Blogikilpailun äänestysketju

• Poll
    • Who will win?

• 7
        Czech Republic
        64%
      • 2
        draw
        18%
      • 2
        Switzerland
        18%
      Total: 11 Votes
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      PokerStrategyn Suomen sivuston blogikisan vaihe yksi on päättynyt. Nyt käyttäjät ovat ratkaisevassa asemassa, kun voittajablogista käydään kiihkeä äänestys. Auta suosikkisi voittoon!

PokerStrategyn suomenkieliset Community Managerit Tikkari ja PokkAA olivat todella vaikean tehtävän edessä, kun kiitettävän suuresta joukosta mainioita blogeja oli valittava viisi mielenkiintoisinta ja/tai aktiivisinta loppukilpailuun. Moni hyvä bloggaaja jäi tällä kertaa tässä vaiheessa matkanvarrelle, joten valinnat varmasti jo sinällään tulevat aiheuttamaan keskustelua.

Alta löydät erittäin subjektiivisen ja pitkän pohdintamme tuloksen. Koska kyseessä oli nimenomaan käyttäjäkilpailu, jäivät myös valmentajamme rannalle ruokuttamaan, vaikka blogiensa puolesta olisivat hyvinkin voineet nousta valittujen joukkoon.

Loppukilpailuun selvinneet viisi blogia on alla lueteltu käyttäjänimenmukaisessa järjestyksessä, joten se ei kuvaa mielipidettämme blogien paremmuusjärjestyksestä. Tämän tehtävän sysäämme siis teille! Blogin yhteyteen on lyhyesti kiteytetty valintaperusteet sekä ounasteltu palkinnon (eli Tikkarin yksityisvalmennuksen) mahdollista käyttöä.

came2bustFindda: Tilttaa kuin Amatööri
      Valintaperusteet: "Bustan omahapainotteista gämbläystä on mukavaa lueskella. Ehkä mahdollinen valmennus auttaisi bustan talletus-poikki-talletus syndroomaan?"

ColorFlusher: Grindaillessa..
      Valintaperusteet: "Sivuston Omaha hi/lo suurkuluttaja, jolle isot swingit ovat arkipäivää. Miten käy valmennuksessa, kumpi opettaa kumpaa?"

Pokerspelar3: Pokeriavautumista
      Valintaperusteet: "Painiskelee NL50 shortin maailmassa, tokkopa Rovaniemellä paljoa muuta tekemistä onkaan. Ehkä valmennus avaa jotain uutta näkökulmaa jo tuttuun lajiin?"

Schlieben: Luck of the Irish
      Valintaperusteet: "Kokee ainakin omasta mielestään historian pahimpia badbeatteja jatkuvasti. Ehkä valmennus kääntäisi Schliebenin onnen?"

smaster: Bonushuoraajan koettelemukset
      Valintaperusteet: "Oululaistunut blogittaja seikkailee teksasin ja omahan maailmassa. Saisiko valmennuksella smasterin omppukuopan paikattua?"

Tähän viestiketjuun kaikki käyttäjät voivat käydä antamassa äänensä suosikilleen. Muista perustella valintasi, sillä äänestyksen oikeellisuuden valvomiseksi ainoastaan perustellut äänet lasketaan. Perustelun ei tarvitse olla pitkä, mutta haluamme tällä tavoin ehkäistä mahdolliset useat äänet samalta henkilöltä. Tästä säännöstä johtuen viestiketjun yhteydessä oleva äänestysgrafiikka on ainoastaan suuntaa antava, viralliset äänestystulokset lasketaanketjun viestien perusteella.

Äänestysaikaa on reilu viikko eli sunnuntaihin 17.8.2008 kello 23.59 (foorumin aikaa!) saakka. Finalisteilta toivomme tähän äänestyksen viestiketjuun jo lähipäivinä pientä "mainosta" oman blogin puolesta. Tämä lasketaan kisassa yhdeksi ääneksi. :)
  • 21 replies
    • Schlieben
      Schlieben
      Bronze
      Alkukarsinnat on selvitetty ja todellinen taisto alkaa. Tällä omalla viestillä taidan kiilata kisan kärkeen, jos nyt tuon pistelaskusysteemin ymmärsin oikein.

