Menestyminen eri saiteilla

• Nexo1973
      Nexo1973
      Bronze
      Useamman vuoden ja joitakin eri pokerihuoneita takana ja alkanut ihmettelemään mistä johtuu et joissakin paikoissa pelaaminen on kuin kivien syöntiä eli pienenkin summan voittaminen on todella kivistä tai lähes mahdotonta ja kassa joko junnaa paikallaan tai on tasaisessa laskussa. Toisessa paikassa peli kulkee tasaisen hyvin ja kassa kasvaa tasaiseen tahtiin.

Pelit on joka saiteilla ollut pääasiassa microtason fullring NL ja fixed, jonkin verran short nl ja nyt reilu vuos opeteltu omahaa. Vaikka yritän kehittyä pelaajana esim. opetusvideoita katsomalla niin en ota pokeria mitenkään vakavasti vaan lasken itseni hupipelaajaksi vaikka käsiä ja tunteja kertyykin välillä aika paljon. Olen tyytyväinen jos pystyn pelaamaan voitollista peliä ja nostamaan pari kertaa vuodessa kassasta esim. 50$ ilman että se häiritsee pelaamista.

Party poker: Täällä tuli aloitettua oma ura. Oikeastaan mitään hajua pokerista ei ollut joten tuloskin oli sen mukainen ja muistaakseni lopetin tuolla 100$ köyhempänä. Peleinä muistaakseni Fullring NL ja FL. Kassanhallinnasta ei mitään hajua ni taisin pelata välillä liiankin isoissa pöydissä isojen voittojen toivossa.

Everst poker: Alkuaikoina täälläkin ilman suurempia taitoja ja uskoisin et tuloskin oli lopulta negatiivinen.

Näitä kahta ensimmäistä en laske kauheen vakavasti mukaan ku ei itsellä ollut oikein mitään hajua koko lajista ni voittojakaan ei pahemmin voinut odotella.

PAF: Täällähän on 2 eri saittia ja molempia tuli pelattua. Ehkä enemmän Ongamen verkossa. Pelit suurimmaks osaks tais olla 3 taalan DoN-turnauksia ja näillä paikkasinkin alkuaikojen noin 100$ kuopan eli pystyin pelaamaan voitollista peliä vaikkei taidot kovin hääppösiä ollutkaan mutta eipä monella muullakin tuntunut oikein olevan hajua lajista.

FullTilt Poker: Tänne siirryttäessä oli jo jonkin verran hajua pelistä. Muistaakseni olin jo lukenut jonkun verran opetusmateriaalia ja laji alkanut sen verran kiinnostamaan ettei paineltu nappeja sillä meiningillä mikä tuntuu hyvältä. Kassa kasvoi tasaiseen tahtiin ja silloin tällöin pystyi nostamaan pelikassasta kotiinkin päin. En nyt tarkkaan muista mikä tilanne oli kun paikka suljettiin mutta muistaakseni kassa jäi hiukan plussalle.

Betsafe: Ihan peruspelillä täälläkin pystyi tekemään jonkin näköistä voittoa ja kassa tais lopulta jäädä joitakin kymppejä plussalle kun lopetin pelit.

PKR: Pelaajien taso ei mikään kovin ihmeellinen mutta jostakin syystä melko kivistä vääntämistä ja kassa sahasi pitkään +-0. Lopulta jäi 70€ miinukselle kun pelit lopetin PKR:llä. Ei vaan tuntunut onnistuvan tuolla oikein mikään. Täällä tuli ensikertaa kokeiltua omahaa ja sekin vaikutti et kassa pääsi miinukselle noinkin pahasti mutta ei NL-pöydissä ollut oikeastaan yhtään helpompaa.

