Asslaken omppuharrastus tekee kipee...

• Asslake
      Asslake
      Bronze
      ...ää. Oon nyt viikon päivän pelaillut aktiivisesti ompppua ja täytyy sano että aika koukuttavaa toinkin on. Pelit on edennyt suunnilleen plus miinus nolla tasolla jota pidän ihan hyvänä tuloksena koska olen hieman pihalla hommasta välillä. Eilen pelasin vähän yli pitkän session joka meni suhteellisen hyvin enkä tehnyt mitään tyhmiä muuveja. Itse asiassa ehdin jo hieman analysoimaan että ompa pysynyt peli hyvin kuosissa ja tulostakin on syntynyt. Sitten tuli musta hetki. Ehkä kyseessä hieman ylimielisyys aiheeseen.

Ensin sain pohjasetin johon viimeisenä miehenä löin potillisen ja yksi kaveri maksoi. Turnilla keskimmäinen kortti pariutui ja hetkeäkään en tajunnut miettiä millä vihu oli tullut vaan veidn potillisen täyskädellä johon kaveri re-reissaa ja enkä tajunnut päästää irti vaikka järki sanoi että rattaa on ottanut osuman kaverilla. Potti vihulle.

Hetkeä myöhemmin turnilla olin nutsisuoralla, nutsi värin vedolla ja vihu joka oli potittanut jo flopilla, veti uudestaan potillisen ja mä reissaan vastaan ja vihu maksaa. Pöydässä yksi kortti pariutuu ja vihu lyö loput sisään. maksun suhde oli 1/8 joten automaattinen maksu ja vihu näyttää täyskäden. Menee kategoriaan paska mäihä.

Sitten oli flopilla nutsivärin vedolla ja kärkirattailla. Vihu reissaa ja mä lyön takaisin ja vihu työntää kaikki keskelle ja turnilla ja riverillä ei apuja ja vihu vie potin pohjasetillä.

Sitten tuli viimeinen käsi jossa vihu korotti mua ennen ja mä maksoin kädellä KKxx, pöytää AKx. Vihu chekkaa johon löin puoli potillista ja vihumaksoi. Laitoin kädelle AKxx mutta sen verran vitutuksen voimissa etten halunnut uskoa sen kädeksi AA mikä siellä kuitenkin oli. Lopuksi heitin tuskissani rahat keskelle ja katsoin kuinka kaveri vein potin.

Onneksi tässä vaiheessa tajusin laittaa koneen kiinni mutta tuhot olivat jo tilillä. Alkuillan 200bb tuotto oli kadonnut ja lisäksi olin laittanut toiset 200bb lisää rahaa myllyyn. Vitutus oli suuri koska 4 tunnin duuni valui 15 minuutissa hukkaan. Jälleen tuli todistettu että pokerissa voitot
      kerääntyvät hitaasti mutta tappiot hyvin nopeasti.

Vitutusta lisää se että kun pelasin ihan perseelleen pari isointa pottia. Eli kun weakillä kädellä olisi pitänyt vain pitää potti pienenä niin mä kasvatin sitä minkä ehdin.

Joten näin etenee mun omppu harrastus.
  • 21 replies
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      juu jos omppu meinaa mennä turhan mekaaniseksi ja sen lisäksi räiskinnäksi on parempi tuupata softa kiinni (tulee usein halvemmaksi).
      omppua on joskus hyvä pelata jopa ihan fiilis pohjalta mutta jos fiilikset on pahasti maksua vastaan niin parempi heivata laput pakkaan ;)
      pahat tuntemukset on melko usein oikeat jopa =P
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Pienet setit/pikkutäpöt koituvat ompussa kalliiksi. Suosittelen, ettet pelaa pieniä pareja ollenkaan. Säästää paljon rahaa.

Noille muille käsille nyt ei oikein mitään voi. Omahassa pelataan isoilla variansseilla ja siihen pitää vaan tottua. Teksas siinä mielessä helpompaa, että rahat saa usein sisään isona 70-80% suosikkina. Ompussa tätä ei tapahdu juuri koskaan, usein ollaan esim. 60-40 tai flippitilanteissa.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Mitä Tikkari sanoi. Viittaan ansa-käsi artikkeliini; jopa kädet tyyliin 6554 ds:llä olisi parempi pelata pienillä poteilla. Yleensä ottaen, pohjasetti rukoilee blankkoja riveriltä ja turnilta. Pienille pareille mikä tahansa kortti voi antaa paremman setin vihulle, pariutunut pöytä paremman täpön, puhumattakaan suorista ja väreistä. Ei siinä hirveään montaa korttia toivo näkevänsä.

