Tonni käteen - Känni toteen

• lar012
      lar012
      Bronze
      Terve,

Monesti olen tätä blogia yrittänyt aloittaa ja monesti olen jo aloittanut kirjoittamaan, mutta aina aloituspostin kirjoittaminen on tyssännyt johonkin. Toivotaan, että tällä kertaa pääsen jopa tuohon "Lähetä viesti"-napin painamisvaiheeseen asti.. :evil:

Eli, olen opiskelija Oulun seudulta ja pokeria olen pelannut enemmän tai vähemmän 2006 vuoden lopusta alkaen. Ensimmäistä kertaa nettipokeriin tutustuin, kun kaveri mainitsi freerolleista. Niitä sitten siinä hetken pelailin ja eihän niistä mitään voittoa tullut, joten innostus hiipui. Aikaa siinä vaiheessa elämää oli muutenkin niin vähän pokerille, että mitään rahoja en saitille laittanut. Enkä itse asiassa ole koskaan laittanutkaan. :D

Freerollien tahkoaminen ja leikkirahalla pelaaminen jatkui 2007 vuoden puolelle, kunnes pokeri jäi kokonaan unholaan. Jossain vuoden 2007 puolivälissä Betway lähetti sähköpostia ilmaisvedosta, jossa on mahdollista laittaa 10 euroa haluamaan kohteeseen. Vedosta tuli voittoa 8 euroa joka tietenkin laitettiin pokeriin. Aivan katki en mennyt, tilille taisi silloin jäädä n. 2 euroa. Kiinnostus sammui jälleen.

Joskus kirjastossa ollessani satuin törmäämään Aki Pyysingin Pokerin Käsikirjaan. Lainasin kirjan ja luin todella sen todellisella mielenkiinnolla. Kirjan luettuani menin siirryin Betwaylle grindaamaan fixed limittiä (Joo, sillä kahdella eurolla/dollarilla). Päivittäin pelasin ja onnistuin saamaan rollin 40 dollarin tienoille. Siinä pelaamisen yhteydessä tuli luettua myös Sklanskyn vastaava FL-teos.

Huhtikuussa 2008 törmäsin PokerStrategyyn ja sehän tarjosi ihan uusia mahdollisuuksia. Mahdollisuuksia riskittömään peliin ja mahtaviin oppaisiin. 50 dollariani sijoitin PokerStarssille, mikä oli todellinen virhe mistä kerron lisää hieman myöhemmin...

Pelaaminen on ollut voitollista ja olen noudattanut pääasiassa SSS-strategiaa. PokerStarssin rolli ei ole koskaan ylittänyt 100 dollaria, vaan paras summa on ollut lähellä jotain 99.99 dollaria, jonka jälkeen se hävisi nopeasti fisujen tuurin takia 60 dollarin perukoille. Toisenkin kerran olen saanut rollin 100 dollarin tienoille, jonka jälkeen se on taas hävinnyt johonkin.

Viikko sitten sain sähköpostiini mielenkiintoisen tarjouksen PS:ltä, kun PS tarjosi 50 dollaria pelirahaa PartyPokerille. Otin tarjouksen vastaan ja aloin grindaamaan bonusta, tällä hetkellä mennään 50 dollarin suhteen puolivälissä.

Ennen statistiikka, hieman avautumista. Kuten edellä mainitsin, iskin ensimmäisen 50 dollaria PokerStarssille. Käsiä olen pelannut siellä n. 12 tuhatta ja FPP-pisteitä olen saanut harjattua vaivaiset 300. Rahan vapauttamiseen tarvitaan muistaakseni 500. Strategypisteitä sieltä puolelta nyt siis 150. PartyPokerilla olen pelannut nyt viikossa noin 3k handua ja Strategypisteitä sieltä puolelta 131x1.5=196.5. Eli, mistäs tämmöinen johtuu. Adminit, kun tätä luette, niin voisitte hieman selventää. Into Starssilla pelaamiseen on mennyt, kun pisteitä ei kerry.

