Aloittelijan rämpimistä

• Sprout
      Sprout
      Bronze
      Olen parikymppinen miehenalku joka kiinnostui pokerista n. pari viiikkoa sitten. Hommasin heti alkuun Pyysingin Käsikirjan ja aloin lukemaan täältä ohjeita peliin. Olen keskittynyt SSS pelaamiseen tämän sivun ohjeiden mukaan ja tuntuu, että tuohon ei kyllä tuosta Pokerin Käsikirjasta ole paljon hyötyä...

Takana on elephantin mukaan vähän alle 4k kättä NL10 tasolla pelattuna ja plussalle olen päässyt 4,89bb/100 ja 5.61 $ verran. Pelannut olen sekä FTP että Everestillä ja niiden kesken nuo tilastot jakautuu näin:
      FTP: 2684 kättä ja +13.40$
      Everest: 878 kättä ja -6,93 $ :(

Eli FTP:llä peli siis sujuu ihan ok, mutta Everestillä on nihkeämää. Suurin ongelma tuntuu olevan se, että vaikka yritän valita aina hyviä pöytiä niin silloin harvoin kun itse saa hyvät kortit niin ei saa muita pelaajia mukaan pottiin ja saaliiksi jää vain blindit. Tämä on jollain AA tai KK kädellä aika turhauttavaa...
      Mitä mieltä olette kannattaako tässä vaiheessa harrastaa slouvailua?

Alla yksi esimerkki jossa vain limppasin mukaan, kannaattaako tämä?

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $2,00
      BB:
      $7,05
      Hero:
      $1,70
      MP3:
      $16,80
      CO:
      $13,40

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.67 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP1 with K:diamond: , K:club:
      UTG2 folds, Hero calls $0,10, MP2 folds, MP3 calls $0,10, CO calls $0,10, BU folds, SB calls $0,05, BB checks.

Flop: ($0,50) K:heart: , 6:club: , 7:heart: (5 players)
      SB checks, BB bets $0,50, Hero calls $0,50, MP3 raises to $6,60, 3 folds, Hero calls $1,10 (All-In), MP3 gets uncalled bet back.

Turn: ($4,20) 4:spade:
      River: ($4,20) 7:club: (1 players)

Final Pot: $4,20

Results follow (highlight to see):
      Hero shows täyskäsi, kuninkaat ja seiskat (Kd Kc)
      MP3 shows täyskäsi, kuutoset ja seiskat (6d 6s)

Hero wins with täyskäsi, kuninkaat ja seiskat (Kd Kc)

E: Mikä tuossa käden liittämisessä meni mönkään? Kopioin suoraan Elephantista ja liitin viestiin, mutta ei näytä toimivan :(
      E:Nyt toimii, kiitokset Speesterille
  • 8 replies
    • Speester
      Speester
      Bronze
      Moro!

Itse en pidä limppaamisesta, tarpeeksi huonoja kokemuksia :/ Se kyllä syö kun saa vain KK-parilla blindit, mutta tällaista sattuu kaikille.

Tässä kopionti ohjeet norsusta, mitkä Khiiniau ystävällisesti kertoi minulle omassa blogissani :)

Alkuperäinen kirjoittaja Khiiniau
      NL-käsistä en osaa mitään sanoa, mutta annan taas pienen Norsu-vinkin:

Kun postaat käsiä Norsusta foorumille, niin Norsussa käsinäytön oikealla alhaalla on "Display and Export Options". Täppää muut paitsi ylimmäinen ruutu ja klikkaa Stats ja Stacks näkyviin. Results näyttäisi jo olevankin. Tämän kun tekee kerran niin asetukset on oletuksena seuraavalla kerralla. Sitten paina PS nappia ja OK aukeavaan ikkunaan. Shift+Ins pudottaa käden foorumille aloittaamaasi postaukseen ja kaikki vihujen tiedot, korttien maat ja tulos piilotettuna näkyy kuten esim. minun postaamissa käsissä.
      Niin ja parempi, että pelikassa kasvaa tasaiseen tahtiin, ettei tule äkkipudotuksia niinkuin minulla :)
    • Asslake
      Asslake
      Bronze
      Slouvaaminen on yleensä aika pahasta. Silloin päästää kaiken näköisiä härpäkkeitä mukaan peliin. Tuossakin joku olisi saattanut limpata 67s sisään ja kun et olisi osunu K niin sitten olisi ollut vaikea paikka tehdä päätöksiä että haluaako kaveri mennä poikki kärjellä vai onko jotain muuta kovaa kiinni.