Ajattelin kertoa tähän alkuun jotain itsestä ja blogista, mutta äänestäjät varmasti jo tietävät kaiken tarvittavan kaikista, joten turhat lässytykset sikseen. Kyllä tuossa, kun osallistujia katsoo, niin on niitä, jotka osaavat pelata ja niitä jotka yrittävät luottaa tuuriin :) . Arvatkaa kumpaan ryhmään kuulun.

Tämä nyt on vähän ylämäkeen taistelua, sillä minulla ei ole TAF:in tuomia "varmoja" ääniä yhtään. Kohdistankin viestini varsinkin niille hiljaisille lukijoille, jotka ovat nauttineet blogistani, mutta eivät mielellään kirjoita foorumille. Blogin jatkuvuuden kannalta on tärkeää etten mene poikki! Sen estämiseen valmennuksesta ei ole ainakaan haittaa. Olenkin luonut teille jo valmiita pohjia:

Schlieben on paras!
      On hauska lukea tuon Lieben kalan matkoista kutemapaikoille.
      Annan ääneni Liebenille. Yhdyn edellisiin perusteluihin.

Tuosta vaan kopsaileen valmiin vastauksen ja lisää eroa saa, jos lisää alkuun mielestäni. Tietenkin jos jaksaa sormia rasittaa sen sadan merkin verran, niin omat perustelut ovat tietenkin vielä paremmat. Nuo edellä olevat vain esimerkkejä viesteistä, jolla varmistatte suosikkiblogaajanne voiton.

Muistutuksena vielä: nappulan painaminen ylhäällä ei riitä vaan tarvitaan lisäksi lyhyet perustelut.
    • came2bustFindda
      came2bustFindda
      Bronze
      Nyt toivottavasti kaikki kantaa kortensa kekoon ja saadaan blogin nimi muutettua ---> Pelaa kuin Ammattilainen

Tosiaan mulle tää blogin pito on ollut yks ratkaiseva askel nousussa kohti uutta leveliä oman pelin suhteen. Omassa blogissa voi olla rehellinen ja kertoa asiat niinkun ne on ja niille, jotka useimmiten varmaankin ne vielä ymmärtävät. Kirjoitan paljon omahasta, koska se on se "mun" peli, mutta toivottavasti texumiehetkin on saanu vähän kiinni mun jutuista. Yritän myös vähän valottaa omaa pelisysteemiäni, mistä on mikrotasolla ainakin paljon apua.

Yleisesti ottaen yritän rennosti kertoa kauheistakin kokemuksista ja pyrin varoittelemaan omista tekemistäni virheistä.

Käsiä pyrin myös postailemaan ja myös maan läheisellä tavalla, että jokainen pystyis saamaan idean kiinni. Pääasiallisesti pistän niitä "hienosti" pelattuja, koska kädet ei tallennu mihinkään kovalevylle muuta kuin omaan päänuppiin, niin ne hienothan päällimmäisenä mieleen jää. Tai sitten totaalin torvimaisesti pelatut.

Valmennuksen tarve osoittautuisi varmaankin näihin pelin peruspilareihin eli kassan hallintaan, tiltin ehkäisyyn/saamiseen pienempään mittakaavaan ja myös vinkkejä saisin omahaan varmasti.