Eli, koskaan en ole pokeriin omia rahoja laittanut, mutta "ilmaisrahoja" olen silti varjellut kuin omiani. Enkä ole katkennutkaan koskaan.

Isoimmaksi ongelmaksi tämän hetken pelissä lasken varovaisuuden. Sessiot ovat korkeintaan puolen tunnin mittaisia, kun haluan joko suojella pieniä voittoja lopettamalla pelit siihen hetkeksi. Tai vaihtoehtoisesti haluan pitää tappiot pieninä. Tarkoitus olisi oppia pelaamaan semmoisia parin tunnin sessioita, vai onko tässä mitään järkeä?

Yleensä pöytiä on yleensä auki yhdeksän kappaletta. Ykkösnäytölle niitä mahtuisi ainakin 12 ja toiselle arvioiden kahdeksan.

Sitten hieman statseja.

Betway (Fixed limit pelejä):

Tili: 39.58 $. (+37.58$)
      Käsiä: 8000
      BB/100: +7.23
      VP$IP: 26.63%.

PokerStars (No-limit pelejä):

Sisältää myös joitain BSS/fixed limit-kokeiluja.

Tili: 75.03$. (+25.03$)
      Käsiä: 12 004.
      BB/100: +3.01
      VP$IP: 12.57%.

PartyPoker (No-limit pelejä):

Tili: 82.44$. (+32.44$)
      Käsiä: 3017.
      BB/100: +4.87
      VP$IP: 7.29%.

Lyhyet tavoitteet:

1. Partyn koko bonuksen clearaus, nyt mennään siis about puolivälissä sen 50 dollarin suhteen ja siihen ylimääräisen 100 dollarin clearaamiseen menee vielä aikaa.
      2. Saada rolli yli sen maagisen 100 dollarin.
      3. Siirtyä NL25-tasolle.

Pitkät tavoitteet:

1. Siirtyä SSS-pelistä BSS-peliin.
      2. Nousta taso BSS-peleillä.
      3. Oppia pelaamaan oikeita sessioita.
      4. Tutustua turnauspelaamiseen pinnalta.
      5. Tonni käteen - Känni toteen :sun:

Tietenkin yhtenä tavoitteena on saada kirjoitettua tätä blogia lisää ja about pari kertaa viikossa, fiiliksestä riippuen. Käsiäkin olisi tarkoitus laitella, jos jotain ihmeellistä tulee.

Admineilta haluaisin vastauksen ainakin tuolla jossain esitettyyn kysymykseen PokerStarsin pisteiden saamisesta, mikä itseä ainakin ärsyttää, kun sieltä tekisi mieli hieman siirtää rahojaan.
  • 10 replies
    • poppylol
      poppylol
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja lar012

Ennen statistiikka, hieman avautumista. Kuten edellä mainitsin, iskin ensimmäisen 50 dollaria PokerStarssille. Käsiä olen pelannut siellä n. 12 tuhatta ja FPP-pisteitä olen saanut harjattua vaivaiset 300.
      Mitä olet pelannut siellä? SSS NL10? Itse pelasin tuossa lopetetussa projektissa 20625 kättä starssilla NL25 SSS ja FPP-pisteitä tuli 2638 joten oudollehhan tuo 300FPP/12k kättä kuulostaa!
    • zamwise
      zamwise
      Silver
      Terveppä terve ja tervetuloa tonnittelemaan foorumille :)

En ole admin, mutta tuohon voin selventää...

Alkuperäinen kirjoittaja lar012
      ...Strategypisteitä sieltä puolelta nyt siis 150. PartyPokerilla olen pelannut nyt viikossa noin 3k handua ja Strategypisteitä sieltä puolelta 131x1.5=196.5. Eli, mistäs tämmöinen johtuu...
      Ero on aika yksinkertainen. Pokerstarsilla käteispeleissä pienillä limiiteillä ensimmäinen FPP tulee kaikille käteen jollain tavalla osallistuneille pelaajille, kun käsi on reikattu ja potti ylittää 8 dollaria. NL10: ssä tuota ei ihan jatkuvasti kuitenkaan tapahdu.

