I got a ColorFlush!

• ColorFlusher
      ColorFlusher
      Bronze
      Edit: musta on näköjään tullu intin myötä tilttaileva paska, enkä oikein osaa sanoa miten palais entiseen. Harmi sinänsä :/

Eli no more poker netissä nyt millään tapaa.

Terve vaan kaikki blogini lukijat ;) Tarkoitus olisi kirjoitella jonkinmoista juttua pokerista hiljakseen tähän topicciin. Valitettavasti pelejä kyllä verottaa tällä hetkellä melko pahasti intti kun olis vielä n. 5 kuukautta jäljellä ryhmänjohtajana.. Pokeritausta Pokeria oon pelaillu parisen vuotta ja pari kuukautta sitten tuli vielä pyörittyäkin suht. isoissa peleissä (kaikki on toki suhteellista). Kävi kuitenkin silleen kivasti, että intin rasitukset alko painaan lomillakin sen verran ettei peli pysyny välillä juuri ollenkaan kasassa --> kuoppasin ihan tarpeeksi monta tonnia ja joskus tuossa joulukuussa tein päätöksen, että omalla rollilla peluu loppuu intin jälkipuoliskon ajaksi. Päätös onkin toistaiseksi pitänyt (asiaa toki auttaa että suljin pokeritilini väliaikaisesti niin etten voi tallettaa rahaa :tongue: ) ja tulee varmasti pitämäänkin loppuajan. Tulevaisuus Nyt siis ps tarjoaa mulle hienon tilaisuuden alkaa rakentamaan "uutta" rollia ja kehittämään peliäni hiljalleen ihan uudesta näkökulmasta -- pohjalta, aina pienimmistä limiteistä lähtien. Eli jatkossa viikonloppuisin on luvassa oikeastaan ihan mitä tahansa mikä liittyy mitenkään pokeriin. Tähän alkuun koitan ainaki ettiä jotain kuvia vanhoilta hyviltä ajoilta. Mahdollisesti heitän pari kättäkin ja sittenhän alkaakin jatkossa tulemaan uudempaa matskua.. Pelimuodot 1. Omaha Hi/Lo (tykkään kirjottaa sen aina noin) 2-4 pelaajaa - oma aggressiivinen ison stakin pelityyli sopii tähän täydellisesti, siis kun vastassa on 1-3 pelaaja, edes täyden shortin "kyttäilyä" (no eihän se aivan niinkää ole) en jaksa jos ei kaikilla oo vähintään täysi stack.. - tää oli siis mun leipälaji ainaki ennen 2. Holdem sittarit - tullu jauhettua alkuaikoina kavereitten kanssa livenä hyvät tulot näistä, samoin nyt täällä intissä (+ tietty netissä joskus), siten varmaan hillo ompun kanssa kahden kärki pelimuodoissa, jotka osaan parhaiten. 3. Holdem turnaukset - näissä kans loppupuolella oma pelityyli sopii hyvin kuvaan ja tykkään sitä kautta pelailla - turnauksia en kyllä valitettavasti pysty jatkossa oikein mitenkään päin pelailemaan ennen kuin uusi rolli pääsee kasvamaan (en ennenkään kerinnyt/jaksanut kauheasti muuten kuin alkuaikoina). 4. Holdem headsup - periaatteessa oon tässäkin melkein yhtä vahva ku ylemmissä, mutta tuon hillo omaha headsupin räiskimisen opettelun jälkeen en oo tähän holdemiin tahtonu löytää enää tarpeeks maltillista linjaa eli tässä on vielä huomattavasti parannettavaa, vaikka pelaamisesta tältä osin nautin myös. 5. Holdem multitablaus - hieman normaalia pienemmis pöydis oon tykänny multitablaa vaihtelun vuoksi (koska noita muita ei sinänsä kovin montaa pöytää oo järkevä yrittää multittaa, koska toimintaa on lähes koko ajan jo 1-2 pöydässäkin tarpeeksi). - holdemissa mulla kuitenki yleisesti paljo petrattavaa 6. Muut pelimuodot - short/hup Omaha, short holdem - näissä ei vaan peli kulje samoin kuin muissa (vaikka periaatteessa "tiedän" mitä tehdä, en vain osaa), mutta toisinaan pelailen toki näitäkin. Neuvontaa Eli toivoisin, että pystyisin auttamaan kokemukseni kautta mahdollisimman montaa blogini lukijaa. Kysymyksiä saa esittää ainakin pelimuodoista 1-3, etenkin hillo omahasta 2-4 pelaajalla toivon runsaasti kysymyksiä sillä siitä todellakin on kokemusta! Jees, eli ei muuta kuin pelailemisiin-->
  • 6 replies
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Sanoit että aggression avulla saat voittoja "hillo ompussa", voisitko valoittaa strategiaa tämän takana? Fixed vai pot limit, vai peräti no limitkö on pelimuoto? Minkälaisia aloituskäsiä suosit? Hi/lo pelit ovat harvinaisen haastavia, joten vinkit ovat tervetulleita!

