srz päiväkirja

• srz
      srz
      Bronze
      Sanon sen heti aluksi: olen aivan hulluna texas hold'emiin. Pelit ovat aina saaneet tiukan otteen ajatuksistani. Hold'emissa on tavallisiin peleihin verrattuna vielä lisäpotkua. Ei, se ei ole raha, vaan bluffaaminen. On jännittävää nähdä, kuinka pokerianalyysit vaikeutuvat pelaajien vaihtaessa matemaattisesti helposti haltuunotettavasta tiukasta ja passiivisesta strategiasta arvaamattomampiin.

Blogin aloitus kuvaa pokeripelini nykytilannetta. Aloitetaan ajasta reilu vuosi sitten. Pelasin valtavia määriä - teinhän vielä oikeahkoja töitä siinä sivussa - pääasiassa fullia, NL100-NL600. Pelasin yleensä aika tyypillistä tiukkaa ja agressiivista, ja tyyli toimi hyvin. Etenkin kun löytyi apaja kärkipareihinsa luottavia ja paljon bluffaavia. Tunsin pelaavani hyvin.

Keväällä halusin jotain uutta. Työn vaihtaminen tuntui hyvältä idealta. Pokeripelit täyspäiväisenä huvina oli harkitsemani vaihtoehto, mutta sitten kuulin PokerStrategyn avoimesta työpaikasta. Ulkomaille muutto oli virkistävä ajatus. Kesän loppupuolella uusi asunto olikin jo löytynyt ja elämä uudessa ympäristössä viriämässä.

Täällä Saksassa pelimäärät eivät ole olleet edes puolta entisestä. Grindailuasennekin on jäänyt taka-alalle. Pääpaino on ollut peliymmärryksen kehittämisellä ja uusien kikkojen kokeilussa. Nyt syksyllä olen pelannut jatkuvasti enemmän shorttia, NL100-NL200. Tyyli vaihtelee paljon, tiukasta ja solidista aina mielipuoliseen korotteluun (= preflop raise ~40%).

Olen ollut iloisesti yllättynyt LAGin toimivuudesta. Ennen pidin sitä lähinnä myyttinä ja tasoaan alempana pelaavien hupina, joka ei kestä lähempää tarkastelua. Nyt kokeilujen myötä on toisenlaisia ajatuksia alkanut ilmetä pääkopassa.

Päästäänkin tavoitteisiini. Tällä hetkellä lyhyen kantaman kohde on opetella lisää shorttia ja nousta pelaamaan SH NL400. Laajempi tavoite on oppia ymmärtämään paremmin eri pokerityylien käytettävyyttä ja yhteensopivuutta. Haluaisin myös uteliaisuuttani parantaa pelin matemaattista ymmärrystäni. The Mathematics of Pokerin teemojen parissa on tarkoitus viettää aikaa.

Siinä pokeripäiväkirjani aloitus, lukijani. Jos haluat kysyä tai kommentoida - ole hyvä!
  • 81 replies
    • srz
      srz
      Bronze
      Phil Ivey sen sanoo:

One of the things that makes poker great is that it's a game where there's really no right or wrong way to play. Every player has their own approach to the game and the key, in my opinion, is to take the things you learn from other players and incorporate them into a style of play that works for you.

Full Tilt Pro Tips archive
    • srz
      srz
      Bronze
      Vaikka grindailu onkin jäänyt vähemmälle, on se aina välillä mukavaa. Tässä pari avainpottia yhdeltä sellaiselta sessioltani jokin aika sitten.

Strategia-alueella on ollut puhetta settien kippaamisesta. Mun mielipide on tainnut tulla jo pariin kertaan ilmaistuksi. Tässä osoitus, että seison puheideni takana.

* * *

No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $1/$2
      9 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $212.10
      UTG+1: $320.45
      MP1: $164.05
      MP2: $234.70
      srz: $231.25
      CO: $206.60
      Button: $201.60
      SB: $189.55
      BB: $171

Pre-flop: (9 players) srz is MP3 with 4:heart: 4:club:
      UTG calls, UTG+1 calls, 2 folds, srz calls, 2 folds, SB calls, BB checks.

Flop: 8:heart: A:diamond: 4:diamond: ($10, 5 players)
      SB checks, BB checks, UTG checks, UTG+1 checks, [color:#cc0000]srz bets $7[/color], 3 folds, [color:#cc0000]UTG+1 raises to $21[/color], [color:#cc0000]srz raises to $62[/color], [color:#cc0000]UTG+1 raises to $109[/color], [color:#cc0000]srz raises all-in $167.25[/color], UTG+1 calls.

Turn: 3:diamond: ($344.5, 1 player + 1 all-in - Main pot: $344.5)

River: 4 ($344.5, 1 player + 1 all-in - Main pot: $344.5)

Results:
      Final pot: $344.5
      srz shows 4:heart: 4:club:
      UTG+1 shows A:spade: A:club:

* * *

Kyllähän se aina joskus mielessä käy, että pitäisikö opetella luopumaan pohjasetistä tiukkaa vastustajaa vastaan. (Ei, lol!) Kun vastustaja laittoi -> $109, ei käsijoukossa hirveästi tavaraa ollut. Päätöstä helpotti se, että arvioin AA limppauksen epätodennäköisemmäksi 2nd-in. Eipä sillä, tuo on hyvä taktiikka mitä mä itsekin tykkään käyttää.

