Pokerin treenaus ja huolto

• smice12
      smice12
      Bronze
      Millä metodeilla häiskät reenaa pokeria? Onko joitain tiettyjä rutiineja päivittäin tai esim viikossa/kuukaudessa x-määrä sessio/käsianalyyseja? Miten teette analyysit, miten reenaatte?

Tarkotuksena ois jakaa ja ihmetellä eri oppimismuotoja, tapoja yms.

Itsellä on tällä hetkellä joka aamu kaks reeniä mitkä teen ennen aamupalaa: Equilabilla voitto-osuuden harjottelua 20kpl ja hemillä vihun rangen arviontia 10kpl.

Equilabissa laitan vihulle jonkun itsetehdyn tai esimääritetyn avausrangen, johon olen sitten koittanut pähkäillä järkevän vastarangen maksulle preflop. Tilanteiden arviointihan tapahtuu siis flopin mukaan.

Hemissä käytän filtteriä: Saw showdown = True AND player Won or Lost bbs is Greater Than 20,0, Number of players: From 2 to 6, ja sitten pelitasot nl2/nl5. Filtteröinnin jälkeen meen "Hand Groupings Holdem" välilehdelle ja sieltä valihen esim. Suited Connectors 10kpl, piilotan replayerista värikoodit tappiolle ja voitolle (itellä se ei toimi, joten replayerin ikkuna vaan näytön alalaidasta hiukan ulos) ja sitten alan käymään käsiä läpi. Vihun actionien mukaan kavennan vihun rangee equilabissa street by street.

Molemmista reeneistä piän kirjaa itelle ja varmaan ne tulee jossain vaiheessa blogiinkin tungettua.

Ois kiva nähä miten muut reenailee pokeria. Onko jollain esim. joku tietty tapa harjotella oddseja ja outteja?

Toki tulee tehtyä paljon muutankin, kuten sessioanalyysejä, käsianalyysejä, kateltua videoita, luettua artikkeleita jne. Jokainen tekee nuokin tavallaan, itellä sauhuaa kynä hyvin usein videoitten ja artikkeleitten lomassa. Mites muut, mitkä on teidän oppimistavat, työkalut ja tyylit?
  • 5 replies
    • HuhtalaJ
      HuhtalaJ
      Bronze
      Nykyään koitan painottaa aikapaljon pelaamista ja kokeilla siellä niitä juttuja, joita yritän vahvistaa tai opetella omassa pelissäni. Sessioanalyysissä filtteröin yleensä vain tilanteet, joissa voisin sen tehdä ja tutkin niitä. Jos esimerkiksi treenailee sököreissaamista, niin voi filtteröidä flopit joissa on oop ja miettiä missä olisi hyvä sököreissata ko. vihua vastaan ja jos se tehdään bluffilla, niin millä kaikilla turneilla jatketaan barrelointia.

Tässä linkissä joitain reenikeinoja, osaa hyödynnät jo itsekin: http://forumserver.twoplustwo.com/101/coaching-advice/systematic-training-drills-nlhe-1107105/

Viimeksi kun luin, niin vain avausviesti oli lukemisen arvoinen.

Tuota oddsien ja outtien laskemista treenaisin vain niin, että lasken niitä joka tilanteessa missä se on järkeenkäypää. Jos itse pelisessiossa ei ehdi, niin sitten jälkianalyyseissä vain laskisin ne kaikissa tilanteissa. Jossain vaiheessa se menee siihen, että ulkomuistista tulee perusjutut kuten outit setti taskuparilla 2, ylikortti 3 gutari 4, 2 ylikorttia 6, OESD ja tuplagutari 8, värin veto 9. Sitten vain siitä tarvittaessa yhdistelemään ja muistaa vähentää ne ristiinmenevät.
    • adanna
      adanna
      Bronze
      menee vähä offtotopicks mutta nyt oon pelannu ton alotuskäsitaulukon mukaan mutta tuntuu aika yksinkertaiselta?

Onko jotain millä voin kehittaa noihi mikroihin stragediota olen nyt pelannut tota 9max pöytää ja alotuskäsi taulukon mukaan menty paljon all in pre flop
      ja olen saanut sillä voittoa mutta miten voin kehittää tätä?
    • againAA
      againAA
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja adanna
      menee vähä offtotopicks mutta nyt oon pelannu ton alotuskäsitaulukon mukaan mutta tuntuu aika yksinkertaiselta?

Onko jotain millä voin kehittaa noihi mikroihin stragediota olen nyt pelannut tota 9max pöytää ja alotuskäsi taulukon mukaan menty paljon all in pre flop
      ja olen saanut sillä voittoa mutta miten voin kehittää tätä?
      Näinhän se menee kun sss pelissä pelipäätökset tehdään pre/flopilla.Sitten kun olet saanut tarpeeksi rollia kasaan ja pre/floppi pelit halussa niin siirrytään pelaan mss/bss peliä ja päätöksiä tehdään turnilla/riverillä,niin ei tunnu enään hetkeen yksinkertaiselta.
    • Kyyberi
      Kyyberi
      Coach
      Coach
      Osallistu keskiviikkoisin ja torstaisin Zanfessin ilmaisiin valmennuksiin. Keskity valmennuksiin, tee muistiinpanoja ja ole aktiivinen (kommentoi, haasta ja kysele). Siitä se lähtee.
    • adanna
      adanna
      Bronze
      Ok! pitää valmennuksii kattoo eile katoin yhtä valmennusta mut menin vähä myöhässä kattoo :)