Nyt sitten vaan kaikki äänestämään ja kirjottamaan pieni perustelu, sillä oma ääni täytyy perustella. Ja nyt jos heräsi mielenkiintoa, niin ei muuta kuin lukemaan mun blogia, siellä on postauksia kertynyt jo jonkin verran.
    • smaster
      smaster
      Bronze
      Blogittamisen suurin hyöty minulle on ollut lähinnä se kun pääsee itse pohdiskelemaan mitä on tullut tehtyä ja mitä on jäänyt tekemättä. Monia asioita olisi voinut tehdä toisin ja miten virheet saataisiin paikattua. Kirjoittaminen on sinäänsä ihan mukavaa, mutta jo lukion äidinkielen aineissa huomasin kuinka ajatus pomppii ja järkevää tekstiä tulee ehkä kerran kymmenestä muuten lähinnä mennään ilman päätä ja häntää.

Pokerstrategyn jäsentasot ovat jättäneet omahavalmennukset väliin, koska vaihdoin sivustoa FTP:ltä iPokerin verkkoon ja kaikilla muilla PS:n yhteistyökumppanien sivustoilla minulla on jo tilit, eikä niitä voi liittää tänne ;) . Kovien blogaajien kanssa tässä taistellaan niin ei muuta kuin äänestämään.
    • hibi83
      hibi83
      Bronze
      Schliebenille ääni, perusteet seuraavat:
      -Potenttiaalinen kaveri, josta valmennuksella varmasti blackmember
      -Blogi päivittyy usein ja kirjoitusasu selkeä
      -Ei tykkää mun tuurista

Aika paljon perustelemattomia ääniä tähän mennessä... :)
    • PokerSharp
      PokerSharp
      Global
      Kilpa on tasainen eikä valinta ollut helppo mutta perustelut:
      - Schlieben kirjoittaa hauskasti mutta on sillä asiaakin (ok, on siellä valitustakin)
      - Sen lisäksi että se pitää omaa blogia se kirjoittaa melkein yhtä paljon minun blogiin kun minä itse. Niin siis tämä on positiivinen juttu.
      - Siellä kerrotaan rehellisesti miten pelit menee (en minä tosin epäile muidenkaan fuskaavan tässä asiassa)
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      No pentele, kun on vaikea äänestys. Tiedä ketä sitten ansaitsisi tuon mahdollisuuden eniten, tahi tarvitsisi. Minulla on syvä usko bustan PLO peliin ainakin turnauspuolella, CFer taas vakuuttaa sillä että herran analyyttisyys varmasti potkii hänet vielä pitkälle kun usko omaan peliin palaa, joten näitä kahta en ehkä varmaan äänestä.

Schlieben, PokerSpelar, smaster... Näistä riidit on aika tasaisesti. Epäilen että kaikilla on ne mahdollisuudet vaikka mihin, joten valinta on tukala. :)
    • NielsKoks
      NielsKoks
      Bronze
      Minun ääni menee ColorFlusherille. Hän on inspiroinut minut omaha Hi/Low maailmaan ja antanut hyviä vinkkejä pelistä blogissaan. Mielestä ColorFlusherilla on paljon potentiaalia.
    • BaboK
      BaboK
      Bronze
      Ääni Schliebenille.

Alkuperäinen kirjoittaja Schlieben
      Schlieben on paras!
      Annan ääneni Liebenille. Yhdyn edellisiin perusteluihin.
      :)
    • theminna
      theminna
      Bronze
      Ääni tulin-näin-ja-voitin-came2bustFinddalle :P :heart:

Olipa vaan hirveän vaikea äänestys! Toinen ehdoton suosikki on Schlieben. Schliebenin ainoana miinuksena ehkä saksalaistyylinen nimi. Molempien juttuja on tosi kiinnostava seurata. Schlieben pyörii tavallaan hold'emin pelaajana vähän lähempänä omaa kokemuspiiriä ja pohdiskelee samalaisia juttuja, mitä itse välillä tulee mietittyä. Sitten taas toisaalta on aivan huippua päästä nuoren kalevalaa lukevan ja metsäkoneita ostelevan tulevan omppu tms. ammattilaisen pään sisään. gg :D
    • zamwise
      zamwise
      Silver
      Ääni Schliebenille.