Mutta, se tiltin hallinta on se toiseksi tärkein taito omahassa...
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Joo, onhan tässä tullut kantapää kautta koettu kuinka paljon rahaa kuluu noihin pieniin setteihin. Joten taidan kiltisti heittää pienet parit pakkaan.

Samoin pelkään hieman enämmän nutseja. Yksi malliesimerkki oli kun neljä vihua oli mukana ja turni toi mukana kolmannen värikortin pöytään jolloin ensimmäinen vihu löi potillisen ja mä maksoin K korkealla värillä ja tuli mieleen että tuskin kauhean moni olisi lähtenyt bluffaamaan kolmea vihua vastaan ilman ässää. Tosin jos se olisi chekannut niin lopputulos olisi ollut sama.

Yksi mikä on auennut pikku hiljaa on että isoja potteja voidaan tehdä alkukierroksilla ei silloin kuin kaikki kortit on jaettu. Silloin maksuja ei kauhean usein saa paitsi minulta.

Kyllä mä vielä opin tämän pelin......perkele.....
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Harrastus jatkuu. Nyt onneksi hieman plussa vaikka eilen kävin session alussa aika montun pohjalla yli agroilun ja tyhmyyden johdosta. Luin PS-artikkelit ja JIM hyviä pointteja ja muutin peliä agressiivisemmaksi hyvästä positiosta, sitten täydennän stäkin sitä mukaan että aina löytyy se 100BB, koska monesti olen huomannut että vajaalla stäkillä on vaikea ajaa ketään pois hyvillä vedoilla. Mutta sitten itse peleihin.

Eli aluksi otin turpaan lähes kolme biniä ihan itsepäisyyttäni. Kaikki meni lähes samalla kaavalla. Itse CO tai nappilla, kädessä iso pari KK tai AA ja kaikki muut limpannut ja mä reissaan. Mukaan jää yksi tai kaksi pelaajaa. Pöytä suhteellisen kuiva joten flopilla en malta chekata vaan koitan puskea pojat pois mutta huonolla menestyksellä. Kahdesti mun KK kuivui jätkien taskuässille joilla he olivat vain limpanneet mukana. Sitten järki käteen ja pelasin vain "hyviä" käsiä ja sain session lopuksi lähelle nollaa. Loppupelit meni mielestäni hyvin sillä en tehnyt suuria virheitä. Pari kyseenalaista kippi jossa meni pupu pöksyy mutta mielestäni tein ihan järkevän päätöksen sillä pöytä oli vetoisa joka suuntaa joten pohjasetti ei ole paras mahdollinen kahta vihua vastaan.

Yksi jako jäi harmittamaan suhteellisen paljon. Mulla kädessä AQxx ja pöydässä KJx eli mulla nutsi suoran ja värin veto. Olen vihuun positiossa joka reissaa ekalta paikalta muut kippaa ja mä maksan. Turni ei auta mua, kaveri lyö taas potillisen ja mä maksan. River ei tuota tulosta ja kaveri chekkaa ja mä myös ja kaveri vie potin tasku kolmosilla. Hän veti samaa väri mun kanssa. Uskoisin että jos olisin re-reissannut mihin väliin tahansa olisi saannut kaverin irti potista. Mutta kun re-reissaillu on vähän vaikeaa vielä.

Pelattavien käsien määrä on tällä hetkellä noin 40% joka on tullut artiikkelien jälkeen alas noin kolmanneksen eli vähän olen saannut käsivalikoimaan pienemmäksi. Vielä tulee pelattua LP paikoista kaiken näköistä sälää kun melkein kaikki on limpannut sisään. En tiedä pitäisikö noista käsistä vain luopua mutta en ole jäännyt yhtään roikkumaan noihin käsiin flopin jälkeen jos ei ole nutseja tai hyviä vetoja.