Partyllä kertyy Partypisteistä, kun reikattuja käsiä kertyy 20 kappaletta, potin koosta riippumatta. Potin ei siis tarvitse saavuttaa esim. 8 dollarin rajaa. Riittää, että siitä saadaan jotain reikkiä otetuksi.

Strategypisteitähän kertyy sitten 1SP/2FPP starsilta ja 1,5SP/1Partypoint. Lopputuloksen ero kuitenkin suurimmalta osin johtuu tuosta saitin omien pisteiden kertymisen erosta.

Sitä ei liene ehkä tarpeeksi korostettu alkupääoman valinnan yhteydessä, mutta Stars on hyvä paikka sng-/turnauspelaajalle, kun taas Party suosii enemmän käteispelaajaa (ainakin tuon pistekertymän puolesta).

-- Z --
    • lar012
      lar012
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja poppylol

Mitä olet pelannut siellä? SSS NL10? Itse pelasin tuossa lopetetussa projektissa 20625 kättä starssilla NL25 SSS ja FPP-pisteitä tuli 2638 joten oudollehhan tuo 300FPP/12k kättä kuulostaa!
      SSS NL10 juu.

Kiitokset zamwiselle selvennyksestä! :)
    • lar012
      lar012
      Bronze
      Pelit meni eilen aamupäivästä varsin kohtuullisesti. Partyn tili nousi sinne 91 dollarin tienoille SSSää grindaamalla. Pisteetkin ylittivät nyt tuon puolivälin, eli 150 pistettä.

Illalla menin sitten tylsyyksissäni ja väsyneenä katselemaan Betwayn NL10 meininkiä. Taso oli seuraamissani käsissäni jotain mielenkiintoista.

Päätin sitten kokeilla hieman varovaisesti BSSn mahdollisuuksia ja seuraavasti kävi. Kaksi kättä putkeen -->

** Game ID 2291720661 starting - 2008-11-30 21:34:55
      ** Trainspotting 2 [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - € Cash Game) Real Money

- Jaguaren80 sitting in seat 1 with €5.18 [Sitting out]
      - _amaroq_ sitting in seat 2 with €8.70
      - HERO sitting in seat 3 with €9.90
      - player90 sitting in seat 5 with €9.55
      - aldza99 sitting in seat 6 with €8.46
      - johnyr sitting in seat 7 with €8.94
      - Piotrue84 sitting in seat 8 with €5.45
      - acerus01 sitting in seat 9 with €3.21 [Dealer]

_amaroq_ posted the small blind - €0.05
      HERO posted the big blind - €0.10
      ** Dealing card to HERO: 9 of c, Q of c
      player90 called - €0.10
      aldza99 called - €0.10
      johnyr folded
      Piotrue84 folded
      acerus01 folded
      _amaroq_ folded
      HERO checked

** Dealing the flop: 5 of c, 4 of s, 9 of s
      HERO bet - €0.17
      player90 called - €0.17
      aldza99 called - €0.17

** Dealing the turn: 9 of h
      HERO bet - €0.43
      player90 raised - €0.86
      aldza99 folded
      HERO raised - €3.44
      player90 called - €3.44

** Dealing the river: J of c
      HERO went all-in - €6.19
      player90 went all-in - €5.84
      HERO shows: 9 of c, Q of c
      player90 mucks: 9 of d, 10 of h
      HERO wins €18.45 from the main pot

End of game 2291720661

Sitten toinen perään:

** Game ID 2291722805 starting - 2008-11-30 21:36:14
      ** Trainspotting 2 [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - € Cash Game) Real Money