PS: Tervetuloa blogia pitämään, toivon mukaan se rolli nousee!
    • ColorFlusher
      ColorFlusher
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Jim9137
      Sanoit että aggression avulla saat voittoja "hillo ompussa", voisitko valoittaa strategiaa tämän takana? Fixed vai pot limit, vai peräti no limitkö on pelimuoto? Minkälaisia aloituskäsiä suosit? Hi/lo pelit ovat harvinaisen haastavia, joten vinkit ovat tervetulleita!

PS: Tervetuloa blogia pitämään, toivon mukaan se rolli nousee!
      Joo jotain vinkkiä löytyy tosta alhaalta ja vinkkejä saa multa varmaan jatkossaki. Tiedä sitte onko niis mitää perää ku ei itte pysty enää pelaan mitenkää päin silleen.

Kiitoksia! Pot Limit siis muotona. Kun on vähän pelaajia ja itte korottelee usein niin tavallaan pakottaa vastustajat maksamaan pre- ja postflop huonommilla. Ja koska hillos vedetään hi ja lo kättä, niin oma alote on aika tärkee. Itte nimittäin voit jatkaa preflopissa alkanutta korotteluas mm. seuraavilla vaihtoehdoilla: a) valmis käsi, vahva jo flopilla kumpaankin suuntaan b) valmis ja vahva high c) valmis nut low d) valmis low (ei nut), kohtuullinen high (ei nut) e) Nut- tai muuten vain hyvät vedot low sekä high f) Nutveto lowhun ja vaikka vain kärkipari paskalla kickkerillä jne. vaihtoehtoja on miljoona joilla voit tehdä huoletta potillisen jatkopanostuksen. Tästä pelityylistä tekeekin juuri voitollisen se, ettei vastustaja voi tyytyä pelaamaan näistä kovinkaan monella (pelatakseen korkeintaan "vain" splitistä [ei toki aina todellisuus, mutta mistä vastustaja sen tietäisi]), jolloin viet potin useasti jo flopilla tai turnilla. Vastustaja on myös melko usein totaalisesti pihalla siitä oletko milläkin vedolla tai valmiilla kädellä ja siten saattaa joskus kipata jopa kovia low käsiä, vaikka pelaisit itse vain keskinkertaista highta tai hyviä vetoja. Eli vaikka useasti sanotaankin hilo ompun yhteydessä ettei kannata lähteä pelaamaan vain splitistä pelkällä nutlowl:lla, niin se ei päde hupissa juuri koskaan jos pääset itte olemaan se joka puskee --> tällöin vastustajalle tulee vaikee päätös (esim. maksaako kahdella parilla kun pöydässä värinveto tms.). Lähtökäsistä vielä sen verran että 2-4 pelaajaa vastaan tulee koroteltua useinmiten kaikki A2, A3, 23, kaikki normiomahan hyvät kädet, kaikki tuplasuitti ässä low:t, samoin tuplasuitit jos on joku muu hyvä ansotus low:nveto (vaikka 245x tai 345x) ja pari muuta vetämäs isoja pareja, useet A suitti low kädet kans, vaihtelun vuoksi myös hilo omahan petollisia käsiäkin, vaikkapa joku 5678 yhellä suitilla tms. Eipä mulla tos oikeestaan mitään tarkkaa linjaa oo, flopilla sitte kattoo vaan miten jatkaa, kuhan ny kuitenki kaikki paskasimmat kädet nakkaa preflop pois. Ja tottakai useesti pitää pelata ennalta-arvaamattomastiki ja välillä limppailla ja sökötellä flopilla vaikka osuis kuinka hyvin valmista kättä taikka vetoa. HUOM, jos pelaajia on enemmän ku 4 niin sitä mukaa oman pelin tulee ehdottomasti tiukentua aina siten että fullissa käsivalikoima on jo todella suppea (unohtamatta kuitenkaa vetää isojen pottien toivos sopivan tilaisuuden tullen high lähtökäsillä matkaan, samoin ku joskus lowkäsiä ilman ässää tyyliin 23 suitilla yms. (fullis jollain A2 kädellä harvemmin voittaa kunnolla juurikaan mitään jos ei oo mahiksia korkeeseen, todennäkösempää vaan että montaa pelaajaa vastaan häviää jos saadaan kunnon potti aikaseks). Mutta