Muutaman käden päästä tuli sopiva tilanne ansoittamiseen. Kaveri oli silminnähden lämmennyt tuosta edellisestä kädestä. Tein riverillä pienen virheen: vastustaja oli passiivinen riverillä. Tohkeissani unohdin ajatella ja autosökötin riverinkin. Pieni donkki olisi ehkä ollut paikallaan. Toisaalta kun heppu oli lämmöissä, niin parempi antaa sen vain puskea. Olin yllättynyt kun sieltä löytyi noinkin hyvä käsi.

* * *

8 players

Stack sizes:
      UTG: $211.25
      UTG+1: $199.60
      MP1: $203.90
      MP2: $71
      CO: $200 <-- edellisen käden ässillä häviäjä
      Button: $161.05
      SB: $232.70
      srz: $465.50

Pre-flop: (8 players) srz is BB with K:spade: A:heart:
      3 folds, MP2 (poster) checks, CO raises to $10, 2 folds, srz calls, MP2 folds.

Flop: K:diamond: T:heart: 9:heart: ($23, 2 players)
      srz checks, CO bets $14, srz calls.

Turn: 4:club: ($51, 2 players)
      srz checks, CO bets $30, srz calls.

River: 9:spade: ($111, 2 players)
      srz checks, CO checks.

Results:
      Final pot: $111
      srz shows K:spade: A:heart:
      CO shows J:club: A:spade:
    • srz
      srz
      Bronze
      Viikonlopun henkilökohtaisista pokeritapahtumista suurin oli tilin avaaminen Titan pokerille. Niin monet ovat Titania kehuneet, että piti käydä tarkistamassa tilanne omin pelein.

Ja todellakin, hyvältä näyttää. Yksi suosikkiakvaarioistani on aiemmin ollut Ongame, jonne pääsee PokerStrategyn bonuksilla Mansion Pokerin kautta. En vielä pysty vertaamaan Titania siihen, mutta pelit olivat kyllä mukavia: hyvää floppiprosenttia ja isoille pareille tuli maksuja (SH NL100 oli mitä pelasin).

Titanin fullipöydät (FR) näyttivät aika tiukoilta Mansionin vastaaviin verrattuna, mutta shortissa (SH) oli valinnanvaraa. Nykyään näkee paljon hurjan tiukkaa fullipöytää. Titanillakin on tätä kirjoittaessa useampi NL200 -pöytä 10% flopeilla. Huh! Mä tykkään vetää ainakin puolet fullin penkeistä hyvin tiukasti. Tuollaiset prosentit silti mietityttävät: onko optimaalinen FR-strategia todella jotain tuollaista?

PS. Jos FR pelisi on <NL50, niin Titan tarjoaa paljon löysää pöytää. P/F>40% FR NL20 pöytiä saat helposti pyörimään monta yhtä aikaa.
    • srz
      srz
      Bronze
      Hiukan oli eilen levotonta peliä 6max NL satasessa, mutta hyvä tulos silti. Osui keskimääräistä paremmin. Tässä muutama käsi, jotka jäi mieleen. Analyysit seuraa myöhemmin.

* * *

-- Käsi 1

Titan No-Limit Hold'em, $0.50/$1 (Titan HH Converter by Kreatief)

MP3 ($134.60) (Hero)
      CO ($123.85)
      Button ($119.95)
      SB ($39.45)
      BB ($34.99)
      MP2 ($66.70)

Preflop: Hero is MP3 with K:diamond: , K:spade:
      1 folds, Hero raises to 3.0, 3 folds, BB calls $2.0,

Flop: 3:club: , 2:heart: , 4:diamond: ( $6,5 )
      BB checks, Hero bets $4, BB calls $4.0,

Turn: A:club: ( $14,5 )
      BB checks, Hero bets $8, BB calls $8.0,

River: A:diamond: ( $30,5 )
      BB checks, Hero bets $10, BB raises All-In $19,99, Hero calls $9.99,

Final Pot: $67.48

BB: A T

* * *

-- Käsi 2

BB ($99.80) (Hero)
      MP3 ($91)
      CO ($106.75)
      Button ($80.70)
      SB ($117.50)

Preflop: Hero is BB with K:heart: , A:heart:
      MP3 raises to 4.0, 3 folds, Hero calls $3.0,

Flop: 9:club: , 7:spade: , T:spade: ( $8,5 )
      Hero checks, MP3 bets $7, Hero raises to 21.0, MP3 raises to 87.0, 1 folds,

Final Pot: $114

* * *

-- Käsi 3

CO ($91) (Hero)
      Button ($129.95)
      SB ($116.05)
      BB ($83.81)
      UTG+2 ($102.40)
      MP1 ($54.85)
      MP2 ($100)
      MP3 ($78.45)

Preflop: Hero is CO with T:club: , K:club:
      UTG+2 calls $1.0, 1 folds, MP3 calls $1.0, Hero raises to 5.0, Button calls $5.0, 2 folds, UTG+2 calls $4.0, 1 folds,

Flop: 2:club: , T:spade: , T:diamond: ( $17,5 )
      UTG+2 checks, Hero bets $10, 1 folds, UTG+2 calls $10.0,

Turn: 3:diamond: ( $37,5 )
      UTG+2 checks, Hero bets $19, UTG+2 calls $19.0,

River: 9:club: ( $75,5 )
      UTG+2 checks, Hero raises All-In $57, UTG+2 calls $57.0,

Final Pot: $186.50

UTG+2: 5 5 - woot!

