AA,KK,QQ 3 päivää -36,46$

• Tiuyt
      Tiuyt
      Bronze
      Tuossa kahtelin hemiä kun tämä viikko ollu miinus puoleinen, että mistä tulee tappiota. Mielenkiintoisia huomioita tuli.

AA 11kertaa 6xblindit 2 pienempää voittoa total -8$
      KK 9 kertaa 7xblindit total-22,05$
      QQ 12kertaa 10xblindit total -6,41$
      käsiä noin rapiat 2000.

Kun katselin tuota kaikkia käsiä niitä on tullu n.16000kpl.
      AA 75kertaa +969BB odotetusti.
      KK 73kertaa -97BB tossa on tullu jo vähän nekkuun.
      QQ 77kertaa -431BB tässä on tullu jo aika paljon nekkuun ja kuiteskin 3 paras aloitus käsi.

Ja näissä monta kertaa saatu vain pelkät blindit n80% nopeasti katsottuna. Mikä on todella yllätys ettei ole floppia edes nähty. Ja joka kerta avaan 3xbb tai 3bet 3-4xkorotus.
      Ja toinen yllätys oli toi QQ miinus. Mutta tämähän on tosi pieni määrä käsiä.

Eli kysymys mitenkäs teillä näyttää all time tilastot?
      Shorttia pelaan NL10-16.
  • 21 replies
    • PerusJamppa
      PerusJamppa
      Bronze
      Aika hurjalle tuo kieltämättä näyttää noiden QQ ja KK käsien osalta. :(
      Itse nähnyt QQ+ käsillä flopin noin joka toinen kerta.
      Laita käsianalyysin puolelle sellaiset mitkä vähänkin epäilyttää niin selviää että et ole esim. ylipelannut joissain spoteissa tjms.
    • cnoekki
      cnoekki
      Bronze
      Tasoina NL10-NL25 käsiä 35k, shorttia partylla.

AA 168 kertaa 2186BB , EVBB 1972
      KK 171 kertaa 1721BB , EVBB 1692
      QQ 168 Kertaa -121BB , EVBB 302
      Liikaa pfallinejä Akoilla :/
    • Tiuyt
      Tiuyt
      Bronze
      Joo toi QQ ja KK vähän miinusta, mut niistä mä en tiltaa jos joku vetää ohi ni sit menee, se on pokeria. Enemmän mun ohimosuonta pullistaa nuo pelkkien blindien voittaminen :)
    • cnoekki
      cnoekki
      Bronze
      Akoilla ei oikeen oo valuee katketa jo pf avg vihua vastaan.
    • tuoast
      tuoast
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Tiuyt
      Joo toi QQ ja KK vähän miinusta, mut niistä mä en tiltaa jos joku vetää ohi ni sit menee, se on pokeria. Enemmän mun ohimosuonta pullistaa nuo pelkkien blindien voittaminen :)
      Ootko miettiny miks saat niillä isoilla pareilla usein vaan blindit?
    • Tiuyt
      Tiuyt
      Bronze
      Oon kahlannu noita tilastoja läpi ja en tee mitään erillaista avauskorotusta kuin muillakaan korteilla. Aina 3xbb korotus kortit mitkä pelaan.
      Ja tässä on yksi esimerkki 3betistä.
      5 pelaaja. utg bet 0,75 Oc maksaa 0,75, hero buttonilla korotan 2,75. Ja kaikki foldaa. No tosta tietysti tulee enemmän kuin pelkät blindit. Vai olisiko toi line pelkkä maksu. Jotenkin tuntus ettei viittis kaikkee roskaa päästää kahtomaan floppia?
    • tuoast
      tuoast
      Bronze
      Oon kahlannu noita tilastoja läpi ja en tee mitään erillaista avauskorotusta kuin muillakaan korteilla. Aina 3xbb korotus kortit mitkä pelaan.
      5 pelaaja. utg bet 0,75 Oc maksaa 0,75, hero buttonilla korotan 2,75. Ja kaikki foldaa. No tosta tietysti tulee enemmän kuin pelkät blindit. Vai olisiko toi line pelkkä maksu. Jotenkin tuntus ettei viittis kaikkee roskaa päästää kahtomaan floppia?
      Mun mielestä ainakin hyvin pelattu kyseisessä esimerkissä.
      Minkälaiset statsit sulla on? vpip, pfr, 3-bet- prosentit?
    • PerusJamppa
      PerusJamppa
      Bronze
      Ei kannata alkaa pelkästään makselemaan. Ihan vain suoraviivaisesti 3-bet ja sitten katsotaan mitä käy. Välillä sieltä ei saa kuin ne pelkät blindit, mutta turha sitä on jäädä sen enempää murehtimaan.
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja cnoekki
      Täähän riippuu ihan pelitasosta. Ja positioista. Ja siitä onko avg vihu niin nitti etteikö voisi katketa valuena ;)
    • Tiuyt
      Tiuyt
      Bronze
      Tällä viikolla ne on 22,4/16,4 3 bet 6,7. oon koittanu vähän parantaa noita ja suunta on oikea.