sitä virhettä ei todellakaan kannata tehdä (yleinen aloittelijoiden virhe), että korottaa preflop vain AA tai A2 kädet (HiLo omahan suunnilleen parhaat lähtökädet sisältää jomman kumman). Näin tekee aika moni, useasti voittavakin, pelaaja pienemmillä ja isoillakin tasoilla, joten niitä on helppo kyllä lukea. Eli jos aikoo korotella preflop niin joko laajentaa käsivalikoimaansa esim. kohtuullisilla A3:lla, toisinaan 23:lla ja hyvillä high käsillä esim. 9JQK suitilla tai kahella tms. tai ei sitten korottele ollenkaa vaan limppailee (ja ottaa limppailuun nuo mukaan). Toivottavasti auttoi, tai ainakin aggressiivisesta pelityylistä pystyin jotain laittamaan, harvemmin kovin tiukkaa osaan pelata. Tänään Omaha Hi/Lo lähti tosin heikosti käyntiin, mutta nyt paikkasin hieman holdemin hupissa: Analyysiä: 5typesofmeat oli vastustajana jonku verran keskiverto hupittajaa parempi noin 200 käden arviolta, mutta hyvin tuli itteki tahdissa pysyttyä. Molemmat teki suunnilleen saman verran virheitä, mutta sain kuitenki vastustajan maksamaan meidän raket pelin suvantovaiheissa (pelas ehkä liika löysää preflop, mutta turhan tiukkaa post). Lopulta kuitenki päästiin puskeen pakosta all in (ainaki omasta mielestä melko lailla pakkorako) ja riveri ratkas mulle sitte viimesen ison potin. Ratkasukäsi (huom, kuinka titanilta saa käsihistoriat napattua siististi?): CF: A :spade: A :heart: Blindit 0,1/0,2 Korotus 0.6, maksan // Edellisessä kädessä check - raisesin TT preflop ja vein yli vitosen potin, ajattelin juurikin tuon edellisen käden "avustuksella" ansoittaa käteni vahvuuden lähes 100 % varmuudella. Aikasemmin olin pelannu melko suoraa kaikki kädet. Flop mukava: 3 :heart: 5 :heart: K :heart: Sökötin, korotus 1, taas vain maksan // Koska ittellä tässä nutvärinveto, niin turha oikeestaan karkottaa potista keskisuuria kalleja taikka heikompia värinvetoja. Korottamalla tähän olisin saanu rahaa pottiin vaan väriltä, hyvältä kallelta (AK, KQ), kallelta + värinvedolta taikka seteiltä. Korottamalla olisin siis karkottanu sellaset kädet, jotka todennäköisemmin saan taas turnilta all in. Ja bonuksena toki se ettei vihu todellakaan laita mua lähellekää näin kovalle kädelle. Turn 3 :diamond: Korotin 2.8, korotus 6, all in 41.07, maksu 7.74 // Suunnitelma toimi lähes täydellisesti (vastustajan kättä lukuunottamatta :D ). Eli täs varmaanki vastustajalla olis ollu aika laaja käsikirjo millä joutuis tuon all inin maksamamaan taikka edes sen aikasemman korotuksen, jonka jälkeen olis ollu sitte riverillä vaikeen päätöksen edes. Vastustajalta löytyy T :heart: 9 :heart: ja vedän kymmentä outtia. River 3 :club: ja potti kotia. Jatkoille--> HUOM! Vinkkejäni eri pelimuodoille (esim. Omaha HiLo) ja käsianalyysejäni saa ja pitää kyseenalaistaa! Näin pystyn, ja muutkin pystyvät, mahdollisesti miettimään vaihtoehtoisia hyviä ratkaisuja ja hyöty on molemminpuolinen!
    • ColorFlusher
      ColorFlusher
      Bronze
      Joo eli kuten itte arvasinkin, tilanne on parin kuukauden takaisesta pysynyt samana eli en vaan mitenkää pysty olemaan tilttaamatta/tekemättä tyhmiä maksuja. Eli enpä taida pelailla enää pokeria pitkään aikaan jos en keksi keinoa millä palata entiseen, tullu jo nyt tää intti ihan vitun kalliiksi. Sentään vielä on rahaa silleen että voisin huoletta toki pelailla vaikka jotain pl600 hi/lo omppua, mutta en oo kyl menossa kuseen opiskeluvaraani, joka on atm jäljellä.