* * *

-- Käsi 4

BB ($48.52)
      MP2 ($19)
      MP3 ($171.53) (Hero)
      CO ($91.35)
      Button ($94.80)
      SB ($29.40)

Preflop: Hero is MP3 with K:diamond: , 6:spade:
      1 folds, Hero raises to 3.0, 2 folds, SB calls $2.5, BB calls $2.0,

Flop: 6:heart: , T:spade: , 6:diamond: ( $9 )
      SB bets $9, BB calls $9.0, Hero raises to 18.0, SB raises All-In $26,4, BB calls $17.4, Hero calls $8.4,

Turn: J:diamond: ( $88,2 )
      BB raises All-In $19,12, Hero calls $19.12,

River: 4:spade: ( $126,44 )

Final Pot: $123.44

SB: T Q
      BB: A A :D

* * *

-- Käsi 5

Button ($92) (Hero)
      SB ($66.30)
      BB ($35.35)
      MP2 ($109.30)
      MP3 ($133.19)
      CO ($71.83)

Preflop: Hero is Button with T:diamond: , T:spade:
      1 folds, MP3 calls $1.0, CO raises to 5.0, Hero calls $5.0, 3 folds,

Flop: 4:club: , 8:spade: , Q:diamond: ( $12,5 )
      CO checks, Hero checks,

Turn: T:heart: ( $12,5 )
      CO bets $5, Hero calls $5.0,

River: K:heart: ( $22,5 )
      CO bets $10, Hero raises to 30.0, CO raises All-In $61,83, Hero calls $31.83,

Final Pot: $143.16

CO: A K
    • srz
      srz
      Bronze
      Käsi 1
      Riveri oli hiukan -EV. Ajattelin, että maksu tulee taskupareilta, mutta jälkeenpäin ajateltuna vastustajan käsijoukossa on liikaa ässiä, vaikka 2 on jo pöydässä. Luultavasti tilanne on riverillä aika 50-50. Vastustaja yllätti sököttämällä ässänsä kahdesti.

Lyödessä kyllä tiedostin, että hyvin marginaalista valueta olen yrittämässä. Päätin kuitenkin lyödä "vaihtelun vuoksi" ja saadakseni "imagoetua" :D .

Käsi 2
      Vastustaja c-bettasi 100% ja korotti lähelle 40%. Osasi kuitenkin kipata. Oltiin pelattu samoissa pöydissä aikaisemminkin. Sökökorotan kaikki osumat tuollaista vastaan, joten pakkohan se on välillä ylikorteillakin vetää. Pöytä ei tosin ollut mun kannalta paras mahdollinen ja vastustaja oli UTG. No, pitäähän sitä aina välillä yrittää :sun:.

Käsi 3
      Päätän lähteä kiusaamaan limppaajia siihen soveltuvalla kädellä. Button valitettavasti maksaa. Floppaan tripsit hyvällä kikkerillä. Sen verran rivakasti olin pelannut, että mietin vain, kuinka saisin rahat sisään. Päätän lyödä mulle tavallista hiukan pienemmän, mutta pariutuneeseen vedottomaan floppiin sopivan c-betin.

UTG maksaa, ja oletan sieltä löytyvän ison taskuparin. UTG oli slouvaajatyyppiä, joten unelmoin AAn tai KKn kräkkäämisestä. Turnilla annan alennusta dollarin. Maksu tuli aika instana, joten epäilys isosta parista vahvistui. Riveri vaikutti blankolta. Olin aika varma, että UTG maksaa isolla parilla tuuttaukseni. Maksu tulikin, mutta parin koko yllätti.

Käsi 4
      Vastustajat olivat kippailleet mun lyönteihin ennen floppia ja flopilla useamman kerran. Ajattelin kokeilla kepillä jäätä. Harmikseni en päässyt huppipottiin, vaan molemmat blindit maksoivat. Päätin lyödä K-osumat, suurimman osan 6-osumista ja eritysen kuivat pöydät (etenkin aikatellien kanssa).

Unelmafloppi ja SB donkkaa! Vastustajien stäkit oli sen verran pienet, että voisin hyvin saada ne molemmat. Mutta kuinka? Mulla ei ollut hyvää kuvaa vastustajien pelistä, joten päätin laittaa minireissun suorastaan huutaen hyvää osumaani. Tällä kertaa se osoittautui hyväksi ratkaisuksi.

