Tavoitteena voittava pokeri

• Ize222
      Ize222
      Bronze
      Noniin, pakkohan se oma blogi on aloittaa, jos se vaikka auttaisi miettimään paremmin omia tekemisiään!
      Menneisyydestä sen verran, että pokeria on jonkun verran tullut pelattua, mutta hauskanpitona vain, ja eihän siitä hyvää heilunu, kun ei mistään mitään ymmärtänyt!
      Nyt tämän sivuston myötä tarkoitus aloittaa puhtaalta pöydältä tavoitteena tehdä +merkkistä tulosta!

Homman on alkanut, ööh heikosti. Olen nyt pelannut reilu 200kättä.
      SSS strategiaa käyttäen ja käsitaulukon mukaan. Lähtötasonahan oli 50$. Parhaimillaan käytiin 54$, mutta nyt 43$.

Bad beatit -4$
      Omat "virheet" (Olin varma, että minulla on parempi käsi kuin vastustajalla, vaikka taulukko väitti muuta) -6$ tästä voisi jopa jotain oppia. :D
      ja nyt ei ole kortti osunut koko iltana, niin blindit syöneet tuon 1$ X(

Sen verran rikon sääntöjä, kun kirjauduin full tiltille, että siellähän alin taso onkin NL10. Stacki ei sitä arvosta, mutta näillä nyt mennään.

Katsotaan mitä tästä nyt tulee. postaillaan lisää kunhan enempi käsiä saadaan pelatuksi! :)
  • 9 replies
    • juhanuha
      juhanuha
      Bronze
      kiva kuulla että olet löytänyt uuden harrastuksen !

ei sitä samantien ammattilaiseksi synnytä vaan lähes jokaisen pokeriura lähtee käyntiin miinuksella. hyvä että olet huomannut omat virheesi pelissä, toi kertoo siintä että kyllä sussa ainaesta tähän on !

onnea peleihin ja muista, että pokeri vaatii ennenkaikkea pitkäjänteisyyttä !
    • Ize222
      Ize222
      Bronze
      Noniin, tarkoitus ei olisi ihan näin tiheään postailla, mutta viime öinen on pakko kirjoittaa ylös.
      Saldona reilu 160 kättä joista pelattavat kädet yhdenkäden sormilla laskettavissa! Koettelemus oli kova :D melkein tuli seinään reikä ja pää kuhmuilla, mutta yritin iskostaa ajatuksen, että yritän hävitä mahdollisimman vähän.
      Noin 40$ käytiin, mutta lopulta päädyin 46,6$.
      Pöytää tuli vaihdettua melko usein, kun kaikki varmaan huomasivat tiukan tyylini, ja tässä tapauksessa se näytti supertiukalta.

Lopetin pelisessioni voitokkaaseen käteen, ja nyt pitää todeta, että ei sekään ihan ohjeiden mukaan mennyt. Selityksenä on, että pöytä vaikutti löysältä ja monta kertaa showdowniin mentiin pelkällä hailla!

Preflop: Hero is BB with J :diamond: , A :diamond: . CO posts a blind of $0,10.
      MP1 folds, MP2 raises to $0,30, MP3 folds, CO calls $0,20, 2 folds, Hero calls $0,20.

Flop: ($0,95) 2 :club: , A :heart: , 6 :heart: (3 players)
      Hero checks, MP2 bets $0,30, CO calls $0,30, Hero calls $0,30.

Turn: ($1,85) 7 :club: (3 players)
      Hero checks, MP2 checks, CO bets $1,80, Hero calls $1,35, MP2 folds, CO gets uncalled bet back..

River: ($4,55) A :spade:

Hero shows three of a kind, aces (Jd Ad)
      CO shows a pair of aces (5d 4h)

Hero wins with three of a kind, aces (Jd Ad)

Flopilla checkasin, peläten vastakorotusta johon oisin varmaankin kipannut. Maksukin tuli vähän hätäisesti. Näin jälkeenpäin ajateltuna olisin foldannut flopilla. Peläten, että siellä on ässä paremmalla kikkerillä (mutta tässä vaiheessa ajattelin, että on ollut niin löysä pöytä, nyt katon mitä tulee).

Turnin 7 :club: ei näyttänyt vaaralliselta kortilta, värikään ei olisi vielä mahdollinen. Korotusta en taaskaan lähtenyt tekemään, tarkoituksenani katsoa millä kikkerillä se ässä sieltä paljastuu.
      CO:n korotettua potin verran, ajattelin sen olevan liian suuri korotus esim. kahdellaparilla (Bluffinmakua). Ajattelin siellä olevan värin veto parin kanssa, maksoin, loppuhyvin kaikki hyvin. Suorantynkähän se sieltä paljastuikin.