Mutta nyt kun on alkanut hahmottua millä käsillä pitäisi pelata niin kyllä noissa pienissä pöydissä pelataa aika kaameilla käsillä. Ihan hyvin tykin alta limpanneelta jätkältä saattaa löytyä kädestä AT34o käsi ja se roikkuu mukana keskipariin osuneessa flopissa. Eli jos oppisi itse tämän pelin niin maukkaita paisteja olisi tarjolla.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Pari päivää on mennyt ihan hyvin ompun kanssa paitsi yksi hyvä 10 minuutin tiltti jakso jossa sekosin ihan täysin ja pääsin irti vasta sulkemalla koneen. Heti vasemmalla puolella pelaaja opetti minulle kuinka hyviä käsiä pohjasetit tai pohjarattaat on. Nyt mä tiedän. Kolmesti putkeen vedin jätkän kanssa rojut keskelle, niin että kahdessa näytin pienemmän täyskäden ja yhdesti pienemmän setin. Turpaan 400bb mutta oli sen arvosta sillä nyt osaan pelata noiden kanssa. Tai sanotaan että lähes osaan. Tänään pelasin pöydässä jossa oli kunnon maniac eli löi joka välissä täysillä, käsistä tai flopeista riippumatta. Mulla oli positio poikaan ja flopissa nappasin pohjasetin kiinni mun tasku 77. Pelissä meidän lisäksi yksi mun takana. Maniac vetää flopista jälleen potin sisään mikä ei ollut mitenkään yllätys. Mä reissaan vähän lisää ja koitan eristää tuon hullun. Mutta tuleekin lyönti takaa ja kolmas kaveri laittaa hilut keskelle. Maniac tunkee kalkut keskelle. Mulle tarjotaan pottikerrointa 1/6 joka kuulostaa houkuttelevalle pöytään joka ei ole edes kovin vetoisa. Joten maksan pois. Maniacilla täysin ilmaan niin kuin olettaa sopii mutta toinen kaveri kääntää suuremman setin ja mä vedän lähes kuollutta. Mutta sitten onni kääntyi mun puolella ja turni ja river samaa maata ja mun takaoven väri täyttyi ja mun omppuhistorin suurin potti ui mun puolelle pöytää. Eli joskus näinkin.

Tiltin jälkeisestä montusta noustu noin 20biniä ylös joten hurja on varianssi tässä pelissä.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Asslake on päässyt kokemaan taas vähän minkälainen varianssi ompussa on. Eilen illalla olin todella väsynyt kun päätin että nytpä hieman rökitän humalaisia pelaajia eri saiteilla. Itse luottamus oli tapissa sillä yli reilu viikko takana ilman yhtään tappiollista päivää. Siinä sitten pelailin pari tuntia ihan peruspeliä ja sain stäkit hieman kasvamaan. Olo oli kyllä sellainen että nukkumaan pitäisi mennä mutta en vain saannut itseäni irti koneesta ja sitten alkoi tapahtumaan. Pari todella maukasta vetopaikkaa jossa molemmissa ainakin 15 outtia nutseihin, olin positiossa ja aikaisemmat kaverit panostaa kunnolla. Vedot eivät täyttyneet ja jouduin luopumaan riverin jälkeen kädestä. Sitten pari ikävää ohi vetoa jossa olin turnilla vielä nutseilla mutta vihu veti pari outtisella ohi riverissä. Niinpä olin jo 4 biniä tappiolla. Sitten kun vedin kalkut keskelle kolmea jätkää vastaan ekana rattailla ja kakkosnutsi värin vedolla ja kaverit maksoivat ja toisella oli setti ja toisella nutsivärin veto ymmärsin vetäväni kuollut niin ymmärsin löydä koneen kiinni ja lähteä nukkumaan. Harmistus oli kova sillä olihan 5 biniä tappiolla.

