Apua/Vinkkeä ?

• ZapOut
      ZapOut
      Silver

Elikkäs tasan 5k kättä NL2 zoomia painellu.
      Millä keinoilla saisin BB voitolle ?
      SB myös aika heikkoa :f_frown:
  • 11 replies
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      SB ja BB ei oo niitä positioita mitkä yleensä saa voitolle, varsinkaan pienimpien tasojen jälkeen. Ota huomioon että jos kippat jokaisen käden, on SB:n winrate -50bb/100 ja BB:n vastaava -100bb/100.

Mut tosta kuvasta ainaki näkee sen verran et pelaat aivan liian tiukkaa BB:ltä, voit koittaa 3bettailla enemmän ja ottaa flättiä joillain käsillä mitkä on helppo pelaa, esim taskuparit.
    • ZapOut
      ZapOut
      Silver
      Joo kyllä mä yleensä BB-stä oon sen call20 taskupareil maksanu.
      Jos 3bettaisin enemmän niin kuinka isolla rangella ja keitä vastaan ?
      Mä mietin vain sitä että jos mulla on esim AJs ja button avaa niin periaatteessa olen häntä edellä, sillä button avaa aika laajalla rangella, mutta toisaalta onko sitten +EV 3betata OOP-ista esim. just sen AJs ?
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Riippuu et paljon jengi kippaa 3betteihin. Lisäks jos oot rangee edellä niin flätti ei kovinkaan usein oo virhe jos oop-pelaaminen on jotenkin hallussa.
    • ZapOut
      ZapOut
      Silver
      Eli tuntematonta vihua vastaan kiltisti kippiin ?
      Ite maksaan aina jos olen BU ja BB lähtee 3bettaa.
      OOP-issa taas vähän pihalla :f_confused:
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Tilanne muuttuu aina monen muuttujan seurauksena :) Tässäkään asiassa ei mitään yhtä oikeeta polkua oo, joten tilanteet kannattaa miettiä ainakin näin alkuun yksiltellen.
    • ZapOut
      ZapOut
      Silver
      Joo kiitos. Olen lähteny enemmän 3-bettamaan tosta spotista ja hyvää tulosta on tullut :)
      OOP-istä vielä vähän epävarmasti pelailen, mutta kyllä se varmuus ajan myötä kasvaa :f_biggrin:
      Nyt pitäis oppia vielä hyvät 4-5 bet shove paikat. Mennään askel kerrallaan :)
    • Fading80
      Fading80
      Bronze
      Sitten kun saat edellä esitetyt preflop asiat jotakuinkin kuosiinsa, niin ainakin itelle pisti tuolta statseista silmään, tuo WTSD%. 11% WTSD ja 83 W$SD% kertoo mun mielestä sen että luovut kädestäsi ihan liian helposti post flop. Mutta niin kun todettu, kannattaa mennä asia kerralla. Post flopin leakit on kuitenkin vaikeempi "paikata", tai ainakin useimmiten on.
    • ZapOut
      ZapOut
      Silver
      Mikä olisi se optimi hyvän pelajaan WTSD ja W$SD% ?
      Must tuntuu vain niin turhalta lähtee taistelle potista jos itellä vain ilmaa ja vihu näyttää agressiivisutta :f_confused:
      Pieni kokemattomuus varmaan liitty tähän.
      Kyllä mä vielä opin :)
      Viime aikoina ottanu pokerin tosissaan. Käyttänyt käsianalyysiä aktiivisesti ja lueskellu artikkeleita+ katsonu videoita.
    • HitThe1Out
      HitThe1Out
      Bronze
      Vähän riippuu pelityylistä muuten, jos on tiukka pre-flopilla niin wtsd kasvaa väkisinkin jnejne. Mut jos pelaa pref tyyliin jotain vpip18-26/pfr15,5-21 niin wtsd olis fine jossain 22,4-27,5 välis ja w$sd 50,8-55 välis.
    • Fading80
      Fading80
      Bronze
      Eikä nuita liikaa kannata tuijotella. Oikeita päätöksiä on tarkotus tehdä ei nostella tai laskea mitään prosentti lukuja vaan itseisarvona. Kannattaa tosiaan käyttää tuota käsianalyysia niihin kiperiin post flop ratkasuihin jälkeenpäin. Kyllä ne statsit sitten asettuu "oikeisiin" uomiinsa. Sellasta ajatusta että nyt mun pitää mennä enemmän showdowniin ei kannata edes päästää päähän, vaan niille pitää olla se hyvä perusteltu spotti. Kyllä se siitä.
    • ZapOut
      ZapOut
      Silver
      Joo kiitos ! Tuli taas hyödyllistä informaatiota ! ;)