BB pelasi mun mielestä huonosti. Huppipoteissa ässäparin slouvaamisessa on joskus ideaa, mutta tuossa tilanteessa se on musta hyvin epäilyttävää.

Käsi 5
      Vastustaja pelasi riverin yleensä hyvin passiivisesti, eikä c-betannut usein. Päätin flopilla, että maksan turnin lyönnin ja pääsen yleensä showdowniin vaivatta kympeilläni. Turni antaa mulle setin ja vastustaja lyö. Päätän esittää paria, joka vetää tuota suunnitelmaa. Yllätyksekseni vastustaja ei sökötäkään riveriä, vaan tuplaa turnilyöntinsä. Luulisin silti olevani edellä riittävän usein, jotta voin korottaa. Titanilla ei moni suostu kippaamaan tuollaiseen korotukseen riverillä. Vastustaja tuuttaa all-in, ja odotan näkeväni AJn. Eihän sitä enää kipatakaan voi - onneksi!
    • degnic
      degnic
      Bronze
      Pitääkin kokeilla tuota suosittelemaasi Mansion pokeria. Sekä partylla, että titanilla päivällä / illalla NL50SH pöydät ovat todella tiukkoja (vaikeaa löytää pöytää jossa olisi yli 20vpip) ja tuntuu, että jopa NL25 tienaa paremmin, tai ainakin peli on mieluisempaa NL25 tasolla kuin NL50 tason kyttäys. Kokeilin tässä jo pacific pokeria jota minulle suositeltiin, mutta softa on kyllä täysi susi ja pöytien määrä vähäinen, joten se kokeilu loppui lyhyeen.
    • srz
      srz
      Bronze
      Mansion voi toimiakin, vaikka ei sielläkään ole liikettä päivisin ihan niin hyvin kuin toivoisi. Mä pelaan yleensä iltaisin ja alkuöisin (CET=EET-1). Silloin Titan on toiminut hyvin ainakin niinä muutamina päivinä kun olen nyt pelaillut.

Tuo tasohomma pitää mun kokemuksen mukaan paikkansa aika monesti. Usein näkee sellaisen huvittavan tilanteen, että alemmalta tasolta löytyy parempia keskipottipöytiä kuin seuraavaksi ylempänä. Nyt kun katon Titanilta, niin 6max NL50 pöydissä keskipotit on välillä $1 (lol!) - $29, kun 6max NL20 antaa $1-$17. Floppiprosentit on huomattavasti paremmat NL20ssä.
    • AceOfSpedes
      AceOfSpedes
      Bronze
      Hei,
      Ihan mielenkiintoisia kasia postasit. Tassa olis joitain kommentteja kasista.

1. kasi; Sokottaisin turnin pitaakseni potin pienena, maksu tulee tossa tilanteessa useimmiten vaan paremmilta kasilta. Sokotuksesi turnilla saattaa innostaa taskupareja betsaamaan riverilla joilta et todennakoisesti saisi enaa maksua turnilla. Riverilla maksu jos panostus pysyy potin rajoissa.
      Jos kaveri sokottaisi viela riverin sun turnin sokotuksen jalkeen, houkuttaisi mua laittaa pieni valuebetsi riverilla.

2. kasi: En its uskaltaisi lahtea check-reissaamaan koska floppi on aika vetoisa. c-betti tai check-fold linjoilla menisin.

3. kasi; Tykkaan ettet lahtenyt slouvaamaan flopattuja tripseja vaan panostit vahvasti loppuun asti. Aina ei tarvitse lahtea kikkailemaan :)

4. kasi; Samoin kuin edella, vahvasti pelattu kasi. Minireissusi flopilla olisin kylla korvannut pelkalla maksulla, tai vaihtoehoisesti olisin lyonyt hieman enemman. Hyvinpa tuo tosin naytti toimivan noinkin.
    • srz
      srz
      Bronze
      Kiitti kommenteista.

Toi ykkönen oli vähän siinä ja siinä. Turnilla mun suunnitelma oli päästä showdowniin ja verottaa kalaa. Sitten ässä läpsähti pöytään ja arvioin tilanteen riverillä uudestaan. Titanilla pöydät tuntuu olevan niin löysiä, että jos pelaan turnilla sököt, niin joudun maksamaan riverilyönnin. Ajattelin siis ite valita hinnan ja jos vastustaja donkkaa riverillä, niin pääsen vielä irti kädestä.

Joo kakkonen oli ns. luovaa peliä. Samaa mieltä sun kanssa tietty yleensä. Loppujen lopuksi meidän pelihistoria ja mun oikukkuus ratkaisi päätöksen. Peliteoreettinen erikoisuus :D .

AceOfSpedes on muuten JK, jonka kanssa olin Vegasissa.
    • srz
      srz
      Bronze
      Titanilla on tullut tahkottua nyt useampana päivänä, joten virkistäydyin Ongamen lammikossa vaihteeksi reilun tunnin ajan. Viimeksi peli oli levotonta, nyt sen sijaan aika leppoisaa. Olisiko vaikuttanut se, että tällä kertaa mulla oli tavallisesta neljästä pöydästä kaksi FR pöytää ja kaikki tasoa ylempänä. Tällä kertaa en hävinnyt isoja potteja, joten noi kädet on vähän yksipuolisia. Anteeksi :D .

