Ferryen päiväkirja

• ferrye
      ferrye
      Bronze
      23v mies lahdesta.
      Töissä metallifirmassa.
      Atk-alan tutkinto taskussa ja tarkoitus olisi pistää oma firmakin pystyyn lähitulevaisuudessa.
      Tietokoneiden kanssa olen ollut tekemisissä 10 vuotta, ala on minulle helppo ja mielenkiintoinen joten se voisikin olla minun leipätyöni. (Ellen pääse lyömään sitten pokerissa isoiksi ;)

Pokeria olen pelannut aktiivisesti harrastetasolla noin vuoden, ja pelkästään nettipokeria. Livestä ei juurikaan ole kokemuksia.

Ennen liittymistäni PS:ään, suurimmaksi osaksi pokeripöydissä tuli häviötä.
      Päiväsaldo näytti yleensä miinusta muutamasta taalasta pariin kymppiin.
      En edes tajunnut, kuinka strateginen ja matemaattinen peli pokeri voisikaan olla.
      Liittyessäni PS:ään, huomasin kymmeniä ellen satoja uusia termejä joita en ollut koskaan ennen kuullut.
      Pottikertoimet, estolyönnit, oddsit ja outit.
      Ihan uusia asioita minulle.

Luettuani strategiat läpi moneen kertaan ja pelattuani muutama tuhat kättä aloin saamaan käsitystä siitä, mitä pokeri oikeasti on.
      Ennen tätä päivää pelasin aina näppituntumalla ja fiiliksen mukaan.
      Kakkospari kädessä ja edessä tullut 2 korotusta. No, maksetaan ja toivotaan että kakkonen lävähtäisi flopilla pöytään.
      Tuollaista se minun peli joskus oli.

Kun "yksinkertainen" SSS-strategia oli hallussa, en enää menettänyt rahojani muutaman minuutin pelisessioiden jälkeen.
      Kuuakuden jälkeen pelikassani olikin jo hivenen voiton puolella.

Pokerin peluu on jo nyt kääntynyt voitolliseksi pelaamiseksi, enkä ole pelannut edes kauan.
      Päivittäin saldo näyttää plussaa, yleensä 20-40 taalaa, parhaimpana päivänä 100 taalaa. Tällä hetkellä elefantti näyttää viimeisen viikon saldoksi +200 taalaa. (downswingiä odotellessa ;)
      En malta odottaa missä vaiheessa olen vuoden taikka parin päästä.

Suurin nousupyrähdys tapahtui, kun rupesin omaksumaan muiden pelaajien pelitapaa. Iso osa voitetuista käsistäni on sen ansiota, miten osaan mukauttaa pelityylini vastapeluriin.
      Kun sinulla on erittäin tiukan pelaajan maine, silloin tällöin oikein pelattu bluffikin tuo sinulle makoisia voittoja.

Eniten pelaan NL rahapöytiä. Sittarit ja turnauksetkin kiinnostavat, mutta taitaa olla rahapöydät lähempänä sydäntä.

Tavoitteenani on tietenkin tulla hyvin menestyväksi pokerin pelaajaksi.
      Pidän uuden oppimista tärkeämpänä, kuin parin kympin voittoja.
      Paras fiilis on silloin mennä sänkyyn nukkumaan, kun on hoksannut jotain uutta ja tietää että siitä on paljon hyötyä jatkossa. Silloin ei mietitä että jäinkö muuten voitolle tänään.
      Päiviäkin tulee kun häviää paljon rahaa mutta silloin kannattaa pitää tämä lause mielessä :"When you lose, don't lose the lesson".

Unelmana olisi, että jonain päivänä pokeri voisi olla se joka leivän pöytään tuo.

Aikomuksena olisi myös clearata 150k partypointsin rajan joskus, se 15k taalan palkinto houkuttelisi. Ajattelinkin päivitellä tänne blogiin silloin tällöin tuon partypointsien tilanteen.

Eipä tässä muuta.
      Blogittelen lisää kun jotain dramaattisia käänteitä tapahtuu.

Partypoint tilanne:
      1080 / 150 000
      suoritettu : 0,72 %
  • 4 replies
    • PokkAA
      PokkAA
      Bronze
      Tervetuloa blogittamaan! Oletkos tuolla PartyPointsien rajalle asettanut minkäänlaista aikarajaa?
    • paaskee
      paaskee
      Bronze
      Hyvä ja mielenkiintone blogin alotus! Pitääpi seurata mitä sulla tapahtuu ;)
      Laita jotain käyriäkin näkyviin pelin kulusta?
    • ferrye
      ferrye
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja PokkAA
      Tervetuloa blogittamaan! Oletkos tuolla PartyPointsien rajalle asettanut minkäänlaista aikarajaa?
      Lopullista aikarajaa en ole vielä asettanut.
      Mutta yksi asia on varma, että tasoa pitäisi nostaa jotta tuo 150k pojon raja olisi mahdollista saavuttaa kohtuullisessa ajassa.

Siinä on ehkä ongelmana että tunnen nyt pelaavani jo melkein unelmapeliäni ja tason nostaminen vähän jännittää. Bankroll kyllä antaisi luvan siihen, mutta jotenkin epäröin kun nytkin menee niin hyvin..

Alkuperäinen kirjoittaja paaskee
      Hyvä ja mielenkiintone blogin alotus! Pitääpi seurata mitä sulla tapahtuu
      Laita jotain käyriäkin näkyviin pelin kulusta?
      Kiitos kommentista!
      Voisihan sitä silloin tällöin jonkinnäkösen käyrän laittaa tännekin.
    • Rassima
      Rassima
      Bronze
      Ei kannata tason nostossa höntyillä, vaikka kassa antaiskin myöten. Sitten ku itestä siltä tuntuu ni tasoa voi vaihtaa. Ite sain hyvät neuvot degniciltä, eli avaa pari pöytää vanhaa tasoa ja sit 1-2 pöytää uutta tasoa niin ei edes huomaa et pelaa isommalla tasolla. Mulla ainakin toiminu tää.:)