Jos vaikka huppivalmennusta sinne sitten, niin ei olisi niin tuskallista foorumiturnauksissa loppupelissä... :)
    • Ryyti
      Ryyti
      Bronze
      Pirun hyviä blogeja kaikki, valinta oli vaikea mutta lopulta päädyin antaan ääneni Pokerspelarille, on jotenkin vain sellainen blogittaja johon pystyn parhaiten samaistumaan, mistä lie sekin johtuu. Mutta Pokerspelarille siis ääni, ja toivottavasti valmennuksesta lähtee kassa uuteen nousuun.
    • eminemi
      eminemi
      Bronze
      ehdottomasti parasta blogia pitää kaverini finda joten hänelle meni ääni!
      t: Egyptin prinssi
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Moni on vielä empinyt suosikkibloginsa tukemista, mutta nyt ovat viimeiset ajat käsillä. Tämän viikonlopun jälkeen kruunataan PokerStrategyn paras suomenkielinen blogi. Auta suosikkisi voittoon! (uutinen)

Äänestystilanne kilpailussa on vielä 1,5 päivää ennen äänestysajan loppumista äärimmäisen tasainen. Virallisia ääniä on annettu vasta 11 kappaletta - epävirallisia ääniä on sivuilla 25, joten nyt kaikki äänensä virallistamaan!

Muista perustella valintasi, sillä äänestyksen oikeellisuuden valvomiseksi ainoastaan perustellut äänet lasketaan!!!

Äänestystilanne lauantaina kello 20.30 Suomen aikaa (klo 17.30 foorumin aikaa):

Schlieben: Luck of the Irish 5 ääntä
      came2bustFindda: Tilttaa kuin Amatööri 3 ääntä
      ColorFlusher: Grindaillessa.. 1 ääni
      Pokerspelar3: Pokeriavautumista 1 ääni
      smaster: Bonushuoraajan koettelemukset 1 ääni
    • MissAce
      MissAce
      Bronze
      Olen ollut ahkera Finddan blogin lukija ja on tullut opittua kaikenlaista, kun se on kirjoittanut peleistään ja että noin ei ainakaan itse kannata tehdä :D ja miten taas kannattaisi tehdä.

On ollut mielenkiintoista lukea, mitenkä pelit on mennyt ja Finddan kirjoituksille on joskus saanut nauraa, kun on ollut niin hyviä vitsejä mukana kirjoituksissa. Findda kirjoittaa pitkästi ja rehellisesti, eikä kuvittele itsestään liikoja.

Finddan blogi on siis ehdottomasti paras kaikistä täällä olevista blogeista ja Findda ansaitsisi tämän valmennuksen. :)
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Pistän ääneni sitten Schliebenille kanssa. Tähän lähinnä vaikuttaa tuo karvas tappio kyseisen herran käsissä, ehkä ne ohivedotkin Jimistä sitten loppuu Tikkarin alaisuudessa... ;)

Kaikki kyllä ansaitsisi voiton mielestäni, mutta vain yksi voi voittaa, ikävä kyllä. :)
    • maybah
      maybah
      Bronze
      came2bustFindda saa ääneni. on vaan yksinkertaisesti koukuttava blogi. tykkään kyl muitakin lukee mut kuitenkin.
    • Buggy
      Buggy
      Bronze
      liebenille menee ääni..

enpä tota osaa perustella muulla kuin ohan se tuon bad beatin
      vahva edustaja..(omasta mielestään).. :D

"Schlieben on paras!
      Annan ääneni Liebenille. Yhdyn edellisiin perusteluihin."
    • Jerbbis
      Jerbbis
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja maybah
      came2bustFindda saa ääneni. on vaan yksinkertaisesti koukuttava blogi. tykkään kyl muitakin lukee mut kuitenkin.
      :)
    • monsu75
      monsu75
      Bronze
      Kaikkia on mukava lukea mutta kääntyy nyt tällä kertaa Schliebenille myöskin.
    • 1
    • 2