, niin laskemme paljonko saat rakebackiä meidän diileillämme". Silloinhan isompi reikki ja kalliimmat pelit ovat "parempi". Kuitenkin, jos jossain sen bonuksen klaaraaminen on mahdollista niin, ettei peli siitä kärsi, peleissä riittää kalaa ja bonuksen jälkeen laskettava reikki jää pienemmäksi kuin perusreikki, kannattaa bonus ehdottomasti hyödyntää.

Tuosta jalokivikampanjasta täytyy vielä mainita, että näkisin tilanteen pikemminkin niin, että pienten tasojen pelaajille on ollut paljon kampanjoita ja nyt on jotain uutta isompien pelien ja isompien pelimäärien pelaajille. Toki aiemmin on ollut jo nuo reikkikisat, mutta onhan pienempien tasojen pelaajille ollut todella paljon freerolleja ja esim. tuo yhä käynnissä oleva 10 ylimääräistä strategy pistettä -kampanja.
    • Nexo1973
      Nexo1973
      Bronze
      Joo no mulla saattanut mennä noita kampanjoita, mitkä saattais hyvin sopia microtasoja pelaavalle, ohi aika paljon ku en niitä pahemmin ole seurannut.

Ei mulla ny mikään pakkomiele ole rakeback-sopimuksiin :) mutta nyt sen puuttumisen vast huomaa ku sitä ei ole. Kyl mä pärjäilen ihan hyvin ilmankin sopimuksia ku kuitenkin raken määrä mun pelimäärissä lasketaan aika pienillä luvuilla ni ei pelit ja kassa kaadu jollen saa kuukaudessa taalaa tai kahta pelikassaan takas. Tietysti pitkällä juoksulla pienikin palautettu alkaa tuntumaan niin ku taisin aikasemmin sanoa. Eri asia olis jos rakettais satoja euroja kuukaudessa ni siinä jo alkaakin tuntumaan palautukset.

Tottahan se on et jos kampanjoita suunnattais pelkästään pienillä tasoilla pelaaville ni työmäärä olis 10 ellei 100 kertanen koska suurin osahan noita taitaa tahkota. Ja millä sit pystyttäis tarkistamaan et pisteet on kerätty ainoastaan micropöytiä pelaten? Eiköhän tollaset ole helpoten toteuttavissa saittien sisäisesti niin ku oli FullTiltin kampanja josta puhuin.
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Hyviä pointteja. Kannattaa aina ottaa huomioon että rakebackejä on monenlaisia. Itse pidän esimerkiksi pokerstrategy.comia eräänlaisena rakebackinä. Oppimateriaalia ja muuta pokeriin liittyvää on saatavilla sitä enemmän kuin reikkiä maksaa - erinäistä jäsenmaksua ei ole. Nykyään on toki pistekauppa, mikä käy eräänlaisesta jäsenmaksusta jos jostain syystä ei halua tai pysty reikkaamaan niin paljon kuin haluttuun tasoon vaaditaan.

Micropelaajalle tärkeintä on edelleen mielestäni pelien biittaaminen - mieluiten ilman rb:tä. Kaikki bonukset ja rb:t ovat vain taustalla jyllääviä winraten kohottajia, mikrotasoilla niistä ei kuitenkaan kuulu mielestäni elää. Mitä enemmän ja mitä suurempia ne ovat, sitä parempi, tietenkin, mutta mikrotasoilta noustaan silti parhaiten pelaamalla hyvin, ja ennen kaikkea paremmin kuin muut. Rb:t ja muut härpäkkeet tulisi imo olla vain kirsikka kakun päällä helpottamassa tasojen nostoa, mutta niiden puuttuminen ei silti saisi olla este ylöspäin pääsemiselle.
    • 1
    • 2