....ja QQ voidaan lisätä -25,19$ heheheee tuntematon vihu vetää KK.
      Mä voisin lyödä vaikka vetoa että olen tämän foorumin epäonnekkain pelaaja.
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Jos haluut tutkii tarkemmin noita skypen välityksel nii liity tohon:

NL Study Group :)
    • baboKeisari
      baboKeisari
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja HitThe1Out
      Jos haluut tutkii tarkemmin noita skypen välityksel nii liity tohon:

NL Study Group :)
      :f_thumbsup:
    • PerusJamppa
      PerusJamppa
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja HitThe1Out
      Alkuperäinen kirjoittaja cnoekki
      Täähän riippuu ihan pelitasosta. Ja positioista. Ja siitä onko avg vihu niin nitti etteikö voisi katketa valuena ;)
      Sikäli tuo on ihan totta että jos ajaudutaan laittamaan merkit keskelle pre-flop varsinkin jotain NL10 regua vastaan, niin ei siinä loppupelissä kovin hirveästi sitä valueta ole.

Itellänikin aika marginaalisesti pre all-in QQ plussalla. Usein vain se tilanne menee niin että kun 100bb stäkillä reissataan, vihu 3-bettaa ja jos päätetään 4-betata ollaan jo käytännössä naimisissa potin kanssa ja saadaan kertoimet maksaa vihun pusku AK/QQ+ rangea vastaan vaikka ollaankin 40-60 dogina.

Melkein poikkeuksetta kaikki edes jotenkin ajattelevat (NL10) TAG/reguish vihut kippaa kuitenkin siihen 4-bettiin kaikki muut paitsi ne AK/QQ+ jopa B vs. B tilanteissa. Eli sieltä ei oikeastaan ikinä löydy kovin löysää 5-bet shove rangea, vaan se on aina AK/QQ+, vaikka pöydässä olisi dynamiikat mitä tahansa ja Heron statsit vaikka Vpip/PFR/3-bet 100/100/100.
      Eli usein vihu kippaa siihen 4-bettiin kaiken muun paitsi AK/QQ+ joilla se shoveaa ja joudutaan kertoimien takia koppaamaan.

Sama pätee myös regujen 4-bet rangeen joka ei sisällä kuin jossain erikoistapauksissa jotain muuta kuin se AK/QQ+.

Olen itse harkinnut monasti että alan vain kiltisti kippaamaan sen QQ jos edes suhteellisen TAG regu 4-bettaa. Olen nimittäin tasan kerran saanut rahat keskelle niin että siellä on ollut huonompi pari. :D

Ja tässä ei voi olla kyseessä sekään että Hero pelaisi liian tiukkaa..

Jotenkin sitä vain levelöi itseään jollain dynamiikoilla ja imagoilla joka johtaa oletukseen että kyllähän se nyt tässä spotissa voi 4-betata vaikka mitä. ...Not.