* * *

Käsi 1
      Helppohan se on pelata kun nutsit floppaa. Ainakin melkein. Flopilla kalailin ja kirjoitin viereisen pöydän sättiboksiin 30 ja painoin oikean pöydän raisea :rolleyes: . Jälleen kerran tuli tuplat aika simppelillä pelillä.

Poker Room skin
      Pot Limit Holdem Ring game
      5 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $265
      CO: $109.85
      Button: $204.30
      SB: $294
      srz: $161.05

Pre-flop: (5 players) srz is BB with 4 4
      2 folds, Button raises to $7, SB folds, srz calls.

Flop: 2 4 2 ($15, 2 players)
      srz checks, Button bets $10, srz raises to $20, Button calls.

Turn: 3 ($55, 2 players)
      srz bets $20, Button raises to $50, srz calls.

River: J ($155, 2 players)
      srz bets $84.05, Button calls.

Results:
      Final pot: $323.1
      srz bet 161.05 collected 320.10 net 159.05 shows 4 4
      Button lost 161.05 shows A 6

* * *

Käsi 2
      Koitin olla tarkkana pottikertoimien kanssa. Flopilla monet pelaajat olisi maksaneet. Tiukka kippi, mutta luulen valinneeni oikein.

Poker Room skin
      6 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $281.90
      srz: $198.20
      CO: $169.65
      Button: $245.05
      SB: $125.05
      BB: $207

Pre-flop: (6 players) srz is UTG+1 with 6:diamond: 6:club:
      [color:#cc0000]UTG raises to $8[/color], srz calls, [color:#cc0000]CO raises to $20[/color], 3 folds, UTG calls, srz folds.

Flop: 8:spade: 7:diamond: 8:spade: ($51, 2 players)
      [color:#cc0000]UTG bets $20[/color], CO folds.
      Uncalled bets: $20 returned to UTG.

Results:
      Final pot: $51

* * *

Käsi 3
      Passiivista peliä vaihteeksi.

Poker Room skin
      6 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $92.15
      UTG+1: $255.90
      srz: $194
      Button: $376.70
      SB: $47.80
      BB: $200

Pre-flop: (6 players) srz is CO with T:spade: K:club:
      UTG folds, UTG+1 calls, [color:#cc0000]srz raises to $8[/color], 2 folds, BB calls, UTG+1 calls.

Flop: 9:diamond: 8:diamond: K:heart: ($25, 3 players)
      BB checks, [color:#cc0000]UTG+1 bets $10[/color], srz calls, BB folds.

Turn: 6:heart: ($45, 2 players)
      [color:#cc0000]UTG+1 bets $20[/color], srz calls.

River: 2:club: ($85, 2 players)
      [color:#cc0000]UTG+1 bets $25[/color], srz calls.

Results:
      Final pot: $135
      UTG+1 lost 63 shows 3 5
      srz bet 63 collected 132 net 69 shows K 10

* * *

Käsi 4
      Yritän välttää liikaa peesailua.

Poker Room skin
      6 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $200.80
      UTG+1: $181.95
      srz: $182.50
      Button: $601.80
      SB: $183.75
      BB: $135.15

Pre-flop: (6 players) srz is CO with Q:spade: J:heart:
      2 folds, [color:#cc0000]srz raises to $6[/color], Button folds, SB calls, BB folds.

Flop: Q:club: T:diamond: 9:spade: ($14, 2 players)
      [color:#cc0000]SB bets $10[/color], srz calls.

Turn: 5:spade: ($34, 2 players)
      [color:#cc0000]SB bets $15[/color], [color:#cc0000]srz raises to $45[/color], SB folds.
      Uncalled bets: $30 returned to srz.

Results:
      Final pot: $64

* * *

Käsi 5
      Fullipöydät kulki hiukka nihkeesti. Yleensä kippailin ennen floppia tai flopilla, mutta tässä menin tekemään tiukan kipin riverille.

Poker Room skin
      10 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $145.25
      UTG+1: $188
      UTG+2: $206.95
      MP1: $205
      MP2: $145
      MP3: $455.50
      CO: $200
      Button: $213.50
      SB: $227.95
      srz: $197

Pre-flop: (10 players) srz is BB with 9:spade: 5:diamond:
      2 folds, UTG+2 calls, 5 folds, SB calls, srz checks.

Flop: 8:diamond: 9:club: 7:club: ($6, 3 players)
      SB checks, srz checks, UTG+2 checks.

Turn: 2:heart: ($6, 3 players)
      SB checks, [color:#cc0000]srz bets $3[/color], UTG+2 calls, SB folds.

River: 5:club: ($12, 2 players)
      srz checks, [color:#cc0000]UTG+2 bets $10[/color], srz folds.
      Uncalled bets: $10 returned to UTG+2.