888Poker: Täällä pystyin tekemään kokoajan tasaista voittoa niin fixed limit-, no limit- kuin omaha-pöydissä. Eteenkin omahassa tuntui olevan todella löysää rahaa liikenteessä. Välillä tuntui ettei vihut edes katsoneet mitä kortteja pöydässä oli vaan paineli nappeja taskukorttien mukaan. Pokerstrategyn yhteistyön loputtua tuli nostettua tuolta rahat pois ja muistaakseni jäin lopulta voitolle lähemmäs 400$ koko aikana. Nyt taas harkinnassa pelien uudelleen aloittaminen koska pelit tuntuivat kulkevan ja rahaa tuli tasaiseen tahtiin. Muutamat illat tullut vietettyä tuolla viime aikoina kun jostakin freerollista napsahti muutama pieni rahastus ja näillä rahoilla on kassa saatu pieneen nousuun.

Pokerstars: Tää on ny viimeinen kokeilu. 100$ tilille ja ensitalletusbonusta jahtaamaan. Alku todella lupaava ja kassa nousikin nopeasti NL2 zoomia pelatessa bonusten kera 180 taalaan n. 8000 käden aikana ja funtsinkin et täähän on todella helppoa. Jostakin syystä voittotahti kääntyi muutaman tuhannen käden aikana ja hetken päästä oltiinkin siinä tilanteessa et kassa junnasi paikallaan n. 100$ paikkeilla vaikka silloin tällöin tipahti ensitalletusbonuksesta tilille 10$. Nyt ensitalletus tahkottu loppuun ja sieltä sain lopulta muistaakseni 70$. Kassa bonuksenkin jälkeen reilun satkun eli ilman tuota bonusta kassa olis todella heikossa hapessa. Jostakin syystä hyvän alun jälkeen voittaminen on muuttunut todella hankalaksi. Saat hiukan voittoa jossakin pöydässä ni viereisessä tulee turpiin oikealta ja vasemmalta. Ei tunnu olevan väliä pelaako omahaa tai no limittiä ni tulos on aina sama ja kassa ei vaan yksinkertaisesti kasva.

Onko muilla vastaavia kokemuksia eli joissakin paikoissa peli sujuu kuin itsestään ja voittoa pystyy tekemään hyvinkin helposti ja toisessa paikassa pelaaminen on yhtä tuskaa ja oikeastaan ihan sama minkälaisia päätöksiä tekee niin rahat vaan valuu vihujen taskuun.

edit: sen verran korjausta et se alkuaikojen kuoppa, jonka kuroin paffilla umpeen oli lähempänä 2 sataa ku satasta.
  • 6 replies
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Aika monella on samanlaisia kokemuksia. Hassuksi asian tekee se että niitä kokemuksia on suuntaan ja toiseen. Joku sanoo että saitilla AAA sujuu ja BBB on rigged. Mutta samaan aikaan toinen pelaaja sanoo että AAA on rigged mutta BBB on helppo voittaa.

Ja yleensä nuo oletukset tehdään verrattain pienillä otannoilla.

Sanoisin että kyse on varianssista ja ihmismielestä. Kun sattuu alamäki, niin päässä oleva ajatus "tää saitti on rigged, en vaan pysty voittamaan" voi alitajuisesti vaikuttaa pelin laatuun. Lisäksi jokainen hävitty potti vahvistaa tuntemusta, mutta voitettu potti ei sitä heikennä. Kun pelaaja vaihtaa saittia, tulee tunne että nyt pääsee aloittamaan puhtaalta pöydältä. Jolloin helposti pelin laatu on parempaa kuin siellä edellisellä saitilla. Ja jos heti alkuun peli sujuu, jokainen voitettu potti vahvistaa tuntemusta mutta hävitty potti ei sitä heikennä.

Verkoissa on myös eroja pelaajapoolien kanssa, ja joskus jonkun verkon pooli sopii toisille paremmin kuin toisille.
    • xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      Eiks starssin perusvitsi oo 20bi+ ja sitten 18-30bi DS :D

Tässä mun uran tilastoja ja "its rigged" juttuja

Stars: Eka saitti alotin 2010. Kuoppaa on parisataa muttä tää lähinnä joskus kännis ja läpällä Huppipöydissä...sain goldstarin joo ja olin paljonkin upissa mutta kun ei osaa lopettaa niin sinne mänt. Oppirahat on maksettu..(River A on saletti..ja turtseissa varsinkaan bubblessa tai ITM ei kannata painaa AA:lla puskua..niillä ei voi voittaa)

