Lapikin itQpalsta )

• Lapik
      Lapik
      Bronze
      Eli tää on just tyypillinen FL kuvio(ainakin mun kohalla tuntuu olevan). Limitti 0.1/0.2 Floppaan 2 isoa paria/kolmoset. Tietenkin painan tässä tilanteessa RAISE nappullaa aika ärhäkkäästi. Sit joku tali(yleensä ranskalainen tai italialainen) vetää riverillä ohi! Vieläpä sellaisilla korteilla joilla ei pitäs pelata ollenkaan(8Toff 27off). Kysymys sellaisille jotka pelaa FL:ää isommilla limiteillä esim 1/2 tai 2/4. Onko siellä ihan sama meininki tuon "onkimisen" suhteen? Vedetäänkö sielläkin ohi millä tahansa korteilla maaliin asti?
  • 91 replies
    • d1ddy
      d1ddy
      Bronze
      Fixedissä löytyy paisteja aika paljon jokaselta tasolta , 5/10 varmaan alkaa olemaan jo vähän vähemmän.. Yks tuttu, taino nettituttu pelailee 3/6 aina välillä ja siellä vedellään ihan oudosti kans välillä.
    • srz
      srz
      Bronze
      Sen mitä mä oon 1/2 ja 2/4 pelannut, niin kyllä siellä aika outoa vetäjää välillä on. Limitissä on niin halpa maksaa... Etenkin shorttilimitistä voi löytyä todella kummallisia pelaajia paljon ylempääkin. Täällä PokerStrategyn toimistolla shorttilimitti onkin monen suosikkipeli.
    • Lapik
      Lapik
      Bronze
      jooo O! kokeilin sit' shorttia - paloi hermot ku jätkä veti 92 offilla mun AA:sta riverillä ohi....huoh !!!
    • Lapik
      Lapik
      Bronze
      ja nyt heti perään yks runkkari kalasteli ittelensä k6:lla värin! mul kädessä Aq. flopissa qq ja joku onneton kortti....jeeeeees...menee hermot tuohon FL:ään!!!
    • srz
      srz
      Bronze
      Älä hermostu - maltti on valttia :sun:
    • Lapik
      Lapik
      Bronze
      on se :D ...mut kyllä tuo on tosi rasittavaa kun noin puolet hyvistä käsistä kusee riverillä!!! ITQ!
    • Lapik
      Lapik
      Bronze
      VITTU NYT MENI HERMOT!!!! MUL AA kädessä!!! oon EP: ssä ja korotan....heti mun jälkeen tulee maksu ja keskeltä kans. floppi: 5T6 satenkaari. mä korotan ja kumpikin maksaa. turn J ja mä korotan taas. eka kippaa toka korottaa viel. mä maksan. turn joku onneton...mä sökötän ja tää pelle korottaa...maksan.... sil J5 off kädessä....maksoi tolla paskalla korotuksen ennen floppia....
    • Lapik
      Lapik
      Bronze
      nii ja ennen tuota kättä...mul kädessä TT flopissa T....yks tali maksoi riverille välisuoranvedolla ja sai sen sit myöskin....
    • Lapik
      Lapik
      Bronze
      eli nyt viimeinen 10d mikä 50: stä on jälellä 0.5/1 pöytään....ggs...
    • Lapik
      Lapik
      Bronze
      ggs....btw. tuolla FL : än aloitustaulukolla ei tee hevon ittuakaan pikkulimiteillä. Nuo ###kelen talit maksaa millä tahansa kädellä korotuksia!
    • srz
      srz
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Lapik
      ggs....btw. tuolla FL : än aloitustaulukolla ei tee hevon ittuakaan pikkulimiteillä. Nuo ###kelen talit maksaa millä tahansa kädellä korotuksia!
      Sun edellisen raportin perusteella pelasit liian isoa peliä suhteessa meidän alkupääomaan. Voitokas pokeri vaatii valtavan määrän toistoja. Hyvän pelaajan etu huonoihin verrattuna on usein melko marginaalinen. Yksi osa etuasi on juuri se, että vastustajat maksavat lyöntejäsi huonoilla korteilla.

En tiedä sun taitotasosta, mutta aloittelijalle 0,10/0,20 on hyvä taso. Siellä kun jaksaa pelata täsmällisesti FL aloituskäsitaulukkomme ja postflop-ohjeidemme perusteella, niin pientä voittoa tulee varmasti. Voitto on keskimäärin joitakin isoja blindeja per 100 kättä. Mikä tahansa positiivinen tulos on aloittelijalle hyvä saavutus.