Results:
      Final pot: $12

* * *

Eiköhän se julman epäonninen pelikerta jo seuraavaksi tule.
    • srz
      srz
      Bronze
      Mulla on reilun viikon ollut tili Titanilla. Paljon on tullut pelattua, mutta on tää Titanilta tullut sähköposti silti vähän liikaa:

Welcome to the Gold VIP Club

Dear Simo,

CONGRATULATIONS!! We are delighted to inform you that your VIP level has been
      upgraded to GOLD!

We decided to upgrade your VIP level early as a special reward in recognition
      of your commitment to Titan Poker.
      As you are a loyal and valued member, we wanted you to start enjoying the
      benefits of being a Gold VIP immediately.

We want to ensure that you continue enjoying the excitement of online Poker
      whilst receiving the highest level of customer service.

Therefore, I would like to introduce myself as your personal customer service
      manager. It is my aim to ensure that you are completely satisfied with the
      services offered by Titan Poker and I will be your one-stop point of contact
      for any queries, suggestions or comments.
      "My 1 week commitment" - LOL! Kai ne lähettää tän kaikille? :D
    • srz
      srz
      Bronze
      Onnetar antoi ja otti viime viikonloppuna. Ensin tuuttailin vähän NL200ssa, sitten menin ottamaan ne takaisin tasoa alempaa. Jatkoin pelaamista ja hävisin taas, kunnes tulin ne ylös. Viikonlopun saldo vain aivastuksen verran plussalla. Hyvä että on, voisi olla miinuksellakin. Esimerkiksi sotaisan blindien välisen historian jälkeen menin puskemaan preflop allit AJolla vastustajan rouvaparia vastaan. Ässä riveriltä ja vastustajalta ytimekkäästi "you're donk". Käsiä oon postaillut jo sen verran, että ootte varmaan kaikki kyllästyneitä lukemaan niitä. Kerronkin siksi toisesta pelistä.

Saksahan on kaikenlaisen pelaamisen luvattu maa. Useimmat tietävät, että lautapelibuumi sai jollakin tapaa alkunsa täältä. Onnen heittelyn jälkeen teki mieli kokeilla jotain muuta peliä, ja onneksi olinkin ostanut kaksi kaksinpeliä odottamaan: Caesar & Cleopatra ja Sudoku - Duell der Meister (lol saksalle). Molemmat ovat ilmestyneet Kosmoksen kehutussa kahden pelaajan pelien sarjassa. Jälkimmäisestä ei ole vielä kokemusta, mutta ensimmäistä kokeilin viikonloppuna vaimon kanssa pari matsia.

Caesar ja Cleopatra on korttipeli kahdelle. Säännöt on aika simppelit. Pelin alussa keskelle pöytää laitetaan kuuden eri ryhmän aristokraatit, joista pelissä kamppaillaan. Molemmilla pelaajilla on kädessään pistekortteja ja toimintakortteja. Pistekortteja arvoltaan 1-5 lyödään aristkokraattiryhmien eteen. Toimintakorteilla voi sotkea toisen kuvioita. Aina pelivuoron lopuksi vedetään erityisestä pakasta yksi kortti. Tuo kortti voi käynnistää äänestyksen jonkin ryhmän aristokraateista. Jos äänestys tulee, voittaa se pelaaja yhden aristokraatin puolelleen, jolla on enemmän pisteitä pelattuna äänestyksenalaiselle aristokraattiryhmälle. Lopuksi voittaa se pelaaja, joka on kerännyt eniten pisteitä voittamalla leiriinsä aristokraatteja haalimalla lisäbonuksia.

Toimintakorteista huolimatta peli olisi aika yksinkertainen ilman bluffauksen mahdollisuutta. Säännöt kuitenkin sallivat korttien pelaamisen aristokraattiryhmän eteen kahdella tapaa. Pelaaja voi vuorollaan lyödä kaksi korttia avoimena ryhmien eteen, tai yhden kortin selkäpuoli ylöspäin. Kieroa luonnetta huvittaa tietysti suuresti lyödä vastustajan tärkeälle ryhmälle pari ykköstä selkäpuoli ylöspäin vastustajan samalle syytäessä kallisarvoisia nelosia tai vitosia samalle ryhmälle. Lopuksi voi ryhmälle pelata erikoispistekortin niin, että äänetyksen voittaakin se pelaaja, jolla on ryhmälle vähiten pisteitä.

Oikein hyvä peli! Sattumalla on riittävästi vaikutusta, mutta ei liikaa. Yksi peli kestää reilun puoli tuntia, joten revanssejakin voi ottaa. Hintakin on ainakin täällä saksassa kohdallaan, joku kymppi Karstadtissa.
    • srz
      srz
      Bronze
      Neljään asti tuli sitten viime yönä tahkottua pokeria (~+1bi). Katsoin ensin illalla High Stakes Pokerin uusimman jakson YouTubesta. Jakso oli niin hyvä, että en malttanut mennä nukkumaan. Puolen tunnin välein vilkaisu kelloon ja "vielä muutama jako". Nyt istun täällä toimistolla sen verran väsyneenä, että jouduin kirjoittamaan ensi viikon freerolliuutisen kolmeen kertaan. Toheloin kaksi ensimmäistä versiota ja ne vain katosivat jotenkin. Mä olen muuten mukana seuraavassa Country top tenissä.