Jos tossa olisit reissannut ja saannut MPvihulta maksun ja olisi lyönnyt C-betin niin kaveri olisi tullut kylkeen niin silloin voinnut olla aika helppo päätös että kaverilla on parempi kuin yksi pari.

Isoilla pareilla kun limppaa niin suuret tappiot tulee siitä kun niiistä ei pääse irti. Parempi voitetut sokot kuin hävityt binit. Kokemusta nimittäin on paljon AA-käden slouvaamisesta ja niillä häviämisestä. Kun näytät vahvuutta ja kaveri näyttää vielä kovempaa vahvuutta niin bluffin mahdollisuus pienenee aika paljon.
    • Sprout
      Sprout
      Bronze
      E tämä kovin hyvältä näytä :( Eilen tuli tappiota FTP:n puolella 11$. En oikein taas tiedä mikä mättää. Tänään kertasin artikkelit lukemalla ne uudestaan ja jotain pientä muistuikin sieltä mieleen, mutta äsken pieni pelisessio ja -1,25$. Käsiä tosin vain 75kpl joten tuosta ei voi suuria johtapäätöksiä vetää...

Äskeiseen sessioon sattui tämmöinen käsi:

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $1,70
      MP2:
      $7,60
      MP3:
      $2,00

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.67 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG2 with A:diamond: , K:diamond:
      UTG1 folds, Hero raises to $0,40, MP1 folds, MP2 calls $0,40, MP3 raises to $0,90, 5 folds, MP2 calls $0,50.

Flop: ($2,35) 3:club: , 6:diamond: , 8:heart: (2 players)
      MP2 checks, MP3 bets $1,10 (All-In), MP2 calls $1,10.

Turn: ($4,55) A:club:
      River: ($4,55) T:spade: (1 players)

Final Pot: $4,55

MP3 shows pari jätkät (Jc Js)
      MP2 shows pari kakkoset (2c 2s)

MP3 wins with pari jätkät (Jc Js)

Vähän arastelin kun katsoin MP3:n statseja ja pelkäsin AA tai KK yhdistelmää.
      Pelasin tilanteen vastoin ohjeita, mutta mitä mieltä tästä. Onko tämä pieni downswing tehnyt minusta jo liian aran?
    • Speester
      Speester
      Bronze
      Itse tuossa tilanteessa olisin laittanut kaiken likoon, koska: Jäljellä olevat rahasi : Alkuperäinen korotuksesi on 3.5 ja taulukko kertoo laittamaan kaikki likoon näillä käsillä mitkä ovat 4:1 ja 2,5:1 välillä. Eli AA, KK, QQ, JJ, TT, AK, AQ. Oli suited tai ei.

Kieltämättä MP3:lla on pieni käsiskaala, mutta tuossa tilanteessa itselläsi on monsterit ja oletettavasti vastustajallakin (niinkuin olikin) niin tulos on ratkaistava kolikon heitolla.

Alkuperäinen kirjoittaja typohh
      Nopeasti laskettuna 10 hengen pöydässä, jos herolla on AK, todennäköisyys että jollain on AA tai KK on 3.98% mitä nopeasti laskin..

100% - ( ( 100% - 0.45% ) ** 9 ) = 3.98%

ja kuuden hengen pöytään..