- Jaguaren80 sitting in seat 1 with €5.18
      - _amaroq_ sitting in seat 2 with €8.65 [Dealer]
      - HERO sitting in seat 3 with €18.80
      - LALive sitting in seat 4 with €7.75
      - player90 sitting in seat 5 with €0.00
      - aldza99 sitting in seat 6 with €8.19
      - johnyr sitting in seat 7 with €8.94
      - Piotrue84 sitting in seat 8 with €5.45
      - acerus01 sitting in seat 9 with €3.21
      - All_in_Heini sitting in seat 10 with €10.00

HERO posted the small blind - €0.05
      LALive posted the big blind - €0.10
      All_in_Heini posted to play - €0.10
      Jaguaren80 posted to play - €0.05
      ** Dealing card to HERO: K of h, A of h
      player90 folded
      aldza99 folded
      johnyr raised - €0.40
      Piotrue84 folded
      acerus01 folded
      All_in_Heini folded
      Jaguaren80 called - €0.40
      _amaroq_ folded
      HERO raised - €1.25
      LALive folded
      johnyr called - €1.25
      Jaguaren80 went all-in - €4.78
      HERO called - €5.18
      johnyr called - €5.18

** Dealing the flop: 2 of d, J of d, K of d
      HERO went all-in - €13.62
      johnyr went all-in - €3.76

** Dealing the turn: A of s

** Dealing the river: 8 of s
      HERO shows: K of h, A of h
      johnyr mucks: 10 of d, 10 of s
      Jaguaren80 mucks: Q of d, Q of h
      HERO wins €14.96 from the main pot
      HERO wins €7.14 from side pot 1

End of game 2291722805

Ensimmäisestä mieleen ei tullut oikein mitään, mutta toisessahan flopilla mentiin ohi, jossa sitä keramiikkaa sitten laitettiin keskelle. Huonostihan nuo pelattiin (Panostukset...), mutta voittoa tuli silti, eikä tappiolla rahaa mennyt paljoa keskelle.

Noh, mutta eihän voittojen pasteemisesta yhtäpaljon, kuin häviöiden. Eli, näistä kahdesta huomaa sen väsymyksen tason.

** Game ID 2291806957 starting - 2008-11-30 22:19:58
      ** Great Red Sedge [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - $ Cash Game) Real Money

- ericcz sitting in seat 1 with $8.11
      - Tzaitsev sitting in seat 2 with $7.57
      - pokersach sitting in seat 3 with $10.00
      - Piotrue84 sitting in seat 4 with $6.00
      - JReb sitting in seat 5 with $13.02
      - Aizen-sama sitting in seat 6 with $21.92 [Dealer]
      - HERO sitting in seat 7 with $11.35
      - Logie_Bear sitting in seat 8 with $3.58
      - ohyohyohyohy sitting in seat 9 with $9.13
      - Shpigu sitting in seat 10 with $5.90

HERO posted the small blind - $0.05
      Logie_Bear posted the big blind - $0.10
      pokersach posted to play - $0.10
      ** Dealing card to HERO: 9 of s, 9 of h
      ohyohyohyohy folded
      Shpigu folded
      ericcz folded
      Tzaitsev folded
      pokersach checked
      JReb folded
      Aizen-sama folded
      HERO raised - $0.55
      Logie_Bear called - $0.55
      pokersach folded

** Dealing the flop: 6 of c, Q of c, K of h
      HERO bet - $0.60
      Logie_Bear called - $0.60

** Dealing the turn: K of s
      HERO bet - $1.20
      Logie_Bear went all-in - $2.43
      HERO called - $2.43

** Dealing the river: 4 of c
      Logie_Bear shows: J of h, J of d
      HERO mucks: 9 of s, 9 of h
      Logie_Bear wins $6.90 from the main pot

End of game 2291806957

------

** Game ID 2291808294 starting - 2008-11-30 22:21:34
      ** Sling Blade [Hold 'em] (0.05|0.10 NL - $ Cash Game) Real Money