Eipä tässä kummempaa tällä kertaa. Kaikkea hyvää!
    • degnic
      degnic
      Bronze
      hehe, sitä ne myöhään venyneet pokerisessiot teettää :D
    • srz
      srz
      Bronze
      ...on menneet tänään kehnosti. Mitään jättimiinuksia en tosin vetäissyt, mutta aika ankeeta on ollut.

Country top tenissä tipuin muistaakseni 12. Olin saanut huonoa korttia jo pitkään, kunnes A6o tuli käteen. Iso blindi maksoi mun first-in puskun SBltä. Eipä mun stäkki mikään pelottava ollutkaan.

Blindit 400/800, mä tuuttaan 2220. Potti 3420, vastustaja maksaa 1820 kädessä J9s. Puskisin tuossa tilanteessa vähintään kolmanneksen käsistä, joten kyllähän siinä BBllä joku 40% potista on. Riveri antoi jätkän.

Turnauksen aikana pelasin NL200, NL400 ja NL600 fullia. Jälkimmäisissä ei tapahtunut mitään, ja ensimmäisessä teema oli: jos osuu, niin väärään aikaan. Siihen kun lisätään epäilyttäviä päätöksiä, niin ei voi hyvin mennäkään. Alla kaksi kättä useammasta harmittavasta. Jälkimmäisessä olisin säästänyt konservatiivisella pelillä rahaa monessa pisteessä.

* * *

Käsi 1

Poker Room skin
      9 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $218.50
      UTG+1: $67.10
      MP1: $63.85
      MP2: $434.20
      srz: $212
      CO: $197
      Button: $180
      SB: $195
      BB: $206.65

Pre-flop: (9 players) srz is MP3 with A A
      2 folds, MP1 raises to $4, MP2 folds, srz raises to $12, 3 folds, BB calls, MP1 calls.

Flop: J 5 5 ($37, 3 players)
      BB bets $22, MP1 raises all-in $51.85, srz calls, BB folds.

Turn: 3 ($162.7, 1 player + 1 all-in - Main pot: $162.7)

River: 7 ($162.7, 1 player + 1 all-in - Main pot: $162.7)

Results:
      Final pot: $162.7
      MP1 bet 63.85 collected 159.70 net 95.85 shows 5 A
      srz lost 63.85 shows A A

Flopin päätös oli hankala.

* * *

Käsi 2

Poker Room skin
      10 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $120.65
      UTG+1: $230.75
      srz: $161.95
      MP1: $393.15
      MP2: $111.25
      MP3: $22
      CO: $238.70
      Button: $135.45
      SB: $399.70
      BB: $378.40

Pre-flop: (10 players) srz is UTG+2 with 5 6
      2 folds, srz raises to $6, MP1 calls, 6 folds.

Flop: 2 Q 2 ($15, 2 players)
      srz bets $10, MP1 calls.

Turn: 4 ($35, 2 players)
      srz bets $18, MP1 raises to $45, srz calls.

River: 10 ($125, 2 players)
      srz bets $100.95, MP1 calls.

Results:
      Final pot: $326.9
      srz lost 161.95 shows 6 5
      MP1 bet 161.95 collected 323.90 net 161.95 shows Q Q

Donk. Miksei riveri ollut 3?

* * *

Tällasta tällä kertaa. Joitain voittoja tuli myös, mutta itsekasvatuksellisista syistä jätän ne postaamatta :D . Mun pitäisi ehkä uudistaa mun fullipeliä huolella tai lopettaa sen pelaaminen. Shortti tuottaa tällä hetkellä huomattavasti paremmin.
    • srz
      srz
      Bronze
      Onpas tullut taukoa päiväkirjan pitoon. Niin on tullut pokeripeleihinkin. En oo mitään pidempiä sessioita ehtinyt ottaa. Harmi.

Viikonloppuna oli tuparit. Mukana oli ihmisiä PokerStrategyltä ja vaimon kielikurssilta. Oikein hauskaa oli: ruokaa, juomaa & mainio porukka. Meillä on olohuoneessa pokeripöytä, ja jossain vaiheessa paine kasvoi sietämättömäksi ja pelit oli pakko aloittaa. Jostain mulle käsittämättömästi syystä ihmiset halusi pelata FL$2/$4 shorttia. LAGeintä peliä mitä oon vähään aikaan nähnyt, ihme etten jäänyt kuin pari big betiä miinukselle.

Vähä vapaaika on mennyt viime päivinä useammin pleikkarin kanssa kuin pokerin ääressä. Toissa viikonloppuna oli kavereita Suomesta käymässä, ja saatiin päähämme ostaa tanssimatto ja kokeilla, kukaa joraa kurkoimmin. Minäminäminä! Rallipeliä ajelen muutaman kerran päivässä.