Omasta mielestä pelasin kyllä käden väärin jälkeenpäin ajateltuna. Ässän tultua pöytään olisi varmaankin pitänyt jo panostaa kunnolla, ja mahdollisten maksujen jälkeen turnilla all in?
      Vastakorotus olisi ollut kyllä paha flopilla, pöytää kun olin seuraillut, niin ei sekään mahdottomalta ajatukselta kuulosta.
    • Ize222
      Ize222
      Bronze
      Noniin, taas on tullut pelailtua jokunen käsi. Stacki teki uudet pohjat jotka olivat reilu 40$, nyt lopulta päädytty kuitenkin lukemaan 49,45$! AKT hyväksi käyttäen.

Nyt olen yrittänyt, tutkia pelaamiani käsiä. Yksi kutkuttava käsi löytyi, missä olisin säästänyt 2$! noh, taas on oppirahoja makseltu vähäsen, mutta uutta oivallettiin taas. Olisin kiitollinen jos joku sanoisi oman mielipiteensä myös tästä seuraavasta kädestä!

Elikkä muistetaanpa tarkkailla jatkossa tarkemmin vastustajan stacki kokoa, jos vaikka löytyisi toinen sss tyyliä pelaava henkilö ja katsotaan millä korteilla uudelleen korotus on mahdollinen!
      Ja minunhan olisi pitänyt foldata taulukonkin mukaan eikä puskea All in :D
      Tämä käsi siis pelattiin eilen, kun en vielä sataprosenttisesti luottanut taulukkoon vaan tein omia juttuja, taas rankaistiin :D (koputtaa päätä)

HERO: (2$)
      CO : (2$)

Preflop: Hero is MP2 with K :diamond: , A :heart:
      2 folds, Hero raises to $0,40, MP3 folds, CO raises to $0,70, 3 folds, Hero raises to $2,00 (All-In), CO calls $1,30.

Flop: ($4,15) T :heart: , 5 :spade: , 7 :diamond:
      Turn: ($4,15) 7 :heart:
      River: ($4,15) 8 :spade:

Final Pot: $4,15

Hero shows a pair of sevens (Kd Ah)
      CO shows two pairs, aces and sevens (Ac Ad)

CO wins with two pairs, aces and sevens (Ac Ad)
    • poppylol
      poppylol
      Bronze
      Kyllä tuommosessa AKo tilanteessa olisin minäkin tuutannut all in. EI pokerstarssilla ole läheskään kaikki SSS pelaajat perillä mikä AKT on. Tuohan on lähelle 50-50 tilanne JOS vastustajalla on jokin AA taskuparia pienempi taskupari. LÄHESKÄÄN aina ei asia ole näin vaan nämä SSS pelaajat kääntelee all ineistä vastaavassa tapauksessa sellaisia monstereita kuin AJ, AT, 67s jne.. Olen nähnyt tässä about 25-30k SSS käden aikana vaikka minkämoista menijää.

Eikun all in ja toivotaan. Jos menee niin menkööt ja kaverille leipää. Tuo reraisekaan ei ole sinnepäinkään oikea joten vaikuttaisi olevan jopa "isopieni" pelaaja eli yrittää tehjä hurjia bluffeja minipinolla. Näitähän näkee. Voimia vain peliin.
    • Ize222
      Ize222
      Bronze
      Nyt on taas lisää pelattu, pari hannuhanhea on pitänyt huolen siitä ettei stacki ole päässyt kasvamaan. tällä hetkellä kasassa on 49,60$!
      Suurimmat fibat sain, kun toinen SSS pelaaja korotti minun korotukseni jälkeen, niin helppohan se oli AA:lla laittaa all in, KK löytyi vastapelurilta eikä tällä kertaa koettu bad beattia.
      Nyt olen huomannut, että on huomattavasti mukavampi pelata taulukon mukaan, kun avaan 3 pöytää kerralla. Yhdellä pöydällä pelatessa taisi parhaimmillaan mennä tunti ilman pelattavia kortteja! 3 pöytää tuntuu tällä hetkellä sopivalta. Toisaalta vastustajien tarkkailuahan se vähän häiritsee...