Mutta tämä siis vain niitä tapauksia ajatellen joissa mennään all-in pre-flop regua vastaan. Se kun 4-betataan QQ näitä vastaan tuottaa kuitenkin aika paljon kippejä ja voitetaan ok potti ilman sen vaikeampia päätöksiä ja se kompensoi luonnollisesti niitä kertoja kun ajaudutaan ~flippiin pre-flop.
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Jos vihulla on 5bet-rangessa vain jotain hanskoja mitä vastaan ei haluta katkee QQ:lla, niin jättäisin 4betit usein tekemättä silloin. Ei kuitenkaan oo kauheesti valuee 4bettaa hyvää hanskaa (myös postflopilla hyvän sd-valuen omaavaa) jos toivotaan kippiä. Oletan et vihut ei 4bettii flättää juuri koskaan.

Noita pitää kyl exploitata! 4bettii kaikella kuralla, toimii aina :f_cool: Sit jos vihut rupee adjustaa niin adjustetaan askel edelle ja otetaan koppii hyväs spotis jollain vähän marginaalisemmallaki, t. ex. AQs/TT jne.
    • kauris84
      kauris84
      Bronze
      Ite en edes avaa kun ehkä joka 4-5:llä kerralla korotuksella nauloilla,sen verran monta kertaa on jäänyt blindeihin viimeaikoina varsinkin :D en tiedä miten vihut onnistuu ne haistamaan joka kerta...tai sit vaan tuosta tulee se tunne sinne omaan kaaliin kun tarpeeks monet blindit vie :D
    • BustoTinker
      BustoTinker
      Bronze
      Eipä ne vihut lähe pf katkee mitään muuta ku isoja pareja/AK tyylistä kättä PF. Cooleria tuollainen on molemmin puolin. Ja epätodennäköistähän se on että silloin kun itsellä on joku esim. AA vihulla on kädessään käsi jolla hän on valmis katkeamaan PF jo.

Suurin tuotto kuitenkin tulee mun mielestä muualta kuin yliparien pelaamiselta.
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Täältä ääni ässien suoraviivaselle pelaamiselle.
    • PerusJamppa
      PerusJamppa
      Bronze
      Mutta kun tuo 3-bettien maksaminenkaan ei oikein houkuttele QQ.. :f_frown:
      Toki positiosta (LP vs. Blind) sitä voisi harkita, OOP se ei liene kovin järkevää..
      Vihun range on silloin kyllä todella laaja ja ollaan reilusti edellä vaikka skaala muuten levällään onkin. Sitten tulee ongelmaksi vielä ylikortit flopilla.. Joudutaan kuitenkin ilman eri riidiä koppaamaan lähes kaikki jatkolyönnit kaikkiin floppeihin agroa kaveria vastaan ja tiputtamaan 2nd barreliin..?

En ole oikein varma että onko tuossakaan tavasssa sitten risk/reward suhde paras mahdollinen.. :f_frown:
    • Tiuyt
      Tiuyt
      Bronze
      Ja KK voidaan lisätä -117bb -11,7$. 1 QQ 1 blindi ja 2 AA yhden kerran tasan -0,03$ ja pari blindia.

Tota rullasin equilabilla läpi tota QQ paria normi jamppaa vastaan. Flopilla A tai K taitaa mennä aika kolikon heitoksi ja melkein sillon ollaan varmana takana. KK flopilla A jotenkin nykään tuntus että koittas vaan halvalla päästä showdowniin.
      Nyt olen muuttanu sillein että kyllä QQ en katkee pf ja AA,KK automaattisesti, jos mahdollisuus tulee.
      AK en yleensä ole edes 3-betannu. Limppaajia ja löysiä pelaajia vastaan kyllä 3 bettaan, mut en perus jamppaa vastaan. Flopilla jos en osu/vähän outteja ja vihu painostaa heitän pakkaan. Mitäs mieltä tuosta?
    • 1
    • 2