Pokeri ei ole nopea tie isoihin voittoihin. Jokainen menestyvä pelaaja on pelannut pieniä limittejä uskomattomia määriä. Kun mä aloitin nettipokerin, mä pelasin leikkirahapöydissä muistaakseni 2 viikkoa kaiken vapaa-ajan - vaikka pelikokemusta oli peleistä kavereiden kanssa. Siitä sitten siirryin harjaamaan pienintä mahdollista FL-peliä.
    • Lapik
      Lapik
      Bronze
      "sun edellisen raportin perusteella pelasit liian isoa peliä suhteessa meidän alkupääomaan". juu pelasin sen vikakympin liian isossa pöydässä. mut 40 meni 0.1/0.2 pöydässä. eli pelasin siel missä ois pitänytkin pelata. tänään must vedetiin ainakin 15 kertaa ohi riverillä. että näin.
    • Lapik
      Lapik
      Bronze
      nii ja sit tuo taulukko....AQ kädessä korotin. monta maksoi....floppi AQ2....korotan, kukaan ei kippaa! turn joku onneton! korotan taas yks maksaa. river 2...sökötän. vihu korottaa ja mä maksan...sillä kädessä 25 off :D ...tuollainen meininki siel oli....kukaan ei hettänyt mitään pois! IKINÄ!
    • Matson
      Matson
      Bronze
      En tiiä onko mulla alottelijana varaa alkaa neuvomaan, mutta mietitkö missään välissä taukoa? Ite lopetan aina pelaamisen jos tuntuu siltä, että kortit ei osu ja vihut menee ohi oikeelta ja vasemmalta. Joskus on vaan turha iskee päätä seinään. Muutenkin rauhallisuus on aika tärkee ominaisuus pokerissa.
    • Lapik
      Lapik
      Bronze
      Matson. Eipä ollut muutakaan tekemistä. Ja nuo kortitkin osui loistavasti... kaksi kärkiparia, kolmoset jne...voiko parempaa toivoa? Enkä edes tiltannut. Nii paitsi se vika kymppi. Tuli vaan niin uskomattomia ohivetoja.
    • srz
      srz
      Bronze
      Alkuperäinen kirjoittaja Lapik
      nii ja sit tuo taulukko....AQ kädessä korotin. monta maksoi....floppi AQ2....korotan, kukaan ei kippaa! turn joku onneton! korotan taas yks maksaa. river 2...sökötän. vihu korottaa ja mä maksan...sillä kädessä 25 off :D ...tuollainen meininki siel oli....kukaan ei hettänyt mitään pois! IKINÄ!
      Hyvä tilanne sulle. Kun sulla on hyvä käsi, niin toivot saavasi maksuja. Iso osa sun voitoista alemmilla tasoilla tulee juuri siitä, että ihmiset eivät osaa kipata. (Iso osa voitoista myös ylemmillä tasoilla tulee siitä, mutta se on toinen juttu :) )

Olit tuolla flopilla 89% voittajasuosikki. Jos saisit toistaa tuota kättä loputtomasti, niin sulla olisi ehtymätön rahasampo. Siksi hyvin varovainen peli pienillä tasoilla on se, mitä suosittelen ihmisten tekevän alkupääomallamme. PokerStrategyn ajatus on, että jäsentemme ei tarvitsisi sijoittaa omaa rahaa pokeriin. Alkupääomalla selviytyminen vaatii kuitenkin kurinalaista, varovaista peliä ja artikkeliemme ohjeiden noudattamista. Pokeri ei ole helppoa.

Voi olla, että sulla on ollut vain puhdasta epäonnea. En tiedä. Usein epäonnekkuus aiheuttaa kuitenkin huonoja päätöksiä, jotka sitten verhotaan toistuvan epäonnen alle.

Ei tässä nyt siis oo tietenkään tarkoitus kuittailla sulle huonosta onnesta. Kunhan kirjoittelin jotain, minkä ajattelin olevan hyödyllistä luettavaa foourmin lukijoille.

Kaikkea hyvää!
    • Lapik
      Lapik
      Bronze
      "Siksi hyvin varovainen peli pienillä tasoilla on se, mitä suosittelen ihmisten tekevän alkupääomallamme."

Varovasti mä yritinkin pelata. Mut ku floppaa kaks kärkiparia tai kolmoset niin eihän siinä voi hidastella. Jos rupee sököttää aina kun floppaa jotain hyvää niin 1) antaa ilmaisia kortteja 2) ei voita mitään.

Mut kyllä tämä tästä. Kokeilen viel tuota limittii kuuuden hengen pöydässä. Eipähän oo niin paljon "kalamiehiä"...
    • PokerSharp
      PokerSharp
      Global
      Moi

Olen kokeillut tuota PokerStrategyn aloitustaulukkoa ja muita ohjeita. Varsinkin leikkirahalla (Titanissa ja Betsson:lla) kukaan ei tunnu lupuvan ja ohivetoja tulee väkisinkin (ja tuntuu että paljon enemmän kun pitäisi :-)

Strategia on aika tiukka. Pidin käsin 2 session tilastoa (tosin sitten tajusin titanin oman tilastoinnin). Keskiarvona minulla oli 100 käden jälkeen
      10 katsottua floppia (ja pari niistä on sellaisia joita ei taulukon mukaan pitäisi pelata) 4 riveriä joista 1 kipattu ja 3 voitettu (eli voitin kaikki kädet joita katsoin loppuun asti showdown 100%:-). Voittoa 32%. Onko tällainen sessio huono ? Aikaa siihen menee noin 2 tuntia ja välillä aika turhauttavaa kun ei pääse pelaamaan. Olisiko ja aika siirtyä pelaamaan oikealla rahalla ?

Miten teidän mielestä leikkirahan ja 0.1/0.2 fixed limit pöydät eroavat toisistaan ? Ja millä limiteillä pelaajien panostuksesta voi päätellä mitä heillä on, sillä leikkirahalla ei voi kun arvailla.

Betsson:lla kuukaudessa leikkiraha on viisinkertaistunut (10-15 sessiota) ja titanilla 3 sessiossa lisää on tullut noin 50%. Minusta tämä strategia toimii ainakin näin pienellä otannalla ja leikkirahalla...

Onko olemassa ohjelmia joilla voisin tehdä tilastoa (titan pokerin tms.) pöydän muista pelaajista ? Onko ko. ohjelmat edes sallittuja pokerisaiteilla ?
    • Lapik
      Lapik
      Bronze
      leikkirahapokeri ja pelaaminen oikealla rahalla...hmmm....näillä kahella ei ole mitään yhteistä.... itse pelasin pari vuotta sitten leikkirahalla. yhtä pelleilyä se on...