Ja lopuksi... Nyt jää pokeri väliin seuraavilta päiviltä, kun painan 16h tuntisia päiviä töissä kolme peräkkäin! Siitä kun toistaiseksi tienaa paremmin kuin tällä, varsinkin ylitöistä ;)
    • poppylol
      poppylol
      Bronze
      Ehdottomasti enemmän pöytiä kuin yksi! Itsellä pyörii nkykyisellään 8-9 pöytää koko ajan päällekkäin. Hallittua kaaosta
    • Ize222
      Ize222
      Bronze
      Dodiih, nyt taas päässyt pelailemaan. parkuhan tässä pääsee, 43,20$ on pokeritilin tilanne, juuri hävisin 6$ potin ja se vähän harmitti, kun se tapahtui ohivedolla. parhaimmillaan kävin +2$ mutta sitten alkoi alamäki.

Itselläni KK, korotin, kaksi maksoi. Flopilla tuli 66A. Kaikki katsovat. Turnilla K pöytään, korotan, 2 muuta pelaajaa menevät all in, minä maksan tietty. Toisella 55 ja toisella AQ, ja riverillähän se ässä sitten tuli.

QQ:lla jouduin all in KK:ta vastaan, eikä siitäkään hyvää seurannut. Noh katsoo mitä tuleman pitää. mutta heikosti menee, välillä saa tuplattua ja voitettua pienempiä potteja, mutta tuntuu, että enemmän vaa häviää tällä hetkellä. X(
    • Ize222
      Ize222
      Bronze
      Vielä tuli tänään vähän pelattua, ja uskomaton alamäki vain jatkuu! :D kaksi all in tilannetta, ja kummatkin hävisin + monen kierroksen blindit. 77parilla osuin settiin flopilla, noh korotin ja all in tilanteeseen päädyttiin. Harmittavasti vierus toveri osui settiin 88:lla, ja toinen all in tilanne syntyi ennen floppia, kädessäni AK ja maksu tuli KJ:ltä, eipä siinä mikään auta kun väriä lykkää toverille.
      Kiitos taivaanisä nyt tästäkin sitten. Surkuttelu loppuu kun pokeritili näyttää nollaa! tällä menolla siihen ei pitkään enään mene :D
    • Ize222
      Ize222
      Bronze
      Noniin, taukoa pidetty kun hermot menivät. SSS tyylillä pelasin ja stack vaipui 15$ jolloin lopetin käteispöydät.
      Loput 15$ pelasin Heads uppeja. voitin noin joka toisen aina, yleensä jäin aina vähän plussan puolelle, mutta sitten. AAAARGHHH!! Pidin lukua all in tilanteista (joko minä tai vastustajani oli all in). 15kpl hävisin putkeen ja olin aina johdossa kun kortit näytettiin! all in nro.16 hävisin senkin, mutta silloin minulla olikin huonompi käsi.

Tililläni sillä hetkellä pari dollaria, joilla osallistuin turnauksiin ja ei sen suurempia saavutuksia niistä.

Nyt talletin omaa rahaa tililleni ja pelailen taas. Lopetin SSS tyylin käytön ja pelailen vain 9 pelaajan sittareita. Niistä kun oli joskus aikaisemmin hyviä muistoja. Toistaiseksi menee ainakin hyvin, vielä ei ole tarpeeksi sittareita tilaston tekemiseen mutta...
      17kpl 1$ + 0.25$ sittareita pelattu, joista 5 voittoa 4 hopeaa ja yksi kolmonenkin vielä. Eli näistä peleistä jäänyt plussalle, loput jäänyt rahapaikkojen ulkopuolelle.

Heads upeista tuli paljon opittua, huomaan yleensä aina olevani määräävässä asemassa kun pääsen kaksintaistoon!
      Olen myös yrittänyt lukea vastustajiani enemmän, ja hyllä tuloksella. Vastustajat tekevät huonon bluffin tai saan merkin selvästä heikkoudesta. Eikun korotus ja potti mulle!

Badbeatit ovat jättäneet minut toistaiseksi rauhaan, yhdessä sittari pelissä korkeammat voimat puuttuivat kyllä korttipakkaan. 2kpl All in tilanteita parin korottelun jälkeen preflopilla. kummallakin kerralla kädessäni oli KK, ensimmäisellä kerralla vastassa 55 ja toisella JJ. Kumpaakaan en voittanut, ja kummallakin kerralla menetin 2/3 stackistani. Mutta eipä tuo sitten haitannut, Nousin kuitenkin vielä kakkoseksi!

Dodiih, tämmöstä tähän suuntaan. Sittareilla jatketaan!