Kiellettyä vai ei?

• partane
      partane
      Gold
      Eilen tuli mielenkiintoinen tilanne 6$+R turnauksen finaalipöydässä.

Palkintojako seuraava

1. $2,048
      2. $1,116
      3. $777

Stäkit

BU hero 80bbs
      SB 9bb
      BB 2bb

Tilanne siis tämmöinen et BB on todella tiukka nitfish joka käytännössä tuossa vaiheessa yritti vaan väkisin päästä 2 sijalle turnauksessa. BB ok tiukka regu ja häntä vastaan luonnollisesti pusketaan any two SBstä ja hän joutuu kippaamaan todella ison osan rangestaan.

Kysymys kuuluu:

Onko tässä kohti sallittua limpata mukaan pottiin ja kipata jokainen floppi pitääkseen BB pelissä mukana? Luonnollisesti tällä tavalla lisätään omaa edgeä ja vaikeutetaan SB:n pelaamista eli kyse ei todellakaan ole mistään soft playsta. Silti mietityttää että kieltääkö jotkut saitin säännöt tämän tyylisen pelaamisen.
  • 8 replies
    • xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      ainoo mun mielestä mitä SB voi sanoo on että teillä on BB.n kanssa kolluusio diili ja että chipdumppaat sille chippejä. Vaikee todistaa mutta voisin kuvitella etttä chipdunpista vois yrittää syyttää mikäli montkain rundia niin tekee??
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Mun mielestä se on taktiikkaa, mutta miks tota shorttia pitää väkisin pitää mukana? Miten hero saa siitä edgeä että syöttää sille chippejä?
    • Jolluu
      Jolluu
      Gold
      Alkuperäinen kirjoittaja Kyyberi
      Mun mielestä se on taktiikkaa, mutta miks tota shorttia pitää väkisin pitää mukana? Miten hero saa siitä edgeä että syöttää sille chippejä?
      Veikkasin, kun hero saa pikkustäkit tasoitettua, ne kippailevat toivoakseen että blindit syö toisen ennen itteään = lopussa ku toinen putoo toinen on jotain 1-2bb ku huppi alkaa
    • partane
      partane
      Gold
      Alkuperäinen kirjoittaja Kyyberi
      Joo eli siis pointtihan on just se, että niin kauan kun toi 2bb stäkki on mukana niin SB joutuu koppaamaan meidän puskut tosi tiukasti varmistaakseen 2 sijan. Jos 2bb stäkki tippuu niin SB voi kopata puskut laajemalla rangella ja meidän täytyy puskea tiukemmin, joten aika selkeää että on meidän edun mukaista pitää 2bb stäkki mukana niin kauan kuin suinkin.
    • murrrsu
      murrrsu
      Bronze
      True. Toki 9bb:n tyyppiä ketuttaa ja vituttaa (so what?), mutta mun mielestä tuohan on täysin taktikointia, jotta hero pääsee mahdollisimman hyvissä huppiin. Onhan vastaavantyyppisiä tilanteita monen sittarin ja MTT-turnauksen kuplassa ja (isoilla) rahasijoilla, kun isot stäkit pystyy kyykyttämään pöytää. Pienet stäkit kun pelaa folding waria, eli kippaillaan vuorotellen toivoen, että joku muu kosauttaisi ittensä ulos ennen omaa vuoroa.

Parastahan on se, kun itsellä on kuplassa iso stäkki, ja pitää kuplaa niin kauan elossa kuin mahdollista hivuttaen itselle koko ajan enemmän chippejä. Nimim. joskus tilanteessa, kun kahdella vihulla on molemmilla alle yksi SB/BB ja viimeinen käsi on 3-way pakkoallarit, jonka ite voittaa :f_biggrin:

Välillä voi olla, että huudellaan ja syytetään kolluusiosta (etenkin jos ollaan samasta maasta), mutta kunhan asia ei todellakaan näin ole, niin ihmettelisin suuresti, mikäli tähän viralliselta taholta puututtaisiin. Sehän olisi melkein sama, jos sanottaisiin että "jos sulla on iso stäkki turnauksessa, ei saa kiusia pienempiä että kaikilla olisi kivaa", right? Itelle enemmän chippejä & rahaa on aina parempi :f_cool:
    • xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      nyt lähinnä edelleen kummastuttaa miksei sitä voi sanoo chipdumpiks jos limppaat pottiin ja SB kippaa floppi tulee ja kippaat? Eli vaikka BB checkkaa niin kippaat? Vai keksikö BB itse että pidät sitä tälleen hengissä ja puski kaikki flopit? Sillonhan se on ok mutta jos BB vaan checkkaa ja oot vaaras voittaa niin kippaat? En väitä ettei oo hyvä strategia mut jos tosiaan vaan "vahingossa" kippaat kun on pelottava floppi niin siitä vois kilauttaa moden chipdumpista jos siis teet niin about joka kerta?

Mut toihan mitä murrrsu sano on just hauskinta kun ite pääsee riivaa isompaa smallstäkkiä joka ei haluu karsiutua ku on se 3bb stäkkikin. Joka on kohta pakosti ai :D
    • murrrsu
      murrrsu
      Bronze
      Mut voihan sitä vaan aina chekata BB:n perässä, sittehän se on käytönnössä 50/50 kumpi potin voittaa (jos/kun SB kippaa meitä peläten), verraten siihen että puskisit -> BB kippaa -> BB ei voita koskaan pottia kippaamalla. Toki jos BB puskee, voit sitten kipata, mutta muuten ite vain chekkaisin. Eipähän tuu liikaa epäilyjä.

Pikkustäkin puskiessa itteä vastaan seuraavissa käsissä toki kippaisin, ellei keskikokoinen stäkki maksa. Sit sen voi kyl puskea mahdollisesti ulos potista, ja tehdä lisäkiusaa :D
    • xxInspectorxx
      xxInspectorxx
      Bronze
      joko mä vaan ymmärsin op kyssärin väärin tai sit homma menee just näin ku sanoit ja koitan vaan olla grammarnazi vs captain obvious. Mut kysymys kuulu onko sallittua limpata pottiin ja sit kipata kaikki flopit, tää kysymys mun mielestä on siis niin et onko ok että limppaa ja kippaa kaikki BB.n actionit ja kaikki flopit regardelss onko vihulta actionia vai ei? eli
      pf: call, fold, check
      flop: check fold

näin ainakin ymmärsin ja se kuulostaa siltä että sb saattas kilauttaa moden paikalle chipdumpista jos on siis täysmukkku joka ehkä haluais kakkos sijan vs hävii stäkkinsä kun joutuu kippaa heron puskut aina ollessaan it bb eikä voi puskea heroa vastaan heron ollessa BB paitsi KK+ käsillä.