Aamulla ehdin pelaamaan hyvin lyhyen setin jossa pelkäsin kaikkea liikkuvaa. En uskaltanut lähteä edes kräkkäämään TJJQ kädellä selvää ässä paria vaan kiltisti pf luovuin kädestä ja katsoin kuinka pojat pelasivat ison potin ja mä olisin saannut jo turnilla nutsisuoran joka kesti loppuun saakka. Jälleen kone kiinni, koska omppua on turha pelata jos näkee haamuja joka paikassa. Sitten intouduin lukemaan vähän omppuartikkeleita ja juttuja sillä menestyksellä että uskoin taas siihen mitä tein. Kone uudestaan auki ja aloin rauhassa katselemaan miten peli kehittyi. Pöydässä istui 500bb stäkillä herra joka dominoi pöytää hurjilla löynneillä. Sain pari hyvää aloituskättä ja otimme herran kanssa yhteen kolmesti niin että noiden kolmen käden jälkeen olimme vaihtaneet osia eli mulla pöydän selvästi pöydän suurin stäki. Sitten parissa muussakin pöydässä pelasin hyvää rentoa peliä ABC-omppua ilman mitään erikoisia muuveja. Lopputulos noi tunnin pelin jälkeen oli että olin paikannut viime öiset tappiot ja itseluottamus on paikallaa.

Te jotka kamppailette sen kanssa että uskoa meinaa mennä ja mikään ei tunnu onnistuvan niin hetki kirjallisuuden parissa palauttaa hyvin perusasioiden äärelle. Itsellä on hieman ongelmana että silloin kun peli ei kulje niin alan säätämään mun peruspeliä vähän uuteen muotoon ja koskaa se ei ole tuottanut hyvää tulosta.

Illalla jatkeetaan pelejä ja toivotaan että kun päivä vaihtuu sunnuntain puolelle niin Asslaken rollissa on taas uudet ATH-luvut.
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      Missäs aslake läiskii menemään?
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Party, Everest on vakiot ja sitten välillä Titanilla ja Fullilla. Entä itse?
    • Vizah
      Vizah
      Bronze
      tiltti ja titan ja ongame pääasialliset muuallakin sille päälle sattuessa
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Aijai miten sattuu....Partylla huonot juhlat.

Nutti suora ja nutti värin veto ja kaveri ohi.

***** Hand History for Game 7410767256 *****
      $25 USD PL Omaha - Sunday, September 28, 15:47:12 ET 2008
      Table Table 127994 (No DP) (Real Money)
      Seat 9 is the button
      Total number of players : 10
      Seat 3: jalasa1 ( $18.58 USD )
      Seat 4: BoltThrower5 ( $34.54 USD )
      Seat 7: slimm71 ( $28.82 USD )
      Seat 9: virx35 ( $23.47 USD )
      Seat 10: gkonline ( $20.13 USD )
      Seat 5: Asslake ( $30.72 USD )
      Seat 6: PerilPenguin ( $35.18 USD )
      Seat 8: Speedy160982 ( $27.98 USD )
      Seat 2: mcfrank85 ( $13 USD )
      Seat 1: dabeck1 ( $24.50 USD )
      gkonline posts small blind [$0.10 USD].
      dabeck1 posts big blind [$0.25 USD].
      ** Dealing down cards **
      Dealt to Asslake [ 2c Ac 8h Th ]
      jalasa1 calls [$0.25 USD]
      BoltThrower5 folds
      Asslake calls [$0.25 USD]
      PerilPenguin folds
      slimm71 folds
      Speedy160982 calls [$0.25 USD]
      virx35 calls [$0.25 USD]
      gkonline calls [$0.15 USD]
      dabeck1 checks
      ** Dealing Flop ** [ Kc, 6c, 7s ]
      gkonline checks
      dabeck1 checks
      jalasa1 checks
      Asslake bets [$0.75 USD]
      Speedy160982 calls [$0.75 USD]
      virx35 calls [$0.75 USD]
      gkonline folds
      dabeck1 folds
      jalasa1 folds
      ** Dealing Turn ** [ 9s ]
      Asslake bets [$2 USD]
      Speedy160982 raises [$9.57 USD]
      virx35 folds
      Asslake is all-In [$27.72 USD]
      Speedy160982 is all-In [$17.41 USD]
      ** Dealing River ** [ 2s ]
      Speedy160982 shows [ Ks, 8s, 5c, Tc ]a flush, King high.
      Asslake shows [ 2c, Ac, 8h, Th ]a straight Six to Ten.
      Asslake wins $2.74 USD from the side pot 1 with a straight, Six to Ten.
      Speedy160982 wins $54.83 USD from the main pot with a flush, King high.