Seuraavalla kerralla taas nettipokerista, palaillaan!
    • srz
      srz
      Bronze
      Rakas päiväkirja: se ei ole pokeri, vaan NL100. En pelaa sitä enää ikinä! Kaipa ihmiselle on luonteenomaista tietty henkinen laiskuus. Ei se mulla varmasti mitenkään määrittävä piirre ole, mutta eiköhän se ole juuri se, miksi olen aina välillä tuota satasta jaksanut pyöritellä. Tuntuu vain mukavalta, kun voi räiskiä tutussa ympäristössä vailla huolta.

Tosiasia nyt kuitenkin on, että sen pelaaminen ei ole rollin puolesta ollut järkevää enää niin pitkään aikaan, että en edes kehtaa sanoa. Äskeisen session aikana mä tajusin sen yhtäkkiä aivan selvästi. Ajattelin nyt siis ottaa tukevan askeleen eteenpäin näin julkisesti luvaten laiskotteluni loppuvan. Fullin peluu loppuu samalla ainakin vähäksi aikaa.

Jatkossa vedän ainoastaan SH NL200 säännöllisin shotein SH NL400, tarkoituksena vakiinnuttaa tuo jälkimmäinen pelitaso mahdollisimman nopeasti.
    • srz
      srz
      Bronze
      Holdemissa on onnella monella tapaa tekemistä. Joskus saa vain hyviä aloituskortteja, joskus osuu flopeilla hyvin, joskus vetää hyvin. Mulla on tällä hetkellä menossa ilmeisesti jonkinlainen riidiupswing. Päätökset osuu kohdalleen luultavasti paremmalla tarkkuudella kuin mitä pitäisi. Muutamassa päivässä +5bin ilman kummoista korttia. Sisältäen yhden kerran kun tuuttasin flopilla setilllä rahat sisään ja vastustaja veti ohi kärkiparillaan & toisen kerran, kun flopilla suoralla tuutattu all-in hävisi vastustajan kärkiparille.

Tänään pelailin ongamella kiinnostavassa pöydässä. Mun vasemmalla puolella oli mulle tuntematon LAGitteleva pelaaja. Jouduin tiukentamaan jonkun verran, kun tyyppi oli oikein ottanut harrastuksekseen mun kurmottamisen. Jonkun ajan kuluttua pelattiin tällainen käsi.

I Käsi

5 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $76.30
      CO: $296
      srz: $189
      SB: $209.60
      BB: $224.40

Pre-flop: (5 players) srz is Button with K Q
      2 folds, srz raises to $8, SB calls, BB folds.

Flop: A 2 3 ($18, 2 players)
      SB checks, srz bets $14, SB calls.

Turn: 7 ($46, 2 players)
      SB checks, srz bets $28, SB calls.

River: Q ($102, 2 players)
      SB bets $30, srz folds.
      Uncalled bets: $30 returned to SB.

Results:
      Final pot: $102
      SB bet 80 collected 129 net 49 shows 5 9

Joopa joo. Meinasin jo painaa maksua riverillä, mutta viime hetkellä sisäinen ääni kielsi maksamasta. No, muutama käsi myöhemmin edellisen käden SB veti lähes identtisen pelin, mutta sillä kertaa vastustaja koppasi ässähailla. Muistiin! Puolen tunnin päästä oltiin sopivassa huppipotissa.

II Käsi

5 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $327.65
      CO: $107
      Button: $273
      srz: $160.90
      BB: $352.25

Pre-flop: (5 players) srz is SB with 8 A
      3 folds, srz raises to $7, BB calls.

Flop: 6 4 A ($14, 2 players)
      srz bets $13, BB calls.

Turn: K ($40, 2 players)
      srz bets $26, BB calls.

River: K ($92, 2 players)
      srz checks, BB bets $30, srz calls.

Results:
      Final pot: $152
      srz bet 77 collected 151 net 74 shows 8 A
      BB lost 77 shows 2 5

Hieman veti vihu mekaanisesti. Kun toi line oli löytynyt, niin olikin jo mukava pelata. Tässä vielä yksi.

III Käsi

5 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $299.65
      CO: $263.75
      Button: $317.40
      srz: $190.95
      BB: $224.95

Pre-flop: (5 players) srz is SB with A J
      3 folds, srz raises to $7, BB calls.

Flop: Q 6 5 ($14, 2 players)
      srz bets $13, BB calls.

Turn: 3 ($40, 2 players)
      srz checks, BB checks.

River: 4 ($40, 2 players)
      srz checks, BB bets $15, srz calls.

Results:
      Final pot: $70
      srz bet 36 collected 69 net 33 shows A J
      BB lost 36 shows J K

* * *

Take care!
    • srz
      srz
      Bronze
      Argargarg... -4bin NL200 eilen. 3biniä meni alle 5 min. Ensin floppasin pienemmän setin kuin vastustaja. Sitten floppasin isomman setin ja vastustaja riveröi neloset. Sen jälkeen tungen yli 20% stäkistä sisään ennen floppia, yksi vastustaja maksaa ja floppaa JJJ - mun KK saa kärsiä kun ässää ei näy. Lopuksi jonkun ajan kuluttua meni vielä JJllä stäkki ovelasti pelatuille ässille.

Eipä tässä kummempaa tällä kertaa, cu!