- jctexsa sitting in seat 1 with $2.35
      - ziimukaz sitting in seat 2 with $2.35
      - motek1 sitting in seat 3 with $4.14
      - JReb sitting in seat 4 with $10.13
      - pykst sitting in seat 5 with $11.10
      - Tzaitsev sitting in seat 6 with $10.24
      - Arsunahhui sitting in seat 7 with $5.11 [Sitting out]
      - oll220 sitting in seat 8 with $9.85 [Dealer]
      - Piotrue84 sitting in seat 9 with $25.01
      - HERO sitting in seat 10 with $10.00

Piotrue84 posted the small blind - $0.05
      HERO posted the big blind - $0.10
      ** Dealing card to HERO: K of s, J of c
      jctexsa called - $0.10
      ziimukaz called - $0.10
      motek1 called - $0.10
      JReb folded
      pykst folded
      Tzaitsev folded
      oll220 folded
      Piotrue84 called - $0.10
      HERO checked

** Dealing the flop: A of s, 8 of c, K of d
      Piotrue84 checked
      HERO checked
      jctexsa checked
      ziimukaz checked
      motek1 checked

** Dealing the turn: 10 of s
      Piotrue84 checked
      HERO bet - $0.30
      jctexsa raised - $0.60
      ziimukaz called - $0.60
      motek1 folded
      Piotrue84 folded
      HERO raised - $2.90
      jctexsa went all-in - $1.65
      ziimukaz folded

** Dealing the river: 5 of d
      HERO shows: K of s, J of c
      jctexsa shows: Q of d, J of d
      jctexsa wins $5.32 from the main pot

End of game 2291808294.

All in all, täytyy oikeasti lukea hieman lisää noita BSS-juttuja, ennenkuin alkaa säätämään enemmän. Kertaallehan noi on about luettu, mutta lisäkään ei ole pahitteeksi. SSS-grindaus jatkuu :sun:

Tarkoituksena on siirtää tuolta Primalta rahat jonnekin hieman enemmän pelaajia omaavaan verkkoon, todennäköisesti valinta on PokerStars tai Party, kunhan saisi ensin kaikki pisteet kerättyä, että depo olisi sallittua.
    • lar012
      lar012
      Bronze
      Pelit on kulkeneet ihan hyvin. SSS puolella käytiin 10 dollarin kuopassa, josta noustiin 10min sisällä AA-putkella ylös. Rolli partylla nyt 96 dollaria. Bonuksen arvioin saavani vapautettua kokonaan viikonlopun aikana. Sen jälkeen alkaakin lisäbonarin clearaus.

BSS olen myös pelannut. Stäckejä on mennyt ja tullut, voiton puolella ollaan kuitenkin huolella.

Blogin aloituksesta alkaen olen yrittänyt pidentää sessioitani, mutta ne loppuvat aina joko muutamaan tappioon tai muutamaan voittoon. Eli, ongelma on tuossa kassansuojelussa. Onko mitään mahdollisuutta kasvattaa noiden sessioiden pituutta, vai onko ne järkevää pitää siellä 30 minuutissa, mihin minulla pelit yleensä loppuvat.
    • lar012
      lar012
      Bronze
      Hieman etuajassa aikataulusta, sain tuon 50 dollarin osuuden tuosta bonuksesta clearattua etuajassa jo torstaina. SSSää pelasin loppuun asti.

Tuli samalla hieman lueskeltua muiden pelaajien mielipiteitä SSSstä ja liekkö se syynä, että SSS ei enää kiinnosta ollenkaan. Rolli kävi huonon tuurin ansiosta 70 dollarissa SSSllä.

Päätin, että nyt otetaan härkää sarvista kiinni ja aletaan tutustumaan kunnolla PSn BSS-artikkeleihin. Artikkelit on nyt luettu moneen kertaan ja videoita on katsottu. Erityisesti pidin tästä pätkästä. Erityisesti degnicin mainitsema aggressiivisen pelin tehokkuus on toiminut hyvin.