Joo ja tähän viimesimmät tuoreet käsianalyysit:

Floppi kaks pataa AQ:lla

Mulla K7 pataa ja tottakai maksan korotukseni jälkeen vihulta tulleen 100 bb all inin. Eli tossa oli mun mielestä aika huono pusku, mutta maksu toimi ja siten tulos olikin odotettu eli paavali sai kalaa.

Toinen käsi meni jotenki niin että pöydäs 64324 ja tähän väliin kärkiparit osoittautuu hyväksi puskukädeksi, maksuhan on tottakai odotettavissa huonommalta kädeltä! Eli ihan ok peli.

Ja vipa jonka muistan surutta AQ:lla riveriltä tai oliko turnilta puskua kylkeen ihan sekalaiseen pöytään kun vihu reissaillu pariin otteeseen ihmeellisesti puolta pottia ja silleen, settiähän sieltä ei katos missään nimessä voinu löytyä, koska vihu pelasi ensimmäistä kertaa ihan hemmetin oudosti. Joo no ei varmaan tartte mainita mitä oli vastassa, sentään vähä huonommat ku aikasemmin jollaki neloset mun värinvetoa vastaan.
    • srz
      srz
      Bronze
      Tervetuloa blogia pitämään!

Jos Texun rinnalle pitäisi alkaa tosissaan opettelemaan toista peliä, niin ottaisin luultavasti ton Omaha h/l:n. H/l-pelit on mukavan monimutkaisia + on jotain järkeä siinäkin, että käteen jaetaan liikaa kortteja :) . No, teksun kanssa on tällä hetkellä niin mukavaa, että vielä ei riitä energia siihen.

Kirjoitit sun makseluongelmasta. Mulla olisi ehdotus, joka tosin luultavasti kuulostaa urpolta susta. Otetaan vaikka hankala maksutilanne riverillä. Kun ajattelet järkevästi, niin susta tuntuu, että maksun tuotto on siinä ja siinä. Tekisi kuitenkin mieli maksaa. Heitä noppaa! Päätösten satunnaistaminen on esimerkiksi tiltissä hankalaa, joten se kannattaa ulkoistaa.

Toinen juttu mikä voisi auttaa, olisi just toi mitä olet kai alkanut tehdäkin. Vedä pienillä tasoilla jonkun aikaa ihan vaan siksi, että pokeri on hauskaa. Unohda raha hetkeksi, ja koita saada takaisin se tunne, mikä sulla oli kun aloitit pokerin tai ennenkuin aloit tilttailemaan. Tee hyviä päätöksiä. Pelaajat puhuu confort zonesta, mutta mun mielestä jokaisen pitäisi pystyä pelaamaan hyvää pokeria omaa tasoaan alempanakin. Ellei pysty, niin itsehillinnässä on kehittämistä. Sitä voi kehittää pelaamalla tasoaan alempana.

Kolmas ja ehkä paras vaihtoehto: pidä pokerista lomaa intin ajan.

Onnea jatkoon!
    • ColorFlusher
      ColorFlusher
      Bronze
      Mitä jatkoon tulee niin intin ajan en nettiin aio tosiaan tunkea penniäkään omaa rahaa vaan koitan grindailla tuolta intistä muutaman satasen. Intiski toki tilttailen toisinaan ihan pimeesti, mutta siellä vastus on kuitenki niin säälittävän heikkotasoista ja helposti luettavaa niin tuottaa vaikka pelais kuinka. Toi nopan heitto on sinänsä ok idea jos kyse olis vaikeista päätöksistä, mutta eipä niistä tossa eilen tai ennen oo ollu mitenkää päin kyse. Selkeet kipithän noihin on aina mieles mut ei se järki sillon kättä ohjaa vaan joku tuolla alitajunnassa. Jotenki vaan pääs napsahtaa ja tulee hetkeks pakkomielle yrittää voittaa joka potti.
    • bemansi
      bemansi
      Bronze
      löysin itsellenikin tästä apuja. Ajattelin että ehkä mä liikaa yritän pitää itseni olus miinus nollilla. vain sen takia koska olen saanut tämän 50$ ilimatteeksi. En kai halua tuottaa pettymystä pokerstartegy. joten haa haa Nä rahat on mun playmonei ja ette saa niitä multa pois.

En haluaisi vinee mutta en lukenut kaikkea koska tekstin koko pienentyi välissä.
      hyvä että joku osaa ilmaista suomessakin ettei enää osaa ja puhuu asiasta. mielummiku alkaavetää epoa tai jotain