FT +$600 Talletin $50. rushpokerilla aivan päättömäälä kassanhallinalla (fish on heater) joku +$250 ja sitten sielä oli sellasia oisko ne ollu 3.30 180man turboja..sellasen voitin kerran (baari-illan jälkeen juopon tuurilla) ja olisko siitä tullu joku $360. sit jotain huoppisittareita yms. mutta black fridayn jälkeen kun trafiikki hiljeni kotiutin massit ennekuin europelaahjienkin tilit meni jäihin. Rahat pistin haisemaan perheen kesälomalla lasten kanssa Särkänniemellä ja Kalajoella :D (huonompi käsi painaa ohi liian usein)

Everest. Silloin kun everest oli everest. Startegyn alkurahoilla +$50 jonnekkin 100 taalaan painoin NL2-NL5 ja sain clearattua tarvittavat pisteet. Karmee softa mutta hyvä piste systeemi...kotiutin kuitenkin pois kuleksimasta (ei ehtiny kehittyä sellasta tuntumaa muuta kun kauheita ohareita välillä kun patongit pelas miten sattu)

Everleaf +$1000. Rakeback pro tyylistä grindaamista hirveellä RB:llä sielä perus RB 40% mutta sitäkin on mahdollista neuvotella) 4max NL pöytiä jotka täynnä Italialaista paistia. NL10-NL50 tasolle mutta rahat pois kun piti laittaa autoon käsirahaa kun 3 turva-istuin piti saada takapenkille :D (ohivetoja aivan homona kun paistit paino aipf 93o tyyppisillä paskoilla ja floppas nutsit tuotto oli kuitenkin tasasta mutta tuo 4max pelaaminen on melkeen yhtä swingaavaa kun huppi ja pottien paisuminen välillä oli hurjaa kun NL10 isoin voittamani potti oli muistaakseni 80€ ite 300bb deep ja multiway AIPF, isona miinuksena pelottavan pitkä kotiutusaika rahoille 2viikkoa ja about 50 meiliä aspaan..sitten kun skypellä pääsin omistajan juttusille niin rahat 8h päästä skrillssillä)

iPoker...3 eri saitilla tili ja yhteis kuoppa lähellä -$200. WH:lla tällähetkellä menee hyvin pelit ja kuoppa kuroutuu umpeen kokoajan. (täällä mun mielestä rigged läppä on se kun sulla on tyyliin AA pfai tai mikä tahansa setti tai flopattu suora ja meet all in niin eikös sillä vihulla oleva toinen kortti väritä sitten riverillä niin että pöydällä on 4 samaa maata olevaa korttia)

Microgaming: +$100 alun katastrofi on saatu käännettyä hyvän suuntaan ja rolli tasasessa nousussa 30% RBtä ja strategypisteitä tulee mukavasti :heart:

Ongame +-0 Karmee softa rumat graffat...kalaisaa on mutta meh...

Party poker..-$100-200 en oo ihan saletti mikä se reaaliluku tuolla on. Käkkyyn meni kyllä jonkinverran massai ja turnauspuolikin on miinuksella. Isoin voitto on jostain taalan pikkuturtsista FT ja $36. Täälläkin tuntuu että jos huonompi käsi on suittari niin sieltä se sitten tulee se suitti vaikka kuinka olis hyvin edellä. Ja täällä myös täkäri saa usein isommalta täkäriltä turpaan :D ja set vs set..niin normikamaa :D

Kaikki tuo on varmasti varianssia luitenkin. Ainakin oma vanha db niin pieni ettei sillä mitään olis voinu sanoa ja uuskin db on niin pieni ettei selvää rigged patternia voi millään todistaa..hymyssä suin suolaa haavoille ja eteenpäin! :)
    • Nexo1973
      Nexo1973
      Bronze
      Pitääpä hiukan vielä jatkaa tähän aiheeseen. Nyt tuli nostettua rahat Pokerstarsilta. Pelit ei vaan kulje ja tahkotaan lähes nollatulosta ja uudet kumitkin pitäis autoon ostaa ni tuli tarpeeseen nuokin rahat. Aikasemmin kehuin et 888pokerilla pelit kulkee mukavasti ja siellä ny tahkotaan omahaa micropöydissä. Starsilla ja Fultiltillä tulee viel jonkin verran pelattua satelliittisittareita pisteillä ja jos niistä jotain voittoja tulee ni sit joko pelataan isompi turnaus tai muutetaan turnausrahoiks voitot.