Olen nyt harjannut NL5 pöytiä Partyllä. NL10 tuli välillä niin pahasti turpaan, että totesin tämän tason olevan parempi vaihtoehto. Noh, rolli on nyt kahdessa päivässä noussut sieltä 70 dollarista 120 dollariin. Pelaajat ovat järjestään huonoja, pikkustäckkejä ei juurikaan ole ja ne muutamat, jotka pikkustäckillä pelaavat, ovat nekin huonoja. Toisaalta, pari kyylääkin on sattunut samaan pöytään.

Tavoitteena on nyt jatkaa pelejä ja saada vielä tämän viikonlopun aikana clearattua ensimmäinen osuus tuosta 100 dollarin bonuksesta.

NL5, Hanskoja 1600

VP$IP: 17.67%
      BB/100: 38.42
    • lar012
      lar012
      Bronze
      Rolli kävi 180 dollarissa, josta tultiin kolmessa kädessä 3 biniä alas. Kaikissa tilanteissa olin yli 80% suosikki, joten parempi pitää nyt parin päivän tauko... :P
    • lar012
      lar012
      Bronze
      Pari päivää ollu aika plusmiinus-nolla peliä, mutta tänään sitten tuhannen hanskan sessiossa päästiin 190 dollariin.

Hand of the day:

0.02/0.04 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with 8:heart: , 8:club:
      2 folds, MP2 raises to $0.24, 2 folds, Hero calls $0.24, SB calls $0.22, BB calls $0.20.

Flop: ($0.96) 6:diamond: , 2:spade: , 8:diamond: (4 players)
      SB checks, BB checks, MP2 bets $0.92, Hero calls $0.92, SB folds, BB calls $0.92.

Turn: ($3.72) J:spade: (3 players)
      BB bets $0.04, MP2 calls $0.04, Hero raises to $2.77, BB raises to $4.89 (All-In), MP2 calls $4.85, Hero calls $2.12.

River: ($18.39) 4:club: (2 players)
      MP2 checks, Hero bets $0.41 (All-In), MP2 calls $0.41.

Final Pot: $19.21

Results follow (highlight to see):
      Hero shows [ 8h, 8c ] three of a kind, Eights
      BB shows [ Ad, Ac ] a pair of Aces
      MP2 shows [ As, 7s ] high card Ace
      Hero wins $0.77 USD with three of a kind, Eights.
      Hero wins $17.48 USD with three of a kind, Eights.

PSn artikkelit mainitsevat, että mikrotasoilla ei kovin paljoa bluffaajia ole. Itse olen kohdannut niitä kyllä todella paljon, tässä malliesimerkki.
    • lar012
      lar012
      Bronze
      Partyn rolli ylitti yöllä 200 dollarin rajan ja tilin saldo on nyt 235 dollaria. En kyllä yhtään kadu, että heitin SSS-strategian roskiin, voittoja on tullut hieman enemmän.

Viikolla tuli myös rikottua 1000 PS-pisteen raja ja samalla Elephantin lisenssi kolahti käyttöön. Myöskin kultataso tuli saavutettua, mihin olen varsin tyytyväinen.

100 dollarin bonuksesta olen nyt clearannut kaksi osaa neljästä, eli 50 dollaria.

NL5sta pelailen edelleen, en ole vielä aivan varma, olenko valmis siirtymään NL10, sillä virheitä tulee vielä vitosessakin ja kympin ja vitosen ero näyttäisi olevan Partylla ainakin, kuin yöllä ja päivällä. Kassaahan kymppiin olisi jo.
    • lar012
      lar012
      Bronze
      Terve,

Peli on ollut yhtä vuoristorataa. Binejä on tullut ja mennyt. Kävin 290 dollarissakin, mutta paskan pelin seurauksena (lue: ylimielisyys) olen nyt 260 dollarissa. Pitää kyllä pitää parin päivän tauko ja lueskella artikkeleita.

Ja todellakin, edellisen postin jälkeen siirryin välittömästi NL10-puolelle, jossa olen harjannut nyt.