Hetkeä myöhemmin....

***** Hand History for Game 7410804403 *****
      $25 USD PL Omaha - Sunday, September 28, 15:58:58 ET 2008
      Table Table 127994 (No DP) (Real Money)
      Seat 10 is the button
      Total number of players : 10
      Seat 3: jalasa1 ( $17.13 USD )
      Seat 7: slimm71 ( $26.32 USD )
      Seat 9: virx35 ( $27.75 USD )
      Seat 10: gkonline ( $19.13 USD )
      Seat 5: Asslake ( $27.56 USD )
      Seat 6: PerilPenguin ( $34.83 USD )
      Seat 2: mcfrank85 ( $13.75 USD )
      Seat 1: dabeck1 ( $22.90 USD )
      Seat 4: TheGman83 ( $23 USD )
      Seat 8: Bobes99 ( $9.75 USD )
      dabeck1 posts small blind [$0.10 USD].
      mcfrank85 posts big blind [$0.25 USD].
      ** Dealing down cards **
      Dealt to Asslake [ Ad As Js Kd ]
      slimm71: in 1 at mo
      jalasa1 calls [$0.25 USD]
      TheGman83 calls [$0.25 USD]
      Asslake raises [$0.50 USD]
      TheGman83: which 1?
      PerilPenguin calls [$0.50 USD]
      slimm71 folds
      Bobes99 folds
      virx35 calls [$0.50 USD]
      slimm71: sng
      gkonline raises [$0.75 USD]
      dabeck1 folds
      mcfrank85 folds
      jalasa1 folds
      TheGman83 calls [$0.50 USD]
      Asslake raises [$1.50 USD]
      PerilPenguin folds
      virx35 calls [$1.50 USD]
      slimm71: keep getting sucked out on
      gkonline calls [$1.25 USD]
      TheGman83 calls [$1.25 USD]
      ** Dealing Flop ** [ 9c, Ah, 2h ]
      TheGman83 checks
      Asslake bets [$5.75 USD]
      virx35 folds
      gkonline calls [$5.75 USD]
      TheGman83 folds
      ** Dealing Turn ** [ Kc ]
      TheGman83: such is the nature of life ay
      Asslake bets [$18.75 USD]
      gkonline is all-In [$11.38 USD]
      ** Dealing River ** [ 6h ]
      Asslake shows [ Ad, As, Js, Kd ]three of a kind, Aces.
      gkonline shows [ Tc, Kh, Qc, Th ]a flush, Ace high.
      Asslake wins $7.37 USD from the side pot 1 with three of a kind, Aces.
      gkonline wins $41.20 USD from the main pot with a flush, Ace high.
      PerilPenguin has left the table.

Asslake kuopannut Partyn tiliä huolella.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Viikko lähti ihan hyvin käyntiin kuitenkin ajattelin että paljon on olisi parannettavaa etenkin aloituskäsien valinnassa. Joten päätin lukaista PS omppu-tarjonnan läpi ja hyviä vihjeitähän sieltä löytyi. Illalla pari pöytää auki Partylla ja Titanilla. Tarkoituksena keskittyä PF-peliin, tyyliin milloin limpataan ja milloin reissasataan. Pelasin omasta mielestäni ehkä yhtä parasta sessiota aloituskäsien suhteen ja tulostakin tuli ihan hyvin sillä olin noussut 1,5 tunnin pelin jälkeen noin 300bb plussalle. Ja sitten se tapahtui taas. Sama ilmiö kuin turnauksissa eli kun olen hyvissä asemissa ja pelaan yhden tai kaksi huonoa kättä niin pato on auki.

Käsi yksi, täydennän SB-blindit. Floppaan nutsivärin ja saan uskomattoman idean slouvata ja toivoa että joku lähtee reissamaan niin painan kylkeen. Näinhän ei tapahtunut vaan pöytä pariintui ja lopputuloksen varmaan tiedätte. Tässä ei mennyt paljon mutta soimasin itsenäi lujasti. ÄLÄ SLOUVAA NUTSIKÄSIÄ OMAHASSA, TYPERYS!!!!!!!