888pokerilla tullut muutama freerollirahastus viimevuoden puolella ja kassa oli n. 11$ ja sitä sit tahkottiin fixu-pöydissä. Kassa putos n. 5,5 taalaan ja nyt sit yritetään saada kassa nousuun.

2 taalan pöytiin 1,20$ ja katotaan miten käy. Nyt käynyt lappu hyvin ja kassa näyttää 27$ eli pelit kulkee kivasti 888pokerilla niin ku aikasemminkin. En tiedä mistä johtuu et tuolla kulkee mut mikäs siinä jos rahavirta on kotiinpäin. Harmi vaan ettei tuolta saa enää pisteitä tänne. Pitää kyl myöntää et joskus viime vuoden puolella manasin sivuston syvään kuoppaan ja rahat lähti sieltä äkkiä ja vannoin etten siellä enää pelaa mut nyt ku sattu pieni kassajämä siel olemaan ni kokeillaan ny viel kerran.
    • Aarnimetsa
      Aarnimetsa
      Bronze
      Oon voitolla joka saitilta jossa olen pelannut yli sata turnausta.

Lifelong luckbox, or...? :s_cool:
    • Hazardi90
      Hazardi90
      Bronze
      kaikilla saiteilla joilla olen pelannut olen kaikki rahat kuopannut. rispect or disrispect? :f_o:
    • kauris84
      kauris84
      Bronze
      Onko muilla vastaavia kokemuksia eli joissakin paikoissa peli sujuu kuin itsestään ja voittoa pystyy tekemään hyvinkin helposti ja toisessa paikassa pelaaminen on yhtä tuskaa ja oikeastaan ihan sama minkälaisia päätöksiä tekee niin rahat vaan valuu vihujen taskuun.

Mulla on samantyyppiset kokemukset,eri summat vaan...muistaakseni kuitenkin everestillä olen siinä +-0 kun otin sieltä rahat pihalle aikanaan kun lopetin ja siirryin muistaakseni starsille...tai sitten luin jonkun karmean uutisen joka sai nostamaan rahat pois.:D

IPokerilla tuntuu olevan suittarikonnektorit jopa parempi käsi kuin AA tai edes JJ.QQ ja KK luonnollisesti on vahvoja käsiä.Siellä en ole omaa rahaa pahemmin pelannut alkudepojen jälkeen.

Betssonilla mulla on yli 6K$ kuoppa,sharkscopekin näyttää tämän väärin.
      Pelasin siellä aikanaan hyvin paljon vielä kun en tajunnut mistään mitään. 5 figsikin tuli voitettua mutta ei sitä osannut adjustaa oikein sillon ja takasin meni hyvin hätäseen :D Ongamesta en kylläkään löydä kauheasti mitään säännöllistä häviämisen aiheuttavaa juttua,ehkä se että eniten pelaavat voittavat eiten,siitä kertoo tuo 5 figsikin :D

Mutta luulen että tämä on ihan fakta; vaikka olisit millanen ammattilainen,eri saiteilla sulle tulee erilaiset kuviot vaikka taidot olisi joka saitilla yhtä hyvät.
      Itse kysynkin että miksi ihmeessä näin on?
      Mielestäni nettipokeriin pitäisi kehittää yksi ja ainoa satunnaisgene jota kaikki saitit käyttäisi ja se olisi mahdollisimman "satunnainen"...Tosin tuo taitaa jäädä ikuiseksi haaveeksi.

Tänään olen voitolla 2:lta saitilta ja niitä on kaikkiaan 16 joihin olen (yleensä mini)deponnut ja yhteensä 29 joissa olen pelannut tai rekisteröitynyt freerollien toivossa.

E: Itse asiassa noitahan on jo 30 saittia kun cake:lle tein tilin...:D