kusetusta havaittavissa?

• Hillstart
      Hillstart
      Bronze
      Moro

Tein ensitalletuksen pokerisivustolle 770. Tämän jälkeen minua on yritetty tavoittaa puhelimitse numerosta "siirretty". Neljänteen puheluun päätin sitten vastata ja siellä puhuva englanninkielinen nainen esitti olevansa poker 770:lta. Hän osasi puhutella minua etunimellä ja pyysi lähettämään kuvat ajokortista ja luottokortista liittyen jotenkin tähän talletukseen ja henkilöllisyyden tarkistamiseen.

Onko muille tapahtunut vastaavaa? Minusta tuntuu että nyt yritetään aika pahasti viilata linssiin. En siis todellakaan ole lähettämässä mitään mihinkään.

Ottakaahan kantaa...
  • 8 replies
    • MikkoMi
      MikkoMi
      Bronze
      Moro Hillstart,

Näin aluksi tervetuloa foorumille.

Henkilöllisyyden varmentaminen on pokerisivustoilta aivan normaali toimenpide, jonka tarkoituksena on suojella pelaajien turvallisuutta.

Yleensä näissä tapauksissa pelaaja lähestytään ensijaisesti sähköpostilla. Oletko saanut pelitilillesi rekisteröimääsi sähköpostiosoitteeseen mitään asian tiimoilta?

Terveisin,
      MikkoM
    • Hillstart
      Hillstart
      Bronze
      Sanoi puhelimessa että lähetähän kuvat vastauksena sinulle saapuneeseen sähköpostiin. en ole kuitenkaan saanut mitään sähköpostia. Jotenkin oudolta vaan tuntuu, kun ei muilla pokerisivustoilla minulle ole sattunut vastaavaa...
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Kuten Mikko jo sanoi, tuo on aivan normaalia turvallisuustoimintaa sivustoilla. Jos et ole saanut sähköpostia, muistathan katsoa roskapostikansiosta. Jos sielläkään ei ole, ja olet sivustolla tietoihin laittanut oikean osoitteen, lähetä asiakaspalveluun postia ja kerro tilanne.

Ennen kuin lähettää niitä kuvia, niin kannattaa kysellä mitä siinä pitää näkyä ja mitä ei tarvitse näkyä. Yleensä noissa voi ja kannattaa mustata joitain osia, esim. luottokortista osa numeroista yms.

Sivustot haluavat nähdä nuo ihan turvallisuussyistä. Tällöin väärinkäytösten mahdollisuus pienenee, joka on kaikkien pelaajien turvallisuuden kannalta hyvä asia.
    • Iipero
      Iipero
      Bronze
      Ihan normaalia on, itselle kävi samanlailla 770:n kanssa, soittivat ja kysyivät olinko saanut heidän s.postiaan ja onko mahdollisuutta lähettää vaadittavat tiedostot.

Minulle tosin oli talletuksen jälkeen tullut s.posti.

En jaksanut vastata koska totesin että kyseinen sivusto ei ole minua varten ja en jatkanut pelaamista siellä. Tämän jälkeen soittelivat n. 3kertaa päivässä viikon ajan ja sitten lopettivat.

E: En siis tuon ensimmäisen puhelun jälkeen jaksanut enää vastata puheluihin, koska olen töissä päiväsaikaan ja ei oikein joutanut turhia höpöttelemään, koska tiesin että en tule jatkamaan pelejä tuolla sivustolla.
    • Hnngh
      Hnngh
      Silver
      Kuulostaa aika oudolta. Yleensähän noita kiinnostaa kuvat henkkareista vasta, kun asiakas yrittää nostaa rahojaan saitilta. En tiedä onko mulle soitettu, kun en vastaa tuntemattomiin numeroihin. :p En kyllä oo huomannut sähköpostissakaan mitään pyyntöjä.

Mut joo, aina ipokerin saitilta nostaessa on joutunut lähettämään kuvan ajokortista ja jostain laskusta, missä on osoitetiedot.
    • Iipero
      Iipero
      Bronze
      En tiedä onko sillä sitten mitään merkitystä, jos on tehnyt ensitalletuksen johonkiin kampanjaan, niinku ite tein siihen cash machineen vai mikä nyt olikaan että sai 100% insta bonuksen.

Tosin kyllä mulla näköjään vieläkin tili toimii vaikka en papereita lähettänytkään, kaipa sitten jos haluais kotiuttaa ni ois sillon viimeistää pakko ne sinne laittaa.
    • sneigel
      sneigel
      Bronze
      Itselleni soittivat myöskin ensitalletuksen jälkeen. s-posti löytyi myös roskapostikansiosta. Soiton yhteydessä he sanoivat että henkilöllisyyskortti + tallettamastani visa electronista kuva. He myös kertoivat myös että takaosasta jotain numeroita sai mustata. Varmaan se on ihan normi turvakäytäntö niillä maksun yhteydessä tarkistaa tiedot ja eivätpähän kysy enää jos kortille tulevaisuudessa nostan cashiä.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Useinhan kyse on hieman arpaonnesta. Varmaankin siellä on oma turvallisuusosasto joka sitten joko kriteereillä tai sattumalla valitsee keneltä kysellään henkilötarkistusta ja keneltä ei. Yleensä usein viimeistään siinä vaiheessa kun alkaa nostamaan rahaa pois tulee kyselyitä.