100% - (( 100% - 0.45% ) ** 5 ) = 2.22%
      Pieni on prosentti, mutta näitäkin tulee vastaa. Tappiot on sillon nieltävä ja laitettava uutta tuulta purjeisiin. :) Tsemppiä sinne, kyllä se siittä lähtee. Downswingejä tullut itsellenikin, mutta niistä selviää pitämällä itsensä kasassa ja pelaamalla ohjeiden mukaan!
    • Sprout
      Sprout
      Bronze
      Ei meinaa kyllä ottaa onnistuakseen tämä minun ura. Alussa tuli jopa pientä voittoa, mutta nyt on viimeinen viikko tultu alaspäin.

Onko täällä muita SSS:llä pelaavia ja jopa sellaisia jotka pärjää? Ilmeisesti ainakin Speester on pelannut, mutta aika vaihtelevalla menestyksellä? Tarvitsisin nyt kannustavia esimerkkejä muiden saavutuksista ;) Olen yrittänyt etsiä virheitä omasta pelistäni ja onhan niitä tietysti löytynyt, mutta ihmetyttää että mikä pelissä nyt mättää kun alku oli kuitenkin ihan lupaava.

Harmi kun nyt ei ole päivittynyt Strategy pisteet FTP:ltä viime päivinä niin ei pääse vielä lukemaan hopea tason artikkeleitä :(
    • Speester
      Speester
      Bronze
      Kyllä se sieltä lähtee nousemaan! Hiljaa hyvä tulee :) Itsellä nyt bankroll kovassa nousussa :-P

Edit: Juhanuha näyttää blogissaan kertovan pelaavansa sss:ää tällä hetkellä. Ja näköjään mehevästi on saanut massia. Kannattaa kattoo muittenkin blogeja :)
    • Sprout
      Sprout
      Bronze
      Varmaan parempi lopettaa pelaaminen tältä päivältä kun mikään ei tunnu onnistuvan. Päivän saldo [COLOR=red] -13.70$[/color] :(
      No eilen pääsin kuitenkin plussalle n. 10 $ verran, että ei tässä nyt iihan hirveässä syösyssä olla.

Tänään ei vaan onnistunut mikään. Silloin harvoin kun kortti kävi niin vihulla oli kanssa hyvät kortit. Mm. 2x split pot ja sitten turpaan mm. KK vs. AA, AKo vs. QQ, AKo vs JJ...
      No tämmöistä tämä on, jospa huomenna olisi parempi päivä...
    • Sprout
      Sprout
      Bronze
      Eipä ole tullut tännekään vähään aikaan kirjoiteltua mitään. Pelit ja opettelu on jatkunut. Välillä olen pelaillut SSS:ää ja välillä BSS:ää. Aika hankalalta tuntuu voittava peli pienellä stäkillä ainakin olevan, isolla taidan olla vähän plussalla. Nyt olen grindaillut everestiltä jotain 50$ "yllätys" bonusta pois SSS:ää pelaamalla NL10 pöydissä.
      Äsken tuli niin mahtava ohiveto vihulta, että pakko laittaa se tänne ylös :D

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $5,94
      MP1:
      $14,00
      Hero:
      $1,90
      BU:
      $2,45

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (10 handed)

Preflop: Hero is MP2 with A:heart: , Q:club:
      3 folds, MP1 calls $0,10, Hero raises to $0,50, 2 folds, BU calls $0,50, SB calls $0,45, 2 folds.

Flop: ($1,70) J:diamond: , A:spade: , J:heart: (3 players)
      SB checks, Hero bets $1,40 (All-In), BU folds, SB calls $1,40.

Turn: ($4,50) K:diamond:
      River: ($4,50) K:spade: (2 players)

Final Pot: $4,50

Hero shows kaksi paria, ässät ja kuninkaat (Ah Qc)
      SB shows täyskäsi, kuninkaat ja jätkät (Kc Qd)

SB wins with täyskäsi, kuninkaat ja jätkät (Kc Qd)