Käsi kaksi, Flopissa saan osumaan pohjasetin ja nutsivärin vedon ja lyön lujaa ja kaveri maksaa. Turni suht blankko ja jatkan lyömistä, vihu maksaa. River pariuittaa pöydän ja täydentää mun nutsivärin ja kaveri lyö enkä osaa irrottautua kädestä ja potti viedään isommalla täkärillä.

Käsi kolme, Istun napilla ja osuin tripseihin muuten vaatimattomaan pöytään. Vihu lyö potillisen ja kun mulla oli A-kikkerinä niin lyön kylkeen tarkistaen missä mennään. Vihu maksaa. Turni tuo mulle täkärin mutta pöydässä yksi yli kortti. Vihu sököttää ja mä lyön, vihu maksaa. River jotain satunnaista ja kaveri vetää potin ja mä maksoin. Kaveri näyttää ylikortille setin ja totesin vetäneeni koko ajan kuolluttaa. Jälleen soimaan itsenäni.

Käsi neljä, sarjaan näitähän menee eli floppaa parhaan täyskäden ja hakkaan rahat matkan varrella keskelle ja totean että kaveri veti pohjaparilla neloset jo flopilla. Ikävä peli koska jälleen rikki.

Käsi viisi, jotain jota en edes muista, mutta en ollut kovin ylpeä tekosista. Potti vihulle.

Tämä tapahtui 10 minuutin sisällä ja huomassin että 300BB tulos oli muuttunut noin 200bb miinukseksi. Sitten hetkeksi sit-outti ja kasasin itseni henkisesti jatkoin peliä. Jälleen peli uomiin ja pelasin jälleen hyvää peliä. Lopputulos noin 30bb plussalle.

Mulle sattuu aina välilä näitä mustia hetkiä niin millä mä saisi noi hallintaan?

Sama tapahtuu turnauksessa eli kun pelaan hyvää tiukkaa peliä ja olen vaikka jonkin verran keskiarvon ja yläpuolella. Sitten otan yhden kitkerän tappion ja menetän puolet stäkistäni niin tunnen että peli on mennyttä ellen tuplaa nopeasti takaisin ja yleensä se ei hyvää tiedä. Vitutus sen jälkeen kovaa luokkaa jos pelaat esimerkiksi kolme tuntia hyvää turnausta ja sitten mokaat kaikki 5 minuutissa.

Voiko musta koskaa tulla pokeriharjaa?
    • Tikkari
      Tikkari
      Bronze
      Kärsivällisyyttä vaan kehiin. Tutustuppa noihin psykologia-artikkeleihin josko sieltä löytyisi jotain apua. Jotain niksejä ainakin löytyy oman mielen kehittämiseen.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Täytyypä lukea ne läpi. Täytyy vain ottaa rauhallisesti. Omppuahan ei ole kuin kuukaisi takana joten paljon on vielä oppimista. Täytyy olla tyytyväinen että se harrastus on ylipäätään plussalla eli jotain menee oikeinkin. Harmittaa vain välillä kun tekee tosi kalliita virheitä ja laittaa kalkut keskelle vaikka vetää lähes kuollutta. Tosin kalkut on helpompi saada keskelle takaa-ajajana. Pari päivää sitten otin oppia siitä että keskisetilllä pitää painaa ja laitoin kaikki keskelle ja kaveri käänti kärkisetin joten yksi outtisella mentiin mutta onneksi joskus ei tarvita kuin se yksi outti.
    • Jim9137
      Jim9137
      Bronze
      Aika paljon tossa näkyy kyllä ihan perusvarianssi. Nutsivärin slowaamisen unohtaen, ei noille täkäri vs neloset tilanteissa voi mitään. Toki underhouse tilanteissa pitää olla varovainen, mutta noita mikrotason pelaajia vastaan kun ei koskaan tiedä missä mennään...
    • came2bustFindda
      came2bustFindda
      Bronze
      Omaha on henkisesti raskasta. Kyllä ne setit useammin kumminkin pitää, pääasia on kun tekee kaiken oikein, niin kyllä tulosta sillon alkaa tulla. Asioiden oikein tekemiseen on kiinnitettävä huomiota ja oot pelannu kädet hyvin, mitä nyt noi kaks viimesintä biittiä katoin tossa.
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Voihan perse! Omahassa auttaa tosi paljon se kun osaa laskea viisi perättäistä korttia. Mulla oli sellainen kohtuullisen hyvä wrappi-käsi joka valmistui mun laskujen mukaan turnilla ja olin vihun kanssa hupipotissa. Vihu puski koko ajan päälle joten päätin rankaista position turvin sitä riverin jälkeen jos pöytää ei tule pari. Niinhän kävi että river oli täysin blankko ja kaveri työntää rahaa tiskiin ja mä katson että ompa siinä taas kerran tyhmä kaveri ja vedin kylmän rauhallisesti keramiikat keskelle. Kaveri miettii melkein ajan loppuun asti ja sitten maksaa. Ehdin jo ajattelemaan että siinähän miettii nutseja vastaan ihan rauhassa. Sitten kun potti alkoi menemään vihun suuntaa aloin katsomaan että mitä "v****a" ja ei muuta kuin historia sivu auki ja toteamaan että multa puuttui yksi kortti välistä. Että tälläinen puusilmä täällä vaan vetää omahaa ihan ilmalla välillä. Ei muuta kuin kuoppaa täyttämään.
    • Miipa
      Miipa
      Bronze
      Ehkä alitajuntaisesti yritit bluffia ;)
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Ääh....mä tein sen taas. Miksi mulla pitää tulla henkilökohtaisia kaunoja joitakin pelaajia vastaan? Onko paras ratkaisu poistua pöydästä suosiolla, siinä vaiheessa kun alkaa keittämään?

