Musiikki ja pokeri?

• 9 replies
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Toisille on kuulemma hyötyä ja toisille sitten taas ei. Itse lopetin musiikin kuuntelun pelatessa kokonaan joskus parisen vuotta sitten, eli en oikeastaan kauaa sen kanssa ehtinyt pelaamaankaan. Silloin tuntui, että pelaan paremmin ilman musiikkia, mutta eipä löydy kyllä mitenkään riittävän suurta otantaa, että pystyisin tuon jotenkin konkreettisemmin toteamaan.
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Ei löydy mitään itse tehtyä "tutkimusta" taustalta, mutta jos pelaan, niin joko juttelen muiden pelaajien tai henkilöiden kanssa skypessä tai livenä tai sitten kuuntelen musiikkia. Tällä koitan ehkäistä sitä, että jos pöydissä sattuu jokin pidempi korttiku0olleisuus, jotain mielekästä kuunneltavaa tai juteltavaa löytyy niin ettei turhautumista pääse siltä osin syntymään.

Musiikkina koitan yleensä kuunnella jotain muuta kuin raskasta tai nopeatempoista musiikkia, esim trancea useimmiten nykyään.
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Ite en kuuntele. Sekin on ylimääräistä ja vie huomiota pois pokerista. Tietty ehkä jokin harmiton instrumentaalinen musiikki voisi toimia. Jos telkkari pitää hälyä taustalla, niin kuuntelen kuulokkeilla vaan pokerisoftan ääniä.
    • PerusJamppa
      PerusJamppa
      Bronze
      Itelleni on varmaan enemmän hyötyä kuin haittaa. Jotenkin tuntuu että hulluksi tulee jos pelkkää pokerisoftan piippailua kuuntelee. :tongue:
      En myöskään usko että se omaa keskittymistä haittaisi. Siitä kertonee se, että kerran havahduin vasta joskus puolen tunnin kuluttua että soitin on pyörittänyt koko ajan yhtä ja samaa biisiä..
    • partane
      partane
      Silver
      Ite oon viimeaikoina yrittänyt kuunnella preflop ja sulkee jos mennään postflop ja pitää ajatella.

Kyl mun mielestä kaikki ylimääräinen: musiikki, puhelimeen puhuminen, skypeen kirjoittelu yms. Vaikuttaa omaan winrateen negatiivisesti. Jossain turneepokerissa puolestaan voi olla jopa +EV ainakin alkuvaiheessa kun pöytiä pyörii paljon ja päätökset tosi automaattisia.
    • IPoker4k1I
      IPoker4k1I
      Silver
      Musiikin tms. oheisviihteen kuuntelu vähentää internetin selausta itselläni. Spotify unlimited oli varmasti suurimpia +EV hankintoja pokeriin liittyen aikoinaan.
    • Phenomenomzor
      Phenomenomzor
      Bronze
      Itse olen huomannut, että aggressiivista musiikkia(rock, metal jne.) kuunneltaessa oma peli kärsii erittäin paljon. Tämän huomasin, kun muistelin omia suurimpia häviösessioita, joissa tilttasin erittäin paljon, niin taustalla oli aina kyseistä musiikkia.

Rauhallisempaa musiikkia kuunneltaessa taas pystyn ajattelemaan positiivisemmin ja pitämään tiltin loitolla. Ilman musiikkia grindaamisesta ei tulisi mitään ja volyymia ei tulisi tarpeeksi. Vaikeissa spoteissa tulee muutenkin otettua kuulokkeet pois päästä, niin saa ajatukset selkeämmiksi.
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Myös mä kuuntelin aika paljon vähän raskaampaa rokkia pelatessa silloin kun kuuntelin. Vois kyllä joskus kokeilla että laittais vaikka toiseen huoneeseen raidosta jotain kevyttä poppia hiljaselleen. Se vois tosiaankin auttaa volyymin kasvattamisessa, mikä ois kyllä omalla kohdalla hyödyllistä. Pitäis sen sellasena etäisenä taustamusiikkina.
    • gastou
      gastou
      Bronze
      Joskus pelasin HU niin ei pystyny kyl kuuntelee musiikkia.Muuten kyl pakko olla musaa ku turnauksia pelaan enkä nää et se vaikuttais mitenkää keskittymiseen.Mut jos taustalla on hälyä yms niin se kyl häiritsee todella pahasti.

Itelle taas rock toimii ja liian hyssyttelevä musiikki ei