Pelasin eilen todella hyvää omaha-shorttia sain kasattua noin 3 biniä suhteellisen helposti ja peli muutenkin oli todella järkevää ja sitten tuli pari pahaa takaiskua heti vasemmalla puolella olevalle pelaajalla. Ensin vedin stäkin keskelle pienemmällä setillä ja vedin yksi outtista. Sitten hetkeä myöhemmin maksoin kahta vihua reissattuun pottiin vastaan 5667ds kädellä, sain hyvä osuman floppiin 456r ja aukesi vielä pienen värin veto, sain floppilla rahat keskelle pientä suoraa vastaan ja eikä apuja ja vihu keräsi mun merkit. Sitten parit neloset mulle jolle en saannut mitään toimintaa. Sitten sössin itse yhden under housen tälle samalle miehelle joten vauhtia tuli lisää kun luulin tripsien olevan melkein nutsit tuota venäjän poikaa vastaan ja taas potti hänelle. Silloin jo kiehui ihan totaalisesti sitten uudestaan vedin yksi outtisella kaveri vastaan ja silloin tulos oli jo 3 biniä miinuksella. Sain kasattua itseni ja peli lähti kulkemaan ja päädyin illan viimeiseen jakoon, ei ollut suunnitelmissa mutta sitten ymmärsin lopettaa sillä silmissä luki kauniisti TILT.

Olin saannut kasattua noin 200bb stäkin ja tuli seuraanan lainen jako.
      Pari limppaajaa, oikealta reissu, multa maksu kuivalla AAxx kädellä ja venakko reissaa. Molemmat maksaa. Floppi niinkin vaatimaton kuin A22 ja annan venakon löydä sillä hän löi aina c-betin ja mä löi potin niskaan. Kaveri reissaa ja mulle tulee kaamea ajatus kahdesta kakkosesta joten päädyn maksuun. turni täysin blankko. Ja äly pelaa vielä niin paljon että syntyy vanha sääntö eli ei pelätä nelosia vaan uskotaan kaverin heikkouteen joten turnilla laitoin kaikki keskellä ja hihkuin onnesta kun kaveri käänsi auki A2xx käden ja näin että vihu ei osannut laittaa mua AA-kädellä vaan ja sen takia veti yksi outtista mutta kuten tiedätte ei TILT tule onnistuneesta pelistä vaan river toi pöytään vielä yhden kakkosen ja kaverille noin 400bb potti.

Omahan henkinen raskaus tuli taas koitettua. Pitää varmaan mennä vähäksi aikaa pelaamaan jotain muita pelejä. Mutta kun pelaan 90% ajasta mielestäni hyvää peliä mutta sitten saan parilla epätoivoisella vedolla tuhottua päivän pelit.
    • 1
    • 2